Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 21:29   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Neem even de tijd om je te laten inlichten over de tweede wet van de thermodyncamica, zijnde de enthropiewet. Die stelt dat wanorde altijd toeneemt. Ik kan met een motor een dynamo aandrijven. Die motor verbruikt 500 Watt, de dynamo zal 100 Watt leveren omdat het rendement nooit boven of gelijk aan 100 procent is.

Met genoeg energie en kennis kan ik misschien ooit het helaal rondom mij laten bewegen en sneller vliegen dan de lichtsnelheid, maar dan nog kan ik de wet op de enthropie niet breken. Dat is de chaoswet. En die kan je helaas, en ik meen het echt helaas, niet breken. Het is de wet die stelt dat je iets dat in een bepaalde orde is kan opbreken naar meer chaos maar nooit het omgekeerde tenzij je energie toevoegt en energie kan je enkel krijgen door orde op te breken naar chaos.

Je auto is een mooi voorbeeld. Over een paar miljoen jaar is vegetatie samengedrukt in de aardkorst door de zwaartekracht tot olie. Die pompen we op en raffineren die. We verzuipen dat in onze wagens en dat is de wet op de enthropie in zijn geheel... we verstoken pure energie naar een lagere restenergie (zijnde warmte - waarmee de verwarming in je auto nog even werkt) en daarna hou je niks meer over. Je motor heeft die pure energie verstookt naar CO2, roet en warmte afgestaan aan de lucht (je warme motorkap)... die energie gaat in de lucht verloren en puf... weg is die. Wat ooit een super energie-houder was (benzine of diesel) is nu weg aan voortbeweging en warmte via motorkap of electriciteit om je autoradio aan te drijven. Die warmte, die radiomuziek, die voortdrijving kan je niet meer comprimeren in een een nieuwe energiebron zo sterk als de brandstof waarop je wagen heeft gereden tenzijn je er weer extra energie in steekt, energie waarvoor je weer chaos moet maken uit geordende bronnen.

Je kan niet rond die wet. Mocht je dat kunnen, dan ben je morgen de rijkste mens ter wereld.
Ja, daar ben ik het allemaal wel mee eens maar ik dacht dat de generator zijn aandrijving putte uit een of ander voor mij onbegrijpelijk wondermiddel.

Er zijn nog wel zaken waar ik het waarom niet van weet, vb, De wereld bestaat voor het overgrote deel uit water, water dat continu in beweging is. Massas massas water. Dat vertegenwoordigt een onmetelijke energiebron. Hoe komt het dat men die energie niet weet te benutten om stroom te produceren?

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2008 om 21:30.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 22:00   #22
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, daar ben ik het allemaal wel mee eens maar ik dacht dat de generator zijn aandrijving putte uit een of ander voor mij onbegrijpelijk wondermiddel.

Er zijn nog wel zaken waar ik het waarom niet van weet, vb, De wereld bestaat voor het overgrote deel uit water, water dat continu in beweging is. Massas massas water. Dat vertegenwoordigt een onmetelijke energiebron. Hoe komt het dat men die energie niet weet te benutten om stroom te produceren?
Welkom tot een wereld van watergolfkracht 's Werelds grootste worst levert op dit moment, vier maal 5 Mw. De windturbines op de Thorntonbank leveren ook elk 5 Mw, maar daarvan zijn er voorlopig 60 voorzien, wat toch nog amper genoeg is voor iets meer dan een half miljoen gebruikers.

