Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2008, 12:04   #21
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Brood moet dan bij de bakker gesneden worden. En salami bij de beenhouwer.
Laat uw teennagels wat groeien
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:14   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Laat uw teennagels wat groeien
Dat zou nog eens een origineel wapen zijn en meteen een oplossing voor mensen met kleine voeten, die moeilijk schoenen vinden.
Oud 26 april 2008, 13:19   #23
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
En misschien hamers en kettingzagen en baseballknuppels en golfclubs en tandenstokers en... ook allemaal afschaffen?

Ik sta de katana die puur decoratief boven mijn bed hangt, het ridderzwaard dat puur decoratief naast mijn kast hangt en de rapier die puur decoratief boven mijn deur hangt NIET af omdat er hier en daar een zot rondloopt die die dingen niet als iets decoratief beschouwt.
Maar als de politiek zegt dat je het moet afgeven, dat het wet wordt, dan MOET je het afgeven. Er zijn zoveel mensen die hun vuurwapens moesten afgeven, omdat 1 gek er een bloedbad mee aanrichtte.

Jij mag vinden dat je die dingen puur decoratief boven je bed mag hangen, maar de wetgever kan nog van gedachte veranderen. Ik dacht ook dat ik mijn legaal aangekocht geweer veilig in mijn kluis mocht hebben. Toch mocht ik het afgeven, omdat een gek met ongeveer hetzelfde type een moordpartij veroorzaakte.

Persoonlijk ben ik ook een voorstander van vrij wapenbezit, maar de wet is niet consequent. Er worden mensen gestraft, die niets gedaan hebben.

Ik weet niet wat het verschil is tussen een karabijn als decoratie aan je muur, of een katana. Een ongeladen karabijn is zelfs nog minder gevaarlijk dan die katana.

Nee: ik blijf er bij: de wet moet consequent zijn en nu moet men de mensen hun messen ook maar afpakken, want er gebeuren teveel moorden mee.
Oud 26 april 2008, 13:21   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
*zucht*

Er gebeuren tegenwoordig zoveel moorden met messen, nog meer dan met vuurwapens. Waarom doen ze dan iets tegen vuurwapens en niets tegen messen?
Dweilen met de kraan open:
Verbied je vuurwapens dan steken mensen een mes op zak
Verbied je messen dan steken mensen een schroevendraaier op zak
Verbied je schroevendraaiers dan steken mensen een hamer op zak
Verbied je hamers...
Zo kan je lang voortgaan, zeer lang.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:25   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Die van Heist-op-den Hoep, die vanVosselare, of die van nog een ander buurgemeente: Tremelo?
Daar staat in ieder geval hun standbeeld: http://users.pandora.be/hermans_flor...nhuldiging.htm

En of de wijdverbreide spotnaam van de Tremelonaars terecht is?
Citaat:
"De Vichters en Moordeneers van Tremelo waren een echte schrik in de streek."
Tiens: onveiligheidsgevoel: ik las hier anders dikwijls dat dat recent is, sinds er immigratie is, en door de migratie natuurlijk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:31.
Oud 26 april 2008, 13:27   #26
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dweilen met de kraan open:
Verbied je vuurwapens dan steken mensen een mes op zak
Verbied je messen dan steken mensen een schroevendraaier op zak
Verbied je schroevendraaiers dan steken mensen een hamer op zak
Verbied je hamers...
Zo kan je lang voortgaan, zeer lang.
Inderdaad filo, dat was wat mijn man ook zei: nu mensen geen vuurwapens meer mogen hebben, zullen ze naar messen grijpen.

Eigenlijk is elke wet dus een verlegging van het probleem. Een concrete oplossing voor het probleem zie ik niet meteen. Ik stel enkel vast dat het aantal moorden met de nieuwe wapenwet niet geminderd is. Ergens krijg ik het gevoel dat er zelfs een lichte stijging is, want de drempel naar een mes is vrij laag tegenover een vuurwapen.

