Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2008, 16:19   #21
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet de indruk dat het VB een fundamenteel probleem heeft met sektes. Klopt dat?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 16:19   #22
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Demol is geen groot licht, dat weet de man in de straat. Maar dat hij zich laat misbruiken door een sekte kan toch alleen maar medelijden oproepen?

Ik heb met die man te doen.

En ach, laten we ook niet vergeten dat dit allemaal volledig past in onze burleske Vlaamse traditie, Breughel, Brusselse kermis: Demol is de stadsidioot die zich laat lijmen, en wij kunnen eens goed lachen.

Dit is toch allemaal onschuldig?
Citaat:
Johan Demol heeft hiervoor inderdaad toegezegd; samen met parlementsleden uit ondermeer Australië, de Verenigde Staten, Italië en Canada; burgemeesters uit Ierland en Hongarije; rechters uit Mexico, politie-agenten uit Calfornië en Denemarken, jeugdwerkers en mensen uit de gezondheidszorg.
Allemaal dombo's in uw ogen...
Oud 21 april 2008, 16:33   #23
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
En wat vertelt ons dat? Dat sektes in brede lagen van de bevolking recruteren? Dat wisten we al. Maar dat politieke partijen zich encanailleren met een sekte, louter omwille van een gemeenschappelijk standpunt, daar kijk ik toch van op, hoor. Een standpunt kan immers perfect onafhankelijk van gelijkgezinden worden uitgedragen. Dat verhoogt zelfs de geloofwaardigheid ervan.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 16:39   #24
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze wel ja, aangezien ze de Scientology-propaganda voor waar aannemen en ze zelfs hun ongefundeerde cijfers overnemen (meer dan 80% van de behandelingen zou succesvol zijn).

Kijk, de Church of Scientology probeert met hun anti-drugprogramma zich sociaal voor te doen én tegelijkertijd subsidies binnen te rijven (wie de volledige video gezien heeft, zal gemerkt hebben dat de eis om erkenning en subsidiëring meermaals doorklonk). Helaas laten sommige mensen, en parlementairen en rechters ook blijkbaar, zich gemakkelijk zand in de ogen strooien als de grote woorden "anti-drugs" vallen. En of de medewerking van de betrokkenen zo belangeloos was weet ik nog zo niet (de Church of Scientology verzamelt graag informatie over personen om die dan op het gepaste moment te gebruiken).

Ik ga hier niet de volledige vuile geschiedenis van de CoS uit de doeken doen, bezoek xenu.net of gebruik Google, maar infiltratie in overheidsdiensten is altijd één van taktieken geweest van deze bende geldwolven.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 16:59   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Er is natuurlijk het feit dat het VB, als het over drugs gaat, tamelijk wereldvreemd is. Zo wereldvreemd dat ik soms het gewoon niet meer geloof.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:12   #26
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat het VB een fundamenteel probleem heeft met sektes. Klopt dat?
Wat wel klopt, is dat het VB een fundamenteel probleem heeft met drugsgebruik/-handel. Zo hoort het ook.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:18   #27
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat wel klopt, is dat het VB een fundamenteel probleem heeft met drugsgebruik/-handel. Zo hoort het ook.
Ach, kwezels, een gevaarlijke sekte die doden op haar geweten heeft vrij baan geven maar mensen de verantwoordelijkheid niet gunnen om zelf te beslissen wat goed/wenselijk voor hen is.
thondermonst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:23   #28
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Met het VB kan men alle kanten uit : scientology is soms in orde, soms niet.
Er zijn vanzelfsprekend nog altijd politici ook leden van "de linkse kerk" die drugs indelen in "soft" en "hard" "legaal" en "illegaal" waarbij "soft" eerder "legaal" zou moeten zijn en
"hard" indien "legaal" feitelijk best met de mantel der liefde bedekt moet worden.

Zo zal ook VB zeker geen anti-alcohol actie starten of ook eerder het het roken in café's niet willen verbieden - een consequente houding is iets dat zeer slecht ligt in de politiek.

Het zoals met de fileproblemen : we moeten minder met de auto gaan rijden, maar we moeten dringend nieuwe autostrada bouwen zodat we meer met de auto kunnen rijden.
(want de klimaatopwarming bestaat niet)

& alcohol is geen hard drug...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:24   #29
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
een gevaarlijke sekte die doden op haar geweten heeft
Gaat 't hier over de katholieken?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:28   #30
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
Er staat "prijst het antidrugsprogramma van de Scientology Kerk" en niet "prijst de Scientology Kerk".

