Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2008, 08:19   #21
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Politielek zou me idd. niet verwonderen
Wat bedoelt u hier nu mee ?
Dat het een schande is dat de politie de waarheid durft te verkondigen nu de VRT ons eerst met absoluut foutieve informatie heeft opgezadeld zonder dat dit medium er ooit maar aan gedacht heeft om dit recht te zetten ?
Het is al ver gekomen dat men tegenwoordig zelfs al veroordeeld wordt als men de waarheid vertelt indien deze niet overeenkomt met bepaalde extremistische ideeën.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:23   #22
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Stel dat het straks vast staat dat die negerin heeft staan show verkopen zoals de multiculsmeerlappen in dit landje het haar hebben aangeleerd ?
Wat gebeurt er dan met deze "dame"? Niets? Volgende keer meer geluk?
Zoals ik elders al gezegd heb, nu racisme een verzwarende omstandigheid is bij het plegen van een misdrijf, lijkt het mij logisch dat het onterecht beschuldigen van racisme een verzwarende factor dient te zijn bij deze laster.
Oud 1 april 2008, 08:30   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Zoals ik elders al gezegd heb, nu racisme een verzwarende omstandigheid is bij het plegen van een misdrijf, lijkt het mij logisch dat het onterecht beschuldigen van racisme een verzwarende factor dient te zijn bij deze laster.

Voor zover ik weet IS het dat nog steeds niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA
De politie hoopt dat het koppel zich alsnog zal melden om uitsluitsel te krijgen over wat zich die zaterdagnamiddag nu precies heeft afgespeeld.
vermits er met de huidige wetgeving geen enkele bescherming is voorzien voor deze mensen, zou het wel ridicuul zijn om op de proppen te komen.

Wat moeten ze dan doen? Klacht neerlegen tegen die negerin? en dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 08:33   #24
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Voor zover ik weet IS het dat nog steeds niet.

vermits er met de huidige wetgeving geen enkele bescherming is voorzien voor deze mensen, zou het wel ridicuul zijn om op de proppen te komen.

Wat moeten ze dan doen? Klacht neerlegen tegen die negerin? en dan?
Gewoon de camera beelden bekijken en beboeten voor het volledige kostenplaatje wie er in fout is. En dit dan in de media meedelen, heel simpel.
Oud 1 april 2008, 08:34   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Gewoon de camera beelden bekijken en beboeten voor het volledige kostenplaatje wie er in fout is. En dit dan in de media meedelen, heel simpel.

wélke camerabeelden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 april 2008, 08:47   #26
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Wat mij vooral stoort in heel deze zaak is de snelheid waarmee onze media dit verhaal aan de man heeft gebracht. Zonder na te gaan hoe het écht zat, enkel af te gaan op het verhaal van de fietster. En dit is een gangbare zaak geworden door onze "onafhankelijke" journalisten.
Alles wat maar iets met "racisme" te maken heeft komt breed in de kranten en zelfs in het middagnieuws. En ik bedoel hier het "éénrichtingsracisme", want racisme kan niet tegen een meerderheidsgroep gebeuren volgens de almachtige evangelie van het CGKR.
Racisme naar allochtonen zijn "incidenten" en allemaal de fout van onze eigen maatschappij.

We zien duidelijk dat er een, ik noem het pocospraak, in voege is.
incident vs racistische aanval
extreem rechts vs links
nazi-tuig vs jongeren
verzuurde bange blanke man vs zij die het beter weten

Doet me denken aan de Pravda, aan Squeeler uit Animal Farm enz...
Enfin, ze doen maar...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:10   #27
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga onmiddellijk eens tsjekken op dit forum wie er ongenuanseerd veroordelingen heeft uitgesproken over het "blanke" koppel.

Dat wordt fun.

Pas op, ik vind dat even 'klootzak-achtig' dan ongenuanseerde veroordelingen van allochtonen.
't Is trouwens weer eens een goede les die ik mezelf al lang geleden heb geleerd: altijd even afwachten met zulke berichten, de meeste feiten komen vaak pas achteraf en pas dan kan je conclusies trekken.
Oud 1 april 2008, 09:11   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In Nederland heeft men onderzoek gedaan.

17% van de autochtonen menen dat ze regelmatig gediscrimineerd worden.
20% van de allochtonen menen dat ze regelmatig gediscrimineerd worden.

En vertaal dit nu even in absolute cijfers.

