![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uitstel van executie.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik een fantastische legerdienst gehad. We hadden op korte tijd een hechte vriendenkring gevormd uit een maand tevoren volledig vreemden uit alle hoeken van Vlaanderen. Mijn fysieke conditie was nooit beter, heb fysisch leren afzien en op de tanden leren bijten maar dankzij onze aalmoezenier heb ik ook mijn camionchauffeur-rijbewijs gehaald omdat ik na afzwaai voor een missionaris in Afrika ging werken als trucker. Dus voor mij was het zeker geen verloren tijd, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen was onze jeugd nog echte mag hé....
![]() |
#25 |
|
![]() Of ja, dan blaas ik heel dat gedoe per ongeluk op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Voorstanders zijn ALTIJD mensen die willen dat de massa terug wat meer in het gareel loopt en geconditioneerd is. Fysiek zijn ze misschien stoer maar mentaal zijn het kleine kinderen. Die kunnen toch gewoon een meester(es) zoeken om die behoefte in te vullen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Wie de legerdienst wil herinvoeren wil uiteindelijk doodgewoon profiteren van andermans gratis werk.
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() de meeste mensen hebben idd een leger nodig om ontgroend te worden - dat is waar
heb ook de laatste jaren al van veel jonge gastjes zo gedacht van die zouden ze eens in t leger moeten stampen voor een jaar ofzo - hoewel ik zelf altijd tegen t leger ben geweest een leger heeft denk ik defensief ofzo totaal geen nut - maar dus wel op sociaal vlak en zeker ook op pedagogisch vlak voor de meeste mensen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2008 om 07:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee nee laat ze maar eens een jaartje op retraite gaan in één van zo'n Zen-Boeddhistische kloosters waar ze komaf maken met die ego's. Men zou verschieten wat een vooruitgang het zou zijn voor de personen zelf maar ook voor de maatschappij. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 mei 2008 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Als je respect wil moet je het verdienen. Brulsergeanten en de rest van een legerhiërarchie verdienen geen respect: het zijn gewoon beulen van het systeem met macht bekleed en wapens om te dwingen en te schofferen.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probleem bij het leger denk ik is dat men zich daar veel te veel verveeld. Na de opleiding wordt de tijd meestal gevuld met nogal zinloze zaken en dat zien de meeste mensen als "tijdsverspilling" (en gelijk hebben ze). Het werd meestal bekeken als een "afwachten" totdat de dienstplicht achter de rug was om dan wat geld te kunnen gaan verdienen. Eenmaal achter de rug keken heel veel mensen er met een soort nostalgische blik op terug. Men hoort dan soms stoere verhalen maar ook verhalen van gevonden vriendschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En trouwens, ik ben voor geen enkele hiërarchie eigenlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() [quote]Aan de andere kant zou je respect niet moeten verdienen maar zou het er gewoon moeten zijn!
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 mei 2008 om 08:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Terug wat meer in het gareel lopen hoeft niet per definitie slecht te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() een vb dat iemand me onlangs vertelde ( een ervaringsdeskundige dienstplichtige zeg maar )
er staat een peleton op het plein en het is bijna tijd enzo om te salueren enz de commandant komt eraan en iedereen springt in het gelid maar de commandant ziet nog een sigarettepeuk wegvliegen hij vraagt wie dat was - hij neemt iedereen apart - en degeen die uiteindelijk verraad wie de peuk smeet wordt gestraft - niet degeen die de sigaret smeet zoiets bvb lijkt me toch wel zinvolle volkspedagogie tegen ratten-en ander onderkruipersgedrag
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2008 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Normen en waarden leren in het leger? Kleurwiezen en goedkoop bier en sigaretten, ja. Wachten tot je afzwaait en kan gaan werken.
Normen/waarden/burgerzin en een stiel hoor je thuis en op school te leren, elke dag. Met een legerdienst op 18 jaar kun je daar weinig aan toevoegen of bijsturen denk ik. En laat reserveofficieren aub geen sportleerkracht worden, want daar komt niets goeds van ![]()