Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2008, 14:51   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Of wetteksten op basis waarvan veroordeelde pedofielen opnieuw vrijkomen en dan aan het moorden slaan?
Geen probleem...
.
We wachten...
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 15:04   #22
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
We wachten...
Oeps, ik dacht je daar zelf zou aan denken...
De wet Lejeune

Volia,
nog eens mijn excuses voor het wachten...
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 15:16   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeps, ik dacht je daar zelf zou aan denken...
De wet Lejeune

Volia,
nog eens mijn excuses voor het wachten...
Kunt ge die eens citeren?
Ik zou graag eens met eigen ogen zien waar staat dat pedofielen moeten vrijgelaten worden om te gaan moorden.
Oud 30 maart 2008, 15:22   #24
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kunt ge die eens citeren?
Ik zou graag eens met eigen ogen zien waar staat dat pedofielen moeten vrijgelaten worden om te gaan moorden.
Neeneen,
Ik zei:
Citaat:
op basis waarvan.

Je reactie is zo'n beetje hetzelfde als een moslim die zegt:
'jamaar dat staat daar niet in, dat is te zien in de context'
En Wilders:
'Ja maar het is op basis van die verzen dat jullie moorden'

Dus nu zieje het eens vanuit Moslimstandpunt.

Nie plezant e...

Dus die duitse docu zou dus beelden kunnen tonen:
Citaat:
van Dutroux op een achtergrond van Grieg en dan zou er een basstem kunnen stellen:
deze man werd veroordeeld voor kinderverkrachting maar door de letterlijke toepassing van de Wet Lejeune kwam hij vrij....
Dat is net hetzelfde als Wilders;
echte gebeurtenissen tonen en echte teksten citeren.

Snap je?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 30 maart 2008 om 15:23.
Oud 30 maart 2008, 15:25   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het net: ik geloof niks; ik zeg je gewoon dat slechts een kleine minderheid van de Moslims die Koran op die manier interpreteert als jij. Die gaan dan ook over tot daden. De andere 99% niet: die hebben gezond verstand genoeg om in de straten van Ieper met kromzwaarden een aantal christenhonden over de kling te jagen.
Tot ze de juiste leider treffen die hen in de verkeerde richting sturen.
Denkt ge dat de Imans die opruiende taal spraken in de moskeen teen zichzelf stonden te preken?
Niemand wordt als extremist geboren.
Oud 30 maart 2008, 15:35   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Snap je?
Geen sikkepit.
Iemand na het uitzitten van zijn straf vrijlaten is helemaal geen vrijbrief om te gaan moorden.
Ook wetgevers en rechters kunnen fouten maken, zij zijn niet goddelijk.
De overgrote meerderheid van de bevolking wilt die wet nu juist bijsturen.
Ze gaan zeker niet betogen als iemand zegt dat het een slechte wet is.
Oud 30 maart 2008, 15:44   #27
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tot ze de juiste leider treffen die hen in de verkeerde richting sturen.
Denkt ge dat de Imans die opruiende taal spraken in de moskeen teen zichzelf stonden te preken?
Niemand wordt als extremist geboren.

In een rechtstaat is iemand die niks verkeerd doet onschuldig en verdient hij evenveel respect en rechten als een andere burger.
Iedereen die zich ook maar eventueel zich schuldig zou kunnen maken aan passionele moord, moeten we dan in de bak steken ("stel maar eens dat ze ruzie krijgen en elkaar de kop inslaan"), iedereen die kinderen heeft in de bak steken ("stel maar eens dat ze failliet gaan en een gezinsdrama veroorzaken"), iedereen die een hond heeft dat beest laten afmaken ("stel maar eens dat die hond een kind doodbijt")

En elk van die gevallen zou je tegen mij zeggen:
"Dwaas, dat gaat toch niet!!"
En gelijk zou je hebben.

Maar jij kunt hier wel doodgemoedereerd stellen:
'Tot ze de juiste leider tegenkomen'

Met zo'n fundamenteel wantrouwen tegenover een bevolkingsgroep is iedere poging tot discussie onmogelijk.
Op zo'n manier kun je gelijk wat stellen over gelijk welke Moslim en nog verwachten dat je het bij het juiste eind hebt...