Laatst gewijzigd door DannyS : 1 mei 2008 om 22:02.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 22:04   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Welkom tot een wereld van watergolfkracht 's Werelds grootste worst levert op dit moment, vier maal 5 Mw. De windturbines op de Thorntonbank leveren ook elk 5 Mw, maar daarvan zijn er voorlopig 60 voorzien, wat toch nog amper genoeg is voor iets meer dan een half miljoen gebruikers.
Bedankt DannyS. Ik had nog nooit van het bestaan van zo'n ding gehoort. Zelf zou ik eerder aan iets denken dat de onderwater stomen zou benutten.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2008 om 22:06.
Oud 1 mei 2008, 22:36   #24
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bedankt DannyS. Ik had nog nooit van het bestaan van zo'n ding gehoort. Zelf zou ik eerder aan iets denken dat de onderwater stomen zou benutten.
Jemoet het niet te diep zoeken. In Bretangne zijn er enkele turbines die al sinds midden vorige eeuw gebruik maken van gewone getijdenstromen. Stel je voor: die turbines draaien nu eens in de ene richting, dan weer helemaal in de andere, mijn zielsgenoten als het ware.
Oud 1 mei 2008, 22:45   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jemoet het niet te diep zoeken. In Bretangne zijn er enkele turbines die al sinds midden vorige eeuw gebruik maken van gewone getijdenstromen. Stel je voor: die turbines draaien nu eens in de ene richting, dan weer helemaal in de andere, mijn zielsgenoten als het ware.
en leveren die iets op?
Oud 1 mei 2008, 23:04   #26
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en leveren die iets op?
Dat is niet het probleem. In België krijg je vooral tegenwind omdat er geen vergunningen worden geleverd. Alle smoesjes zijn goed om die te weigeren. Nu beweren ze bijvoorbeeld dat het net niet bestand is tegen het overaanbod aan laagstroom, en dat de modale verbruiker dus extra zal moeten betalen voor wat jij met je klein molentje niet verbruikt krijgt en op het net gooit.
Oud 1 mei 2008, 23:20   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet het probleem. In België krijg je vooral tegenwind omdat er geen vergunningen worden geleverd. Alle smoesjes zijn goed om die te weigeren. Nu beweren ze bijvoorbeeld dat het net niet bestand is tegen het overaanbod aan laagstroom, en dat de modale verbruiker dus extra zal moeten betalen voor wat jij met je klein molentje niet verbruikt krijgt en op het net gooit.
Hoe zit dat eigenlijk met dat klein molentje? Ben jij daar misschien van op de hoogte? Als je nu zo een molen zet, waar doe je dan het beste aan, het teveel op het net steken of opslaan in batterijen en omvormen.

Ik weet wel dat het grootste probleem de vergunning is maar afgezien daarvan.
Als er wat teveel van die molens komen te staan zal er snel daar weer een taks op gehesen worden denk ik. Nu heb ik wel een idee om heel die problematiek van die bouwvergunning te omzeilen maar als je op het net gaat steken is het natuurlijk weer bekend dat je zelf stroom produceert.
Oud 1 mei 2008, 23:33   #28
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoe zit dat eigenlijk met dat klein molentje? Ben jij daar misschien van op de hoogte? Als je nu zo een molen zet, waar doe je dan het beste aan, het teveel op het net steken of opslaan in batterijen en omvormen.

Ik weet wel dat het grootste probleem de vergunning is maar afgezien daarvan.
Als er wat teveel van die molens komen te staan zal er snel daar weer een taks op gehesen worden denk ik. Nu heb ik wel een idee om heel die problematiek van die bouwvergunning te omzeilen maar als je op het net gaat steken is het natuurlijk weer bekend dat je zelf stroom produceert.
Je molentje brengt pas echt op als je het teveel verkoopt aan een goede prijs. Je moet dan een meter krijgen die achteruit draait als het waait. De grote jongens zijn echter niet erg blij met een vrije energiemarkt. Het steekt dan behoorlijk tegen als je bijvoorbeeld slechts 3 cent per kwh krijgt terwijl ie ineens 17 cent kost als je hun vuile stroom koopt,... terwijl de transportkosten toch slechts 5 cent per kwh zouden bedragen.
Oud 1 mei 2008, 23:37   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je molentje brengt pas echt op als je het teveel verkoopt aan een goede prijs. Je moet dan een meter krijgen die achteruit draait als het waait. De grote jongens zijn echter niet erg blij met een vrije energiemarkt. Het steekt dan behoorlijk tegen als je bijvoorbeeld slechts 3 cent per kwh krijgt terwijl ie ineens 17 cent kost als je hun vuile stroom koopt,... terwijl de transportkosten toch slechts 5 cent per kwh zouden bedragen.
Bedankt voor de info. Ik zal er nog wel eens goed over nadenken.
Oud 2 mei 2008, 05:43   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er zijn nog andere trukken om golfkracht en getijden te benutten als electriciteitsleveranciers. En die zijn veel stabieler dan wind of zonne-energie. Vooral getijden zijn perfect voorspelbaar, en dus, mits grootschalige infrastructuren die lokaal milieu veranderen perfect bruikbaar zou zijn als alternatieve energie.

