![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Willen de politici een onderhandelde oplossing voor de splitsing BHV | |||
Nee, ze willen het niet |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Nee ,omdat het niet kan |
![]() ![]() ![]() |
7 | 28,00% |
Ja ,binnen een paar maanden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Ja ,binnen een aantal jaren |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() 'Heb je de inwoners van Halle-Vilvoorde hun gedacht daar al over gevraagd?
Die inwoners zouden moeten weten dat zij in vlaams-brabant wonen en dus hebben zij zich te voegen naar vlaamse decreten , als het hen niet bevalt : valies weetjewel |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Vraag me af,wie er iets van begrijpt over HBV?Alleen een canvas kijker denk ik,en de journalisten.Ik,hoor geen kat thuis of op het werk over HBV praten.Nee,alleen over het onveiligheidsgevoel trekt m'n een mond open.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Brussel heeft totaal geen affaires met ons, als wij naar Brussel gaan passen we ons aan en spreken we Frans. Omgekeerd is dat vaak niet het geval. Het hangt eerlijk gezegd ferm mijn voeten uit dat iedereen Halle-Vilvoorde automatisch al gelijksteld met de Brussels banlieus. Het Pajottenland is Vlaams en zal dat altijd blijven. Wij hebben hier een zeer actief cultureel leven en het is hier goed wonen in een groene omgeving. Het bewijs, de website www.editiepajot.be die bericht over plaatselijke aangelegenheden, en de recente verkiezing van Onze-Lieve-Vrouw Lombeek in de finale van het mooiste dorp van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wellicht is er nog een reden, die weinig of nooit ter sprake komt, om de weigering van de splitsing van BHV door de franstaligen uit te leggen...
Zondag jongstleden op de RTBF of RTL "zevende-dag-versie" vertelde Mme Non (als ik me goed herinner...) : wij mogen de splitsing van BHV onder geen beding zomaar aanvaarden... omdat de Vlamingen dan ervaren hebben dat ze hun numerieke meerderheid toch kunnen gebruiken om iets door te drukken tegen onze zin, en het zal dan zeker daar niet bij stoppen! En dan zitten wij francophonen met de gebakken peren en verliezen we onze melkkoe! Die laatste zin zei ze niet letterlijk op die manier, doch het kwam erop neer. Zoals andere francophone politiekers al hadden opgemerkt: we aanvaarden niets waarbij we ook maar één euro verliezen! Duidelijk. En misschien werpt dit wel een veel duidelijker licht op de vraag naar "het grote belang van BHV "waar niemand eigenlijk van wakker ligt"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() En wellicht is er nog een reden, die weinig of nooit ter sprake komt, om de weigering van de splitsing van BHV : uiteraard het stemmen- (lees inkomsten-) verlies
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme is in alle geval evenmin van plan om van Belgique een democratisch land te maken als Verhofstadt. Ze weten allebei dat dit onmiddellijk het einde zou inluiden van het regime waarvan zij aan het hoofd willen staan.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen en Wallonië. 3. De faciliteiten in de bewuste gemeenten waren een tijdelijke toegeving met uitdovend karakter. 4. Waar zijn de mogelijkheden van Vlamingen op Vlaamse politici te stemmen over de taalgrenzen ??? 5. Alle Belgen zijn duidelijk niet gelijk voor de (kies)wet !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10 % Vlamingen 25 % Franstaligen en de rest zijn vreemdelingen met 196 nationaliteiten of anders gezegd 40 % is Brusseleir en de rest is ''belsjh"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Omdat praktisch geen enkele (nieuwe) Brusselaar Nederlands praat, tenzij het een Vlaming is natuurlijk. Ik bezoek voor mijn werk ook kleine Brusselse handelaars, en daar ben je niets met je Nederlands tenzij er een Vlaming tegenover jou staat. Nederlands spreken, dat dat niet lukt tot daar aan toe, maar ze verstaan je gewoonweg niet als je in het Nederlands begint. Dat is heel frustrerend, dus schakel je automatisch over op het Frans.
Brussel officieel tweetalig ja, maar in praktijk is dat dikwijls niet zo hoor. Een de ene kant schaaf ik mijn kennis van de Franse taal bij, maar aan de andere kant wordt ik wel is graag aangesproken in mijn moedertaal. Een hele dag in een andere taal communiceren kan best wel vermoeiend zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht je het nog niet doorhebben: we proberen hier een ernstige discussie te voeren, trol. Open misschien nog een VB-bash draadje om je frustraties kwijt te kunnen, zodat de grote mensen hier op hun gemak verder kunnen discussiëren, OK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is de Waal op zijn plaats.
![]() |