![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als dat de 8 beste kandidaten zijn die ze vonden dan is dat maar zo. Maar nu worden 2 mensen aangesteld die niet competent zijn (zie mijn argumenten hoger) gewoon omdat het franstaligen moesten zijn... Je draait de zaken om: je beschuldigt mij van 'pissig te zijn' vanwege het aanstellen van waalse politiekers. Ik ben pissig omdat ze incompetente politiekers hebben aangesteld. Je stelt dat ik geen argumenten meer heb? Zeg eens tegen welk argument van U dat ik geen argument heb gebruikt? Jij maakt er een "Walen-Vlamingen" spelletje van; ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ik maak dat er ook niet van, maar goed het zijn de waalse die incompetent zijn.
We zullen maar geen boekske openen over onze schouppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zeg eens van de schouppe...
Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 april 2008 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Ik begin over de vlamingen jij over de walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja inderdaad: jij begint over de vlamingen.
Zeg eens waar ik ben begonnen over Walen? Ik ben begonnen over incompetente politiekers. Dus citeer me, of toon eens in mijn post waar ik ben begonnen over walen. en trouwens: begin eens over schouppe zoals je zei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Is toch goed dat ze op taalbad worden gestuurd.
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Amai precies niet bekend bij de NMBS?
Miljarden schulden bij de spoorweg Sale en leaseback Een lege doos ABX. IK weet niet maar "die 2 heren", nee gij hebt niet walen gezegd maar geviseerd toch maar enkel de die en niet in het algemeen politiekers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Onlangs hoorde ik een discussie van meneer francofoon die kabaal maakte aan de balie van een Brugs overheidsgebouw , aan het eind vd franse dicussie werd hij door zaalwachters uit het gebouw gezet .
Assertief Vlaanderen is mooi ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, niet alleen de Franstalige sossen vergeten even te tsjekken of hun personeel met de hoogste weddes wel bekwaam is voor een job, ja of neen.
Een staatssekretaris voor buitenlandse zakken die geen Engels kan, hoe is 't in godsnaam mogelijk ???? (dat ie geen Vlaams kent, is tuurlijk geen probleem, Vlaanderen is voor hen het buitenland niet, en alle Hollanders spreken .... toch ook ..... Engels). Pleit aub toch niet meer voor meertaligheid in dit onlandje, het is niet geloofwaardig. De Standaard Online dinsdag 22 april 2008 Diplomatiek gemor over talenkennis Chastel 'Hij heeft Engels en Nederlands geleerd op school, maar het sindsdien niet veel meer gesproken', merkt de woordvoerder van staatssecretaris Olivier Chastel (MR) op.belga 'Hij heeft Engels en Nederlands geleerd op school, maar het sindsdien niet veel meer gesproken', merkt de woordvoerder van staatssecretaris Olivier Chastel (MR) op.belga © OLIVIER PAPEGNIES BRUSSEL - De staatssecretaris voor Buitenlandse Zaken heeft moeite met Engels en Nederlands. Van onze redacteur Olivier Chastel is een van de wissels op de toekomst bij de MR. In 2004 was hij enkele maanden minister in de Franse gemeenschapsregering. Een jaar later bracht hij als eerste de schandalen bij de sociale huisvestingsmaatschappij La Carolorégienne aan het licht. Na de gemeenteraadsverkiezingen besliste de nieuwe sterke man van de liberalen in Charleroi een schepenambt aan zich te laten voorbijgaan. MR-voorzitter Didier Reynders had immers grotere plannen voor zijn poulain. Bij de vorming van de interim-regering Verhofstadt III moest hij nog Charles Michel laten voorgaan op het moment dat de ministerportefeuilles werden verdeeld. Toen er onderhandeld werd over Leterme I sleepte Reynders twee staatssecretariaten uit de