Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2008, 14:24   #21
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik dacht ook wel dat pedofilie veroorzaakt wordt door jeugdtrauma's enzo, en niet aangeboren is.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 15:02   #22
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik dacht ook wel dat pedofilie veroorzaakt wordt door jeugdtrauma's enzo, en niet aangeboren is.
Ik denk dat de sexuele differentiatie zich doorzet in de eerste paar maanden na de geboorte - misschien zelfs daarvoor, en dat die trouwens lukraak gebeurt.

Ik denk dat als uw sexuele drift zich differentieerd in het onderbewustzijn deze dan ook alle vormen kan aannemen vermits u er totaal geen bewuste controle op heeft.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 15:11   #23
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die tijd is voorbij. Kan je je een eilandje voorstellen waar je veroordeelden op vast zet? Denk je dat de georganiseerde misdaad niet meteen een betaalde service met speedbootjes opzet die de veroordeelden daar weghaalt? En veroordeelde minderjarigen zetten we ook op dat eilandje met pedo's?
Het zal niet voor alle categorieën kunnen. Zware criminelen, maffiosi zullen zo gevlogen zijn, zoals je opmerkt. En minderjarigen zet je niet samen met pedo's.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 15:16   #24
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand net Papillon gelezen of zo?
Papillon moest zware dwangarbeid verrichten. Dat is nadrukkelijk niet de bedoeling.
Oud 27 april 2008, 19:16   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

freespirit; als je wilt weten waarom ik iets verdedig kun je vragen stellen; ik zie niet in waarom ik omdat ik een opinie ( waarmee ik het eens ben) aanhaal over iets wat binnen seksuologie verkondigd werd in mijn opleiding, op zondag de zolder opmoet; bewijs je bronnen! Ik ben het ermee eens of liever gezegd; ik denk dat dit klopt; concentreer u daar misschien wat op.Maar misschien is dat bij u een probleem; u lijkt niet te beseffen wat een ontwikkelingsstoornis is; het slaat nergens op dan te vragen naar ontwikkelingsstoornissen die er maar 'leiden'.
Een ontwikkelingsstoornis betekent dat iemand afwijkt van wat als gangbaar, wenselijk wordt gezien in de ontwikkeling in het algemeen.
Het seksueel leven begint als fase net als andere vormen van ontwikkeling bij de geboorte( Freud!)
Normaal groei je hierin maar een pedofiel deed dit niet uit angst voor 'volwassen ' liefde.
Waarom wil u zo graag dat het aangeboren zou zijn?
Waar baseert u zich eigenlijk op en ik vind het persoonlijk erg kwalijk dit geljk te stellen aaan homoseksualiteit.

En lees ik dit goed;autoriteit ' freespirit'?
Ik kan wat ik schrijf verdedigen; met 'autoriteit' ben ik niet echt bezig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 19:29   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

NU op Canvas: panorama over het straffen van pedofielen.

later op de avond is de heruitzending

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 21:29   #27
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Interessant! Heb je daar bronnen over?
Begin april op TV gezien. Een nederlandstalige zender, maar ik weet niet meer dewelke .
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 21:54   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb gekeken Circe; wat me bij blijft is de uitspraak dat pedofielen die vooral jongetjes willen moeilijker te behandelen zijn; dat lijkt me niet aangeboren!
Oud 27 april 2008, 22:59   #29
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
freespirit; als je wilt weten waarom ik iets verdedig kun je vragen stellen; ik zie niet in waarom ik omdat ik een opinie ( waarmee ik het eens ben) aanhaal over iets wat binnen seksuologie verkondigd werd in mijn opleiding, op zondag de zolder opmoet; bewijs je bronnen! Ik ben het ermee eens of liever gezegd; ik denk dat dit klopt; concentreer u daar misschien wat op.Maar misschien is dat bij u een probleem; u lijkt niet te beseffen wat een ontwikkelingsstoornis is; het slaat nergens op dan te vragen naar ontwikkelingsstoornissen die er maar 'leiden'.
Een ontwikkelingsstoornis betekent dat iemand afwijkt van wat als gangbaar, wenselijk wordt gezien in de ontwikkeling in het algemeen.
Het seksueel leven begint als fase net als andere vormen van ontwikkeling bij de geboorte( Freud!)
Normaal groei je hierin maar een pedofiel deed dit niet uit angst voor 'volwassen ' liefde.
Waarom wil u zo graag dat het aangeboren zou zijn?
Waar baseert u zich eigenlijk op en ik vind het persoonlijk erg kwalijk dit geljk te stellen aaan homoseksualiteit.

