Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2008, 14:24   #21
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wel, origineel waren de kerkgebouwen eigendom van de kerk zelf, Napoleon heeft al die gebouwen geconfisceerd en in ruil een loon voor de pastoors aangeboden.

Ondertussen krijgen taal onkundige imams die dood en verderf aan het westen prediken, ook een loon, betaald door de hardwerkende vlaamse ongelovige kaffer én krijgen de moslims bovendien nog de gebouwen erbovenop waarvoor onze voorouders de laatste centjes uit hun zwarte sok moesten bijeenschrapen?

Ik heb daar een ander woord voor dan "multi-kul"...
dus moslims betalen mee om de lonen van katholieke priesters uit te betalen en katholieken betalen mee om de lonen van imams uit te betalen. Waar is het probleem?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 14:26   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Erkenning en subsidies van overheidswege.

Het lijkt me sterk dat de orthodoxe gemeenschap, als ERKENDE godsdienst geen overheidsgeld ontvangt...
De orthodoxe kerk ontvangt wel degelijk overheidsgeld, maar daarmee gaan (kunnen) ze nog geen kerk aankopen. Dat wordt als een 'folieke' beschouwd en bijgevolg werd met de hoed rondgegaan...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 14:54   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
dus moslims betalen mee om de lonen van katholieke priesters uit te betalen en katholieken betalen mee om de lonen van imams uit te betalen. Waar is het probleem?

in de aantallen misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:29   #24
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bootcamps, gevangenisssen, concentratiekampen,gevangenisssen, repatrieringscentra,gevangenisssen, gesloten asielcentra, gevangenisssen, jongerenheropvoedingskampen, ...
Spijtig genoeg wat men veel nodig heeft daar waar veel islam-adepten opduiken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:54   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar als er nu kerken leegstaan en ontwijd worden, wat is er dan op tegen dat ze door andere geloofsgemeenschappen, in dit geval moslims, gebruikt worden? Ze kunnen natuurlijk ook door andere verenigingen en organisaties gebruikt worden (of ze kunnen worden platgegooid), maar steiger jij hier uit principe omdat je vindt dat die kerken voor niets anders dan het christelijke geloof mogen worden gebruikt, of omdat de islamitische gemeenschap ze misschien zou kunnen gebruiken?
Gezien de houding van veel islam-adepten in de stijl van "ongelovige honden" en de bijna-onverholen haat die vele van die sujetten ons toedragen (... wij zullen het hier weldra overnemen enz) hebben moslims niets te zoeken in katholieke kerken! Ik zie ze om die reden nog liever platgegooid worden!
Mocht men in moslimlanden (een veronderstelling) voorstellen een moskee om te toveren tot een katholieke kerk zou het nogal een geroep zijn over heiligschennis en aanvallen op de profeet en de islam! Men kan er nauwelijks het begrip "katholiek/christelijk slikken, want de islam is de enige ware nietwaar!

Dat "platgegooid" mag natuurlijk best vervangen worden door er nuttiger functies voor te verzinnen, door, mits de nodige aanpassingen binnenin, er zaken in onder te brengen zoals bibliotheken, concertzalen,musea, zelfs burelen enz
Gezien in onze steden er meer dan ruimtegebrek is om bepaalde plannen te verwezenlijken zou een uiteindelijk platgooien en vervangen door een parkingtoren of zo héél wat nuttiger zijn voor onze maatschappij dan er grote moskees van te maken en nog meer de boodschap de wereld in te sturen dat de islamisering van onze contreien al goed gevorderd is!
Oud 10 mei 2008, 16:57   #26
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik als atheïst moet ook voor die bende losers die nog in sprookjes geloven opdraaien.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 16:58   #27
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Islam, Geert C
Vermeld in een draad de Islam en alle hersenactiviteit valt weg op Politics.
Laat de islam de zaken overnemen in een land en inderdaad, alle hersenactiviteit mag je vergeten en vervangen door het afdreunen van koranverzen en een bijpassende geestelijkheid waar veel dictators nog een punt kunnen aan zuigen! Leve de Taliban misschien?
Oud 10 mei 2008, 17:02   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En wat krijgen de 10% Belgen die zichzelf vrijzinnig noemen??