Laatst gewijzigd door Maes_P : 30 maart 2008 om 15:50.
Oud 30 maart 2008, 15:49   #28
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geen sikkepit.
Iemand na het uitzitten van zijn straf vrijlaten is helemaal geen vrijbrief om te gaan moorden.
Ook wetgevers en rechters kunnen fouten maken, zij zijn niet goddelijk.
De overgrote meerderheid van de bevolking wilt die wet nu juist bijsturen.
Ze gaan zeker niet betogen als iemand zegt dat het een slechte wet is.
Eindelijk!!!!
Dat is nu net hoe ik de ganse tijd argumenteer tegenover jullie als het over Moslims gaat!!
Tuurlijk heb je gelijk; maar daar was mijn punt nu net:
Ik geef je een voorbeeld van hoe je Wilders' technieken klakkeloos op andere voorbeelden kunt toepassen; pedofilie in Belgie: feiten, wetteksten uit context plaatsen, suggestief muziekje etc etc

Tuurlijk slaat dat op niks: maar dan moet je ook verstaan dat iemand die Wilders niet volgt op dezelfde manier reageert als jij net deed tegenover die fictieve duitse docu.
Oud 30 maart 2008, 16:11   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. U hangt, net als extremisten, een letterlijke vertaling aan van de Koran naar het dagelijkse leven toe.
U bent in goed gezelschap...
De realiteit toont ons (zie dat citaat van die Moslim) dat 99% van de moslims dat niet doen (in tegenstelling tot moslimextremisten, Wilders, U en nog wat mensen) en vredelievend zijn in hun beleving van hun godsdienst.
dan gaat U me niet kwalijk nemen dat ik de verzen over hoofddoekjes zal beschouwen als een recept voor appelcake, en de andere verzen waardoor die extremisten menen hier te landen hun dieren onverdoofd mogen slachten, geen varkensvlees of alcohol wensen te drinken etc... in feite eerder bedoelen dat ze het kookboek van Piet Huysentruyt wensen te volgen.
In dat geval denk ik dat je niet enkel mijzelf maar heel de Wilderskliek aan je zijde zult vinden.

In elk geval onthoud ik het de volgende maal dat zo'n lap tekstiel meent de koran te moeten opdiepen om te bewijzen dat ze heel het jaar door karnaval mag vieren.

gelukkig dat we het daar al over eens zijn.

Citaat:
Dat is het net: ik geloof niks; ik zeg je gewoon dat slechts een kleine minderheid van de Moslims die Koran op die manier interpreteert als jij. Die gaan dan ook over tot daden. De andere 99% niet: die hebben gezond verstand genoeg om in de straten van Ieper met kromzwaarden een aantal christenhonden over de kling te jagen.
ok! leer jij hen dan ook dat ze geen velletjes meer van de piemels van hun zoontjes meer hoeven te snijden, want dat dit in feite een recept van worstenbroodjes zijn... etc....

Citaat:
Dat doe je wel: je interpreteert de Koran letterlijk
ik lees gewoonlijk wat er staat ja. Maar geen nood. Als er nu nog eens staat dat ze me de keel moeten oversnijden beschouw ik dat als zijnde: "van ons krijg je gratis een BMW kado".

Citaat:
Allemaal? Neen, enkel die dingen die vandaag niet meer dezelfde context hebben als 1400 jaar geleden.
dan ga je me uiteraard ook de AUTHORITEIT kunnen aanwijzen die beslist welke dingen nog wel geldig zijn uit de koran en welke verzen in feite moeten beschouwd worden als een recept voor hutsepot met varkenspoten?

Citaat:
Ik ben trouwens verre van alwetend; U hebt sterk de neiging om fundamenteel en totalitair te denken over mensen.
Tja...
Ik denk na over de islamitische IDEOLOGIE. en ja, ik heb al begrepen dat dit voor vele mensen héél moeilijk te bevatten valt: "iemand die nadenkt over een ideologie zeg, die bedoelt de mensen. Want als je het over de nazi-ideologie hebt, dan heb je het toch ook over den duitser zeker hé?"
Niks bijgeleerd dus. triest.

