Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2004, 01:24   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
zo zag ik er 3 weken geleden nog eentje lopen de gepensioneerden op de bus dachten dat het al carnaval was
Toen ik zo'n snottebel was zoals jij liepen de Belgische katholieken er ook zo bij. Ik ben dat nog niet vergeten.
Oud 14 maart 2004, 01:25   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoeveel krijgen wij van andere landen? juist ja , nada , wij zitten namelijk ook met een ferm gat , welk lief landje kan ons aub 100% van ons BNP opsturen?
Wij worden betoelaagt via de Europese Unie, en je zou er van verschieten hoeveel miljoenen euro's dat zijn.
Oud 14 maart 2004, 01:31   #23
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

en wie is de europese unie ....
juist ja , wij zelf ....

en waar staat dat ik een snotbel ben? kan je me staven dat katholieken er tijdens jou leven zo hebben bijgelopen?
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 01:53   #24
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
zo zag ik er 3 weken geleden nog eentje lopen de gepensioneerden op de bus dachten dat het al carnaval was
Toen ik zo'n snottebel was zoals jij liepen de Belgische katholieken er ook zo bij. Ik ben dat nog niet vergeten.
Uw generatiegenoten op de bus blijkbaar wel. Of was jij de enige die dergelijke carnavalszotten heeft zien rondlopen? Piano zijn fantasie slaat weer op hol.
Oud 14 maart 2004, 09:00   #25
Bert
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Nog 0,5% teveel, geen rotte frank mogen ze krijgen!
Jajaja, dat weten we al lang. Ik ben maar blij voor u dat u in één van de rijkste regio's ter wereld geboren bent.

Citaat:
hoeveel krijgen wij van andere landen? juist ja , nada , wij zitten namelijk ook met een ferm gat , welk lief landje kan ons aub 100% van ons BNP opsturen?
Lees ik dit nu correct? Gaat u ontkennen dat wij jarenlang van die landen geprofiteerd hebben, en dat nog steeds doen?

En o ja, Mitgard, lach er nog maar wat mee ook. Ik had eerlijk gezegd van u toch niks anders verwacht. Als we ons gelijk niet kunnen halen lachen we de ander maar uit, getuigt van veel volwassenheid mijn beste.
Oud 14 maart 2004, 10:05   #26
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
oei, heb je er een trauma aan overgehouden?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 10:18   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dan zul je wel al héél oud zijn.
Ik zag de Belgische katholieken nooit zo rondlopen hoor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 11:36   #28
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
wij verplichten die mensen niet om hier te komen wonen he , dus waarom moeten WIJ ons aanpassen??

als zij hier willen wonen in de echte betekenis van het woord dan passen zij zich aan , indien zij dat niet willen bevestigen ze zelf dat ze hier niet 'thuis' zijn en zijn ze dus beter af in hun land van herkomst.
Zelfs als ze zich 'aanpassen' moeten ze nog oprotten van het racistische Blok. Hou jezelf voor de gek.
Kijk, Piano, dit is gewoon een leugen. Je doet je eigen discours geen goed door zo te escaleren. Mensen als jij laten deze samenleving gewoon kapot gaan, alleen maar om gelijk te willen hebben.
Zelfs als ze de poten onder je stoel zouden wegzagen, maar dat feit niet in je kraam te pas komt, zou jij nog zeggen:'Neen, ze zijn de poten onder mijn stoel niet aan het wegzagen; ze zijn de poten gewoon wat aan het verfraaien met houtsnijwerk'. Man toch, wordt wakker
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2004, 11:44   #29
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
wij verplichten die mensen niet om hier te komen wonen he , dus waarom moeten WIJ ons aanpassen??
Neen, maar we zuigen hun grondstoffen wel voor een klein prijsje weg en paraderen onze rijkdom overal ter wereld dmv. fast-food restaurants, reclame, Barby, etc.

We verplichten ze inderdaad niet om naar hier te komen, maar we maken het onbewust wel héél verleidelijk...
Hier is weinig tegen in te brengen.
Enkel: het is niet omdat de big business grof verdient aan de armere landen, dat de gewone mens hier zich maar de kaas van het brood moet laten eten. En wij moeten daarom ook nog niet dulden dat ze onze volksbuurten onleefbaar komen maken. En met 'ze' bedoel ik dan natuurlijk enkel de onaangepasten, asocialen en criminelen onder de migranten.
Oud 14 maart 2004, 11:46   #30
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Den beer heeft duidelijk een inburgeringscursus nodig
En gij een heropvoedingsgesticht
Oud 14 maart 2004, 11:56   #31
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
we doen al zo'n 40 jaar aan allerhande ontwikkelingshulp en wat haalt het uit? niets.
Kijk daar, een kaboutertje!

Ten eerste is het slechts de laatste paar jaren dat het geld dat voortvloeit uit ontwikkelingssamenwerking echt gebruikt wordt, voorheen verween het door gebrekkige controle gewoon in de zakken van de leiders.
Ten tweede is het hypocriet om wat geld te geven en de schuldenlasten die ze hebben niet op te heffen, zodat die landen arm blijven.

