![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dat soort zaken begint me meer en meer de keel uit te hangen.
Op de tram net hetzelfde: "jongeren" kennen blijkbaar het begrip "mp3-speler met oortjes" niet. Neen, hun muziek moet via de luidsprekers van de gsm door gans de tram weerklinken. En wee degene die daar iets op durft te zeggen...
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het wringt ook bij mij, dat men deze "jongeren" probeert goed te praten. Als men iemand die een ander koelbloedig vermoord voor een mp3 speler straft met tickets voor de Rode Duivels, iets waar veel mensen geen geld voor hebben, dan stel ik me vragen bij het systeem. Ik ben het dus beu dat men continu een paraplu zoekt om die reljongeren als ze van vreemde origine zijn, goed te blijven praten. Dat is in mijn ogen echt racisme. Het is een gedachtengoed dat er van uit gaat, dat die arme dutskes ocharme niet meer verantwoordelijk zijn voor hun daden, omdat wij niet alles kunnen verdragen. Het spijt me, maar een allochtoon is in mijn ogen niet minder dan een autochtoon en verdient geen streep voor, als hij storend is. Ik vind dat deze maar evengoed tegen kritiek moet kunnen, dan een autochtoon en evengoed als een normaal mens moet behandelt worden. Stop maar met pamperen. Die jongeren zijn gemiddeld tussen de 10 en de 20 jaar oud, dus geen babies. Ze kunnen wel een zekere verantwoordelijkheid aan, me dunkt. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
is racisme dan beperkt tot een bepaald "ras"? |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om je laatste zin even aan te vullen: als een twaalfjarige in staat is om iemand te vermoorden, is hij zeker in staat om zijn straf daarvoor te dragen.
|
|
|
|
#25 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2. In ieder geval lost elkaar vernederen, wat je in deze post doet, of schelden op elkaar niets op. Het zaait alleen nog maar meer ontevredenheid. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het "vernederen en schelden" waar je het over hebt, heeft meestal wel een aanleiding. Tracht deze niet te negeren.
|
|
|
#27 | |
|
|
Citaat:
Hij geeft correct weer dat er samenlevingsproblemen zijn met de verschillende nationaliteiten en culturen in dit land en dat daar zowel allo- als autochtonen mee verantwoordelijk voor zijn. Hij heeft hier een kritiek op zaken die realiteit zijn. Waarom beschouw je dit als vernederend? Zegt hij ergens dat jij als persoon verantwoordelijk bent, voor de last die bepaalde mensen uit jouw gemeenschap veroorzaken? |
|
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat voor jou "aangenaam" is, zou velen naar de nooduitgang doen snellen. Waardoor het weer niet "voor iedereen" zou zijn, en we opnieuw bij start staan. Een beetje verdraagzaamheid, is dat teveel gevraagd misschien? Laatst gewijzigd door born2bewild : 20 april 2008 om 15:00. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor de rest hoeft een persoon zich op het openbaar vervoer niet te excuseren voor de toonhoogte van zijn of haar stem. Hij of zij kan er meestal niets aan doen. En dat dit soort futiliteiten jou irriteren zegt in kwestie meer over jou (& co) dan over de persoon met de luide stem. Hoe verwend kun je zijn?? Heb je niets beters of ernstigers om je druk over te maken? |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
Dit forum is voor velen de anonieme uitlaatklep. Het feit dat hier veel mensen hun ongenoegen uiten, omdat ze het buiten op straat niet meer kunnen. Mensen leven in angst. Angst om zoals Guido De Moor te eindigen, of veroordeeld te worden. Hier kunnen ze nog een beetje hun ei kwijt. Vele van die mensen, zijn juist mensen die ooit weggepest zijn geweest uit hun huizen, in bepaalde wijken van Antwerpen en Borgerhout. Deze mensen zitten met veel wrok, omdat ze veel hebben moeten opgeven, omwille van allochtoon pestgedrag en vinden politiek geen gehoor. Nee, ze worden er nog eens bij gecriminaliseerd. Dat wringt. Degene die hier als autochtoon nog in bepaalde wijken wonen, zien hun buurt hoe langer hoe minder leefbaar worden. Dikwijls wordt ik midden in de nacht wakker door straatrumoer in een taal die ik niet versta. Moet ik dat pikken? Nee, ik vind van niet. Hier kan ik mijn zeg doen en moet ik niet bang zijn om vermoord te worden door de ene groep, of veroordeeld door de andere. En in mijn ogen zitten er hier ook veel linkse elementen, die qua pestgedrag tegen andersdenkenden ook niet onderdoen. Van mij mag er ook gerust meer links bijkomen, maar ik ga mensen niet manu militari verplichten op dit forum te zitten. Daarnaast: als je vind dat je weggepest wordt, omdat mensen vinden dat je je moet aanpassen, kan je beter vragen bij jezelf gaan stellen. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
Als ik dat wel doe en ik stoor er anderen mee, mogen die me dat zeggen en is het niet aan mij om hen door voor uit te maken. Wie niet tegen kritiek kan, trekt zich beter terug uit de samenleving. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik ben ergens heel blij met je bericht, zo weet ik tenminste weer even wat voor iets ik voor me heb.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 20 april 2008 om 15:12. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
Erg jammer, maar zo is ze nog meer voer voor het "racistische" gedachtengoed en bewijs dat onverdraagzaamheid niet uniek is aan de Belgische autochtonen. |
|
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#39 |
|
|
Inderdaad: buigen voor de arrogantie van bepaalde mensen, heet tegenwoordig politiek correct.
Ik ga er van uit dat je mag doen wat je wil, zo lang het een ander niet schaadt. Als je geen (varkens)vlees wil eten uit overtuiging, geen seks wil voor je huwelijk en ga zo verder ... dan schaadt je me daar niet mee. Maar: als je amok ligt te maken op een plaats, waar je er anderen mee irriteert, dan schaadt je wel. Misschien doe je dat niet bewust, maar als iemand je er vriendelijk op attent maakt, dan denk ik dat er rekening mee houden, heel de samenleving ten goede komt. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|