![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensen die dit afkeuren zitten vast in een kleinburgerlijk referentiekader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Nee, zeker niet, niemand kan dit goedkeuren. Maar er van uitgaan dat dit een algemene tendens is bij de jeugd, geweld plegen om op youtube te zetten, is eveneens onterecht... Het blijft, hout vasthouden, een geïsoleerd incident.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had er misschien toch maar parodie-tags kunnen bijzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man, man, man... Als bij één van die 6 een dochter van mij zou zitten...
![]() Altijd hetzelfste, met veel hebben ze wel een grote mond... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dat meisje ooit het lef in zich zal vinden om die 6 één voor één een deftige marjoefel terug te verkopen. Weten ze ook eens hoe zoiets voelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen worden niet in elkaar geslagen "voor youtube", youtube is een manier om een publiek te hebben, om mensen mee te laten kijken, maar het is echt niet zo dat wat vroeger doodnormale tieners zouden zijn nu mensen in elkaar slaan 'om op youtube te zetten". Mensen worden nog steeds om dezelfde redenen in elkaar geslagen, wraak, stoer doen, verveling, steekje los, dat soort dingen. Maar geef de brave borsten maar niet de schuld hoor, nee, het lag aan youtube.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch zit voor een stuk de opvoeding er mee tussen. Het is geen garantie voor iedereen uiteraard, er zijn er altijd die lekker tegendraads willen doen. Maar die waarden zoals respect voor je medemens, zijn toch ver zoek de laatste jaren. En niet alleen bij tieners.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Ik ga dat niet ontkennen. Dat lijkt mij echter weinig te maken te hebben met "de maatschappij".
Citaat:
![]() Bovendien hebben jij noch ik enig idee van de sociale achtergrond van de meisjes in kwestie. Vrij onmogelijk om de situatie te analyseren dan, denk je niet? Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 april 2008 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deels wel ja. Niet volledig. Ook kinderen hebben hun eigenaardigheden en hun eigen karakter dat daarom niet altijd strookt met hoe het zou moeten zijn. En die 'hoe het zou moeten zijn' op zich is al heel ruim interpreteerbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe wij opgevoed worden, heeft alles te maken met die maatschappij volgens mij. Wij zijn de maatschappij. Dus hoe wij reageren, handelen edm, heeft altijd een invloed op de 'maatschappij'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en vanaf wanneer ben je dan wel (op zijn minst gedeeltelijk) verantwoordelijk?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie dus geen reden om de daden van die acht meisjes te verontschuldigen als zijnde de schuld van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Tussen een "eigenaardigheid in het karakter" en het sadistisch in elkaar slaan van een leeftijdsgenootje ligt een hele wereld. Met alles vervagen zodat het allemaal een beetje van hetzelfde is, komen we er niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Wat een hoop gezeik over wat normaal is en wat niet ook weer. De relevantie daarvan ontgaat mij compleet. Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 april 2008 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Een goeie vraag. Ik sta hier open voor wetenschappelijke input, en ook voor een marge want elk kind ontwikkelt op een ander tempo. In iets stabielere tijden werd de grens voor meerderjarigheid op 21 gelegd. Dat lijkt me, op wettelijk vlak, een mooi gemiddelde.
|
![]() |
![]() |