Ik blijf er bij dat een mes het ultieme moordwapen is. Het is discreet: je kan het gemakkelijk wegstoppen en het maakt geen lawaai tegenover een vuurwapen, dat ongedempt tot 200 meter ver duidelijk hoorbaar kan zijn. Daarnaast is het overal vrij te koop en het is minstens even dodelijk. Nog iets: het eist geen kennis of training om te hanteren. Iedereen kan iemand neersteken, zonder vooropleiding. Met een vuurwapen is dat niet zo. Een leek riskeert gemakkelijker zichzelf met zoiets te verwonden, dan zijn potentieel slachtoffer.

Het enige nadeel: je zal inderdaad iets dichter bij je slachtoffer moeten komen, om resultaat te hebben.

Dat onveiligheidsgevoel is al zo oud als de mensheid zelf. Dat steek ik dus niet op de migratie. Al van in de oudheid sloegen we met knotsen op elkaar en zelfs de opkomst van het humanisme heeft niet veel oplossingen geboden.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 26 april 2008 om 13:30.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:34   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Slecht (but who needs more?) vuurwapengebruik wil ik in 10 �* 30 minuten leren aan gelijk wie, een mes "gebruiken" wordt al wat moeilijker.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:34.
Oud 26 april 2008, 13:34   #28
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Agressie en geweld kanalizeren.. We gaan zeker geen blote vuisten verbieden...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:36   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Toen men lang geleden in Z-O Azië wapendracht verbood kwamen er n² "oosterse gevechtsporten"

Wapens? Men kan zoveel improviseren: zoveel voorwerpen kunnen als wapens gebruikt worden:

Verboden(bezit zelfs-ook niet thuis in je lade met een vergunning vd goeverneur!):

Bijna niet te verbieden:

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:44.
Oud 26 april 2008, 13:37   #30
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Hier zit iets in! Met zijn allen naar de boksclub! Dat kan misschien de maatschappelijke malaise oplossen.
Oud 26 april 2008, 13:41   #31
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als de politiek zegt dat je het moet afgeven, dat het wet wordt, dan MOET je het afgeven. Er zijn zoveel mensen die hun vuurwapens moesten afgeven, omdat 1 gek er een bloedbad mee aanrichtte.

Jij mag vinden dat je die dingen puur decoratief boven je bed mag hangen, maar de wetgever kan nog van gedachte veranderen. Ik dacht ook dat ik mijn legaal aangekocht geweer veilig in mijn kluis mocht hebben. Toch mocht ik het afgeven, omdat een gek met ongeveer hetzelfde type een moordpartij veroorzaakte.

Persoonlijk ben ik ook een voorstander van vrij wapenbezit, maar de wet is niet consequent. Er worden mensen gestraft, die niets gedaan hebben.

Ik weet niet wat het verschil is tussen een karabijn als decoratie aan je muur, of een katana. Een ongeladen karabijn is zelfs nog minder gevaarlijk dan die katana.

Nee: ik blijf er bij: de wet moet consequent zijn en nu moet men de mensen hun messen ook maar afpakken, want er gebeuren teveel moorden mee.
De wet hoeft voor mij eigenlijk helemaal geen wapens af te nemen. (Ok, zwaar oorlogstuig misschien wel, en een vergunning voor vuurwapens)
Maar je kan messen toch niet serieus vergelijken met vuurwapens? Vuurwapens hebben als belangrijkste doel het verwonden/vermoorden van mensen. (Ok, je kan er ook een hobby van maken, maar die hobby is dan nog steeds geïnspireerd op het schieten om schade toe te brengen, en als je je karabijn aan de muur wil hangen kan je evengoed er evengoed een niet-werkende hangen.) Messen hebben als belangrijkste doel niet het verwonden van mensen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:45   #32
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slecht (but who needs more?) vuurwapengebruik wil ik in 10 �* 30 minuten leren aan gelijk wie, een mes "gebruiken" wordt al wat moeilijker.
Het professioneel gebruiken is misschien moeilijk, maar als je gewoon steekt is er ook al een serieuze kans dat je al heel wat schade toebrengt.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 13:45   #33
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier zit iets in! Met zijn allen naar de boksclub! Dat kan misschien de maatschappelijke malaise oplossen.
Boksclub verbieden dan maar?
Oud 26 april 2008, 13:49   #34
Boadicea

