Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2008, 16:31   #21
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Is dat dan zo onduidelijk?
Er zijn er hier al genoeg die die overbodige tussenvraag niet nodig hadden om een mening te formuleren.
Als het u niet zint, antwoord dan gewoon niet.
Ik vraag gewoon dat u eens probeert uw stelling in correct Nederlands te verwoorden, zodat ook de minder scherpen van geest ze verstaan.

Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.

Laatst gewijzigd door C2C : 28 april 2008 om 16:32.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 18:31   #22
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat een vreemde, onhandige stelling.

"De doodstraf voor een onschuldige is erger dan levenslang."

Dan levenslang voor wie? Voor diezelfde onschuldige?

Leer u eens uitdrukken, man.

Vraag het eens aan dieje zotte Stalin?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 23:43   #23
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Uiteraard, levenslang betekent dat hij/zij nog vrij kan komen, ge kunt ni weten.
Daarom worden een zeker categorie schuldige buitengewoon walgelijke moordenaars dan ook beter gedood. Ge weet nooit !
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2008, 23:46   #24
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En gij beslist dat gezellig voor diene mens?
Ik zou voor me zelf verkiezen te sterven dan 60 jaar lang in een konijnekot opgesloten te zitten, wie weet dan ook nog in gezelschap van mensen die ik niet kan uitstaan...
Oud 28 april 2008, 23:48   #25
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
juist. De stelling is wel heel gemakkelijk te zien, he?
De doodstraf voor een onschuldige is erger dan levenslang.
Gemakkelijk te zien ? Niet zo zeker...Vergelijk 30 jaar zware dwangarbeid en dagelijks een pak slaag eens met een onmiddellijke , humane doodstraf...
Oud 29 april 2008, 08:20   #26
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Gemakkelijk te zien ? Niet zo zeker...Vergelijk 30 jaar zware dwangarbeid en dagelijks een pak slaag eens met een onmiddellijke , humane doodstraf...
hehe, het is een stelling, niet mijn 100% overtuiging.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 08:23   #27
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik vraag gewoon dat u eens probeert uw stelling in correct Nederlands te verwoorden, zodat ook de minder scherpen van geest ze verstaan.
Dat kan toch niet zo moeilijk zijn.
Ik heb er al een stelling van gemaakt speciaal voor u.
Misschien is het aan u om eens moeite te doen. U blijft maar op de verwoording hameren, zonder te antwoorden of uw mening te geven.
Als er iemand iets te min zou vinden, lijkt het mij u te zijn die de stelling te min vindt.
leve de manmanman club
Oud 29 april 2008, 15:44   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook
Ik zou voor me zelf verkiezen te sterven dan 60 jaar lang in een konijnekot opgesloten te zitten
Maar je weet op voorhand niet hoelang dat je zal zitten. In de praktijk kiezen mensen voor 'morgen', des te meer als je onschuldig bent.

Zelfs binnen gevangenschap is een 'leven' mogelijk. Ooit Shawshank Redemption gezien? Mooie film. Waargebeurd verhaal.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2008 om 15:48.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 15:47   #29
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maar je weet op voorhand niet hoelang dat je zal zitten. In de praktijk kiezen mensen voor 'morgen', des te meer als je onschuldig bent.
Ja, daar zit wel iets in. Hoop doet leven, en voor je er erg in hebt zijn er al 10 jaar voorbij...
Oud 29 april 2008, 15:53   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steben
Je kan ze vooral vragen of ze toch liever levenslang willen. Dan ga je in op mijn stelling.
Als je de keuze geeft tussen 'levenslang' en 'dood' dan kiezen mensen voor 'morgen', 'levenslang' dus, zelfs na 'uitspraak'.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 18:14   #31
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat dan zo onduidelijk?
Er zijn er hier al genoeg die die overbodige tussenvraag niet nodig hadden om een mening te formuleren.
Als het u niet zint, antwoord dan gewoon niet.
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Dat is niet zo erg, maar wanneer je er kritiek op krijgt, heb dan de ballen om je vraag te verduidelijken.
Oud 29 april 2008, 19:38   #32
FDM
Banneling

Standaard

Is de doodstraf voor een onschuldige erger dan levenslang?