Er is niets verkeerd aan om een antidrugprogramma te prijzen, dacht ik.
Als ik lid was van een politieke club dan zou ik de naam daarvan niet in 1 zin genoemd willen zien met zo'n griezelsecte.
Oud 21 april 2008, 17:31   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
No panic Marlientje.
De Spa/PS, VP en Groen! promoten een veel meer gevaarlijke sekte, de islam.
Ze hebben zelfs sekteleden op hun verkiezingslijsten staan.
Geldig argument, maar niet sterk genoeg want 2 kwaden maken niet 1 goed.
Oud 21 april 2008, 17:33   #32
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
Ach, kwezels, een gevaarlijke sekte die doden op haar geweten heeft vrij baan geven maar mensen de verantwoordelijkheid niet gunnen om zelf te beslissen wat goed/wenselijk voor hen is.
Over Scientology ga ik mij hier niet uitspreken, maar waar ik in ieder geval zeker van ben, is dat de pro-drugslobby zeker en vast doden op haar geweten heeft!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:35   #33
sus antigoon
Banneling

Standaard

we hebben het laatste nog niet gezien lach mij kreupel met het VB
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:39   #34
deRodeWekker
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Dus volgens u wordt het anti-drugsprogramma gebruikt om leden te werven ???
Mag ik dan daaruit besluiten dat de drugstolerantie een poging is vanSP/PS om "volgzame", verdwaasde leden te werven ?
Moehahahahaha, ja, van een jointje smoren ga je écht wel helemaal volgzaam en verdwaasd worden. Dan zou het bij het Blok toch vol zitten van de blowers zou je denken
deRodeWekker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 17:43   #35
deRodeWekker
Burger

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder zeggen dat jij de Dombo bent, Filipke ziet dat logo op je site niet graag (meer) hoor Wat goed dat jij ons eraan herinnert
Oud 21 april 2008, 17:46   #36
deRodeWekker
Burger

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang en Johan Demol beklemtonen dat een duidelijke en ondubbelzinnige anti-drugpolitiek, waar het nu in dit land aan ontbreekt, prioritair dient te zijn. Hierbij maakt het Vlaams Belang een scherp onderscheid tussen de activiteiten van de Scientology Kerk en het Narconon-programma van de verwante vzw’s.
Aha. Een beetje zoals de fascistische en openlijk neo-nazistische VZW's van het Vlaams Blok waartussen vanzelfsprekend ook een 'scherp' onderscheid bestaat?

Maar goed, dat het Vlaams Blok begint aan 'ondubbelzinnige' en 'duidelijke' politiek kan ik alleen maar toejuichen. Misschien moeten jullie es wat zeggen over de koopkracht, of steekt dat teveel bij de aandeelhouders?
Oud 21 april 2008, 17:58   #37
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kweenie; hebben ze allemaal zo luidop scientology geprezen?
Oud 21 april 2008, 18:01   #38
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vreemd dat sommigen er geen graten in zien dat een politicus een programma dat vermoedelijk gebruikt wordt om leden te ronselen voor deze sekte promoot... Maar ja, een VB'er mag dat zeker? Die kunnen nooit iets misdoen.
Doen die andere dat dan niet? Alle geloven zijn bijgeloof, met andere woorden, hoog opgeblazen kul. De kerk is groot geworden met stelen, moorden ect., en als de paus wat te zeggen heeft staan ze allemaal te beamen.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2008 om 18:01.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 18:10   #39
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

De gevaarlijkste sektes zijn niet diegenen die door de pers en de politieke kaste gevaarlijk genoemd worden, maar de sektes die binnen de pers en de politieke kaste zijn geïnstalleerd en vanuit die positie aan andere sektes het label 'gevaarlijk' toekennen.

Onderzoeksjournalist Walter De Bock in De Morgen (08 01 04, p.3): "Na de moord op Cools hebben we vele krachten aan het werk gezien. Duidelijk is dat de politiemacht invloed heeft uitgeoefend op de politici, en sommige journalisten hebben daarin meegedraaid. Ze werden op sleeptouw genomen door bepaalde politiemensen en politici. Ik blijf er ook bij dat de invloed van de vrijmetselaars nefast is geweest. Ik weet dat er bij de loge ook heel correcte en degelijke mensen zitten, maar feit is wel dat Taxquet en een aantal andere malafide mensen zich te lang in de loge hebben kunnen verbergen en jarenlang protectie hebben gekregen. De loge is een ongecontroleerde organisatie, een zeer gevaarlijk iets".

Walter De Bock (1947-2007)

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 21 april 2008 om 18:10.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2008, 18:19   #40
Luddo
Minister

Standaard

Ik heb Gerolf Annemans ooit eens horen zeggen: "Het is zo zeker als 1 plus 1 twee is!". Hier hebben de politiekcorrecte politiekers hun politiekcorrecte job niet gedaan want nog steeds wordt er op school geleerd dat 1 + 1 = 2 en dat kan niet want den Annemans heeft dat gezegd en dat was in die tijd een Vlaams Blokker!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be