Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2008, 07:38   #1
brontosaurus
Burgemeester

brontosaurus's schermafbeelding

Standaard Supermagneetstroomconverters

en de lakse houding van de Haagse politiek en Greenpeace
http://argusoog.punt.nl/?id=407600&r=1&tbl_archief=&

Zal voor sommige weer een onmogelijke technologie zijn maar er wordt duidelijk hard gewerkt aan een betere energieoplossing.

Misschien is er iemand bereid hetzelfde te doen bii de belgische politiek.Ik heb de adressen niet zo bij de hand en een beetje tijdgebrek
brontosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:53   #2
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Probleem is dat onze gekozen gezagsdragers dit nooit zullen implementeren omdat GROEN nu eenmaal veel geld in de kas brengt.
Ikzelf geloof zeer sterk in zulke technologiën... Spijtig dat Tesla niet in deze tijd leefde...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 08:11   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

1) Supergeleiders zijn nog steeds een technologie die alleen met de inbreng van bergen energie kan werken.
Waar zijn we nu? Supergeleiders die werken met vloeibare stikstof, -196°C?

2) Energie omzetten is altijd een verlies, en het uiteindelijke verlies is een enorme hoeveelheid warmte,maar laag verschil in temperatuur.

3) Politici laten zich niet in de zakken zitten. Onze prioriteit zou nu moeten liggen in het ontwikkelen van een bruikbare bestuursvorm, niet dat is niet de democratie zoals we ze nu kennen, die dictatuur van de dommen.
Oud 30 april 2008, 08:21   #4
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Alles komt uit een magazine "Frontier" genaamd de volledige inhoud voor mei juni 2008 onderaan:

Nu in de winkel:

Frontier Magazine 14.3 (mei-juni 2008)

Met daarin:

Epische Vloed veroorzaakte IJstijd
De Magie van vierkanten en cirkels
Wat kunnen we doen voor onze privacy en onze vrijheid?
Scholen? ‘Weapons of Mass Instriction’!
Een nieuw wereldbeeld op basis van universele wetten
Annunaki en een begaafde Maori-healer
De 13 Manen Maya Kalender in de praktijk
Rosslyn Chapel en 2012
MMS, geen geheimen (deel 2)
Wat u moet weten over de tijd 2008-2012
De Sleutel tot alles
De verborgen agenda van NASA

verdere uitleg overbodig me dunkt
Oud 30 april 2008, 08:22   #5
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
en de lakse houding van de Haagse politiek en Greenpeace
http://argusoog.punt.nl/?id=407600&r=1&tbl_archief=&

Zal voor sommige weer een onmogelijke technologie zijn maar er wordt duidelijk hard gewerkt aan een betere energieoplossing.

Misschien is er iemand bereid hetzelfde te doen bii de belgische politiek.Ik heb de adressen niet zo bij de hand en een beetje tijdgebrek

Een lezing uit het bovenvermeld artikel:
Citaat:
De wielen waren voorzien van
magneetjes die zo fijn op elkaar waren
afgestemd dat de afstotende kracht van
de polen het dynamische wiel continu in
beweging zouden houden als het eenmaal
een zetje had gekregen.

Doet me denken aan de tijd toen ik zo'n 9 jaar was of zo
Ik plaatste toen een motertje van mijn elektrische trein op mijn fiets en leverde de stroom via de dynamo
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 08:37   #6
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Hey brontosaurus, je maakt het me niet gemakkelijk!

Ik heb wat spaarcentjes, maar weet niet wat ermee doen, nu de beurs zo labiel is.

Moet ik in het Hongaars wondermiddel waar je nu mee afkomt investeren, of toch liever in de Australische wondermachine die je eerder deze maand aanprees?

Of gewoon op beide? Wat denk je?
Oud 30 april 2008, 09:05   #7
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Moet ik in het Hongaars wondermiddel waar je nu mee afkomt investeren, of toch liever in de Australische wondermachine die je eerder deze maand aanprees?