Is het de functie van de overheid om erediensten (te bevoordelen) ten opzichte van anderen.
Een week geleden gelezen: een vervallen kerk in het Brusselse die te koop werd aangeboden? Wel, de Grieks-Orthodoxe gemeenschap heeft daar op geboden, met het enige verschil dat het PRIVE geld was en niet zoals onze moslims het zouden willen doen met OVERHEIDSGELD.
Ik vind het trouwens nog steeds niet normaal hoe de RKK gesponsord wordt door de overheid, maar ja, liefst geen slapende honden wakker maken zeker?
Dat is weer iets helemaal anders, en ik kan je enkel maar gelijk geven: een kerkgemeenschap verplicht laten sponsoren door elke burger van het land, en dit in 2008, hoeft helemaal niet meer!
Ze laten verdwijnen zou nog altijd beter zijn dan de islam er zijn gangetje mee te laten gaan en met de jaren met iets op ons dak te zitten dat nog tien keer erger is dan de RKK een paar eeuwen geleden...
Oud 10 mei 2008, 17:03   #29
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus daar is het je om te doen... Je laat nog liever ons erfgoed platgooien dan het te laten gebruiken door moslims.
Met veel tegenzin ja. Liever een braak veld dan een haathuis.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 17:04   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wij veel meer voor de aanwezigheid van de moslims alhier betalen, dan dat zij betalen aan ons, en ik denk hierbij niet alleen aan kerken!
Oud 10 mei 2008, 17:07   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet ombouwen tot sociale woningen "for catholics only".... ik heb gehoord dat daar dringend nood aan was. Positief discrimineren mag toch ook, zeker als hun voorouders mee voor de ruwbouw hebben betaald?

Moslims moeten maar een allah snackbar kreet laten en de helft van onze oliedollars uit Saoudi worden hier op hun bankrekening gestort;

beetje spijtig dat hun eigen corruptie-methodes zo self-destructive zijn, want anders hadden ze in Rotterdam toch die grootste moskee ter wereld kunnen bouwen? Leek net op een suikerspin maar kom, als ze persé diabeet willen worden zal Allah dat wel oplossen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 18:11   #32
Banneling

Standaard

Citaat:
bootcamps, gevangenisssen, concentratiekampen,gevangenisssen, repatrieringscentra,gevangenisssen, gesloten asielcentra, gevangenisssen, jongerenheropvoedingskampen, ...
Weeral aan het kruipen voor de islam,Driewerf? Waarom kicken jullie linkse progressieve jongens toch met die religieuze achterlijkheid.

En ja, die kerken kunnen dienen als heropvoedingskampen om de soort die jij als een verrijkende invoer beschouwt, op te sluiten wanneer ze voor de zoveelste keer niet verrijkend blijken te zijn, maar crimineel.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 20:29   #33
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam, Geert C
Vermeld in een draad de Islam en alle hersenactiviteit valt weg op Politics.
Yep , vanaf het moment dat je over een religie of een cultuur praat die niet degene is die geschiedkundig bij onze samenleving hoort , schiet "team onverdraagzaamheid" in actie van achter hun pc lustig tokkelend met de daarbij passende haatpropaganda en demagogische cafepraat. De bekrompenheid van die arme frustro's kent geen grenzen
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 20:40   #34
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
De bekrompenheid van die arme frustro's kent geen grenzen
de poco's zijn nog meer bekrompen op hun manier.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 20:47   #35
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Enerzijds vind ik het weljammer dat deze kerken gesloten moeten worden, het is een stuk van onze Belgische cultuur. Maar helaas, we kunnen vaak niet anders. Vele kerken trekken praktisch geen volk meer, en de kosten zijn er altijd.

