![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Tschijnt dat ge zelfs uw schoenen moet uitdoen, straf hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Waarom bezetten asielzoekers die hun de overheid willen chanteren altijd kerken en nooit moskees? Zelfs de Islamitische asielzoekers!
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Sympathiek. Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om uit te testen hoe respectvol en tolerant die moskeebeheerders- en gangers zijn tgo mijn cultuur en godsdienst. Volgens mijn profeet en god mag ik enkel in monokini gebedshuizen van andere godsdiensten bezoeken. Ik hou alvast het zeer progressieve argument van 'vrijheid van godsdienst' achter de hand voor het geval er moslims of over-dhimmiserende poco's mij op andere gedachten willen brengen. Maar mits moslims zichzelf altijd uitroepen als supertolerante en verdraagzame lieden, moet ik me niet echt aan problemen verwachten, niet? Ik reken er ook op dat de typische islamitische scheiding der sexen voor een keer tijdens de open-deur-dag in la gestopt wordt. En als ze moeilijk doen eis ik gescheiden bezoekuurtjes. ![]() After al, waarom zou ik daar geen recht op hebben in een instelling die met mijn belastinggeld betaald wordt. Moslima's mogen toch ook hun apartheidsuurtjes eisen in openbare zwembaden die gefinancierd worden door de belastingbetaler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() zo zie je maar , zijn de kwaadsten nog niet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al eens een moskee bezocht en ik ben een jonge, duidelijk westerse, blonde, niet-hoofddoekdragende, niet-Moslim vrouw. Ik moet zeggen dat het controlegevoel bij het bezoeken van kerken in Italië 1000x groter is ... Maar ik wil uw nachtrust niet verstoren omdat ik uw wereldbeeld heb doen daveren. Die moskeeën zijn het bezoeken zeker waard. Alleen al omwille van de architectuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Aha, zoals in WO II dus toen de Kerk nog meer macht had en voluit de kant van de Joden koos.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Partijlid
|
![]() Omdat er respect is voor moskees. Waarom? Omdat je bij een moskeebezetting kort en krachtig zou buitengezet worden. De harde aanpak werkt dus toch ontradend blijkbaar. Dat denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Is er hier een dresscode? In Turkije mocht ik namelijk niet binnen met een t-shirt aan. Ik moest iets aantrekken met lange mouwen of ik kon oprotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou hier eens het omgekeerde moeten doen en een moslima haar kopvod aftrekken .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Van mij wel. Of de religiepolitie van de progressieve kerk het graag gaat horen, betwijfel ik. De CGKR-muttawah heeft al voor minder mensen aan de galg pogen te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat had ik in Italië ook voor bij een kerkbezoek. Gelukkig had ik me erop voorzien en had ik een heel lange en brede sjaal bij die ik rond me kon draperen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2008 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Door bepaalde strekkingen binnen de Islam was beter geweest. Maar we moeten nu ook niet hypocriet zijn en doen alsof vrouwenmishandeling in het algemeen hier, zowel bij atheïsten en protestanten, Christenen en Jehova-getuigen, niet vorkomt. Het hier is wel niet geïnstitutionaliseerd en geen deel van de cultuur. Dat impliceert dat het door hun niet noodzakelijk als minderwaardig wordt gezien, maar gewoon als ongelijk, omdat vrouw en man nu eenmaal niet hetzelfde zijn.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2008 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar waarom zouden onze principes de bovenhand moeten halen? Omdat wij hier eerst waren misschien? Dat argument gebruiken vier-jarige kindjesl ook...
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarstraks nog een pps'ke gezien van een ventje van 8 jaar dat brood gestolen had en waar ze als straf eens met een auto over zijn arm rijden. Ziekelijke bende. Dweep jij maar lekker verder mee... ooit kom je aan een punt van no return. |
|
![]() |
![]() |