Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 10:40   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De erkende feestdagen zijn er voor iedereen.
Het gaat over volgend zinnetje uit de openingspost Rudy:

Citaat:
Moslims liggen niet wakker van wel of geen islamitische feestdag, zegt directeur Ibrahim Spalburg van de islamitische koepelorganisatie Spior. Als ze willen, kunnen ze vrij krijgen op islamitische feestdagen. Dat wordt volgens hem bijna nooit geweigerd. ,,En net als de niet-christelijken onder ons vinden wij het ook wel lekker, zo’n lang weekend vrij.’’
Mijn vraag is dan of niet-moslims - indien ze dat wensen - OOK zomaar een dag verlof kunnen nemen op die dagen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 10:42   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

ok Circe, maar waarom suggereer je dan dat Mo tijdens het zomerseizoen meer verlof zou kunnen nemen?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 10:47   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok Circe, maar waarom suggereer je dan dat Mo tijdens het zomerseizoen meer verlof zou kunnen nemen?
ha, dat is dan weer iets anders.

Vele (niet alle ) migranten eisen dat zijzelf meer verlofweken kunnen nemen om een bezoek aan het heimweeland te kunnen brengen. Vele (niet alle) komen zelfs niet op tijd terug als ze zin hebben om langer weg te blijven. Dit is een algemeen gekend probleem. Het verbaast me dat U daar nog nooit iets over gehoord hebt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 mei 2008, 10:51   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat over volgend zinnetje uit de openingspost Rudy:

.....

Mijn vraag is dan of niet-moslims - indien ze dat wensen - OOK zomaar een dag verlof kunnen nemen op die dagen.
Is het niet zo dat op die dag eerder sprake is van faciliteiten ? Evt door het niet weigeren van verlof als het werk het toelaat. In de scholen is voor de leerlingen een briefje van de ouders noodzakelijk.
Kortom, ik zie het niet zozeer als een privilege. Ik ben zeker niet jaloers, en voel mij zeker niet benadeeld, als er tijdens dergelijke islamitische feestdagen meer begrip wordt getoond voor mijn islamitische collega's.
Oud 12 mei 2008, 11:03   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet zo dat op die dag eerder sprake is van faciliteiten ? Evt door het niet weigeren van verlof als het werk het toelaat. In de scholen is voor de leerlingen een briefje van de ouders noodzakelijk.
Kortom, ik zie het niet zozeer als een privilege. Ik ben zeker niet jaloers, en voel mij zeker niet benadeeld, als er tijdens dergelijke islamitische feestdagen meer begrip wordt getoond voor mijn islamitische collega's.
Natuurlijk is het een privilege als er niets tegenover gesteld wordt!

Het zou anders zijn als moslims bijvoorbeeld per definitie extra zouden worden ingezet tijdens permanentie diensten op kerstavond of andere hier nog gevierde feesten.

zoals het nu is, blijft het steeds eenrichtingsverkeer.

Natuurlijk is een briefje van de ouders in de scholen noodzakelijk! Wat zou je willen? Maar mijn vraag is: mogen MIJN kinderen mèt briefje ook zonder reden gewettigd afwezig zijn omdat ik vind dat we die dag een feestje moeten kunnen houden? Of denk je dat men in d�*t geval wèl de regeltjes zal volgen? Volgens MIJN geloof moeten mijn kinderen namelijk op verlof kunnen gaan in september. Mèt briefje welteverstaan.

Oud 12 mei 2008, 11:14   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha, dat is dan weer iets anders.

Vele (niet alle ) migranten eisen dat zijzelf meer verlofweken kunnen nemen om een bezoek aan het heimweeland te kunnen brengen. Vele (niet alle) komen zelfs niet op tijd terug als ze zin hebben om langer weg te blijven. Dit is een algemeen gekend probleem. Het verbaast me dat U daar nog nooit iets over gehoord hebt.
Voor wat de werkomgeving betreft, daar had ik inderdaad nog niet zo veel over gehoord, en ik vraag mij af of het probleem echt pertinent is. Probleem van de werkgever, zou ik zeggen. Ik vrees dat veel werkgevers je toch geen tweede kans geven.

Dat er kinderen, ook leerplichtige, zijn die in september wat later op de schoolbanken veschijnen weet ik al langer dan vandaag. Wat ik ook weet is dat er ouders van niet-moslims hun kinderen op het einde van het schooljaar iets vroeger van de schoolbanken halen om op reis te gaan.

Elk z'n verantwoordelijkheid Circe.
Oud 12 mei 2008, 11:19   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er kinderen, ook leerplichtige, zijn die in september wat later op de schoolbanken veschijnen weet ik al langer dan vandaag. Wat ik ook weet is dat er ouders van niet-moslims hun kinderen op het einde van het schooljaar iets vroeger van de schoolbanken halen om op reis te gaan.

daarom gaf ik dat dan ook als voorbeeld.