Oud 1 april 2008, 09:25   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
't Is trouwens weer eens een goede les die ik mezelf al lang geleden heb geleerd: altijd even afwachten met zulke berichten, de meeste feiten komen vaak pas achteraf en pas dan kan je conclusies trekken.
Maar de regel als men aan volksopvoeding wil doen (wat de linkse kerk ongetwijfeld wil doen - ze zijn nog stukken erger dan de katholieke kerk indertijd, want die hadden alleen het parochieblad, de vrouwengilde en de preekstoel, en de linkse kerk heeft tegenwoordig zowat gans de (gesubsidieerde) media) is er keihard tegenaan gaan, van zodra het in zijn kraam past.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:29   #30
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dat ze stoppen met elk incident waarbij een allochtoon betrokken is meteen als racistisch te bestempelen, de allochtoon d'office als het slachtoffer te beschouwen en om die reden de grote registers open te trekken.
Dat doen ze enkel als er vermeend racisme in het spel is.
Vermeend in de betekenis van 'mogelijks' of 'nog te bewijzen'
Wat is daar subjectief aan? Mag je dan pas berichten over een 'onrustwekkende verdwijning' nadat de politie heeft vastegsteld dat het wel degelijk om een ontvoering gaat?
En wat bedoel je precies met 'grote registers'?

Citaat:
Gewoon weer neutrale berichtgeving brengen, quoi.
Pleiten voor neutrale berichtgeving is een open deur intrappen
Ik ben er zeker van dat de journalistiek in Belgie zowel neutraal als onafhankelijk is. Dat wil niet zeggen dat ze altijd die berichten zullen brengen waar ik of jij ons kunnen in terugvinden. Soms zap ik ook weg na 1 hoofdpunt van het 19u journaal "Is dit nu belangrijk'? Dat is mijn goed recht. Maar dat doet niks af van de inschatting van de journalist die dit bericht wil brengen.
Als ik U moet geloven zit op iedere redactie een big brother die zegt welk bericht mag, moet en welke berichten niet kunnen...
Het probleem ligt niet bij niet neutrale berichtgeving mi, het probleem ligt bij niet neutrale ontvangers van de berichten. Sommige mensen lezen/horen/zien wat zij vanuit hun kenniskader/verwachtingen/vooroordelen kennen.
Rob, waarom heb jij een probleem met berichtgeving over vermeend racisme?
Heb jij ook problemen met berichtgeving over vermeende aanslagen (ook al zijn die nog niet bewezen of opgeeist)?
Je mag toch ook niet verwachten dat ze de ogen sluiten of niet berichten over vermeende racistische feiten omdat een niet onaanzienlijk deel van de bevolking hier minder problemen mee heeft dan met bv diefstal?

Citaat:
Stel u even voor dat die drie getuigen niet gevonden waren, in welke papieren zaten die man en zijn zwangere vrouw nu dan? Dank zij de media hé.
Snap ik niet; 't is toch niet de media die klacht neerlegt?
Het is ook niet de media die hun heeft beschuldigd.
Als hier geen getuigen van waren geweest, was dit een zaak van woord tegen woord. Dus zou er geen kans zijn op veroordeling op basis van de verklaring.

Ik vind deze reactie nogal willekeurig van aard;
de media bericht ook genoeg over misdaden gepleegd door allochtonen.
Waarom zouden ze dan geen berichten mogen publiceren over allochtonen die mogelijks slachtoffer zijn omwille van hun huidskleur, geloof of overtuiging?
Volgens mij is dit evenwicht helemaal niet zoek.
En de media bericht ook correct over eventuele getuigen a decharge; het is dus niet zo zoals jij probeert duidelijk te maken dat enkel het vermeende slachtoffer recht van spreken krijgt...

