Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Tinne Van der Straeten (Groen!) - 15 tot 21 maart "Deze vinnige jongedame kwam meermaals in het nieuws ondermeer omdat ze als Groen!-woordvoerster bizar genoeg ging werken voor een sp!aga kabinet dat samengesteld is uit rode en groene mensen, met name dat van Pascal Smet. Voor de Europese lijst mag

Discussietools
Oud 17 maart 2004, 13:56   #21
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Beste groene mortselaar,

Ik nodig je uit om eens te komen kijken in Hasselt en hoe wij als groen! daar samenwerken met Stevaert. Kom eens af naar een vergadering, dan zal je zien dat met Stevaert wél valt samen te werken en dat we er zelfs in slagen om het Vlaams Blok klein te houden en kleiner te maken.

In Limburg kan Groen! alleen geen zetel halen, dat weten Flor en de zijnen heel goed... vrijwel alle jongeren en gemeenteraadsleden die heel hard campagne gevoerd hebben in Limburg tijdens de vorige verkiezingen, kiezen daarom voor de uitgestoken hand van Stevaert! Het is zo goed als zeker dat we nu ook na de volgende verkiezingen een groene in het parlement hebben en dat is maar goed ook, want je bent toch met politiek bezig om aan politiek te kunnen doen niet waar of om dingen te realiseren. Als Groen! in Limburg op eigen houtje een zetel haalt is dat fantastisch, maar dat is absoluut niet realistisch!

groeten
Dieter
Oud 17 maart 2004, 14:24   #22
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

Ok bedankt voor de uitnodiging.

Allereerst: groene kiezers zullen waarschijnlijk nooit op het Blok stemmen. In die zin kan een progressief kartel nooit het Blok kleinkrijgen. En dan ten tweede: in één provincie opkomen, maar in andere niet, is schadelijk voor �*lle provincies en dat kan groen zetels kosten, aangezien dit een verkeerd signaal aan de kiezer geeft ("wij verschillen niet van rood, en de partij is op sterven na dood dus het heeft geen zin op groen te stemmen").

Dat er met Sannen een groene in het Vlaams Parlement zal komen is mooi, maar het zal dan wel een groene aan een stevige rode leiband zijn. Dat zien we bij Spirit ook. Want wat als de rode belangen tégen de groene ingaan. Zal Sannen dan zijn stem verheffen?

Neen, want hij is afhankelijk van zijn broodheer.

P.s. ik ben een politiek onafhankelijke (weliswaar linkse) Mortselaar.
Oud 18 maart 2004, 18:06   #23
groenejongen
Burger

Standaard

Dus volgens jou is ook Jacinta gebonden aan de SPa?
Allez, zij is het levende bewijs dat je ook een groene koers kan varen als onafhankelijke.
Hoe dan ook Ludo is en blijft groen en zal zeker een kritische stem laten horen als hij verkozen is. Stevaert is zijn broodheer niet, dat zijn de mensen die op hem stemmen!
Oud 18 maart 2004, 19:47   #24
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Dus volgens jou is ook Jacinta gebonden aan de SPa?
Allez, zij is het levende bewijs dat je ook een groene koers kan varen als onafhankelijke.
Hoe dan ook Ludo is en blijft groen en zal zeker een kritische stem laten horen als hij verkozen is. Stevaert is zijn broodheer niet, dat zijn de mensen die op hem stemmen!
Met deze post heb je mij simpelweg bewezen dat Ludo is overgestapt naar rood.

Het was toch Jacinta die gewoon uit de partij is gestapt omdat het congres niet naar haar pijpen wou dansen.

blij dat nu alle verwarring opgelost is. Nu weten we ten minste waar we aan staan.
DaBlacky is offline  
Oud 19 maart 2004, 00:23   #25
groenejongen
Burger

Standaard

Komaan,

Jacinta is weggepest, maar omdat te weten, moet je wel eens met haar praten natuurlijk...
Het is zelfs zo erg dat vroegere vrienden van haar, van de partij de opdracht gekregen hebben om niet meer met haar te praten en om zo min mogelijk contact met haar te nemen. Natuurlijk doen goede vrienden zoiets niet, maar allez...

geen persoonlijke informatie over forumleden posten zonder hun toelating
johanvdw

Voor je zulke uitspraken doet, moet je toch wel eerst eens met de mensen in kwestie praten hoor... Ludo zal nooit een rode worden, net zo min als Jacinta. Net zo min als ik en alle gemeenteraadsleden en jongeren die Ludo steunen...

Open je ogen en oren en luister af en toe ook eens naar een kritische stem, dan zal je zien dat er veel meer aan de hand is en dat het allemaal zo simpel niet ligt...
Oud 19 maart 2004, 07:19   #26
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open je ogen en oren en luister af en toe ook eens naar een kritische stem, dan zal je zien dat er veel meer aan de hand is en dat het allemaal zo simpel niet ligt...
Ik quote hier even een uitspraak van jezelf. Wil je die ook af en toe toepassen op jezelf.

Dank
Oud 19 maart 2004, 12:16   #27
Tinne Van der Straeten
Burger

Standaard

Citaat:
Komaan,

Jacinta is weggepest, maar omdat te weten, moet je wel eens met haar praten natuurlijk...
Het is zelfs zo erg dat vroegere vrienden van haar, van de partij de opdracht gekregen hebben om niet meer met haar te praten en om zo min mogelijk contact met haar te nemen. Natuurlijk doen goede vrienden zoiets niet, maar allez...

Voor je zulke uitspraken doet, moet je toch wel eerst eens met de mensen in kwestie praten hoor... Ludo zal nooit een rode worden, net zo min als Jacinta. Net zo min als ik en alle gemeenteraadsleden en jongeren die Ludo steunen...

Ik weet niet of het nodig is dit forum te gebruiken om dergelijke dingen hier te posten. Aangezien de partij hier beschuldigd wordt van een aantal zaken wil ik er wel op reageren.

Ik wil dan ook met klem tegenspreken als zouden er zo'n instructies gegeven zijn binnen de partij. We hebben wel betere dingen om ons mee bezig te houden. Campagne bijvoorbeeld. iedereen heeft het recht op zijn eigen mening, ik geloof in constructief samenwerken ipv ieders zijn gelijk halen
tinne
Tinne Van der Straeten is offline  
Oud 19 maart 2004, 19:22   #28
groenejongen
Burger

Standaard

Sorry Tinne,

Je moet dan toch nog eens de telefoon nemen en eens met Jacinta bellen. Hoe is het nu toch mogelijk dat ik de waarheid niet meer mag zeggen. Ik zal niet zeggen dat dat een echte officiële richtlijn was of is, maar het gebeurt wél he.
Maar dat is inderdaad niet het onderwerp van de discussie en ondanks alles blijven wij groen! en zullen we ons uiterste best doen om groene punten te realiseren.
Ik vind ook dat een onafhankelijke en sterke groene partij meer dan ooit nodig is, maar ik blijf het herhalen in Limburg onafhankelijk opkomen niet meer moedig, het is politieke blindheid...
Oud 19 maart 2004, 19:24   #29
groenejongen
Burger

Standaard

Ik wil wel een nuance aanbrengen. De partij heeft die opdracht zeker niet officieel gegeven, maar ...
Dus ik trek mijn woorden 'de partij heeft de opdracht gegeven' in.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be