![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de rest heb ik wel medelijden met jou. Want ik vermoed dat met al je studies en met al je intelligentie, toch maar even vergeten bent dat je best als zelfstandige eens goed bekijkt welke verzekeringen je moet afsluiten. Arbeiders en ambtenaren hebben niet allemaal dat doorzicht, daarom hebben hun vakbonden het een en het ander voor hen geregeld. So to speak, hebben die vakbonden jaren terug de helft van alle loonopslag die binnengerijfd kon worden, laten vloeien naar behoorlijke sosiale bescherming. Weet ge trouwens zelf nog hoeveel keren ge het woord loser in je post geschreven hebt?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Gouverneur
|
Mag de spilindex dan alleen tussen de 10de en 20ste van een maand overschreden worden? Anders zou ermee geknoeid zijn.
Een porsche heeft trouwens niet dezelfde waarde in de korf als een brood. Een brood is x keer de Porsche. Het enigste wat veranderd is wat opgenomen wordt en verwijderd wordt uit de korf en de waarde die het dan. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
600 €: dat is voor de doorsnee Belg relatief gemakkelijk te sparen. Om eerlijk te zijn: jij weet ook dat gepensioneerden geleerd hebben om te SPAREN. De meesten hebben dit gedaan, gans hun leven lang. Nu plukken ze de vruchten daarvan. Is daar iets mis mee ? In zo'n rij staan ook stoefers en dikkenekken. In die rijen staan ook nog véél andere mensen ! Het is allemaal erg relatief hoor... ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voeding heeft een totaal gewicht van 192 punten in de index. Tv toestellen, radio's, PC's, MP3 spelers, printers, CD's en DVD's hebben samen een gewicht van 20 Dus zoveel gewicht krijgen die dingen helemaal niet. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
jamaar toch is het ding te manipuleren: als Carrefour morgen beslist van 100producten in rode prijzen te zetten, dan moet dat toch invloed hebben op de index.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Staatssecretaris
|
De spilindex mag overschreden worden. Het zal niets of heel weinig uitmaken. Er is een "veiligheid" ingebouwd die zegt dat er maximaal x % loon mag stijgen door die indexeringen.
Details ontbreken mij helaas maar ik heb dat een paar maanden geleden vernomen via Terzake. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dank bij voorbaat ! |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja. Het heeft geen haar gescheeld, 0.01 punt als 'k goed heb gelezen. Nu, er is geen reden om zich daar druk over te maken: de index wordt deze maand overschreden, wat al een maand vroeger is dan eind vorig jaar voorspeld.
Laatst gewijzigd door Rudy : 3 april 2008 om 14:36. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is al zo. Daarom werd de gezondheidsindex ingevoerd, juist om toe te laten dat lonen, weddes, kinderbijslagen en allerhande vervangingsinkomens niet zouden kunnen worden gekoppeld aan de prijs van een pakje sigaretten of een liter benzine (bijvoorbeeld).
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kritiek op de spilindex lijst: 1° een gloeilamp is obsoleet, dus waarom zit dat bijgod nog in de index. 2° een Droogkast/Wasmachine/Frigo moet je het ecologisch model Aklasse nemen, dus zomaar een droogkast is ook wars van alle realiteit 3° een basket voeding moet ARATO van een GEZONDE voedingspatroon verlopen Dus 1 deel groenten - 2 delen fruit - 1 deel vlees - 1 deel granen sowieso moet rekening gehouden worden wat optimaal gezond is en niet wat de consument onder invloed van reclame koopt. 4° alcoholische dranken zouden eruit moeten. Je kunt dan netzogoed marihuane in de index zetten, wuknezever verslavende produkten als spilindicator ? 5° electrisch scheerapparaat, is ook zoiets dat 50% van de belgen op een ander manier doen... 6° zonnebank kuur zou eveneens moeten verboden moeten zijn, dus snap ik totaal niet dat ongezonde en verboden dingen in een index staan. 7° een moslim kan zich ook niet verzoenen met onze index, want een index met varkensvlees als een van de referenties, moet collateraal met hun geloof strijden. Goed voor een Alquada aanval op het indexinstituut. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De huizenmarkt, de huurmarkt, staat daar volledig los van. Daar wordt de politiek van langer afbetalen of levenslang huren gevoerd. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als een zwijn duurder wordt krijgt de moslim ook loonsverhoging.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Staatssecretaris
|
190 punten betekent dat een maandloon van 500 euro goed is voor slechts 95 euro voeding, of drie euro per dag. Als mijn eten morgen vier euro kost had ik dus liefst dat ze voeding 211 punten zouden geven. Anders heb ik echt niks meer te eten.
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|