Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 22:12   #21
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Tja als je voor een religieus instituut werkt moet je de religie niet gaan tegenspreken lijkt me.
Dat is vragen om problemen.

Dit is net zoals dat je bijv bij de vld gaat en dan gaat pleiten voor communisme ... . Dat gaat ook niet samen.

Als je bij een vrijzinnige beweging zou gaan en dan zou beginnen verkondigen dat de bijbelse God de enige ware is dan zou je ook al snel niet meer welkim zijn.

Dit heeft niks te zien met vervolging trouwens. Je haalt hier 2 dingen door elkaar.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:28   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Tja als je voor een religieus instituut werkt moet je de religie niet gaan tegenspreken lijkt me.
Dat is vragen om problemen.
Daarjuist - toen het wel nog in je kraam paste- zei je daar heel andere dingen over:

"aha ..... de vervolging ! ja als mensen er een afwijkende mening op nahouden dan moeten we ze natuurlijk vervolgen !

Dit bevestigt nogmaals het beeld dat de evolutieleer tegenwoordig de nieuwe staatsgodsdienst is en wie er tegen is stelt zich bloot aan vervolging."

Wat een bocht toch...

Citaat:
Dit is net zoals dat je bijv bij de vld gaat en dan gaat pleiten voor communisme ... . Dat gaat ook niet samen.
De VLD is dan ook een autoritaire partij.

Citaat:
Als je bij een vrijzinnige beweging zou gaan en dan zou beginnen verkondigen dat de bijbelse God de enige ware is dan zou je ook al snel niet meer welkim zijn.
Dus vind jij het dan toch normaal dat men creationisme (fabeltjes dus) weert uit onderwijslessen als biologie (waar men de realiteit onderwijst)?

Blij dat we daaruit zijn.

Citaat:
Dit heeft niks te zien met vervolging trouwens. Je haalt hier 2 dingen door elkaar.
Dus als iemand zegt dat creationisten moeten worden aangepakt, dan maak jij daar vervolging van, maar wanneer de paus een van zijn mensen aanpakt, dan is dat geen vervolging?

Ik kan niet zeggen dat ik verbaasd ben dergelijke dingen te zien van een religieuze fundamentalist.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 07:35   #23
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik kan me vergissen maar ik interpreteer "aangepakt" met de bedoeling minder destructief en meer educatief.
Alhoewel ik ook niet zie hoe dat te doen met mensen die de feiten niet willen zien..
Nee hoor, je vergist je niet. Dat is precies wat ik bedoelde.
Oud 10 mei 2008, 07:38   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aha ..... de vervolging ! ja als mensen er een afwijkende mening op nahouden dan moeten we ze natuurlijk vervolgen !

Dit bevestigt nogmaals het beeld dat de evolutieleer tegenwoordig de nieuwe staatsgodsdienst is en wie er tegen is stelt zich bloot aan vervolging.
*Zucht*

Ik voel niet de niet de minste behoefte om jou te vervolgen, mijn beste. Voor een verdere uitlleg, zie mijn post hierboven.

Wat de rest van je betoog betreft, Distel heeft reeds de contradicties ervan op een uiterst pijnlijke manier blootgelegd. Ik hoef daar niets meer aan toe te voegen.
Oud 10 mei 2008, 11:47   #25
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...tml#reageerTag

Het bovenstaande artikel toont nog maar eens aan dat de bijbel correct is en historisch accuraat !

1 opmerking wel ivm de ark des verbonds ..... het zou me verbazen als die zich daar bevindt, maar het kan wel natuurlijk. Maar voor zover ik weet was ik denk Jeremiah de laatste die hem heeft gezien en verstopt net voor de babylonische ballingschip, maar het kan natuurlijk dat hij daarna op 1 of andere manier in Ethiopië is terecht gekomen.
En Londen wordt vermeld in de Harry Potter boeken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be