Heb ik het juist indien ik veronderstel dat volgens jou het "verlof-thuisblijven" niet getolereerd wordt, maar het "mohammed wil dat" wèl aanvaard, en zelfs niet als een privilege wordt aanzien?

Inderdaad, ieder zijn verantwoordelijkheid: gaan de lessen gewoon door als de marokkaantjes allemaal thuis blijven? Of mogen de witgezichtjes die dag gewoon verprutsen omdat de juf vreest dat de islamietjes anders achter geraken?

De steeds weerkerende vraag blijft: waar blijven onze normen?

Oud 12 mei 2008, 12:27   #28
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
daarom gaf ik dat dan ook als voorbeeld.

Heb ik het juist indien ik veronderstel dat volgens jou het "verlof-thuisblijven" niet getolereerd wordt, maar het "mohammed wil dat" wèl aanvaard, en zelfs niet als een privilege wordt aanzien?

Inderdaad, ieder zijn verantwoordelijkheid: gaan de lessen gewoon door als de marokkaantjes allemaal thuis blijven? Of mogen de witgezichtjes die dag gewoon verprutsen omdat de juf vreest dat de islamietjes anders achter geraken?

De steeds weerkerende vraag blijft: waar blijven onze normen?
Bwah, de joden hebben zelfs nog méér feestdagen waarop ze kunnen thuisblijven van school als ze dat willen, opgeteld bij de christelijke.

Maar geen hond die daar zijn muil over opentrekt, vaneigens.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:47   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Bwah, de joden hebben zelfs nog méér feestdagen waarop ze kunnen thuisblijven van school als ze dat willen, opgeteld bij de christelijke.

ik heb nog nooit gehoord dat de joden eisen dat hun feestdagen officieel erkend worden. Nochtans wonen ze al eeuwen in deze streken.

De enige officieel erkende feestdagen zijn gewoon de oude keltische agrarische feesten die nadien door de katholieke kerk zijn ingelijfd. Niks meer en niks minder.

Oud 12 mei 2008, 15:47   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe. Meer zelfs. Schoolreglementen voorzien procedures (briefje van een ouder) om afwezigheden van leerlingen tijdens feestdagen van door de overheid erkende en gesubsidieerde godsdiensten te rechtvaardigen .Wie stelt zich daar vragen bij ?

En juist ja. Scholen met veel islamieten, en dus ook met veel afwezigen op deze islamitische feestdagen, draaien op een laag pitje. Zou best kunnen dat je met je christelijk kindje op dergelijke schooldagen beter naar zee trekt.

Ik verwijt ouders niets die vóór het eind van het schooljaar met hun kroost naar vakantie-oorden vertrekken indien ondertussen de schoolresultaten gekend zijn, zelfs officieus, wetende dat er scholen zijn die het lef hebben nog een pedagogische studiedag (verkapte verlofdag) in te lassen op 30 juni, hallelujah.
Oud 12 mei 2008, 15:52   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met een vrije islamitische feestdag. Ze mogen van mij part alle moslimfeestdagen vrij hebben, op voorwaarde dat ze dan geen vrije dag hebben op christelijke feestadagen.
Dat kan voor een roulement zorgen in de bedrijven. ('t wordt tijd dat atheïsten dan ook feestdagen of compensatieverlof eisen)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 16:00   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe. Meer zelfs. Schoolreglementen voorzien procedures (briefje van een ouder) om afwezigheden van leerlingen tijdens feestdagen van door de overheid erkende en gesubsidieerde godsdiensten te rechtvaardigen .Wie stelt zich daar vragen bij ?

En juist ja. Scholen met veel islamieten, en dus ook met veel afwezigen op deze islamitische feestdagen, draaien op een laag pitje. Zou best kunnen dat je met je christelijk kindje op dergelijke schooldagen beter naar zee trekt.

Ik verwijt ouders niets die vóór het eind van het schooljaar met hun kroost naar vakantie-oorden vertrekken indien ondertussen de schoolresultaten gekend zijn, zelfs officieus, wetende dat er scholen zijn die het lef hebben nog een pedagogische studiedag (verkapte verlofdag) in te lassen op 30 juni, hallelujah.
Wel, ik vind dus dat dit niet kan. Waarom is de ene religie erkend en gesubsidieerd en de andere niet? Waarom zouden mijn kinderen die asatru aanhangen geen verlof mogen krijgen en de volgelingen van een 7de eeuwse woestijnrover, pedofiel en verkrachter wel?

Waarom moeten de lessen in onze CHRISTELIJKE SCHOLEN worden stilgelegd omdat de mohammedjes hun suikerfeest willen vieren?
Gaat Vandenbroucke ermee rekening houden dat zijn "bruingezichten" leerkrachten telkens één maand per jaar scheel van de honger en totaal gestresseerd rondlopen? Of zullen WIJ dan maar moeten integreren en onze verlofperiodes gaan aanpassen aan de mohammedaanse vastenmaand?

