Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2004, 22:29   #21
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
aan de mensen die hier PRO abortus zijn :

wat vinden jullie van de doodstraf?
Tegen.
kan je me dan eens uitleggen waarom je tegen de doodstraf bent maar voor abortus ?
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 22:34   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals ik twijfelde aan wat jij schreef, Jan, maar dat had je blijkbaar niet door... Dergelijke gratuite opmerkingen kan iedereen hier neerpoten.
Het verschil is wel dat ik al vele jaren met Pro Vita meewerk en dus al wel wat over de vloer heb zien komen. Ongetwijfeld werkt u als vrijwilliger in een pro-abortusvereniging, niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 22:36   #23
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
baas in eigen buik zouek zo zeggen
Een misdadig standpunt volgens mij...

1. Individuen kunnen niet losgekoppeld worden van de gemeenschap waartoe ze behoren. Uw ultra-individualisme is een kwaal die voor bijzonder veel problemen zorgt in de maatschappij.

2. Dat ongeboren kind is niet de "eigendom" van de moeder of het koppel, het is een mens!

3. Onze Europese volkeren zijn in een neerwaartse demografische spiraal terechtgekomen door toedoen van de heersende liberale ideologie. Er moeten opnieuw meer kinderen geboren worden...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 22:39   #24
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

een verbod op abortus zou inderdaad een oplossing zijn voor het probleem van denataliteit dat in dit landje heerst

en hoeveel vrouwen raken zwanger door een verkrachting ?
(in percentages van alle abortusaanvragen)

de meeste vrouwen nemen trouwens dagelijks de pil ....
Oud 13 maart 2004, 22:41   #25
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hier komt de linkse contradictie tot uiting:

ze vinden het prima dat onschuldig leven vermoord wordt;

ze vinden het fout dat schuldig leven vermoord wordt.
dat is nu wat ik wou aantonen , de ferventste abortus aanhangers zijn pro abortus maar anti doodstraf , ze weten dus zelf niet wat ze aan het brabbelen zijn
Ongelooflijk, niet? Wat een inherente gedachtengang!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 22:47   #26
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Citaat:
baas in eigen buik zouek zo zeggen
Een misdadig standpunt volgens mij...

1. Individuen kunnen niet losgekoppeld worden van de gemeenschap waartoe ze behoren. Uw ultra-individualisme is een kwaal die voor bijzonder veel problemen zorgt in de maatschappij.

2. Dat ongeboren kind is niet de "eigendom" van de moeder of het koppel, het is een mens!

3. Onze Europese volkeren zijn in een neerwaartse demografische spiraal terechtgekomen door toedoen van de heersende liberale ideologie. Er moeten opnieuw meer kinderen geboren worden...
wat is dat nu voor een onzin...
1. Ons verlicht, westers denken komt net voort omdat we zelfstandig kunnen denken. Dat we niet meer achter de vlag van onze "gemeenschap" lopen omdat het de onze is. Straks ga je nog zeggen dat mensen die zelfmoord begaan geen recht hebben op een begrafenis omdat hun leven de gemeenschap toebehoorde.

2. nee, het ongeboren kind is inderdaad niet de eigendom van de moeder. Maar langs de andere kant kun je het ook nog niet als volwaardige mens definiëren. maar besef je wel hoe verschrikkelijk het voor vrouwen moet zijn (ik ben er zelf geen hoor) om da verkracht te worden ook nog eens 9 maanden met het kind van je verkrachter rond te lopen ?!

3. Demografisch gezien moeten er inderdaad meer kinderen worden geboren, daar ben ik het met je eens. Maar dit kan enkel gebeuren door de combinatie arbeid-gezin op socio-economisch vlak te verbeteren. Ouders (hetzij de vader, hetzij de moeder), die deeltijds willen werken om voor de kinderen te zorgen zouden veel meer rechten moeten krijgen. Degelijke, goedkope, publieke kinderopvang moet beter uitgebouwd worden. Toch is het een individueel recht om kinderen te krijgen, het is niet - zoals jij het schijnt te willen - een "plicht" tegenover de gemeenschap om 4,5,6,... kinderen te baren.

