![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mongolië kan dus ook aanspraak maken op Tibet. ![]() Tibetanen zijn geen Chinezen; zelf niet met veel fantasie of geschiedkundige goedpraterij.
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Er is voldoende bewijs voorhanden dat Tibet honderden jaren bij China hoorde. Bij ons hebben de Spanjaarden, Oostenrijkers, ... het voor kortere tijd voor het zeggen gehad. Trouwens, Tibet was voor de bevrijding door de Chinezen geen onafhankelijke staat. Tibetanen zijn geen Han, is waarschijnlijk wat je bedoelt. China is altijd al een mengelmoes geweest van verschillende volkeren, 56 als ik me niet vergis. Dus het feit dat de Tibetanen geen Han-Chinezen zijn maakt niet dat ze daardoor onafhankelijk moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Zelfs in de VS beschouwde men in de jaren 20 en 30 Tibet als onderdeel van China. Hiervoor zijn meerdere bronnen, ik geef hieronder enkele kaarten uit verschillende atlassen gepubliceerd de VS in 1925, 1930 en 1932.
|
![]() |
![]() |