http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=E...=US3774865&F=0

Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:31   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen electrotechnieker. Kan er mij hier iemand in verstaanbare mensentaal iets meer over vertellen? Vb, Hoe of met wat wordt dat ding dan aangedreven. Ben wel sterk geïnteresseerd. Kan bijvoorbeeld dat monster ook in een kleinere uitgave geproduceerd worden ? vb, Om door een kleine windmolentje aan gedreven te worden en toch een relatief groot vermogen op te brengen, genoeg vb. voor één gezin?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 09:53   #9
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben geen electrotechnieker. Kan er mij hier iemand in verstaanbare mensentaal iets meer over vertellen? Vb, Hoe of met wat wordt dat ding dan aangedreven. Ben wel sterk geïnteresseerd. Kan bijvoorbeeld dat monster ook in een kleinere uitgave geproduceerd worden ? vb, Om door een kleine windmolentje aan gedreven te worden en toch een relatief groot vermogen op te brengen, genoeg vb. voor één gezin?
Ik tracht het simpel uit te leggen. Bij magnetisme stoten gelijknamige polen elkaar af. andere combinatie trekt elkaar aan. je kan dus met electromagneten een as laten draaien, wanneer zich in het veld opgewekt door de electromagneten een andere (electro)magneet bevindt. de kracht van deze beweging is afhankelijk van de sterkte van de magneten (flux). Je moet er echter energie( in de vorm van electriciteit) eerst insteken; op dit princiepe werken de electromotoren. (een motor zet een energievorm in een andere om, benzine (of electriciteit) in een mechanische (draai)beweging. Bij die omzetting gaat er steeds energie over in een andere (verlies)vorm (warmte).
Je kan energie niet vernietigen je zet het enkel om in een andere(on)bruikbare vorm.
Nu zijn er verlichte (meestal ecologische) geesten die de meest elementaire natuurwetten negeren om toch maar hun dogma verwezelijkt te zien. zij creeëren energie erbij uit het niets
Als je op de oorspronkelijke link klikt en dan het artikel bekijkt zal je zien dat er veel wind wordt gemaakt maar geen enkel bewijs wordt aangeboden. De foto die het "wetenschappelijk" artikel illustreert is een generator die reeds enkel honderden jaren mechanische energie omzet in electrische (met de nodige verliezen)
Oud 30 april 2008, 10:01   #10
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan er mij hier iemand in verstaanbare mensentaal iets meer over vertellen? Vb, Hoe of met wat wordt dat ding dan aangedreven.
Met een uitgekiende mengeling van geloof, hoop en fantasie.
Als het wieletje niet draait geloof/hoop/fantaseer je gewoon niet hard genoeg.

Brontosaurus, Exodus en Pindar samen zouden zonder probleem via dergelijk toestel een middelgrote vlaamse stad kunnen voorzien van electriciteit.

Spijtig dat ze hun talenten in plaats daarvan op dit forum verspillen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 april 2008 om 10:15.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 10:08   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
akke akke tuut tuut (draaien aan het wieleke)

schiet mij zo maar spontaan te binnen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 13:00   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hey brontosaurus, je maakt het me niet gemakkelijk!

Ik heb wat spaarcentjes, maar weet niet wat ermee doen, nu de beurs zo labiel is.

Geef het gewoon aan mij. Ik zal het investeren in een portfolio aan vrije energie projecten die de hemel op aarde beloven. Kom net voor je pensioen me nog eens vragen hoe rijk je bent op [email protected]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 20:53   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Met een uitgekiende mengeling van geloof, hoop en fantasie.
Als het wieletje niet draait geloof/hoop/fantaseer je gewoon niet hard genoeg.

Brontosaurus, Exodus en Pindar samen zouden zonder probleem via dergelijk toestel een middelgrote vlaamse stad kunnen voorzien van electriciteit.

Spijtig dat ze hun talenten in plaats daarvan op dit forum verspillen.
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk maar toen de eerste vliegtuigen gemaakt werden stond ook iedereen te lachen hé.
Oud 30 april 2008, 20:59   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk maar toen de eerste vliegtuigen gemaakt werden stond ook iedereen te lachen hé.
Vliegtuigen gaan niet in tegen de tweede wet van de thermodynamica. De enthropiewet is nog nooit geschonden. 100 jaar terug niet, nu niet. De wetenschap en zelfs alternatieve modellen kunnen nog mooie dingen die we nooit hadden vermoed teweeg brengen, maar die wet kan niet gebroken worden.

Al hoop ik dat men dat ooit kan want die wet betekent het vroeg of laat uitroeien van de beschaving.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 april 2008, 21:06   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vliegtuigen gaan niet in tegen de tweede wet van de thermodynamica. De enthropiewet is nog nooit geschonden. 100 jaar terug niet, nu niet. De wetenschap en zelfs alternatieve modellen kunnen nog mooie dingen die we nooit hadden vermoed teweeg brengen, maar die wet kan niet gebroken worden.

Al hoop ik dat men dat ooit kan want die wet betekent het vroeg of laat uitroeien van de beschaving.
Nooit??? Ik ben 60j en toen ik 12 was leerde we op school dat het technisch wel mogelijk was om naar de maan te vliegen maar dat we dat nooit zouden kunnen omdat op de aarde geen geschikte brandstof was om heen en weer naar daar te vliegen.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 april 2008 om 21:07.
Oud 30 april 2008, 21:35   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit??? Ik ben 60j en toen ik 12 was leerde we op school dat het technisch wel mogelijk was om naar de maan te vliegen maar dat we dat nooit zouden kunnen omdat op de aarde geen geschikte brandstof was om heen en weer naar daar te vliegen.
Neem even de tijd om je te laten inlichten over de tweede wet van de thermodyncamica, zijnde de enthropiewet. Die stelt dat wanorde altijd toeneemt. Ik kan met een motor een dynamo aandrijven. Die motor verbruikt 500 Watt, de dynamo zal 100 Watt leveren omdat het rendement nooit boven of gelijk aan 100 procent is.