@Jan Vandenberghe: ik vind het intellectueel bijzonder oneerlijk om abortus en de doodstraf tegenover mekaar te plaatsen. Het gaat namelijk om totaal verschillende dingen, zoals jij best weet. Maar ja, als het gaat om kappen op "linksen", is ook weer alles toegelaten zeker ?
Ik ben er zeker van dat heel wat vrouwen hun abortus betreuren zoals jij vertelde, maar voor nog veel meer was het de enige optie.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 22:53   #27
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben pro abortus én tegen de doodstraf.

Pro abortus omdat ik vind dat een mens pas mens is op het moment dat hij geboren wordt. Zet hem op dat moment weg van andere mensen en het wordt geen mens.

Tegen de doodstraf: omdat het onomkeerbaar is. Moest het 100% duidelijk zijn dat iemand schuldig is heb ik er niks op tegen. Maar dat is volgens mij onmogelijk. Door een wet goed te keuren zullen ook twijfelgevallen veroordeeld kunnen worden, op een onomkeerbare manier. En daar ben ik tegen. Een levenslang gestrafte kan je nog vrijlaten als later blijkt dat hij niet /minder schuldig is dan gedacht.

Maar ik denk dat de discussies los van elkaar staan.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 22:53   #28
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
3. Demografisch gezien moeten er inderdaad meer kinderen worden geboren, daar ben ik het met je eens. M
Waarom?
Oud 13 maart 2004, 22:55   #29
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

spetznaz leg me dan eens uit waarom men abortus en doodstraf niet naast mekaar mag plaatsen voor een links persoon?

omdat jullie je er dan niet onderuit kunnen praten?

een rechts persoon zou antwoorden : een schuldig leven beeindigen kan ik vrede mee nemen , een onschuldig leven beeindigen is doodgewoon moord
Oud 13 maart 2004, 22:56   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Jan Vandenberghe: ik vind het intellectueel bijzonder oneerlijk om abortus en de doodstraf tegenover mekaar te plaatsen. Het gaat namelijk om totaal verschillende dingen, zoals jij best weet. Maar ja, als het gaat om kappen op "linksen", is ook weer alles toegelaten zeker ?
Ik ben er zeker van dat heel wat vrouwen hun abortus betreuren zoals jij vertelde, maar voor nog veel meer was het de enige optie.
Aha, als de linksen met de neus op hun eigen tegenstrijdigheden worden gedrukt, is dat plotseling "intellectueel bijzonder oneerlijk".

Er is inderdaad een verschil tussen abortus en de doodstraf, iets wat ik trouwens eerder al aanhaalde:

Bij abortus doodt u een onschuldig wezen;

bij de doodstraf doodt u een schuldig wezen.

Inderdaad, een wereld van verschil dat in de eerste plaats volledig pleit tegen abortus.
Oud 13 maart 2004, 22:58   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Pro abortus omdat ik vind dat een mens pas mens is op het moment dat hij geboren wordt. Zet hem op dat moment weg van andere mensen en het wordt geen mens.

Nieuwe definitie van wat een mens is...

Een kind in de moederschoot is een mens. U moet wel heel ver van de natuur staan om uw eigen onzin te geloven: ga eens aan een boer wijsmaken dat het "ding" dat de koe draagt maar een kalf zal worden wanneer het geboren wordt. Gezond boerenverstand zal daarop reageren met een lachsalvo... een uitlachsalvo over die domme stadsmensen.
Oud 13 maart 2004, 22:59   #32
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tegen de doodstraf: omdat het onomkeerbaar is. Moest het 100% duidelijk zijn dat iemand schuldig is heb ik er niks op tegen. Maar dat is volgens mij onmogelijk. Door een wet goed te keuren zullen ook twijfelgevallen veroordeeld kunnen worden, op een onomkeerbare manier. En daar ben ik tegen. Een levenslang gestrafte kan je nog vrijlaten als later blijkt dat hij niet /minder schuldig is dan gedacht.