Citaat:
Dus U beschuldigt mij van een betere wetenschapper te zijn dan U met het argument dat U het beter weet?
Ik vind het interessant om U hier te lezen; da's verrijkend en de reden waarom ik hier zoveel tijd verlies op dit forum. Anderen en hun mening zijn voor mij onontbeerlijk. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik Uw mening moet aannemen of dat U mij moet proberen te overtuigen van uw gelijk.
Ook op dat vlak hebt U gemeenschappelijke kenmerken in uw denken met extremisten.
En dat laatste is in alle vriendelijkheid gesteld. Zonder angst, rancune of pleinvrees
ik vrees dat U me hier verloren hebt. ik weet niet waar je het over hebt, maar doe vooral geen moeite, het is off topic.
ik beschuldig U van niks. Alleen meen ik dat gerenommeerde wetenschappers zoals Bat Ye'or en Robert spencer wel "ietsiepietsie" meer zullen weten over islam dan ene MaaesP. op een forum die de ene flater na de andere wishfull thinking statement neerpent.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 maart 2008 om 16:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 16:13   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een rechtstaat is iemand die niks verkeerd doet onschuldig en verdient hij evenveel respect en rechten als een andere burger.
Iedereen die zich ook maar eventueel zich schuldig zou kunnen maken aan passionele moord, moeten we dan in de bak steken ("stel maar eens dat ze ruzie krijgen en elkaar de kop inslaan"), iedereen die kinderen heeft in de bak steken ("stel maar eens dat ze failliet gaan en een gezinsdrama veroorzaken"), iedereen die een hond heeft dat beest laten afmaken ("stel maar eens dat die hond een kind doodbijt")

En elk van die gevallen zou je tegen mij zeggen:
"Dwaas, dat gaat toch niet!!"
En gelijk zou je hebben.

Maar jij kunt hier wel doodgemoedereerd stellen:
'Tot ze de juiste leider tegenkomen'

Met zo'n fundamenteel wantrouwen tegenover een bevolkingsgroep is iedere poging tot discussie onmogelijk.
Op zo'n manier kun je gelijk wat stellen over gelijk welke Moslim en nog verwachten dat je het bij het juiste eind hebt...
Kent ge nu echt het verschil niet tussen een boek en een bevolkingsgroep ?
Oud 30 maart 2008, 16:20   #31
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Fitna is al die heisa niet waard: het is gewoon een opeenstapeling van clichés verpakt in nieuwsvlagen tesamen ineengeflanst met wat nauwkeurig uitgezochte Koranverzen in een youtube-achtig filmpje.
Bijvoorbeeld: een van de verzen waarin staat dat men de ongelovigen overal moet vernietigen en geen onder hen tot bondgenoot moet nemen, staat er n de Koran onder: behalve als zij zich verbinden met een volk tussen wie en u er een verbond is, of wanneer ze om vrede vragen. Wijs dit dan niet af.

Toevallig vergheten zeker?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 16:20   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eindelijk!!!!
Dat is nu net hoe ik de ganse tijd argumenteer tegenover jullie als het over Moslims gaat!!
.
Juist integendeel.
Wij passen de wetten aan wanneer de kritiek terecht is of betogen tegen slechte wetten.
Dat is precies het omgekeerde van tegen de kritiek betogen.
Oud 31 maart 2008, 01:18   #33
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 11:12   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opnieuw de fout van de generalisatie
Onzin, met ze bedoel ik dus gewoon degene die het doen. Vandaar dat het er ook bijstond.

Waarom klaag je niet over de moslims die de Nederlandse vlag in brand staken en dus zo heel het Nederlandse volk over 1 kam scheren? Dit gaat zelfs maar over 1 enkele man.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 17:05   #35
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vergelijking gaat niet op voor U. Voor mij juist wel.
We zijn hier bezig over subjectieve indrukken over interpretaties van feiten. Zowel pro als contra.

Wat echter wel objectief is de link die ik je gaf waaruit blijkt dat Moslims wel degelijk (en in toenemende mate) gekant zijn tegen extremisme. In de landen (bv Egypte)waar er vrede heerst is dit fenomeen nog sterker dan in bv Palestina of Irak.

