![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat denkt u? | |||
Nultolerantie |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
Limiet 0,5 promille (zoals nu) |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Geen limiet (iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,46% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,38% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik voel me soms na 5 bacardi-cola's nog bijzonder goed en alert, is dat dan ook zo?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() wat vind je van een speciaal rijexamen, dat je zat moet afleggen. De max promile die je haalt zonder fouten is ook de max promile waar je mee mag rijden?
grapje he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen zever, geen "misrekenen": rijden = niet drinken. Nultolerantie dus. Klaar, helder en duidelijk.
Die mentaliteit van "een beetje kan geen kwaad" is levensgevaarlijk. Je brengt er niet alleen jezelf maar ook anderen mee in gevaar.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 22 april 2008 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Karel De Gucht wist onlangs nog iets over dit soort "vrijheid" te zeggen, in Phara was het als ik me niet vergis. "Zolang er niemand schade loopt is er geen probleem", dat klinkt misschien liberaal maar is het hoegenaamd niet. Wat met de vrijheid van diegenen die opgeschept worden, of het risico lopen opgeschept te worden, door een dronkaard? Schadevergoeding eisen? Daar ben je vet mee...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 22 april 2008 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ... één glaasje, en een beetje te weinig geslapen, en die dag ook weinig gegeten, stress op het werk of thuis,...
ja dan kan dat één glaasje een groot verschil maken van mij mag het ook nultolerantie zijn. Want stel: je gaat met vrienden eten: om 8u drink je een aperitiefke, om 9u bij het eten een half glas wijn. Daarna water en koffie. Om 1u ga je naar huis. Hoeveel zou je dan "testen" bij een controle?
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 0,8 of 1 ofzo mag nog van mijn apart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen nog steeds 0.5 De koffie eh man ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ge moet mij eens zien rijden op tramadol joh.
maar dat testen ze precies nie met hun blazerkes. (allez, hypothetisch dan, want ik kan niet rijden op tramadol. Kans is groot dat ik te ver heen ben om het verschil tussen mijn stuur en mijn handrem nog te maken)
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden zich gewoon moeten bezighouden met het ontwikkelen van een deftige neuropsychologische testing op rijcapaciteiten.
Wat maakt het nu voor verschil uit of je nu wat tipsy bent of doodmoe? Het criterium lijkt me rijvaardigheid, niet de precieze hoeveelheid alcohol of wat dan ook. Niet rijvaardig = auto aan de kant. U ladderzat gedronken hebben of met een kilo poeder in je neus in je auto kruipen = straf (boete / rijbewijs intrekken gedurende een periode). Als je de pakkans vergroot zal enkel 'auto aan de kant' wel voldoende straf zijn om een beetje op te letten. Na een paar keer te moeten betalen voor een taxi of iemand te zoeken die me wil komen halen, zal ik wel maken dat ik wat wakkerder aan 't stuur zit. Maar ja, daar verdienen ze niet aan eh.
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben voor 0,5 promille (al heb ik daar blijkbaar niet opgeklikt).
Met dit zinnetje: "iedereen is voor zichzelf verantwoordelijk" ben ik het totaal oneens. Zodra zo iemand zich op de weg bevindt komt hij andere mensen tegen, die vaak het slachtoffer zijn van de dronken bestuurder.
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() nultolerantie is, in mijn ogen althans, de beste oplossing. op deze manier is ook iedereen gelijk voor de wet. die belachelijke smoesjes over het feit dat de ene persoon meer promile kan verdragen ten aanzien van een andere alvorens "gevaarlijk" in het verkeer te worden is ronduit gezever. hoe en wie gaat dan bepalen waar uw grens ligt. bij een nultolerantie hoeven deze bepalingen niet en is ieder gelijk.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet een grens zijn, maar ik vond 0.8 promille toch iets realistischer.
|
![]() |
![]() |