Er zijn verschillende nadelen aan verbonden, dat wel.
1) Zeewater is hoogst corrosief, dus alle mechanica die erbij komt kijken moet uitgevoerd zijn in quasie exotische materialen, waarbij het peperdure titanium voorop staat.
2) de kracht van de zee is enorm, hele kliffen storten in onder het voordurende geweld van deze watermassas. De infrastructuren die we moeten bouwen, moeten dus ook enorm sterk en dus duur uitgevoerd worden.
3) Alle dingen die invloed hebben op zeestromingen, geven ook veranderingen aan het milieu. Daar komen de groenen met hun anti technologische Luddistische opinie.
4) Lokatie. Ook niet evident. Je moet zee hebben, en een bruikbare toegang tot de verbruikers.
Oud 2 mei 2008, 08:49   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit??? Ik ben 60j en toen ik 12 was leerde we op school dat het technisch wel mogelijk was om naar de maan te vliegen maar dat we dat nooit zouden kunnen omdat op de aarde geen geschikte brandstof was om heen en weer naar daar te vliegen.
Hier zegt u er bij dat het technisch mogelijk is. Laat dat nu net het verschil zijn met die Vrije energie nonsens. Zolang iets technisch mogelijk is ben ik ervan overtuigd dat de mens het kan.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 10:44   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en leveren die iets op?
Blijkbaar wel, daar in Frankrijk er al een paar decennia eentje werkt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rance_tidal_power_plant
Oud 2 mei 2008, 13:01   #33
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Tankstation op zonne energie in Hasselt
http://www.indymedia.be/nl/node/27254
Concentrating Solar power
http://www.indymedia.be/nl/node/27160
zonnecentrale in spanje voor 6000 huishoudens
http://www.solucar.es/
Magalev Wind Turbine
http://www.engadget.com/2007/11/26/m...rmal-windmill/
Een auto vernietigd in 1974 op een soort vrije energie....
http://www.indymedia.be/nl/node/27295
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 13:31   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die auto daar getoont is een Dymaxion variante.
Niks vrije energie , noch alternatief.

Hier de orginele

http://davidszondy.com/future/car/dymaxion.htm

Laatst gewijzigd door maddox : 2 mei 2008 om 13:32.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 13:42   #35
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

http://www.aquariusage.com/images/ar...Edwin_Gray.jpg

"Fuelless car" en even verderop:
"Capacities: Fuel 18,5 gal."

Fuelless...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 13:49   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
http://www.aquariusage.com/images/ar...Edwin_Gray.jpg

"Fuelless car" en even verderop:
"Capacities: Fuel 18,5 gal."

Fuelless...
Toch een 70 liter tank.
Oud 2 mei 2008, 15:03   #37
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Een auto vernietigd in 1974 op een soort vrije energie....
http://www.indymedia.be/nl/node/27295
Maar man toch. Vanwaar toch altijd die neiging om scamwebsites ivm vrije energie te posten?

Je beseft toch wel dat dit de geloofwaardigheid van dit ongelooflijke fenomeen serieus in het gedrang brengt? Toon ons nu eindelijk eens het bewijs van het bestaan ervan. Alle conspiracy believers schijnen over het ultieme bewijs te beschikken maar willen het precies niet aan de buitenwereld kenbaar maken. Waarom toch? Bevrijdt ons voor eens voor altijd van het juk dat die NWO is. Jullie kunnen het, jullie hebben de technologie, gebruik ze en redt de wereld!

