![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie denk je (niet "wie wens je") dat de volgende VS president wordt? | |||
Obama |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
Clinton |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
McCain |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Toch niet omdat zij afstamt van Franse en Engelse koningen zoals er staat in dat boek atlantean-conspiracy?
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik dacht dat ik ergens had gelezen dat hijs teun kreeg van Israelitische groepen in Washington DC enzo, ik zal me wel vergist hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfs in die speech waar Akufen naar verwijst, en die bedoeld was om de leden van de pro-Isralische AIPAC-lobby een beetje gerust te stellen inzake zijn bedoelingen, zegt hij nog steeds: "And my plan includes a robust regional diplomatic strategy that includes talking to Syria and Iran". En sommige van zijn foreign policy advisors gaan nog veel verder en nemen de in de VS zeer onpopulaire stelling is dat de realitiet is dat Hamas de macht heeft in Gaza, en dat je dus met hen zal moeten in dialoog treden. Noch Clinton, noch McCain heeft hier al voor gepleit. Enkel Jimmy Carter. Doen alsof het allemaal geen moer uitmaakt wie president wordt is mij iets te cynisch. Er zijn grote verschillen tussen de 3 overblijvende kandidaten, wat natuurlijk niet wil zeggen dat het Amerikaanse kiessysteem iedereen een geljke kans zou geven of alle strekkingen aan bod laat komen. Maar de president van de VS heeft een enoreme macht, en zijn persoonlijkheid is een grote factor. Bijna geen enkel ander staatshoofd in een 'westerse democratie' heeft zoveel privileges en bevoegdheden. Hij (of zij) kan zijn/haar kabinet samenstellen zonder dat het Congress of de partijen daar ook maar iets over te zeggen hebben. Hij kan wetten vetoën, of ondertekenen terwijl het Congress op vakantie is. Hij benoemt de rechters van the Supreme Court. Anyway, ik weet één ding zeker. De mensen die momenteel Brack Obama adviseuren op het vlak van buitenlands beleid, en dus veel kans maken om Secretary of State of National security Advisor te worden, dat zijn de mensen die de Irak-oorlog hebben bekritiseerd, niet de mensen die deze oorlog hebben voorbereid en gepropageerd. Trouwens, één van die foreign policy advisors, Samantha Power, van het Carr Centre for Human Rights, werd beschuldigd van antisemitisme wegens haar visie op de Israelisch-Palestijnse kwestie (voor sommige zionisten ben je snel een anti-semiet, wat jammer genoeg dit woord ondergraaft, maar dit terzijde). Ze moest ontslag nemen uit Obama's campagne-team. Een te genuanceerd (naar Amerikaanse normen) standpunt inzake de rechten van de Palestijnen kost veel meer stemmen dan enkel die van de joodse Amerikanen. Maar Anthony Lake en Zbiegniew Brzezinski zijn dan weer allebei joods, en deze 2 oudgedienden van de Amerikaanse politiek steunen Obama's campagne. Hierdoor heb je dus tegenwoordig zowel mensen die artikels schrijven waarin ze beweren dat Obama een marionet is van de pro-Israelische lobby, als pro-Israelische lobbyisten die Obama trachten af te schilderen als een moslimvriendje en een gevaar voor Israel. ![]() Een paar keer googleën en je vindt artikels waarin beide standpunten met evenveel vuur verdedigd worden.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet er dus naar uit dat de volgende kandidaat namens de democratische partij NIET door de democratische partijleden gekozen zal worden(ondanks de massieve voorverkiezingsrondes en de ettelijke miljoenen partijleden die gestemd hebben) maar door het Democratisch partijcongres in augustus ,waar vele honderden "vrije" kiesmannen uiteindelijk beslissend zullen zijn....
Bovendien zou een "ticket" van,zeg Obama als president,en Hilary als vice-president kompleet ongeloofwaardig zijn,want een vice-president is eigenlijk een soort grijs figuurtje zonder veel werk (regelmatig de senaat voorzitten dacht ik),dat moet wachten tot de president doodvalt... (De huidige vice-president,Dick Cheney,uitzondering op de regel, is vermoedelijk veel te druk bezig elders,en met het "coachen" van onzen George junior ,om daar veel last van te hebben ![]() Ziet iemand Hilary of Obama als "achtergrondfiguur" of "extra meubilair"???? dacht het niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burgemeester
|
![]() Als de democraten enige realiteitszin hebben weten ze dat ze enkel kunnen winnen met Clinton als nominee en Obama als running mate.
Ook al kan Clinton Obama nooit meer inhalen qua delegates, of zelfs popular vote, zij wint in de belangrijkste swingstates. Daarenboven kunnen de democraten het zich echt niet permitteren om Florida (en zelfs Michigan) niet in rekening te brengen. En zonder Obama kan Clinton het ook niet ,want die brengt een hoop nieuwe stemmen in het proces. Natuurlijk kunnen ze zich ook principieel opstellen en Obama het ticket geven, maar dan zullen ze verliezen. Dat soort fouten hebben ze in het verleden al vaker gemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Psst! "Neger" is niet links-politiek correct! Ge moet zeggen "Afrikaan" of "Afro-Amerikaan"...