En ten derde is en blijft die ontwikkelingshulp peanuts, zeker als je bekijkt (en dan spreek ik over België) dat in die nog geen 0.5% van het BNP die naar ontwikkelingshulp gaat, ook kosten voor bijvoorbeeld congressen over federalisme zitten, omdat die landen er ook baat bij hebben te weten wat federalisme inhoudt.

Ahja, onder ontwikkelingshulp verstaat u waarschijnlijk jaarlijks 25EUR (die dan nog fiscaal aftrekbaar is)aan Artsen zonder Grenzen geven. Dat noem ik gewoon het afkopen van een schoon geweten, het is maar hoe je't ziet zeker?

En laten we alsjeblieft het niveau hier een beetje op peil houden. Er is wel degelijk een middenweg tussen cultureel autarkisme en burka's voor alle vrouwen.
Tja, Bert, je hebt hier wel degelijk een punt. Het Westen doet eigenlijk drie keer niks op ontwikkelingsgebied. En wat het doet wordt dan nog dikwijls misbruikt. Denk aan de 'witte olifanten'-projekten, die het gewezen ABOS opzette in verschillende Afrikaanse landen, gewoon om Belgische firma's aan overheidsopdrachten te helpen. Denk inderdaad aan het belachelijk lage percentage van het BNP dat naar ontwikkelingshulp gaat. Denk ook aan de onderonsjes tussen verschillende Belgische toppolitici (zoals Tindemans en Martens) met de Président-Fondateur Mobutu destijds; onze regering wist maar al te goed dat het meeste 'ontwikkelingsgeld' in de zakken van Joseph-Desiré en zijn clan verdween.
Ik ben het er mee eens dat wij met zijn allen (behalve de laagste lonen en vervangingsinkomens) meer moeten inleveren om de armere landen daadwerkelijk te helpen.
Ik ben het er niet mee eens, dat wij al het crapuul van de Derde Wereld moeten opvangen. Het is juist zo dat wij hier een vertekend beeld krijgen van de gemiddelde inwoner van een arm land, die helemaal geen crapuul is, maar probeert zo goed mogelijk met zijn familie te overleven in barre, dikwijls zeer barre, omstandigheden.
Oud 14 maart 2004, 13:27   #32
Mitgard
Banneling

Standaard

typische linkse hypocrisie...
altijd zaniken over hoe we de arme negerkes in timboektoe moeten helpen maar ne blanke dakloze in hun eigen stad daar lopen ze in een boog omheen.
Oud 15 maart 2004, 12:27   #33
snofla
Banneling

Standaard

[quote="Mitgard"]typische linkse hypocrisie...
altijd zaniken over hoe we de arme negerkes in timboektoe moeten helpen maar ne blanke

Autochtone daklozen moeten uiteraard geholpen worden en ik heb niet de gewoonte daar in een boog omheen te lopen.
Maar de Derde Wereld zomaar volledig laten vallen kan gewoon niet. Het zou immoreel zijn en het zou ook de immigratiedruk laten escaleren. Dus ergens dienen we ook ons eigenbelang als we erin zouden slagen om in de armere landen condities te scheppen, waardoor de mensen daar kunnen blijven zonder voortdurend te lijden onder oorlogen en voedseltekorten.
Natuurlijk moeten we wel het kaf van het koren scheiden: ontwikkelingsgeld mag niet verdwijnen in de zakken van presidenten en hun clan; en criminele immigranten moeten geweerd of uitgezet worden.
En tenslotte: ik behoor, zoals u toch zou moeten weten, helemaal niet tot de 'linkse' clan.
Oud 15 maart 2004, 15:42   #34
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
altijd zaniken over hoe we de arme negerkes in timboektoe moeten helpen maar ne blanke dakloze in hun eigen stad daar lopen ze in een boog omheen.
Daar ging de discussie helemaal niet over, het is dan toch begrijpelijk dat hier nog niks over gezegd werd? Of gelooft u nu werkelijk dat de linksen liever een zwarte in Afrika helpen dan een dakloze hier op straat?
Oud 15 maart 2004, 16:29   #35
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar ging de discussie helemaal niet over, het is dan toch begrijpelijk dat hier nog niks over gezegd werd? Of gelooft u nu werkelijk dat de linksen liever een zwarte in Afrika helpen dan een dakloze hier op straat?
ja.
xenofilie is een kwaai ziekte.
Oud 15 maart 2004, 16:37   #36
Bert
Burger

Standaard

Citaat:
ja.
Waanvoorstellingen zijn dat ook.
Oud 15 maart 2004, 16:39   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ja.
Waanvoorstellingen zijn dat ook.
Nochtans bestaan DAARVOOR tegenwoordig al vrij adekwate therapieën en allerlei soorten medicatie. In het slechtste geval kan er nog een lobotomie worden toegepast...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2004, 22:21   #38
snofla
Banneling

Standaard

Orliocho! Probeer dit maar eens te ontcijferen; dit is een vrij klassiek scheldwoord in één van de 100 nog vigerende Nigeriaanse stamtalen.
See you in hell!
Oud 16 maart 2004, 20:47   #39
DrFrege
Banneling

DrFrege's schermafbeelding

Standaard

DrFrege is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2004, 20:52   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be