![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat zou nog eens een origineel wapen zijn en meteen een oplossing voor mensen met kleine voeten, die moeilijk schoenen vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Jij mag vinden dat je die dingen puur decoratief boven je bed mag hangen, maar de wetgever kan nog van gedachte veranderen. Ik dacht ook dat ik mijn legaal aangekocht geweer veilig in mijn kluis mocht hebben. Toch mocht ik het afgeven, omdat een gek met ongeveer hetzelfde type een moordpartij veroorzaakte. Persoonlijk ben ik ook een voorstander van vrij wapenbezit, maar de wet is niet consequent. Er worden mensen gestraft, die niets gedaan hebben. Ik weet niet wat het verschil is tussen een karabijn als decoratie aan je muur, of een katana. Een ongeladen karabijn is zelfs nog minder gevaarlijk dan die katana. Nee: ik blijf er bij: de wet moet consequent zijn en nu moet men de mensen hun messen ook maar afpakken, want er gebeuren teveel moorden mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verbied je vuurwapens dan steken mensen een mes op zak Verbied je messen dan steken mensen een schroevendraaier op zak Verbied je schroevendraaiers dan steken mensen een hamer op zak Verbied je hamers... Zo kan je lang voortgaan, zeer lang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is elke wet dus een verlegging van het probleem. Een concrete oplossing voor het probleem zie ik niet meteen. Ik stel enkel vast dat het aantal moorden met de nieuwe wapenwet niet geminderd is. Ergens krijg ik het gevoel dat er zelfs een lichte stijging is, want de drempel naar een mes is vrij laag tegenover een vuurwapen. Ik blijf er bij dat een mes het ultieme moordwapen is. Het is discreet: je kan het gemakkelijk wegstoppen en het maakt geen lawaai tegenover een vuurwapen, dat ongedempt tot 200 meter ver duidelijk hoorbaar kan zijn. Daarnaast is het overal vrij te koop en het is minstens even dodelijk. Nog iets: het eist geen kennis of training om te hanteren. Iedereen kan iemand neersteken, zonder vooropleiding. Met een vuurwapen is dat niet zo. Een leek riskeert gemakkelijker zichzelf met zoiets te verwonden, dan zijn potentieel slachtoffer. Het enige nadeel: je zal inderdaad iets dichter bij je slachtoffer moeten komen, om resultaat te hebben. Dat onveiligheidsgevoel is al zo oud als de mensheid zelf. Dat steek ik dus niet op de migratie. Al van in de oudheid sloegen we met knotsen op elkaar en zelfs de opkomst van het humanisme heeft niet veel oplossingen geboden. Laatst gewijzigd door Boadicea : 26 april 2008 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Slecht (but who needs more?) vuurwapengebruik wil ik in 10 �* 30 minuten leren aan gelijk wie, een mes "gebruiken" wordt al wat moeilijker.
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Agressie en geweld kanalizeren.. We gaan zeker geen blote vuisten verbieden...
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wapens? Men kan zoveel improviseren: zoveel voorwerpen kunnen als wapens gebruikt worden: Verboden(bezit zelfs-ook niet thuis in je lade met een vergunning vd goeverneur!): ![]() Bijna niet te verbieden: ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar je kan messen toch niet serieus vergelijken met vuurwapens? Vuurwapens hebben als belangrijkste doel het verwonden/vermoorden van mensen. (Ok, je kan er ook een hobby van maken, maar die hobby is dan nog steeds geïnspireerd op het schieten om schade toe te brengen, en als je je karabijn aan de muur wil hangen kan je evengoed er evengoed een niet-werkende hangen.) Messen hebben als belangrijkste doel niet het verwonden van mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Het professioneel gebruiken is misschien moeilijk, maar als je gewoon steekt is er ook al een serieuze kans dat je al heel wat schade toebrengt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Eigenlijk krijg ik inderdaad ook zo de indruk dat de politiek de maatschappelijke problemen niet wil oplossen. Als een politieker alle problemen opgelost krijgt, is het ook gedaan met zijn macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
In principe zijn werpmessen ook verboden wapens, maar ik zou een circusartiest zijn act toch niet met minder goed uitgebalanceerde keukenmessen zien doen. Dan wordt het pas echt gevaarlijk voor zijn assistente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een politicus die "de" oplossing belooft voor samenlevingsproblemen is onbekwaam of een demagogisch leugenaar. De oplossing moet uit de mensen zélf, hun leven, hun goede wil en opvoeding komen. Mensen in slechte/onrechtvaardig ervaren levensomstandigheden zetten is om maatschappelijke problemen vragen. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2008 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
zo denk ik er dus ook over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als alles verboden is wordt het verboden om niets te doen ook nog. Der komt geen eind aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De ijzeren staven dan maar ineens mee verbieden en de stenen, volle blikjes cola, enz. ![]() ![]()
![]() |