En lees ik dit goed;autoriteit ' freespirit'?
Ik kan wat ik schrijf verdedigen; met 'autoriteit' ben ik niet echt bezig!
Ik stel homoseksualiteit helemaal niet gelijk aan pedofilie, dit blijkt duidelijk uit mijn eerste posts. U doet hier voor het eerst een poging (maar geen al te geslaagde) om uit te leggen wat een ontwikkelingsstoornis dan wel precies is. U haalt Freud aan als wetenschappelijke argumentatie, dat zegt voor mij helaas al genoeg. Freud heeft in het verleden en in de geschiedenis van de psychologie al zeker zijn nut bewezen, maar voor mij is Herr Sigmund niet meer dan een folkloristisch overblijfsel van de begindagen van de psychologie. Een bevriend kinderpsychiater zei me onlangs eens dat Freud in feite alleen nog aan bod zou mogen komen in het vak 'geschiedenis van de moderne psychologie'. Voor hedendaagse therapie is hij totaal achterhaald, helaas zijn er vele docenten en academici die dit nog niet door hebben (en waar u wellicht aan ten prooi bent gevallen).

By the way, ik heb daarstraks op CANVAS die Panoramma-reportage gezien, maar ik ben wat ontgoocheld over het resultaat daarvan. Ik had gehoopt dat men dieper zou ingaan op de mogelijke oorzaken van zulke seksuele pathologie, vb. een debat nature vs. nurture (wat in deze thread toch een beetje aan de orde is), maar men beperkte zich tot een zicht te geven op de therapeutische 'vooruitgang' van drie idividuele gevallen. Dit bleef ook vrij oppervlakkig, maar men gaf wel (vooral op het einde) toe dat pedofilie wel degelijk niet te genezen viel (alleen pedofielen uit de buurt houden van kinderen / jongeren en hen geen gelegenheden geven om misbruik te plegen). Het beste lijkt me inderdaad ook afzonderen en op een eiland zetten, pedofilie lijkt intrinsiek in die personen aanwezig en het zal er altijd al wel (sluimerend) hebben ingezeten. Ontwikkelingsstoornissen kunnen de seksuele neiging naar de oopervlakte brengen, maar ze zeker niet doen ontstaan.

Het Freudiaanse druipt duidelijk van uw redeneringen af, leuk voor in een museum maar niet voor de acute hulpverlening.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2008, 23:02   #30
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb gekeken Circe; wat me bij blijft is de uitspraak dat pedofielen die vooral jongetjes willen moeilijker te behandelen zijn; dat lijkt me niet aangeboren!
Straf dat u dit uit een niet al te diepgravende reportage kan afleiden. Van nattevingerwerk gesproken.

Even een vraagje, heeft u alleen maar een cursus seksuologie gehad in het kader van een andere opleiding of heeft u werkelijk een academische master na master seksuologie (na bijvoorbeeld psychologie) gevolgd? In het eerste geval is het u gepardoneerd, in het tweede echter ...
Oud 28 april 2008, 00:41   #31
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat de sexuele differentiatie zich doorzet in de eerste paar maanden na de geboorte - misschien zelfs daarvoor, en dat die trouwens lukraak gebeurt.