Met genoeg energie en kennis kan ik misschien ooit het helaal rondom mij laten bewegen en sneller vliegen dan de lichtsnelheid, maar dan nog kan ik de wet op de enthropie niet breken. Dat is de chaoswet. En die kan je helaas, en ik meen het echt helaas, niet breken. Het is de wet die stelt dat je iets dat in een bepaalde orde is kan opbreken naar meer chaos maar nooit het omgekeerde tenzij je energie toevoegt en energie kan je enkel krijgen door orde op te breken naar chaos.

Je auto is een mooi voorbeeld. Over een paar miljoen jaar is vegetatie samengedrukt in de aardkorst door de zwaartekracht tot olie. Die pompen we op en raffineren die. We verzuipen dat in onze wagens en dat is de wet op de enthropie in zijn geheel... we verstoken pure energie naar een lagere restenergie (zijnde warmte - waarmee de verwarming in je auto nog even werkt) en daarna hou je niks meer over. Je motor heeft die pure energie verstookt naar CO2, roet en warmte afgestaan aan de lucht (je warme motorkap)... die energie gaat in de lucht verloren en puf... weg is die. Wat ooit een super energie-houder was (benzine of diesel) is nu weg aan voortbeweging en warmte via motorkap of electriciteit om je autoradio aan te drijven. Die warmte, die radiomuziek, die voortdrijving kan je niet meer comprimeren in een een nieuwe energiebron zo sterk als de brandstof waarop je wagen heeft gereden tenzijn je er weer extra energie in steekt, energie waarvoor je weer chaos moet maken uit geordende bronnen.

Je kan niet rond die wet. Mocht je dat kunnen, dan ben je morgen de rijkste mens ter wereld.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 april 2008, 22:05   #17
Thomas-
Parlementslid

Standaard

En brontosaurus, heb je nu zo al een werkend machien gebouwd of gekocht?
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 14:16   #18
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onwaarschijnlijk, inderdaad.
Laat ons stellen dat het waarschijnlijker is om een jaar lang met eenzelfde biljet elke week de hoofdprijs bij de lotto te winnen dan dat zo'n machine echt zou kunnen gemaakt worden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 19:28   #19
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Wil je energie in een of andere vorm verkrijgen en gebruiken dat is het altijd zo dat er energie van een plek met veel naar een plek naar weinig moet kunnen stromen.
De laatste tijd komen er veel verhalen over het aftappen van de kosmische energie. Vooral het idee van sterrenkundigen dat het grootste deel van het heelal bestaat uit zwarte massa en energie, maakt boomknuffelaars en zweefteven blij. En dan kan je erop rekenen dat de oplichters er brood in zien door verlichtte ideeen te spuien.
De kosmische energie die overal (gratis) is. Waar je niks aan hebt als die energie gelijkmatig verdeeld is en er geen 'sink' is.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 1 mei 2008 om 19:29.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 21:21   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Neem even de tijd om je te laten inlichten over de tweede wet van de thermodyncamica, zijnde de enthropiewet. Die stelt dat wanorde altijd toeneemt. Ik kan met een motor een dynamo aandrijven. Die motor verbruikt 500 Watt, de dynamo zal 100 Watt leveren omdat het rendement nooit boven of gelijk aan 100 procent is.

Met genoeg energie en kennis kan ik misschien ooit het helaal rondom mij laten bewegen en sneller vliegen dan de lichtsnelheid, maar dan nog kan ik de wet op de enthropie niet breken. Dat is de chaoswet. En die kan je helaas, en ik meen het echt helaas, niet breken. Het is de wet die stelt dat je iets dat in een bepaalde orde is kan opbreken naar meer chaos maar nooit het omgekeerde tenzij je energie toevoegt en energie kan je enkel krijgen door orde op te breken naar chaos.

Je auto is een mooi voorbeeld. Over een paar miljoen jaar is vegetatie samengedrukt in de aardkorst door de zwaartekracht tot olie. Die pompen we op en raffineren die. We verzuipen dat in onze wagens en dat is de wet op de enthropie in zijn geheel... we verstoken pure energie naar een lagere restenergie (zijnde warmte - waarmee de verwarming in je auto nog even werkt) en daarna hou je niks meer over. Je motor heeft die pure energie verstookt naar CO2, roet en warmte afgestaan aan de lucht (je warme motorkap)... die energie gaat in de lucht verloren en puf... weg is die. Wat ooit een super energie-houder was (benzine of diesel) is nu weg aan voortbeweging en warmte via motorkap of electriciteit om je autoradio aan te drijven. Die warmte, die radiomuziek, die voortdrijving kan je niet meer comprimeren in een een nieuwe energiebron zo sterk als de brandstof waarop je wagen heeft gereden tenzijn je er weer extra energie in steekt, energie waarvoor je weer chaos moet maken uit geordende bronnen.

Je kan niet rond die wet. Mocht je dat kunnen, dan ben je morgen de rijkste mens ter wereld.
J
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be