brand. Een voor de FDF-vleugel in de partij en een voor Chastel, die bevoegd werd voor de voorbereiding van het EU-voorzitterschap. Enkele dagen later werd die titel veranderd in staatssecretaris voor Buitenlandse Zaken. Chastel verving minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (Open VLD) eind maart op een informele bijeenkomst van de Europese ministers van Buitenlandse Zaken in het Sloveense Brdo. Daar bogen de excellenties zich over de toestand in de Balkan, het vredesproces in het Midden-Oosten en de situatie in Tibet. Sinds die top wordt er gemord in diplomatieke kringen over de talenkennis van Chastel. 'Iemand met zo'n functie, die geen Engels spreekt en het nauwelijks verstaat, is toch iets wat heel moeilijk ligt', aldus een diplomaat. 'Er zijn nog Europese excellenties met een belabberde kennis van het Engels. Maar een van de kwaliteiten die de Belgische regeringsleden altijd naar voor konden schuiven op het internationale toneel, was precies hun talenkennis.' Op het kabinet-Chastel wordt erkend dat de talenkennis van de staatssecretaris voor verbetering vatbaar is. 'Zijn Engels moet zeker beter worden', merkt zijn woordvoerder op. 'Hij heeft Engels en Nederlands geleerd op school, maar het sindsdien niet veel meer gesproken. Die kennis moet dus wat worden opgefrist.' De voorbije weken is de staatssecretaris alvast in gang geschoten. 'Twee keer per week volgt hij taalles en dat begint zijn vruchten af te werpen', benadrukt de woordvoerder van Chastel. 'Hij heeft onlangs een gesprek gehad met zijn Zweedse tegenhanger en dat gesprek is in het Engels verlopen. Daarnaast heeft hij donderdag in het parlement in het Nederlands geantwoord op vragen.' 'Didier Reynders sprak vroeger niet zo goed Nederlands. Toen hij federaal minister is geworden, heeft hij zich voorgenomen de taal in sneltempo te leren. Ik denk dat niemand vandaag nog veel kritiek heeft op het Nederlands van de MR-voorzitter', klinkt het. 'Olivier Chastel is nu op dezelfde manier hard aan het werken om zijn talenkennis op te krikken.' Steven Samyn
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beleidsverantwoordelijken moeten tweetalig zijn in ons tweetalig land: daar zou geen speld tussen mogen! Het onderwijs kan de start geven en daarna zijn er mogelijkheden genoeg om zich te vervolmaken met allerlei cursussen! Het zijn toch veelal universitair afgestudeerden... maar wat Nederlands kon er niet bij in hun grote hersenpan? En ja, nu begint het bij de Vlamingen ook al te slabakken die kennis van de Franse taal, maar na 180 jaar België is dat een beetje te begrijpen... Alle Vlamingen kennen voldoende Frans? De francophonen kunnen verder gerust hun kont vegen aan de kennis van het Nederlands, wat ze al zovele jaren, uitzonderingen niet te na gesproken, met veel glans doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() De andere was een patissier, ergens begrijpelijk dat het geen polyglot was. Wat heeft Chastel gestudeerd ? Politieagent of een ex mijnwerker ?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet zo lang geleden kon je gewoon geen politicus zijn die meetelde in dit landje als je geen bijna-perfekt Frans kon spreken en schrijven! Daar waar politiekers op nationaal niveau samenkwamen hoorde je gewoon niets anders dan Frans! "La Belgique sera latine ou ne sera pas!" ... ook jij zult het zinnetje wel kennen zeker, en dat zinnetje is héél duidelijk en komt niet van de plaatselijke melkboer! Nu er blijkbaar van dat zinnetje niet veel meer terecht zal komen voor onze franstalige buren gaan de francophonen de "aangevallen minderheid" uithangen wiens rechten worden geschonden!! Indien de Vlamingen evenveel de rechten van de francophonen nog moeten schenden als zij het zovele jaren bij ons hebben gedaan... dan hebben ze inderdaad nog heel wat te verwachten! |
|
![]() |
![]() |