Ik denk dat als uw sexuele drift zich differentieerd in het onderbewustzijn deze dan ook alle vormen kan aannemen vermits u er totaal geen bewuste controle op heeft.
Inderdaad, een pedofiel zijn kiest men niet, tot spijt van wie het benijdt. De grondslag daarvan wordt al gelegd in de baarmoeder, waarschijnlijk al met de vorming van de hersenen, in de embryonale fase dus reeds. Het komt erop neer met zijn pedofiele neigingen 'verstandig' om te gaan, en vermits pedofilie in de praktijk d'office leidt tot een ongelijkwaardige machtsrelatie waarbij het kind geestelijke en lichamelijke schade van ondervindt, is de enige verstandige wijze om daarmee om te gaan die gevoelens onderdrukken en niet aan de oppervlakte laten komen. In dat opzicht hebben homoseksuelen het makkelijker - en maar goed ook - die kunnen nu eindelijk in onze maatschappij hun geaardheid tonen en openlijk relaties aangaan. Een goede kennis van mij, bioloog, zei mij overigens dat er in de dierenwereld niet alleen gevallen van homoseksualiteit bestaan, maar ook al situaties van pedofilie zijn geregistreerd (waarbij een volwassen en geslachtsrijp dier contacten heeft met een niet-geslachtsrijp en dus prepuberaal dier). Wat nogmaals de biologische component onderstreept, en dat deze niet te verwaarlozen valt. Dat van die menselijke ontwikkelingspsychologie kan maar een deel van 'het verhaal' zijn, zeker geen sluitende verklaring.
Oud 28 april 2008, 01:19   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Faroer zijn hier slechts symbolisch bedoeld voor verre oorden.
In Rusland heette dat Siberië (of "goelag")
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 01:30   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het werkte. De KGB moest gewoon dreigen met een ritje Siberië en de meest geharde criminelen vertelden zelfs hoe ze uit de baarmoeder gekropen waren.

Oh die wonderen der Sovjets toch.
Oud 28 april 2008, 06:39   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Freespirit;de vaststelling van Freud dat het seksueel leven vanaf geboorte begint staat nog steeds overeind, wat de rest van je conclusie betreft lijk je jezelf nogal aangevallen te voelen en dat is jammer. Ik zie mezelf nergens schrijven een aanhanger van Freud te zijn maar haal slechts iets aan waarvan ik vind dat het wel klopt
Oud 28 april 2008, 06:46   #35
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Duitsland tegenwoordig ook. Wat is precies uw probleem daarmee? Kwamen de mensen daar slechter uit als uit onze gevangenissen?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 06:51   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Waarom Rusland, laat ons toch Breendonk terug opendoen?

Leven er geen kampbeulen van tijdens of na de oorlog meer?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 06:56   #37
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Waarom Rusland, laat ons toch Breendonk terug opendoen?

Leven er geen kampbeulen van tijdens of na de oorlog meer?
Een ruiker bloemen geven en met de taxi afzetten bij mama lijkt me de juiste oplossing hoor.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 07:31   #38
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant! Heb je daar bronnen over?
www.ikea.com ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 09:04   #39
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Hmm, het idee blijkt aan te slaan. Dat verwondert me eigenlijk wel. Behalve …

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die tijd is voorbij. Kan je je een eilandje voorstellen waar je veroordeelden op vast zet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand net Papillon gelezen of zo?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Wat is nu het verschil tussen hen op een eiland zetten of hen executeren?
Citaat:
... enkele pejoratieve opmerkingen zonder inhoud zijn er tot nog toe geen negatieve reacties.
Oud 28 april 2008, 13:16   #40
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Freespirit;de vaststelling van Freud dat het seksueel leven vanaf geboorte begint staat nog steeds overeind, wat de rest van je conclusie betreft lijk je jezelf nogal aangevallen te voelen en dat is jammer. Ik zie mezelf nergens schrijven een aanhanger van Freud te zijn maar haal slechts iets aan waarvan ik vind dat het wel klopt
Ik voel me zelf niet aangevallen en wil niet weten wat uw suggesties of gedachten omtrent deze uitspraak zijn Het gaat er vooral over dat ik twijfels heb over uw wetenschappelijke inbreng en autoriteit wat betreft mogelijke oorzaken van pedofilie te doorgronden. Dat u niet antwoordt op m'n vraag of u al dan niet gediplomeerd seksuoloog bent, zegt eigenlijk al genoeg. Ik ben ook geen seksuoloog, maar begin dan ook niet te dwepen met één of ander cursuske dat ik heb gevolgd (al zou het me niet verbazen dat ik meer van die cursuskes heb gevolgd dan uzelf).

Als u bang bent uw anonimiteit op te heffen door te zeggen dat u seksuoloog dan wel ontwikkelingspsycholoog of een andere deskundige bent, kan ik u geruststellen. Met zulke diploma's plaveien ze de straat, er worden er duizenden van uitgereikt. Ik zal dus heus niet te weten komen wie u werkelijk bent.

Als u geen kleur wenst te bekennen, bent u waarschijnlijk een charlatan, die hier eender wat kan komen beweren over het thema pedofilie. In dat geval kunnen we u zeker alvast één eigenschap toelichten: lafheid.

Greetz
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be