Laatst gewijzigd door fox : 2 mei 2008 om 15:03.
Oud 2 mei 2008, 16:51   #38
Babylonia
Parlementslid

Standaard

bedankt voor je gefrustreerde bijdrage
daarmee gaan we weer es vooruit

Zodra iemand het olieafhankelijkheidsdictaat
van J.P.Morgan/Rockefeller
durft te trotseren wordt je tegen gewerkt.
Edwin Gray had in 1974 zijn vacuümenergie-aangedreven
auto klaar voor massaproductie
en als dank voor zijn CO2-uitstootvrije
wagen werd het ding in beslaggenomen
en door de shredder gehaald. Toch
ondanks alles lijken dingen nu eindelijk
de goede kant op te gaan. De
zoektermen ‘free energy’ en ‘tachyon’
stegen in de afgelopen 3,5
jaar tijd van 30.000 vermeldingen
bij Google naar 13 miljoen. ‘Tesla’
was zelfs goed voor een stijging
van 40.000 naar 17 miljoen in oktober
vorig jaar. De belangstelling
voor vrije energie groeit ongekend en de
voordelen zijn in het informatietijdperk
ook niet meer onder de pet te houden.

Laatst gewijzigd door Babylonia : 2 mei 2008 om 17:00.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 11:51   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
bedankt voor je gefrustreerde bijdrage
daarmee gaan we weer es vooruit

Zodra iemand het olieafhankelijkheidsdictaat
van J.P.Morgan/Rockefeller
durft te trotseren wordt je tegen gewerkt.
Edwin Gray had in 1974 zijn vacuümenergie-aangedreven
auto klaar voor massaproductie
en als dank voor zijn CO2-uitstootvrije
wagen werd het ding in beslaggenomen
en door de shredder gehaald.
Niks vrij energie auto. Dat was een doodgewone auto met een raar design. Raar design =/= vrije energie. Vooral de link onderaan de website waarnaar je refereert is weer in winner in de oplichterij van goedgelovige mensen!
Citaat:
Toch
ondanks alles lijken dingen nu eindelijk
de goede kant op te gaan. De
zoektermen ‘free energy’ en ‘tachyon’
stegen in de afgelopen 3,5
jaar tijd van 30.000 vermeldingen
bij Google naar 13 miljoen. ‘Tesla’
was zelfs goed voor een stijging
van 40.000 naar 17 miljoen in oktober
vorig jaar. De belangstelling
voor vrije energie groeit ongekend en de
voordelen zijn in het informatietijdperk
ook niet meer onder de pet te houden.

Newsflash: het is niet omdat het onderwerp populair wordt op obscure websites en dus veel google hits weergeeft, dat het ook daadwerkelijk bestaat. Ik heb nog steeds geen vrije energie machine gezien en ik denk niet dat google hits daar ook maar iets aan zullen veranderen. Google heft de 2e wet van de thermodynamica nog steeds niet op.
Oud 3 mei 2008, 12:16   #40
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen electrotechnieker. Kan er mij hier iemand in verstaanbare mensentaal iets meer over vertellen? Vb, Hoe of met wat wordt dat ding dan aangedreven. Ben wel sterk geïnteresseerd. Kan bijvoorbeeld dat monster ook in een kleinere uitgave geproduceerd worden ? vb, Om door een kleine windmolentje aan gedreven te worden en toch een relatief groot vermogen op te brengen, genoeg vb. voor één gezin?
Garry,

Eerst een lesje electriciteit, en ik bespaar u de principes van spoelen endergerlijke:

Als je een kabel hebt waar stroom door loopt krijg je een magnetisch veld. Je kan met een electromagneet andere metalen objecten aantrekken, dus het omgekeerde is ook mogelijk. Met dat verschil dat je niet uit het magnetische veld zelf energie kan halen, maar wel uit de beweging van magnetische velden ten opzichte van elkaar. Dus als je 2 magneten hebt die je over elkaar wrijft (niet fysiek, gewoon de velden) kun je in principe energie winnen.

Wat hebben ze dus hierop gebaseerd:

Als ik het goed begrijp hebben ze hier wieltjes gemonteerd onder een van de magneetjes en de bedoeling is dat die eindeloos blijft rijden door invloed van andere magneten (pool-verschillen) op voorwaarde dat men ze een initiele energiestoot hebben gegeven. Zij beweren dus dat ze hierdoor meer energie uit krijgen dan dat ze er initieel hebben ingestoken.

Als dat zo is, mogen ze hun nobel prijs gaan ophalen.... maar vermits die nog niet hiervoor is geclaimed zal het wel niet zo spectaculair zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be