Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2008, 19:02   #21

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En dat ze a.u.b. hun diploma voorwaarden ook eens onder handen nemen.
Straks vragen ze een universitaire graad voor een warme bakker.

Bakkers, beenhouwers, metsers, bekisters, timmer-mannen, loodgieters, koks, etc...dat zijn beroeps opleidingen hé.
Geen aso a2 of a1 of weet ik veel master zus of zo.
En die mensen krijgen ook niet graag te lezen of te horen dat "geen specifieke opleiding of ongeschoold" voor de dag moeten komen.
Beetje respect a.u.b

Waarmee ik dus niet gezegd wil hebben dat een master achteraf geen beroeps module kok kon gedaan hebben. Maar dat is dan weer iets anders.
En dat ze eens besluiten dat mensen die hetzelfde werk doen, ook al hebben ze een verschillend diploma, eigenlijk hetzelfde zouden moeten betaald worden.
Een verpleegster A1 bijvoorbeeld wordt veel vetter betaald dan een verpleegster A2 maar in praktijk doen ze dikwijls juist hetzelfde.

Aan de stad en de staat is het eigenlijk nog erger. Vastbenoemde ambtenaren worden dikwijls veel beter betaald en hebben veel betere condities dan diegenen die in hetzelfde kantoor zitten met bijvoorbeeld een "GESKO" statuut maar in de praktijk doen ze dikwijls volledig hetzelfde werk.

Laatst gewijzigd door Karma : 14 april 2008 om 19:02.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 22:20   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En dat ze eens besluiten dat mensen die hetzelfde werk doen, ook al hebben ze een verschillend diploma, eigenlijk hetzelfde zouden moeten betaald worden.
Een verpleegster A1 bijvoorbeeld wordt veel vetter betaald dan een verpleegster A2 maar in praktijk doen ze dikwijls juist hetzelfde.

Aan de stad en de staat is het eigenlijk nog erger. Vastbenoemde ambtenaren worden dikwijls veel beter betaald en hebben veel betere condities dan diegenen die in hetzelfde kantoor zitten met bijvoorbeeld een "GESKO" statuut maar in de praktijk doen ze dikwijls volledig hetzelfde werk.

In rusthuizen van het ocmw laten de verpleegsters zelfs zoveel mogelijk van de kuisvrouw doen. Of stagiairs.
Pilletjes verdelen en zo van die dingen. Enfin hun werk dus.
Oud 14 april 2008, 22:59   #23
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht

Zou niet fair zijn. De A1 verpleegster heeft er langer voor moeten studeren. Het zou niet fair zijn tegenover haar om iemand met slechts A2 evenveel te geven, zonder dat de A2'er er heeft voor moeten studeren
Oud 14 april 2008, 23:14   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Zou niet fair zijn. De A1 verpleegster heeft er langer voor moeten studeren. Het zou niet fair zijn tegenover haar om iemand met slechts A2 evenveel te geven, zonder dat de A2'er er heeft voor moeten studeren
Geef ze dan afzonderlijk werk.

Of gelijk loon door opgedane ervaring.
Of werken onder toezicht van...

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 april 2008 om 23:15.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 01:21   #25
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Geef ze dan afzonderlijk werk.

Of gelijk loon door opgedane ervaring.
Of werken onder toezicht van...
Dat zou idd moeten. In de praktijk gebeurt het echter dat ze elkaars werk moeten doen.
Voor de A2'er is het mss ook meer uitdaging, omdat hij dan zaken kan en mag leren op de werkvloer, waar hij uiteindlijk niet voor geleerd heeft
Oud 15 april 2008, 05:10   #26
Verdyck
Vreemdeling

Standaard

Er wordt hier duidelijk vanalles verkondigd door mensen die blijkbaar niet veel van de concrete situatie op het terrein afweten.

Het komt mij "wereldvreemd" over.

En het is een publiek geheim ondernemers dat duizenden afgestudeerde studenten niet aan de bak geraken omwillen van hun duidelijk wereldvreemde studiekeuze.

Politieke en Sociale wetenschappen is daar één van.

Misschien moeten we de universitaire status van bepaalde richtingen eens grondig herbekijken of duidelijk veel meer focussen op kwaliteit in leerlingen ipv op de kwantiteit.

Wat onze arbeidsmarkt nu nodig heeft zijn bekwame geschoolde mensen in de juiste richtingen.

Wat is er een Universitair diploma Geschiedenis of Pol & Soc nu waard tov dat van een Industrieel Ingenieur elektromechanica?
http://www.trends.be/nl/articles/ind...=1476&siteID=4

Een Geschiedkundige is een grotendeels verloren talent in onze maatschappij. Hoe kan hij zijn moeizaam aangeleerde vaardigheden nu nuttig gebruiken in een maatschappij die doodsimpel zijn diensten niet wenst?

Laatst gewijzigd door Verdyck : 15 april 2008 om 05:11.
Verdyck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 08:50   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Dat zou idd moeten. In de praktijk gebeurt het echter dat ze elkaars werk moeten doen.
Voor de A2'er is het mss ook meer uitdaging, omdat hij dan zaken kan en mag leren op de werkvloer, waar hij uiteindlijk niet voor geleerd heeft
Als een a1 bv 250€ meer krijgt door 3 extra jaren school gelopen te hebben, neem ik aan dat een gelijkgestelde ervaring van 3 jaar eveneens mag gelijk gesteld worden.
Oud 15 april 2008, 09:16   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verdyck Bekijk bericht
Er wordt hier duidelijk vanalles verkondigd door mensen die blijkbaar niet veel van de concrete situatie op het terrein afweten.

Het komt mij "wereldvreemd" over.

En het is een publiek geheim ondernemers dat duizenden afgestudeerde studenten niet aan de bak geraken omwillen van hun duidelijk wereldvreemde studiekeuze.

Politieke en Sociale wetenschappen is daar één van.

Misschien moeten we de universitaire status van bepaalde richtingen eens grondig herbekijken of duidelijk veel meer focussen op kwaliteit in leerlingen ipv op de kwantiteit.

Wat onze arbeidsmarkt nu nodig heeft zijn bekwame geschoolde mensen in de juiste richtingen.

Wat is er een Universitair diploma Geschiedenis of Pol & Soc nu waard tov dat van een Industrieel Ingenieur elektromechanica?
http://www.trends.be/nl/articles/ind...=1476&siteID=4

Een Geschiedkundige is een grotendeels verloren talent in onze maatschappij. Hoe kan hij zijn moeizaam aangeleerde vaardigheden nu nuttig gebruiken in een maatschappij die doodsimpel zijn diensten niet wenst?
Het enige (of voornaamste) wat al die nutteloze studies aantonen is dat de student beschikt over een bepaald IQ waarbij hij een bepaalde stof grondig onder de knie kan krijgen.
Dat is het dan.

En men zou inderdaad de jaren ervaring in een specifieke branche méér moeten belonen dan een aantal jaren "studie" op wereldvreemde of in elk geval bedrijfsvreemde onderwerpen waar niemand iets aan heeft.

Praktijkvoorbeeld?

Ik heb jaren stagiairs begeleid in een secretariaatsfunctie; ooit kwam er iemand die volgens de personeelsdienst zéér geschikt leek: ze LEERDE Russisch en haar lief was een architekt.
Zé heeft het in die Amerikaanse multinational één dag uitgehouden.
Op haar ontslagbrief schreef ik dat ze beter ook nog wat Swahili zou gaan studeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 april 2008 om 09:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be