Standaard

Citaat:
Boksclub verbieden dan maar?
Eigenlijk krijg ik inderdaad ook zo de indruk dat de politiek de maatschappelijke problemen niet wil oplossen. Als een politieker alle problemen opgelost krijgt, is het ook gedaan met zijn macht.
Oud 26 april 2008, 13:49   #35
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
De wet hoeft voor mij eigenlijk helemaal geen wapens af te nemen. (Ok, zwaar oorlogstuig misschien wel, en een vergunning voor vuurwapens)
Maar je kan messen toch niet serieus vergelijken met vuurwapens? Vuurwapens hebben als belangrijkste doel het verwonden/vermoorden van mensen. (Ok, je kan er ook een hobby van maken, maar die hobby is dan nog steeds geïnspireerd op het schieten om schade toe te brengen, en als je je karabijn aan de muur wil hangen kan je evengoed er evengoed een niet-werkende hangen.) Messen hebben als belangrijkste doel niet het verwonden van mensen.
Citaat:
Messen hebben als belangrijkste doel niet het verwonden van mensen.
"messen" niet, een opinel of victorinox, niet, nee, maar dit??:

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:50.
Oud 26 april 2008, 13:52   #36
Boadicea

Standaard

Citaat:
"messen niet, een opinel of victorinox, niet, maar dit??:
Vlindermes! Ik dacht dat het ook verboden was. Mensen die ninjitsu willen beoefenen hebben het hier ook moeilijk: werpsterren en nunchaka's zijn ook verboden wapens, maar je moet ze potverdorie wel weten te hanteren, wil je er schade mee kunnen aanrichten.

In principe zijn werpmessen ook verboden wapens, maar ik zou een circusartiest zijn act toch niet met minder goed uitgebalanceerde keukenmessen zien doen. Dan wordt het pas echt gevaarlijk voor zijn assistente.
Oud 26 april 2008, 13:53   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk krijg ik inderdaad ook zo de indruk dat de politiek de maatschappelijke problemen niet wil oplossen. Als een politieker alle problemen opgelost krijgt, is het ook gedaan met zijn macht.
Het is een illusie te denken dat er oplossingen voor bestaan, andere oplossingen dan de glimlach en de uitgestoken hand.

Een politicus die "de" oplossing belooft voor samenlevingsproblemen is onbekwaam of een demagogisch leugenaar.

De oplossing moet uit de mensen zélf, hun leven, hun goede wil en opvoeding komen. Mensen in slechte/onrechtvaardig ervaren levensomstandigheden zetten is om maatschappelijke problemen vragen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:57.
Oud 26 april 2008, 13:55   #38
Boadicea

Standaard

Citaat:
Het is een illusie te denken dat er oplossingen voor bestaan, andere oplossingen dan de glimlach en de uitgestoken hand. Eenn politicus die "de" oplossing belooft voor samenlevingsproblemen is onbekwaam of een demagogisch leugenaar.
²

zo denk ik er dus ook over
Oud 26 april 2008, 14:04   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

En als alles verboden is wordt het verboden om niets te doen ook nog. Der komt geen eind aan.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 15:09   #40
warre
Vreemdeling

warre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Deze mensen moeten er een vergunning voor krijgen en alle andere burgers moeten we het recht op messen met een klinglengte boven de 10 cm ontzeggen. Daarnaast moet men ook enkel de vleeseters nog een steakmes laten hebben. Een vegetariër zal het zijne moeten inleveren.

Zo bekomt men een betere samenleving. Voedsel kan ook reeds versneden verkocht worden in sommige gevallen, wat de kans op messenmisbruik in onze maatschappij drastisch doet dalen.

De ijzeren staven dan maar ineens mee verbieden en de stenen, volle blikjes cola, enz.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be