neen , veel kortere pijn
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:05   #33
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Dat is niet zo erg, maar wanneer je er kritiek op krijgt, heb dan de ballen om je vraag te verduidelijken.
Heb ik ze dan niet meermaals verduidelijkt?
Kritiek is niet hetzelfde als verwarring. Als je kritiek uit, moet je toch ook de ballen hebben om wederwoord te krijgen.
Daarenboven is een stelling geen mening, het lijkt mij dat mij in de schoenen geworpen wordt dat ik iedereen dood wil.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 30 april 2008 om 09:06.
Oud 30 april 2008, 09:38   #34
FinnieMc
Vreemdeling

FinnieMc's schermafbeelding

Standaard

Ik zag hier al enkele keren het statement "humane doodstraf" voorbijkomen.
Kan me iemand dat eens uitleggen? Volgens mij kan je het onderverdelen in pijnloos en pijnlijk, menselijkheid heeft daar niets mee te maken.

Éireann go Brách
FinnieMc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 10:16   #35
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FinnieMc Bekijk bericht
Kan me iemand dat eens uitleggen? Volgens mij kan je het onderverdelen in pijnloos en pijnlijk, menselijkheid heeft daar niets mee te maken.
Hmm, is een "pijnlijke" executie niet onmenselijker dan? ik dacht van wel.
Vind je het onzin om binnen een doodstrafsysteem te vechten voor een pijnloze, vlugge uitvoering?
leve de manmanman club
Oud 30 april 2008, 10:48   #36
FinnieMc
Vreemdeling

FinnieMc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm, is een "pijnlijke" executie niet onmenselijker dan? ik dacht van wel.
Vind je het onzin om binnen een doodstrafsysteem te vechten voor een pijnloze, vlugge uitvoering?
Een pijnloze executie is beter voor de ge-executeerde, dat maakt het daarom niet "humaan".

Ik zal niet zeggen dat het een humane genocide is als je een massagraf opdelft waarvan iedereen een nekschot kreeg.

Éireann go Brách
FinnieMc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 11:02   #37
Steben

Standaard

Citaat:
Een pijnloze executie is beter voor de ge-executeerde, dat maakt het daarom niet "humaan".
Ik zal niet zeggen dat het een humane genocide is als je een massagraf opdelft waarvan iedereen een nekschot kreeg.
Daar geef ik u gelijk.
Maar de reden en steun tot executie is toch wel bepalend. Als een land een wet opstelt met doodstraf als straf voor bepaalde algemeen aanvaarde misdaden is dat toch iets anders dan een holocaust, waar ik noch massale aanvaarding, noch een gefundeerde reden zie.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 30 april 2008 om 11:02.
Oud 30 april 2008, 11:10   #38
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, iemand met stenen bekogelen tot hij dood is, of zijn hoofd afsnijden met een bot mes, of doodgeselen, dat kan "onmenselijk" genoemd worden als doodstraf. Iemand een pijnloos spuitje geven kunnen we dan weer "humaan" noemen. In beide gevallen bent u natuurlijk dood, en als u onschuldig bent, is dat uiteraard onverdiend. Daar staat tegenover dat voor sommige "menselijke" monsters zelfs een onmenselijke straf nog te goed is...Mensen zijn nu éénmaal niet perfect, en hun systemen nog minder.
Oud 30 april 2008, 13:05   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de doodstraf voor een onschuldige erger dan levenslang?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=127
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 13:09   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iemand die 60/70 jaar zit weg te kwijnen in een kleine cel is slechter af dan iemand die op een humane manier de doodstraf krijgt toegediend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je kan die onschuldige minstens de keuze laten te proberen zijn onschuld te bewijzen in plaats wat in zijn/haar plaats te beslissen wat best is voor zijn 'welzijn'.

Vraag ook eens aan diegenen wat op death row zitten of ze willen hun 'lijden' verkort zien door direct een spuitje te krijgen. Je zal zien dat je redenering niet opgaat dat doodstraf op een of andere manier 'menselijker' is dan levenslang, onschuldig of niet.

En denk aan ook aan deze zaken (dit is "maar" het zoveelste geval dat bovenkomt in de USA in 2008):

Ziehier waarom doodstraf niet verdedigbaar is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AP Texas News:
AP Texas News

April 29, 2008, 4:16PM
Dallas man freed by DNA testing after 27 years in prison

By SCHUYLER DIXON Associated Press Writer
© 2008 The Associated Press

TO
DALLAS — James Lee Woodard could have been out of prison long ago, had he just confessed to a parole board that he was guilty of killing his girlfriend in 1980.