disclaimer: ik spreek me hier niet uit over de grond van deze zaak.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 april 2008 om 09:33.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:34   #31
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Jamaar, wie heeft hier dan die mensen onmiddellijk en onvoorwaardelijk van racisme beschuldigd op dit forum?
Oud 1 april 2008, 09:35   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Snap ik niet; 't is toch niet de media die klacht neerlegt?
Het is ook niet de media die hun heeft beschuldigd.
Maar het is wel de meda die aan duiding doet door te stellen "Zeer erg geval van racisme". Als dat geen beschuldiging is, dan weet ik het ook niet meer.
Of bedoelde men racisme van de zwarte agressor ? Denk het niet.
Oud 1 april 2008, 09:37   #33
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar, wie heeft hier dan die mensen onmiddellijk en onvoorwaardelijk van racisme beschuldigd op dit forum?
Kweeni, ik heb de hele thread niet gelezen. Sus Antigoon in een andere thread, dat week ik al.
Oud 1 april 2008, 09:38   #34
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wélke camerabeelden?
't stad hangt vol een beetje moeite doen is nie moeilijk
Oud 1 april 2008, 09:47   #35
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat doen ze enkel als er vermeend racisme in het spel is.
Vermeend in de betekenis van 'mogelijks' of 'nog te bewijzen'
Wat is daar subjectief aan? Mag je dan pas berichten over een 'onrustwekkende verdwijning' nadat de politie heeft vastegsteld dat het wel degelijk om een ontvoering gaat?
Het probleem ligt er niet in dat een geval van vermeend racisme wordt gemeld, wel de manier waarop.
Ik ben doorgaans geen VRT-journaal kijker maar toevallig heb ik de berichtgeving over dit incident kunnen volgen.
In het oorspronkelijke bericht was amper te merken dat het om 'vermeend' racisme ging. Men heeft de betrokken fietster middels interview een open forum gegeven dat zonder enig feitenonderzoek werd gestaafd. Het zogenaamde 'racistische' koppel werd daardoor al schuldig verklaard en het tegendeel diende maar aangetoond te worden.
Nu is het tegendeel blijkbaar aangetoond en toevallig repte het VRT-journaal daar gisterenavond met geen woord meer over terwijl het toch een onderwerp was dat de dag daarvoor nog als hoofdpunt gold.
Ik heb er geen probleem mee dat de VRT zich in de berichtgeving wel eens durft te vergissen maar dat ze dan niet de moed hebben om de dag daarna hun vergissing toe te geven en recht te zetten, is pure demagogie en volksverlakkerij en doet mij afvragen welke berichten van de VRT nog geloofwaardig zijn.
Oud 1 april 2008, 09:50   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vrt is nu eenmaal de spreekbuis van de linkse kerk.
Oud 1 april 2008, 09:52   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maes P uw hele redenering klopt niet.
Het is volslagen fout om binnen media dit incident voor te stellen als ernstig geval van racisme; op basis waarvan?
Als mensen van verschillende kleuren ruzie krijgen kunnen beide partijen schuldig zijn hieraan; dat onderzoek je eerst en pas daarna trek je conclusies lijkt me.
Nu gebeurt het omgekeerde; omdat er verschillende kleuren bij betrokken zijn moet er los van wie de oorzaak is wel racisme in het spel zijn! Die gevolgtrekking heeft de media gemaakt zonder feiten te onderzoeken en dat zegt al genoeg over objectiviteit.
Nog een voorbeeldje; bij de dood van Mohammed Bouazza( aanleiding tot de Antwerpse stille mars) nam de media zonder nadenken de visie over van een aantal Marokkaanse Antwerpenaren; het onderzoek van politie werd niet eens afgewacht! Daaruit bleek dat er geen enkele aanwijzing was om racisme te veronderstellen; de dood van die jonge man blijft heel erg en al zeker voor zijn familie maar racisme had er niets maar dan ook niets mee te maken. Toch bracht de media dit zo in grote letters en over de resultaten laten van onderzoek zie dit tegenspraken verscheen slechts een onoogelijk klein en weggemoffeld berichtje.
De media onafhankelijk; u laat me lachen, bedankt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2008, 09:59   #38
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar het is wel de meda die aan duiding doet door te stellen "Zeer erg geval van racisme". Als dat geen beschuldiging is, dan weet ik het ook niet meer.
Of bedoelde men racisme van de zwarte agressor ? Denk het niet.
De media heeft bericht over een "vermeend" geval van racisme.
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...80329_incident

http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={46456FC0-A4FF-49E0-B754-1C0FD5C4E961}

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...incident.dhtml
Oud 1 april 2008, 10:03   #39
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

[quote=alice;3336469]
Citaat:
Maes P uw hele redenering klopt niet.
Het is volslagen fout om binnen media dit incident voor te stellen als ernstig geval van racisme; op basis waarvan?
Ik stel voor om mijn post nog eens te lezen;
de media bericht over een "vermeend" geval.

Citaat:
Als mensen van verschillende kleuren ruzie krijgen kunnen beide partijen schuldig zijn hieraan; dat onderzoek je eerst en pas daarna trek je conclusies lijkt me.
Toch nog eens mijn post lezen...

Citaat:
Nu gebeurt het omgekeerde; omdat er verschillende kleuren bij betrokken zijn moet er los van wie de oorzaak is wel racisme in het spel zijn! Die gevolgtrekking heeft de media gemaakt zonder feiten te onderzoeken en dat zegt al genoeg over objectiviteit.
Je hebt mijn post toch gelezen he?

Citaat:
Nog een voorbeeldje; bij de dood van Mohammed Bouazza( aanleiding tot de Antwerpse stille mars) nam de media zonder nadenken de visie over van een aantal Marokkaanse Antwerpenaren; het onderzoek van politie werd niet eens afgewacht! Daaruit bleek dat er geen enkele aanwijzing was om racisme te veronderstellen; de dood van die jonge man blijft heel erg en al zeker voor zijn familie maar racisme had er niets maar dan ook niets mee te maken. Toch bracht de media dit zo in grote letters en over de resultaten laten van onderzoek zie dit tegenspraken verscheen slechts een onoogelijk klein en weggemoffeld berichtje.
Je hebt mijn post niet gelezen!

Citaat:
De media onafhankelijk; u laat me lachen, bedankt!
Graag gedaan, zeker.
Oud 1 april 2008, 10:04   #40
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Afrikaanse vrouw dient klacht in na racistisch incident
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...incident.dhtml

Waarom laten ze het woord "vermeend" dan weg uit de titel?
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be