Aan de andere kant moet ik zeggen dat het -op architectonisch vlak- niet allemaal pareltjes zijn, die kerken. Vele van die kerken zijn leleijke gedrochten, en hebben ook niet zo'n grote geschiedenisachtergrond: vele kerken werden maar gebouwd eind de 19de eeuw en tot halverwege de 20ste eeuw.

Ik ben dan ook voorstander om eerst deze kerken te ontheiligen. De echt oude kerken van tijdens het Ancien Régime moeten zolang mogelijk bewaard trachten te worden.

Ik moet toegeven dat ik er ergens moeite mee had dat ontheiligde Katholieke kerken omgevormd zouden worden tot Moskeeën, maar eigenlijk is dit onterecht.

Eigenlijk is het van geen belang wat het doel is van een ontheiligde kerk. Of dit nu voor een moskee is, een lingeriewinkel..........de koper doet ermee wat hij wilt. De Kerk heeft geen commentaar te geven op verkochte gebouwen.
Oud 10 mei 2008, 20:50   #36
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben moslims daar geen probleem mee, ze doen niks liever dan christelijke kerken, kathedralen en basilieken inpikken en er moskees van maken.

Ik denk dat dit nog niet frequent voorkomt. En je moet nu ook niet denken dat in de kortste keren alle Katholieke kerkgebouwen tot moskeeën zullen omgevormd worden: er zijn zovéél kerkgebouwen. En ik heb nog NOOIT gehoor van een Kathedraal of basiliek die zou omgevormd zijn geweest tot moskee.
Oud 10 mei 2008, 20:54   #37
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
ik vind het totaal ongepast dat een veroveringsreligie die al heel noord-afrika en het midden oosten heeft ontchristelijkt, nu hun doelstellingen op een presenteerblaadje krijgen aangeboden.
Bovendien zijn de kerken hier ooit gebouwd middels de bijdragen van alle autochtone bewoners in de tijd dat elk gezin nog katholiek was en er van de mensen hun schamel inkomen gevraagd werd om bij te dragen voor de bouw van "hun" kerk. Dat ze nadien door Napoleon werden geconfisceerd is dan weer een ander verhaal, uiteindelijk is de staat de vertegenwoordiger van "het volk".

Maar voor mij is het overdragen van leegstaande kerkgebouwd aan koloniserende moslims hetzelfde als dat men er nazi-kazernes van had gemaakt.
Indien ze ervoor betalen, kan toch géén probleem zijn.

Trouwens, je moet niet spreken van 'hun veroveringsdoelstellingen': de Islam is niet gestructureerd, itt de RKK. Uiteraard zullen wel van die extreme gevallen in de waan verkeren dat ze de wereld moeten veroveren, maar die sukkels zijn niet eu serieus te nemen.
Maar dit geheel
Oud 10 mei 2008, 20:57   #38
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uiteraard.
Als ze plat gegooid worden kan de vrijgekomen ruimte nog NUTTIG aangewend worden : parkings, crèches, stadsparken, stadsgevangenissen.
Veel nuttiger dan die moskees en de madrassas die jij erin wil en die er enkel voor zorgen dat moslims geestelijk in de achterlijkheid blijven.
Kijk, de moslimgemeenschap is itt de Katholieke gemeenschap een florerende godsdienst die gebouwen nodig heeft. En waarom zouden ze nieuwe gebouwen moeten zetten, die dan ook moeten gesubsidieerd zijn, terwijl er zovele kerkgebouwen leeg komen te staan. Vaak mooie gebouwen in nog goede toestand.
Oud 10 mei 2008, 21:48   #39
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Deze discussie is niet godsdienstig en heeft geen betrekking op integratie. Het gaat gewoon over praktische handelingen: veel te dure leegstaande kerken geven aan moslims die hun diensten nu houden in hun tuinhuis of hu garage.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 21:50   #40
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Hoe woedend zou extreemrechts nog zijn als ze onze leegstaande kerken aan de joden hadden geschonken?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be