But the convicted Dallas man eventually stopped attending those hearings rather than admit to something he said he didn't do. Instead, he waited 27 years until a judge on Tuesday made him the nation's longest-serving inmate to be freed as a result of DNA testing.

"It says a lot about your character that you were more interested in the truth than your freedom," state District Judge Mark Stoltz told Woodard after making his ruling, which must be formalized by an appeals court or a pardon from Gov. Rick Perry.

Woodard, jailed since New Year's Day 1981 after his girlfriend was raped and murdered, became the 18th person in Dallas County to have his conviction cast aside. That's more than any other county in the nation, according to the Innocence Project, a New York-based legal center that specializes in overturning wrongful convictions.

Wearing a purple shirt and tie with a black sport coat, Woodard stepped out of the courtroom and raised his arms to a throng of photographers. Supporters and others in a crowded hall outside the court erupted in applause.

"I thank God for the existence of the Innocence Project," Woodard, 55, told the court. "Without that, I wouldn't be here today. I would be wasting away in prison."

Overall, 31 people have been formally exonerated through DNA testing in Texas, also the most in the U.S. That does not include Woodard and at least three others whose exonerations are not yet official.

Like nearly all the exonorees, Woodard maintained his innocence throughout his time in prison. But seven letters to police and prosecutors, six writs with appeals courts and two requests for DNA testing went nowhere. Eventually, he was labeled an abuser of the system, according to the Innocence Project.

"On the first day he was arrested, he told the world he was innocent ... and nobody listened," said Jeff Blackburn, chief counsel for the Innocence Project of Texas.

Blackburn and prosecutors hailed Tuesday's hearing as a landmark moment of frequent adversaries working together.

Since the DNA evidence was tied to rape and Woodard was convicted of murder, Innocence Project attorneys had to prove that the same person committed both crimes. They said they couldn't have done that without access to evidence provided by Dallas County District Attorney Craig Watkins' office.

"You've got to have very good lawyers with a lot of experience and skill ... working on both ends of this case, hard," Blackburn said. "And you've also got to have government power behind what you do."

Under Watkins, Dallas County has a program supervised by the Innocence Project of Texas that is reviewing hundreds of cases of convicts who have requested DNA testing to prove their innocence.

While the number of exonerations on Watkins' watch continues to grow, he said this one was a little different.

"I saw the human side of it, and seeing the human said of it just gives you more courage to advocate for issues like this," said Watkins, who had breakfast with Woodard on Tuesday morning. "It gives me that resolve to go even further to find out who (the killer) is so that we can get him into custody."

Woodard was sentenced to life in prison in July 1981 for the murder of a 21-year-old Dallas woman found sexually assaulted and strangled near the banks of the Trinity River.

He was convicted primarily on the basis of testimony from two eyewitnesses, said Natalie Roetzel, the executive director of the Innocence Project of Texas. One has since recanted and the accuracy of the other has been questioned, Roetzel said.

Four men previously exonerated in Dallas County cases attended the hearing for Woodard, who was presented $100 by one of them.

Woodard said his family was "small and scattered," although he pointed out a niece in the courtroom. He said his biggest regret was not being with his mother when she died while he was in prison.

"I can tell you what I'd like to do first: breathe fresh, free air," Woodard said during a news conference in the courtroom after the hearing. "I don't know what to expect. I haven't been in Dallas since buses were blue."

BRON(klik!)
Veroordeeld voor verkrachting en moord, twee "getuigen", naar Vlaams Bloknormen zou die onschuldige nu dood zijn:
Debie en Demol zouden hem wel hebben doen "bekennen"

Citaat:
Woodard, jailed since New Year's Day 1981 after his girlfriend was raped and murdered, became the 18th person in Dallas County to have his conviction cast aside. That's more than any other county in the nation
En texas is de staat waar het meeste doodstraffen worden uitgesproken én uitgevoerd..
"Mensenrechten" zei iemand?? Zoeken we eens naar de huidskleur van die man?

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2008 om 13:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be