![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Wat bedoelt u hier nu mee ?
Dat het een schande is dat de politie de waarheid durft te verkondigen nu de VRT ons eerst met absoluut foutieve informatie heeft opgezadeld zonder dat dit medium er ooit maar aan gedacht heeft om dit recht te zetten ? Het is al ver gekomen dat men tegenwoordig zelfs al veroordeeld wordt als men de waarheid vertelt indien deze niet overeenkomt met bepaalde extremistische ideeën. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Zoals ik elders al gezegd heb, nu racisme een verzwarende omstandigheid is bij het plegen van een misdrijf, lijkt het mij logisch dat het onterecht beschuldigen van racisme een verzwarende factor dient te zijn bij deze laster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet IS het dat nog steeds niet. Citaat:
Wat moeten ze dan doen? Klacht neerlegen tegen die negerin? en dan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wélke camerabeelden?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burgemeester
|
![]() Wat mij vooral stoort in heel deze zaak is de snelheid waarmee onze media dit verhaal aan de man heeft gebracht. Zonder na te gaan hoe het écht zat, enkel af te gaan op het verhaal van de fietster. En dit is een gangbare zaak geworden door onze "onafhankelijke" journalisten.
Alles wat maar iets met "racisme" te maken heeft komt breed in de kranten en zelfs in het middagnieuws. En ik bedoel hier het "éénrichtingsracisme", want racisme kan niet tegen een meerderheidsgroep gebeuren volgens de almachtige evangelie van het CGKR. Racisme naar allochtonen zijn "incidenten" en allemaal de fout van onze eigen maatschappij. We zien duidelijk dat er een, ik noem het pocospraak, in voege is. incident vs racistische aanval extreem rechts vs links nazi-tuig vs jongeren verzuurde bange blanke man vs zij die het beter weten Doet me denken aan de Pravda, aan Squeeler uit Animal Farm enz... Enfin, ze doen maar...
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() 't Is trouwens weer eens een goede les die ik mezelf al lang geleden heb geleerd: altijd even afwachten met zulke berichten, de meeste feiten komen vaak pas achteraf en pas dan kan je conclusies trekken.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland heeft men onderzoek gedaan.
17% van de autochtonen menen dat ze regelmatig gediscrimineerd worden. 20% van de allochtonen menen dat ze regelmatig gediscrimineerd worden. En vertaal dit nu even in absolute cijfers.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de regel als men aan volksopvoeding wil doen (wat de linkse kerk ongetwijfeld wil doen - ze zijn nog stukken erger dan de katholieke kerk indertijd, want die hadden alleen het parochieblad, de vrouwengilde en de preekstoel, en de linkse kerk heeft tegenwoordig zowat gans de (gesubsidieerde) media) is er keihard tegenaan gaan, van zodra het in zijn kraam past.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vermeend in de betekenis van 'mogelijks' of 'nog te bewijzen' Wat is daar subjectief aan? Mag je dan pas berichten over een 'onrustwekkende verdwijning' nadat de politie heeft vastegsteld dat het wel degelijk om een ontvoering gaat? En wat bedoel je precies met 'grote registers'? Citaat:
![]() Ik ben er zeker van dat de journalistiek in Belgie zowel neutraal als onafhankelijk is. Dat wil niet zeggen dat ze altijd die berichten zullen brengen waar ik of jij ons kunnen in terugvinden. Soms zap ik ook weg na 1 hoofdpunt van het 19u journaal "Is dit nu belangrijk'? Dat is mijn goed recht. Maar dat doet niks af van de inschatting van de journalist die dit bericht wil brengen. Als ik U moet geloven zit op iedere redactie een big brother die zegt welk bericht mag, moet en welke berichten niet kunnen... Het probleem ligt niet bij niet neutrale berichtgeving mi, het probleem ligt bij niet neutrale ontvangers van de berichten. Sommige mensen lezen/horen/zien wat zij vanuit hun kenniskader/verwachtingen/vooroordelen kennen. Rob, waarom heb jij een probleem met berichtgeving over vermeend racisme? Heb jij ook problemen met berichtgeving over vermeende aanslagen (ook al zijn die nog niet bewezen of opgeeist)? Je mag toch ook niet verwachten dat ze de ogen sluiten of niet berichten over vermeende racistische feiten omdat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking hier minder problemen mee heeft dan met bv diefstal? Citaat:
