Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2008, 20:21   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Met zo'n mensen mogen ze voor mijn part net hetzelfde doen: wegsteken en laten verhongeren. Weten ze ook eens hoe het voelt.
²

Maar er lopen nu éénmaal nog een aantal moraalridders rond die de doodstraf inhumaan vinden ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2008, 23:17   #22
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Drank heeft steeds een reden beste Kim
Droge keel ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 00:35   #23
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeg zit je te blowen of zo?
Tot iemand meerderjarig is heb je als ouder de plicht je kind van primaire( onderdak , eten en kleding) en secundaire( scholing, sociale en morele ontwikkeling, enz..)noden te vorzien samengevat onder het begrip opvoeding.
Beide ouders hebben die plicht maar als vader of moeder ontbreekt blijft er dus een ouder over die deze zorg hoort op te nemen.
Dus die verwachting is een beperking van het zelfbeschikkingsrecht van de moeder??
Gelukkig voor jou heeft je moeder meer hersens; anders liep jij nu niet los!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 07:38   #24
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers Bekijk bericht

De moeder heeft, of zou tenminste, het recht moeten hebben om haar kind te moeten afstaan.

Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 08:09   #25
Bill Ayers
Burgemeester

Bill Ayers's schermafbeelding

Standaard

Dat zou natuurlijk "moeten kunnen" moeten zijn, 't werd een beetje laat voor me.
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 10:16   #26
Nefertete
Lokaal Raadslid

Nefertete's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou natuurlijk "moeten kunnen" moeten zijn, 't werd een beetje laat voor me.
Dat recht heeft ze, er is meer dan genoeg hulpverlening voor dergelijke situaties.
Het probleem even melden bij Kind en Gezin was al voldoende geweest. Die schieten dan dadelijk aan de gang.
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 10:39   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nefertete;je hebt groot gelijk dat had die moeder kunnen doen. en inderdaad; het is te laat, dat is nu juist wat hier het drama is, beste Bill.

Laatst gewijzigd door alice : 12 april 2008 om 10:40.
Oud 12 april 2008, 10:44   #28
Bill Ayers
Burgemeester

Bill Ayers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nefertete;je hebt groot gelijk dat had die moeder kunnen doen. en inderdaad; het is te laat, dat is nu juist wat hier het drama is, beste Bill.
W�*�*r zeg ik dat het géén drama is? Je gaat er van uit dat ik sympathiseer met moeders die hun kind laten omkomen? We moeten ons als maatschappij verzetten tegen zo'n gedrag, maar het is niet ons recht of gelijk wiens recht om "moreel" gedrag af te dwingen.
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 11:14   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het is immoreel wat die moeder daar gedaan heeft, maar er is in principe niets crimineel aan. Hoe kan je de plicht van de moeder om haar kind te voeden legaal afdwingen, zonder coërcie? En, wanneer stopt dat recht op "gevoed worden"? Trekken we een arbitraire grens? Ik kan mezelf nu laten verhongeren. Kan ik van m'n moeder verwachten dat ze de plicht heeft om me te voeden?

Positieve rechten afleiden, 't blijft een slipperige weg.
Het helpen van mensen in nood is zelfs wettelijk verplicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2008, 13:05   #30
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beste Bill; hoezo niet ons recht?? Waar denk je dat strafrecht voor dient; of jeugdrecht om maar wat te noemen?
Die moeder is hoe dan ook strafbaar omdat ze haar kind heeft laten verhonderen en dat is niet meer dan terecht; of er verzachtende omstandigheden zijn zal door een rechtbank bepaald worden.
De samenleving heeft dus via de wet alle recht' moraal gedrag' af te dwingen!
Oud 12 april 2008, 13:55   #31
FDM
Banneling

Standaard

ware beter geweest een item te beginnen :
Luik et les bidonvilles , keizer Mathot is weg , wat nu ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 12:19   #32
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Drank heeft steeds een reden beste Kim

drank heeft slechts één reden en dat is lafheid, hoe diep moet je vallen om te geloven dat drank je heelt van je problemen, terwijl het duur is en slecht voor de samenleving (bij overmatig gebruik uiteraard)
Oud 13 april 2008, 12:22   #33
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
En moeder moet soms verscheurende keuzen maken ,maar in deze kutmaatschappij verschiet ik daar totaal niet van,je zal veel meer van deze dingen horen in de naam van de vrije opvoeding(maar dat zal wel aan mij liggen hoor)

als je stelt dat je als moeder soms verscheurende keuzes moet maken en daarmee deze zaak tracht goed te praten vraag ik mij af waar het mens zijn in u is gebleven, wanneer een moeder kiest voor haar kind te laten lijden (terwijl tal van andere oplossingen zijn) kunnen we niet meer van een moeder spreken
Oud 13 april 2008, 12:25   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

uiteraard is die moeder zwaar in de fout gegaan (om het even verbloemend te zeggen).

wat me echter stoort is dat het blijkbaar bonton is om de rol van de vader in deze gewoon te negeren.

