![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoek een joodse voorouder in de stamboom of maak hem wijs dat-ie er een heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Tja, die jongeren , hé, zo ontzettend rorkeloos...Stel dat hij een jachtgeweer op de kop getikt heeft, of een ander vuurwapen, via het nazistische netwerk waar men zo veel over hoort ? (maar nooit niks van ziet)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ja, en dan zegt hij : "niemand is perfect, zelfs Hitler had een joodse grootvader, daarom moet ik nu dubbel me inzetten voor de goede zaak" (jongeren hebben altijd veel noten op hun zang). Het kan ook dat hij u niet gelooft, en u verontwaardigt aanvalt wegens deze vreselijke belediging (nazis zijn gevaarlijk en gewelddadig, weet u toch ?!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar hebt u het toch over???? Durft u eigenlijk nog wel buiten komen? met 1 miljoen potentiele killers, een leger criminele illegalen en hordes allochtonen die u proberen te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar u mag natuurlijk denken wat u wil, ik vind dat wel grappig, mensen die de rollen willen omdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Steekt u ondertussen maar gezellig uw hoofd in de grond, en herhaal als een mantra: "het zal mijn tijd wel duren, het zal mijn tijd wel duren..." = het toppunt van lafheid, onverschilligheid en egoïsme... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Zoals je het hier omschrijft, lijkt het erop dat het kind van de ene dag op de andere uiterlijk een ware metamorfose heeft ondergaan: thuiskomen met kaalgeschoren hoofd EN tatouage EN Nazi-materiaal EN willen repeteren met een band. Zo gaat dat natuurlijk niet. Want, waar haalt die het geld vandaan om dat allemaal in één keer te betalen? De metamorfose gebeurt stap voor stap, en dat moet je als ouder toch wel ergens opvangen. Een tatouage is duur, en een goed gezette tatouage gebeurt niet in één keer, omdat de eerste stap een wonde veroorzaakt die verzorgd moet worden. 2. Aan zo'n zaken gaat altijd een heel proces vooraf. Schoolresultaten, de gemoedstoestand van het kind, de vrienden waar die mee optrekt, gewijzigd gedrag, gewijzigde kleding... Nu, áls het om mijn kind zou gaan, zou'k serieus aan de alarmbel trekken, zonder me te laten chanteren met uitspraken als "dan trap'k het af". Als ouder mag je niet bang zijn van je kinderen. En aangezien het hier gaat om een minderjarig kind, zal die verplicht zijn op sessies te gaan bij een psycholoog. Omdat vaak uiterlijke wijzingen de symptomen zijn van innerlijke problemen. En die zijn soms veel moeilijker te doorgronden. En vooral: wat er ook gebeurt, ik zal er altijd zijn voor mijn kind. Ook al botst het, levert het hele ruzies op, als ouder zal ik er staan. In goede en in kwade tijden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Komaan allemaal! Zing uit volle borst met mij mee! Die Fahne hoch! Die Reihen fest (dicht/sind) geschlossen! SA marschiert Mit ruhig (mutig) festem Schritt Kam'raden, die Rotfront und Reaktion erschossen, Marschier'n im Geist In unser'n Reihen mit Die Straße frei Den braunen Bataillonen Die Straße frei Dem Sturmabteilungsmann! Es schau'n auf's Hakenkreuz voll Hoffnung schon Millionen Der Tag für Freiheit Und für Brot bricht an Zum letzten Mal Wird Sturmalarm (-appell) geblasen! Zum Kampfe steh'n Wir alle schon bereit! Schon (Bald) flattern Hitlerfahnen über allen Straßen (über Barrikaden) Die Knechtschaft dauert Nur noch kurze Zeit!
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uw kop kaalscheren duurt 5 minuten. kan je ook zelf doen. 15 euros bij de kapper ![]() een nazi-vlag kan je zelf schilderen = een oud laken, rode en zwarte verf ![]() een portret van Hitler haal je zonder enige moeite van het internet. ![]() ![]() Dat u uw kind niet in de steek wil laten, siert u. Maar zal het helpen ? Wat zal dat aan zijn ideeën veranderen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het allemaal aan zijn of haar ideeën zal veranderen? Dat hangt af van de manier waarop dat benaderd wordt: met een psycholoog enerzijds, en als ouder veel praten: niet de belerende uithangen, wel eens doorvragen: "vertel eens waarom je die ideeën aanhangt". En als die niet wil antwoorden, min of meer dwingen, door er steeds op terug te komen. Ter info: ik heb dat zelf meegemaakt. Als twaalf- dertienjarige dweepte ik ook met heel die boel. Niet in zo'n extreme vorm als je hier omschrijft. Laten we zeggen dat ik in een beginfase zat. Mijn ouders hebben toen correct gereageerd, en wel zoals ik het hierboven omschreven heb. Heeft dat iets aan mijn ideeën van toen veranderd? Alles.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ah, u bent een madam, veel ekskuus, maar de vraag blijft dezelfde : Indien uw kind zulk een gedrag vertoont, gaat u dan denken dat ze zich in het ziekenhuis vergist hebben ? Of zeggen dat het van de kant van zijn vader's familie komt ? En daarop het kind verstoten, en er verder niks meer aan doen ? Is d�*t uw oplossing ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik vandaag denk, is het resultaat van lezen, nadenken, luisteren, discussiëren, niet het resultaat van innerlijke problemen en zich willen afzetten tegen iets. Jonge mensen zoeken vooral naar manieren om aandacht te vragen. Zoeken naar een identiteit en grijpen daarvoor vaak naar extreme zaken (politiek, muziek of wat dan ook). Tegelijkertijd willen jongeren ergens bijhoren, deel uitmaken van iets "groters".
|
![]() |
![]() |