Wie is er naar w�*�*r geëmigreerd uit VRIJE WIL?

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 16:01.
Oud 12 mei 2008, 16:07   #33
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik heb op de Ham (nu Colema+) in Mechelen gezeten, dat is een school waar vrij veel moslims ed. zitten. Tijdens de feestdagen v/d moslims merkte je idnerdaad duidelijk het verschil op de speelplaats maar de lessen gingen wel gewoon door. Het viel ook altijd op dat er veel mensen waren die plots moslim waren maar die zich voor de rest niets van aan trokken.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 16:18   #34
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik heb nog nooit gehoord dat de joden eisen dat hun feestdagen officieel erkend worden. Nochtans wonen ze al eeuwen in deze streken.
Ik heb toch niet gesproken van officiële erkenning? Als de joden Loofhuttenfeest vieren, dan kan de kleine met een briefke van de ouders thuisblijven, net als de moslims op Suikerfeest. Daar ging het om, en daar maakt niemand spel van.

Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 12 mei 2008 om 16:19.
The_fat_bloke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 16:40   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb toch niet gesproken van officiële erkenning? Als de joden Loofhuttenfeest vieren, dan kan de kleine met een briefke van de ouders thuisblijven, net als de moslims op Suikerfeest. Daar ging het om, en daar maakt niemand spel van.

Dus als mijne kleine een asatru feestdag wil, dan mag hij ook thuisblijven met een briefke door mij getekend?

Zeg nu niet dat ze discrimineren hé. Trouwens, hij gaat hem bekeren tot de voodoo dinges. en die hebben véél feestdagen hoor. Zo mogen ze op maandag en vrijdag geen steek uitvoeren. Ik neem aan dat men dit in onze multiculturele paradijzen ook verrijkend vindt?

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 16:41.
Oud 12 mei 2008, 16:47   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met een vrije islamitische feestdag. Ze mogen van mij part alle moslimfeestdagen vrij hebben, op voorwaarde dat ze dan geen vrije dag hebben op christelijke feestadagen.
En hoe denk je dat bedrijven dan moeten werken als het nu eens "christelijke vrijaf-dagen zijn" en op een andere keer "islam-vrijafdagen"? Telkens iedereen vrijaf geven? Of werken er niet genoeg moslims om daar een probleem van te maken?
En hoe lossen ze dat op in de moslimlanden tov de christelijke werknemers die bvb hun olieinstallaties enz in gang houden?

Laatst gewijzigd door andev : 12 mei 2008 om 16:49.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 16:54   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het onderwijzend personeel heeft minstens 2 maanden verlof tijdens de zomer.
Voor het ogenblik heb je een kans die je niet mag laten verloren gaan: tekort aan leerkrachten overal, en in de nabije toekomst zal het een ramp worden...
Dus, waar wacht je op. Niets zo leuk als het onderwijs, tegenwoordig...
Oud 12 mei 2008, 17:00   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En het strafste is dat men met de Joodse gemeenschap niet de minste last heeft van wat dan ook, terwijl de Noord-Afrikaanse groep elke dag in het nieuws staat voor één en ander! Of trekken die teveel "hun muil open"?
Oud 12 mei 2008, 17:07   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Er is natuurlijk geen klein verschil: de laatste schooldagen blijft er van de lessen weinig of niets over, na de examens, en fungeert de school grotendeels als kinderopvang, dus... maakt eigenlijk niets uit als er een paar minder komen!
Op de andere dagen van het jaar is dat héél anders, natuurlijk!
En gezien de leerachterstand van vele migranten is dat toch een belangrijke reden meer om geen schooldag te missen... of kan het hen eigenlijk toch niets schelen wat het resultaat is dat hun kinderen behalen?
In dezelfde stijl: migranten hebben het al zo moeilijk met hun studies, waarom lopen er dan zoveel op straat na de schooluren ipv te studeren?
Oud 12 mei 2008, 17:11   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Rudy heeft vast nog nooit gehoord dat vliegvakanties die net voor of net na de schoolvakanties beginnen stukken goedkoper zijn dan de reguliere hoogseizoenprijzen.

En natuurlijk vindt rudy het evenmin nodig dat hardwerkende constant belastingbetalende loonslaven liever een weekje verteer kunnen uitsparen door één dag vroeger te vertrekken. Dat die mensen verlof willen hebben is voor der roedi zuivere luxe. Neenee, het zijn de mohammedjes die gedurende vier tot zes weken naar oens haimatland gaan die daar recht op hebben, de arme drommeltjes. Hoe gaat anders hun villa ooit afgebouwd geraken nietwaar?

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 17:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be