![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over volgend zinnetje uit de openingspost Rudy:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok Circe, maar waarom suggereer je dan dat Mo tijdens het zomerseizoen meer verlof zou kunnen nemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele (niet alle ) migranten eisen dat zijzelf meer verlofweken kunnen nemen om een bezoek aan het heimweeland te kunnen brengen. Vele (niet alle) komen zelfs niet op tijd terug als ze zin hebben om langer weg te blijven. Dit is een algemeen gekend probleem. Het verbaast me dat U daar nog nooit iets over gehoord hebt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, ik zie het niet zozeer als een privilege. Ik ben zeker niet jaloers, en voel mij zeker niet benadeeld, als er tijdens dergelijke islamitische feestdagen meer begrip wordt getoond voor mijn islamitische collega's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou anders zijn als moslims bijvoorbeeld per definitie extra zouden worden ingezet tijdens permanentie diensten op kerstavond of andere hier nog gevierde feesten. zoals het nu is, blijft het steeds eenrichtingsverkeer. Natuurlijk is een briefje van de ouders in de scholen noodzakelijk! Wat zou je willen? Maar mijn vraag is: mogen MIJN kinderen mèt briefje ook zonder reden gewettigd afwezig zijn omdat ik vind dat we die dag een feestje moeten kunnen houden? Of denk je dat men in d�*t geval wèl de regeltjes zal volgen? Volgens MIJN geloof moeten mijn kinderen namelijk op verlof kunnen gaan in september. Mèt briefje welteverstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er kinderen, ook leerplichtige, zijn die in september wat later op de schoolbanken veschijnen weet ik al langer dan vandaag. Wat ik ook weet is dat er ouders van niet-moslims hun kinderen op het einde van het schooljaar iets vroeger van de schoolbanken halen om op reis te gaan. Elk z'n verantwoordelijkheid Circe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik het juist indien ik veronderstel dat volgens jou het "verlof-thuisblijven" niet getolereerd wordt, maar het "mohammed wil dat" wèl aanvaard, en zelfs niet als een privilege wordt aanzien? Inderdaad, ieder zijn verantwoordelijkheid: gaan de lessen gewoon door als de marokkaantjes allemaal thuis blijven? Of mogen de witgezichtjes die dag gewoon verprutsen omdat de juf vreest dat de islamietjes anders achter geraken? De steeds weerkerende vraag blijft: waar blijven onze normen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar geen hond die daar zijn muil over opentrekt, vaneigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige officieel erkende feestdagen zijn gewoon de oude keltische agrarische feesten die nadien door de katholieke kerk zijn ingelijfd. Niks meer en niks minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En juist ja. Scholen met veel islamieten, en dus ook met veel afwezigen op deze islamitische feestdagen, draaien op een laag pitje. Zou best kunnen dat je met je christelijk kindje op dergelijke schooldagen beter naar zee trekt. Ik verwijt ouders niets die vóór het eind van het schooljaar met hun kroost naar vakantie-oorden vertrekken indien ondertussen de schoolresultaten gekend zijn, zelfs officieus, wetende dat er scholen zijn die het lef hebben nog een pedagogische studiedag (verkapte verlofdag) in te lassen op 30 juni, hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Dat kan voor een roulement zorgen in de bedrijven. ('t wordt tijd dat atheïsten dan ook feestdagen of compensatieverlof eisen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moeten de lessen in onze CHRISTELIJKE SCHOLEN worden stilgelegd omdat de mohammedjes hun suikerfeest willen vieren? Gaat Vandenbroucke ermee rekening houden dat zijn "bruingezichten" leerkrachten telkens één maand per jaar scheel van de honger en totaal gestresseerd rondlopen? Of zullen WIJ dan maar moeten integreren en onze verlofperiodes gaan aanpassen aan de mohammedaanse vastenmaand? Wie is er naar w�*�*r geëmigreerd uit VRIJE WIL?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ik heb op de Ham (nu Colema+) in Mechelen gezeten, dat is een school waar vrij veel moslims ed. zitten. Tijdens de feestdagen v/d moslims merkte je idnerdaad duidelijk het verschil op de speelplaats maar de lessen gingen wel gewoon door. Het viel ook altijd op dat er veel mensen waren die plots moslim waren maar die zich voor de rest niets van aan trokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Partijlid
|
![]() Ik heb toch niet gesproken van officiële erkenning? Als de joden Loofhuttenfeest vieren, dan kan de kleine met een briefke van de ouders thuisblijven, net als de moslims op Suikerfeest. Daar ging het om, en daar maakt niemand spel van.
Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 12 mei 2008 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als mijne kleine een asatru feestdag wil, dan mag hij ook thuisblijven met een briefke door mij getekend? Zeg nu niet dat ze discrimineren hé. Trouwens, hij gaat hem bekeren tot de voodoo dinges. en die hebben véél feestdagen hoor. Zo mogen ze op maandag en vrijdag geen steek uitvoeren. Ik neem aan dat men dit in onze multiculturele paradijzen ook verrijkend vindt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoe lossen ze dat op in de moslimlanden tov de christelijke werknemers die bvb hun olieinstallaties enz in gang houden? Laatst gewijzigd door andev : 12 mei 2008 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, waar wacht je op. Niets zo leuk als het onderwijs, tegenwoordig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het strafste is dat men met de Joodse gemeenschap niet de minste last heeft van wat dan ook, terwijl de Noord-Afrikaanse groep elke dag in het nieuws staat voor één en ander! Of trekken die teveel "hun muil open"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de andere dagen van het jaar is dat héél anders, natuurlijk! En gezien de leerachterstand van vele migranten is dat toch een belangrijke reden meer om geen schooldag te missen... of kan het hen eigenlijk toch niets schelen wat het resultaat is dat hun kinderen behalen? In dezelfde stijl: migranten hebben het al zo moeilijk met hun studies, waarom lopen er dan zoveel op straat na de schooluren ipv te studeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rudy heeft vast nog nooit gehoord dat vliegvakanties die net voor of net na de schoolvakanties beginnen stukken goedkoper zijn dan de reguliere hoogseizoenprijzen.
En natuurlijk vindt rudy het evenmin nodig dat hardwerkende constant belastingbetalende loonslaven liever een weekje verteer kunnen uitsparen door één dag vroeger te vertrekken. Dat die mensen verlof willen hebben is voor der roedi zuivere luxe. Neenee, het zijn de mohammedjes die gedurende vier tot zes weken naar oens haimatland gaan die daar recht op hebben, de arme drommeltjes. Hoe gaat anders hun villa ooit afgebouwd geraken nietwaar?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 17:12. |
![]() |
![]() |