ivm demonstraties die er volgens U niet zijn;
die zijn er wel degelijk:
http://www.jewishaz.com/jewishnews/040430/muslim.shtml
Proficiat, één link (uit een Joodse krant dan nog wel!) over een manifestatie met 400 man in Amerika. En dan waren er bij die 400 ook nog eens Christenen, Joden en Sikhs. Elke dag komen er minstens 4000 moslims op straat ergens op deze aardkloot om één of andere vlag in de fik te steken. Er mag nog wat meer "goodwill" komen uit de Islamhoek, me dunkt.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 18:38   #36
sagopakajmer
Partijlid

sagopakajmer's schermafbeelding

Standaard

Als ik deze treath lees krijg ik de indruk dat ik lezersreacties lees op hln.be .
sagopakajmer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:22   #37
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Bijvoorbeeld: een van de verzen waarin staat dat men de ongelovigen overal moet vernietigen en geen onder hen tot bondgenoot moet nemen, staat er n de Koran onder: behalve als zij zich verbinden met een volk tussen wie en u er een verbond is, of wanneer ze om vrede vragen. Wijs dit dan niet af.

En jij denkt dat die gebrainwashte klootzakken dat daadwerkelijk gaan toepassen? Ik heb hen nog nooit dat stukje van de vers horen of zien citeren hoor, laat staan dat de gematigde moslims dat van de daken zouden schreeuwen om hun heethoofden te kalmeren.

Er zal wel weer een speciale interpretatie nodig zijn... Bovendien, als ik mij niet vergis, is een "truce" met niet-moslims enkel toegestaan om strategisch voordeel te winnen. Het begrip Al Takia heeft o.a. hiermee te maken: een moslim mag liegen en een wapenstilstand vijnzen, enkel om een strategisch voordeel te bekomen, DAT is wat er elders in de Koran staat.

Apropos, waarom zijn er dan zoveel Britse moslims die hier opgegroeid zijn en toch een grote haat ontwikkeld hebben tov hun "vaderland", waarom zijn hier (Londen, Brussel, Duitsland, etc) dan al ettelijke moslims opgepakt die met moordplannen en aanlagplannen rondliepen. Waarom zijn de aanslagen in Spanje en Londen door home grown terroristen uitgevoerd???

Ik was afgelopen weekend nog in New York, en ben eens door de Arabische buurt in Brooklyn rondgewandeld met een new yorkse gids van 60 jaar... die man vertelde me dat heel de arabische gemeenschap in Brooklyn aan het juichen en feesten was toen de twin towers het begaven... maar politieke correctheid verbood hem dat openlijk te verkondigen...
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2008, 22:48   #38
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renaat6 Bekijk bericht
Hoe dan ook, de man heeft bereikt wat hij wilde: aantonen dat er toch wel een niet te onderschatten probleem bestaat. Niet met het gros van het gestaag aangroeiende islamitische gemeenschap zelf, maar met het, weliswaar kleine deel ervan dat zich via de Koran laat misbruiken door hun gefrustreerde, achterlijke en/of machtswellustige geestelijke en wereldlijke leiders.

Niet het aanklagen van dit laatste, maar het politiek correcte afwijzen van de boodschapper, versterkt het idee van het radicale deel der moslimgemeenschap, dat ze op de goede weg zijn...
Inderdaad onze westerse tolerantie is niet besteed aan die godsdienstwaanzin die op termijn onze drang naar tolerantie en vrijheid wil onderuithalen. Geen tolerantie voor intolerantie!

Wilders, Van Gogh, et al, het is toch volstrekt normaal (actie-reactie), met alles wat er gebeurt, dat er stemmen opkomen tegen de islam in het westen.

Het enige wat men kan doen is de islam te confronteren met zichzelf, met haar achterlijke mentaliteit, pas dan kan men hopen dat er druk van binnen de islam zelf komt om zich aan te passen aan de moderne tijden. We hebben dat met de Kerk toch ook moeten doen. Als we ooit vreedzaam willen samenleven kan dat enkel als de islam zich hervormt, en hervorming kan er pas komen als er openlijk kritiek kan/mag geuit worden.

Dus, Wilders mag van mij best doen wat hij doet.. alle beetjes helpen.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 06:50   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek
Dat is dan de islamitische versie van "I'll make you an offer you cannot refuse" zeker?

Of andersom waarschijnlijk: In Sicilie bleven de moslims het langste hangen van heel Europa, misschien heeft de maffia op basis van uw koranstrategie wel heel hun organizatie opgezet.

Die mannen zijn ook "vredelievend" als je lid wordt, en doen niks als je maar "beschermingsgeld" betaalt zeker?
Verder maken ze regelmatig van die aanbiedingen die je niet k�*n weigeren.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 april 2008 om 06:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be