abortus is ook onomkeerbaar , en een mens is al 'mens" van bij de eerste celdeling , het feit dat iets niet 'mens' is wil niet zeggen dat je het zonder meer kan doden.

en levenslang is een lachterje , van hamel kwam vandag na 10 jaar al vrij "op proef"
er zijn wel degelijk gevallen waar de schuld vast staat : osama bin laden , marc dutroux , etc...
Oud 13 maart 2004, 23:00   #33
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Nieuwe definitie van wat een mens is...
Zo nieuw is het niet hoor.
Oud 13 maart 2004, 23:00   #34
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
3. Demografisch gezien moeten er inderdaad meer kinderen worden geboren, daar ben ik het met je eens. M
Waarom?
bent u dan zo wereldvreemd dat u niet weet dat ons land aan het vergrijzen is en de pensioenen een enorme last worden?
Oud 13 maart 2004, 23:01   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo nieuw is het niet hoor.
Neen?

In welke encyclopedie staat dit dan te lezen?
Oud 13 maart 2004, 23:03   #36
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

wil u mijn nicht dan eens uitleggen dat zij van een tweeling maar 1 niet-mens is verloren tijdens de zwangerschap in plaats van een kind dat hetzelfde geweest zou zijn als dat ze nu heeft.
Oud 13 maart 2004, 23:06   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Helemaal mee eens.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 23:08   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens.
Helemaal eens met een redenering die aan alle kanten rammelt? Ook voor u draagt een moeder dus gedurende negen maanden geen mens, maar een soort "wezen" dat pas een mens wordt wanneer het geboren wordt. Hoe ver staan jullie eigenlijk van de natuur?
Oud 13 maart 2004, 23:09   #39
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en levenslang is een lachterje , van hamel kwam vandag na 10 jaar al vrij "op proef"
er zijn wel degelijk gevallen waar de schuld vast staat : osama bin laden , marc dutroux , etc...
Over dat eerste: dat hoeft niet zo te zijn. Ik ben voor een effectieve levenslange dwangarbeid. Net zoals jij voor een effectieve doodstraf bent. Het huidig systeem staat daar los van.
Over het tweede: Ik ken de bewijslast tegen Osama niet. Maar wat als hij bvb een bliksemafleider blijkt te zijn voor een echte dader?
Wat doe je als na de executie van Dutroux nieuwe gegevens opduiken, waaruit blijkt dat hij niet zo alleen heeft gehandeld. Een belangrijke getuige ben je in dat geval kwijt.
In de VS zijn al mensen ter dood veroordeeld die achteraf onschuldig bleken. Ik vind dat niet kunnen.
Als je verplichte dwangarbeid hebt is er ook al niet het argument dat een doodstraf goedkoper is (wat in de VS trouwens niet juist is, door de extra procedures is de doodstraf er duurder).
Oud 13 maart 2004, 23:09   #40
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
wil u mijn nicht dan eens uitleggen dat zij van een tweeling maar 1 niet-mens is verloren tijdens de zwangerschap in plaats van een kind dat hetzelfde geweest zou zijn als dat ze nu heeft.
ze heeft technisch gezien een foetus verloren.
klinkt hard, maar zo is het medisch gezien
daarom dat men tot voor kort een doodgeboren kind ook geen naam kon toewijzen, wat men nu gelukkig veranderd heeft : wat het rouwproces voor de ouders vergemakkelijkt.

xnorf, ben je dan echt tegen abortus in alle gevallen. Ik kan begrijpen dat sommige mensen ethische bezwaren kunnen opwerpen maar het is toch onmenselijk om vrouwen te laten bevallen van het kind van hun eigen verkrachter
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be