Tenslotte was hij het die zijn kind achterliet bij een alcoholieker!

Je moet dit als moeder maar eens doen, dan ben je zéker medeschuldig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 12:36   #35
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uiteraard is die moeder zwaar in de fout gegaan (om het even verbloemend te zeggen).

wat me echter stoort is dat het blijkbaar bonton is om de rol van de vader in deze gewoon te negeren.

Tenslotte was hij het die zijn kind achterliet bij een alcoholieker!

Je moet dit als moeder maar eens doen, dan ben je zéker medeschuldig.

als je het artikel gelezen had zou je gezien hebben dat de vader telkens laat was gaan werken. als vader en man zou je mogen verwachten dat je vrouw als moeder haar taken op zich neemt terwijl je voor de kost zorgt, er staat nergens vermeld dat de moeder een job had. dit moet trouwens een zware kaakslag zijn voor de vader die niet alleen zijn kind kwijt is maar telkens mocht gaan werken voor de drankzucht van zijn vrouw, ook het kindergeld zal wel eerder voor drank dan voor deftig eten voor de kinderen gediend hebben. aangezien nergens vermeld staat dat ook de vader werd opgepakt kan ik (denk ik toch) aannemen dat hij niet echt op de hoogte was van het doen en laten van zijn vrouw dus vind ik het absurt te stellen dat de vader hier ook schuld treft door hem te verwijten zijn kind achter te laten bij een alcoholieker

Laatst gewijzigd door delcom : 13 april 2008 om 12:37.
delcom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 13:26   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Delcom; als je thuis komt en je ziet dat het slecht gaat met je kind en vrouw is werk een armzalig excuus om je aan verantwoordelijkheid te onttrekken lijkt me toch.
Oud 13 april 2008, 13:59   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
als je het artikel gelezen had zou je gezien hebben dat de vader telkens laat was gaan werken. als vader en man zou je mogen verwachten dat je vrouw als moeder haar taken op zich neemt terwijl je voor de kost zorgt, er staat nergens vermeld dat de moeder een job had. dit moet trouwens een zware kaakslag zijn voor de vader die niet alleen zijn kind kwijt is maar telkens mocht gaan werken voor de drankzucht van zijn vrouw, ook het kindergeld zal wel eerder voor drank dan voor deftig eten voor de kinderen gediend hebben. aangezien nergens vermeld staat dat ook de vader werd opgepakt kan ik (denk ik toch) aannemen dat hij niet echt op de hoogte was van het doen en laten van zijn vrouw dus vind ik het absurt te stellen dat de vader hier ook schuld treft door hem te verwijten zijn kind achter te laten bij een alcoholieker
dagelijks gaan werken en bij thuiskomst niet zien dat je je kind bij een drankorgel hebt achtergelaten?

Of maanden verdwijnen en zeggen dat je "gaan werken" zijt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 13 april 2008, 17:33   #38
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
drank heeft slechts één reden en dat is lafheid, hoe diep moet je vallen om te geloven dat drank je heelt van je problemen, terwijl het duur is en slecht voor de samenleving (bij overmatig gebruik uiteraard)
En de verkopers en brouwers van drank dan ? Die moeten toch ook leven ?
Oud 13 april 2008, 17:43   #39
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie weet is dat wijf beginnen zuipen omdat haar man haar laten zitten had ? Niet dat dit haar gedrag verontschuldigt, maar ik vind dat toch straf dat u er zo maar op los fantaseert, en die vent de goede rol geeft, alhoewel u hem niet eens kent ? Vrouwenhater ?
Oud 13 april 2008, 18:51   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In elk geval, moest de moeder voor maanden "in het buitenland" gaan werken zijn stond er in de krant:

AFWEZIGE moeder laat kind in de steek bij alcoholieke vader.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be