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmmm....het ziet er volegsn persberichten naar uit dat Obama ook de "vrije delegees" in meerderheid aan zijn kant krijgt.
Want besef heel goed wat een "verkiezing" van Clinton op het democratische partijcongres zou betekenen! Het zou betekenen dat al die stemmen van democratische leden ten voordele van kiesmannen voor Obama,(en dat is momenteel een leiding die mevrouw Clinton NIET meer kan inhalen),"overruled" zouden worden door de stemmen van kiesmannen die pas op dat congres hun stem moeten kenbaar maken.(ik weet het,het is een RAAR systeem,maar zo zit de methode van de democraten nu eenmaal tesamen).. Of dat "democratisch" is.....me think not ![]() Eerlijk gezegd,het gepokte en gemazelde campagneteam van de republikeinen,dat al MAAAANDEN aan het plannen en voorbereiden is,zal daar genadeloos gebruik van maken(en waarom niet). En dan zitten ze in de VS waarschijnlijk met een zwaar gesplitte democratische partij ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een race tegen Clinton brengt slechts enkele "battleground" staten. Een race tegen Obama maakt campagne voeren tot een logistieke nachtmerrie. McCain zou kunnen winnen in NY maar enkele zuidelijke staten verliezen. McCain-Obama belooft spannend te worden. Ikzelf zou McCain stemmen. Zelfs Clinton zou mss aanvaardbaar kunnen zijn (buitenlands beleid) maar Obama is een afgeborsteld onbetrouwbaar man.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bob Barr
![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is Obama de te kloppen man. Op het eerste zicht (als kiezer in la belgique weet ik goed wat verkiezingsbeloftes waard zijn) lijkt hij iemand die een heel andere politiek wenst te voeren: open, en daar waar het nodig is.
Clinton, daarentegen, is meer van the same old crap: een politica zoals er veel te veel rondlopen. De macht is het enige wat telt voor haar, en ze is doorheen deze campagne al voldoende onbetrouwbaar en onbekwaam gebleken.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ge kunt hem veel verwijten, maar dat toch niet.
![]() |
#34 |
|
![]() Hier is wat slander over obama dat ik doorgestuurd kreeg:
http://www.theurbangrind.net/?p=2570 Ik denk dat die vermoord wordt moest hij te populair worden.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Ik denk en hoop dat Barack Obama de volgende president van VSA wordt.
Zijn boek, "De herrovering van de Amerikaanse droom", is een aanrader by the way. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Ik vroeg me altijd af:
Waarom heeft Obama zulke rare relaties niet enkel Reverend Wright Waarom heeft hij Brezinski als adviseur Brezinski is een amerikanisme fan Schreef The Grand Chessboard Haat Rusland, pro Amerika dominantie Rechts is nog understatement Webster Tarpley (secr.service expert en auteur van bio over Vader Bush) schreef boek over de relaties van Obama Obama comes from the orbit of the Ford Foundation, and has never won public office in a contested election. His guru and controller is Zbigniew Brzezinski, the deranged revanchist and Russia-hater who dominated the catastrophic Carter presidency 30 years ago. All indications are that Brzezinski recruited Obama at Columbia University a quarter century ago. Trilateral Commission co-founder Brzezinski wants a global showdown with Russia and China far more dangerous for the United States than the Bush-Cheney Iraq adventure. Obama's economics are pure Skull & Bones/Chicago school austerity and sacrifice for American working families, all designed to bail out the bankrupt Wall Street elitist financiers who own Obama. Obama's lemming legions and Kool-Aid cult candidacy hearken back to Italy in 1919-1922, and raise the question of postmodern fascism in the United States today. Obama is a recipe for a world tragedy. Het boek is te downloaden via torrents http://www.lulu.com/content/2325554 En obama is voor een preventieve aanval op Iran http://www.youtube.com/watch?v=ClNTr-3R_dE Een interview vind je hier http://www.deepjournal.com/p/7/a/en/1497.html Het zou onverstandig zijn om dit meteen ter zijde te schuiven |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Billary Clinton wordt opnieuw president, bedoel je, en dat voor de derde keer....
Mijn voorkeur gaat naar Obama enkel reeds door het feit dat een linkse kleurling een dikke stinkvinger zou zijn naar het konservatieve Amerika. ![]() Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 mei 2008 om 02:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Een Amerikaan heeft mij onlangs nog hetzelfde verteld. Volgens hem haten de republikeinen Clinton zo hard dat ze massaal zouden gaan stemmen om te voorkomen dat zij president zou worden, terwijl Obama hen minder kan schelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Amerikaans links kan je helemaal niet vergelijken met het Europees, luilinks profitariaat.
|
![]() |
![]() |