Het is ook niet de media die hun heeft beschuldigd. Als hier geen getuigen van waren geweest, was dit een zaak van woord tegen woord. Dus zou er geen kans zijn op veroordeling op basis van de verklaring. Ik vind deze reactie nogal willekeurig van aard; de media bericht ook genoeg over misdaden gepleegd door allochtonen. Waarom zouden ze dan geen berichten mogen publiceren over allochtonen die mogelijks slachtoffer zijn omwille van hun huidskleur, geloof of overtuiging? Volgens mij is dit evenwicht helemaal niet zoek. En de media bericht ook correct over eventuele getuigen a decharge; het is dus niet zo zoals jij probeert duidelijk te maken dat enkel het vermeende slachtoffer recht van spreken krijgt... disclaimer: ik spreek me hier niet uit over de grond van deze zaak. ![]()
Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 april 2008 om 09:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Jamaar, wie heeft hier dan die mensen onmiddellijk en onvoorwaardelijk van racisme beschuldigd op dit forum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoelde men racisme van de zwarte agressor ? Denk het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Kweeni, ik heb de hele thread niet gelezen. Sus Antigoon in een andere thread, dat week ik al.
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() 't stad hangt vol een beetje moeite doen is nie moeilijk
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben doorgaans geen VRT-journaal kijker maar toevallig heb ik de berichtgeving over dit incident kunnen volgen. In het oorspronkelijke bericht was amper te merken dat het om 'vermeend' racisme ging. Men heeft de betrokken fietster middels interview een open forum gegeven dat zonder enig feitenonderzoek werd gestaafd. Het zogenaamde 'racistische' koppel werd daardoor al schuldig verklaard en het tegendeel diende maar aangetoond te worden. Nu is het tegendeel blijkbaar aangetoond en toevallig repte het VRT-journaal daar gisterenavond met geen woord meer over terwijl het toch een onderwerp was dat de dag daarvoor nog als hoofdpunt gold. Ik heb er geen probleem mee dat de VRT zich in de berichtgeving wel eens durft te vergissen maar dat ze dan niet de moed hebben om de dag daarna hun vergissing toe te geven en recht te zetten, is pure demagogie en volksverlakkerij en doet mij afvragen welke berichten van de VRT nog geloofwaardig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vrt is nu eenmaal de spreekbuis van de linkse kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maes P uw hele redenering klopt niet.
Het is volslagen fout om binnen media dit incident voor te stellen als ernstig geval van racisme; op basis waarvan? Als mensen van verschillende kleuren ruzie krijgen kunnen beide partijen schuldig zijn hieraan; dat onderzoek je eerst en pas daarna trek je conclusies lijkt me. Nu gebeurt het omgekeerde; omdat er verschillende kleuren bij betrokken zijn moet er los van wie de oorzaak is wel racisme in het spel zijn! Die gevolgtrekking heeft de media gemaakt zonder feiten te onderzoeken en dat zegt al genoeg over objectiviteit. Nog een voorbeeldje; bij de dood van Mohammed Bouazza( aanleiding tot de Antwerpse stille mars) nam de media zonder nadenken de visie over van een aantal Marokkaanse Antwerpenaren; het onderzoek van politie werd niet eens afgewacht! Daaruit bleek dat er geen enkele aanwijzing was om racisme te veronderstellen; de dood van die jonge man blijft heel erg en al zeker voor zijn familie maar racisme had er niets maar dan ook niets mee te maken. Toch bracht de media dit zo in grote letters en over de resultaten laten van onderzoek zie dit tegenspraken verscheen slechts een onoogelijk klein en weggemoffeld berichtje. De media onafhankelijk; u laat me lachen, bedankt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...80329_incident http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={46456FC0-A4FF-49E0-B754-1C0FD5C4E961} http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...incident.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() [quote=alice;3336469]
Citaat:
de media bericht over een "vermeend" geval. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() Afrikaanse vrouw dient klacht in na racistisch incident
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...incident.dhtml Waarom laten ze het woord "vermeend" dan weg uit de titel?