![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg wél een gevoel van zelfwaarde als ik iets goed doe. Het is en stimulans om wat ik doe zo goed mogelijk te blijven doen. En ik ben ook heel tevreden met wat ik bereikte in mijn leven. Ik ben niet rijk. Leef niet in weelde. Behang mezelf niet met juwelen. Bezit geen kast van een huis of een luxe wagen, maar heb wel het allerbelangste dat het leven de moeite waard maakt: de relatie waar ik van droomde.
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
![]() Citaat:
Als mens, bestuurder en politica heeft Verdonk echter voor me afgedaan. Machtsmisbruik en het letterlijke verraad van vrienden hebben me een grote afkeer voor de persoon Verdonk opgeleverd. Ik denk dat Nederland er slechter van wordt als zij ooit weer een bestuursfunctie krijgt. Ze presenteert zichzelf als:1.''anti-establishement'', 2. democratisch, 3. recht door zee en 4. een goede bestuurder. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen mensen dit te laten geloven want het tegendeel is waar: 1. Als één de verpersoonlijking is van de gevestigde politiek is zij het wel. Zelfs na twee (!) keer een aangenomen motie van wantrouwen, wat betekent dat een minister direct moet opstappen, bleef zij zelfingenomen zitten; 2. Haar ''partij'' is niet democratisch, je kunt niet lid worden en er is maar één ''leider'': Rita Verdonk. 3. Tijdens haar bewind heeft ze gedraaid, de kamer verkeerd voorgelicht en heel Nederland op het verkeerde been gezet voor wat betreft haar prestaties als minister van Vreemdelingenbeleid. Ze heeft haar macht (op dat moment de macht van de staat) misbruikt om een minderjarig meisje aan de schandpaal te nagelen en Hirsi Ali in grote problemen te brengen, alleen maar omdat ze de verkiezingen wilde winnen.; 4. Ze is geen goede bestuurder. Het beleid wat ze moest handhaven was kabinetsbeleid. Toch kreeg ze het voor elkaar om Nederland te doen geloven dat z�*j stevig optrad en dat er bijvoorbeeld van ''de 26.000'' probleem-asielaanvragen en nog maar een paar honderd over waren. Het bleken er 38.000 te zijn geworden. Iets wat ze in haar laatste debat uiteindelijk moest toegeven. Citaat:
Citaat:
Die VVD-verkiezingen waren niet gemanipuleerd. Door haar optreden was er een behoorlijke controverse ontstaan binnen de partij. Rutte en Verdonk kregen ongeveer evenveel stemmen. Rutte nét iets meer, de leden vergaven Verdonk niet hoe zij Hirsi Ali had behandeld. Mensen werden kotsmisselijk van Verdonk. Ik ook. Ik baal ervan dat een beweging met veel punten waarin ik me best kan vinden, nu juist geleid moet worden door Verdonk; Ik baal ervan dat de VVD het zover heeft laten slippen dat er een gat is gevallen aan de rechterflank. Anderzijds geloof ik dat er behoefte is aan een partij als TON. Maar dit? Was Pim Fortuyn er nog maar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar draagt ook politiek Nederland een zware verantwoordelijkheid in.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Afgezien daarvan gaat het me natuurlijk niet om de persoon van Verdonk, maar om de derde kans op partijpolitieke vernieuwing die Nederland hier krijgt, na de mislukkingen van LPF en PVV. De toon van ToN zit juist, erg juist. Net zoals die van Sarkozy, JM De Decker e.a. Het zijn politici die het afgelopen decennium iets geleerd hebben, en daar nu ook mee uitpakken. Hun programma vertoont een merkwaardige samenhang, en heeft het over de echte problemen. Of zij zelf oprecht zijn, of alleen maar poseurs, daar heb ik soms ook mijn twijfels over, maar in elk geval hebben we hier zeer lang op gewacht. En van de anderen weten we nu al dat ze structureel onoprecht zijn. Welke keus hebben we dan? Je baalt ervan dat de VVD een gat op zijn rechterflank heeft laten ontstaan, maar je zegt toch voor de VVD te zullen blijven stemmen. Zie je, zo blijven de politiek-correcte regenten aan de macht, met hun corruptie, hun schijnheiligheid, hun dedain voor het volk en hun foute, erg foute beleidskeuzes. Zo blijven de fundamentele problemen waar we voor staan niet aangepakt worden. (In België is die blokkage trouwens nog een pak erger als in Nederland). Ik zou dus als Nederlander, en met de kennis waarover ik nu beschik, niet lang twijfelen. Net zoals in België pas iets ten goede kan veranderen als de drie traditionele partijen samen geen meerderheid meer hebben, zo kan in Nederland imho niet veel verbeteren zolang CDA, VVD en PvdA de dienst blijven uitmaken. Die partijen moeten zware, zeer zware klappen krijgen zodat ze van hun warme plek in de Binnenhof verdreven worden. Dan heb je als Nederlander in de gegeven omstandigheden maar twee keuzes, denk ik: SP als je een beetje links bent, ToN als je een beetje rechts bent. Die keuze hebben wij zelfs niet... Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 7 april 2008 om 07:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooie analyse, Rob!
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Fascinerend personage? Grotesk en omhooggevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt het....
![]() |
#29 |
|
![]() Niet voor lang omhooggevallen natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Begrijp me goed: de traditionele partijen mogen w.m.b. best 'klappen krijgen', ze hebben het verdiend. De afgelopen verkiezingen waren een goed voorbeeld van het feit dat partijen die gaan voor hun principes meer en meer de sympathie winnen van de bevolking. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb hetzelfde hier in Nederland. De standpunten van de VVD hebben me altijd aangesproken. De laatste verkiezingen heb ik overwogen niet te stemmen. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan maar dan op iemand waarin ik wél geloof (Ook Rutte kan mijn goedkeuring niet wegdragen). Wilders en Verdonk krijgen zeker mijn stem niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En voor de rest: stemmen blijft voor mij een kwestie van vertrouwen. Ik heb geen vertrouwen in Verdonk en zeker niet in Wilders. In de VVD zitten mensen die voorstander zijn van stevige oplossingen en die ik nog wél vertrouw (al was het maar omdat ik er een paar heb meegemaakt). Zeg het maar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht ik in Nederland stemgerechtigd zijn zou ik op ToN stemmen. Wilders vond ik in het begin ook wel een sympathieke no nonsense politicus, maar hij is me iets te éénzijdig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Wel, ik zit op dit punt aan de andere kant van de grens: de goede correcte verwacht ik al lang niet meer. Al zitten er in de traditionele partijen best wel hier en daar interessante mensen, als het er op aankomt geven ze het beleid in handen van steeds weer dezelfde regenten die ons steeds sneller naar de afgrond doen hollen. In die omstandigheden mogen nieuwelingen, ook indien niet helemaal kosjer, een kans krijgen, al was het maar om als keiharde oppositie het regentschap op te jagen.
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 7 april 2008 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zit mis als je denkt dat ik niet voor het VB stemde. Dat deed ik zeker wel al! En ik zal het nog doen! En wel om deze reden: Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal een klasse eau de vieke bovenop dat etentje doen....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 april 2008 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
De reden begrijp ik. Zelf ben ik nog niet zover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het klopt dat ik de laatste keer niet stemde, maar dat was omdat ik me verzet tegen ongrondwettelijke verkiezingen.