![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Illegalen als illegaal behandelen en dus strafbaar maken? | |||
ja, strafbaar maken |
![]() ![]() ![]() |
43 | 70,49% |
Nee, laat ze niet strafbaar blijven |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,56% |
Ik begrijp al die rare semantische redeneringen niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Ik trek mij hier niets van aan |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ik trek mij nergens iets van aan |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
Illegalen legaal maken |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,75% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Regel 15 van Maddox, geef geen opdrachten die toch niet verwezelijkbaar zijn. Regel 16 noch bevelen die niet opgevolgd gaan worden.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook het economische aspect is oplosbaar. Je kan als verse immigrant "zonder toegevoegde waarde" je "burgerrechten" verdienen in 5 jaar. Maar hoe, daar hoop ik op ideeen van anderen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze mensen kregen dan direct een arbeidsvergunning in hun thuisland van de Belgische ambassade, zo konden zij legaal en op een normale manier naar België komen van zodra zij werk hadden gevonden hier. Vaak was het zelfs de werkgever die de reiskosten betaalde. Na 5 jaar konden deze gastarbeiders een vaste verblijfsvergunning aanvragen en na 10jaar zelfs de Belgische nationaliteit. Men had het dus niet nodig om illegaal en via gevaarlijke wegen naar hier te komen, om dan asiel aan te vragen. Maar men heeft het statuut van gastarbeider afgeschaft en de gelukzoekers dus verplicht om illegaal te worden. Erger zelfs men heeft een verbod ingesteld voor de gelukzoekers om hier op de legale arbeidsmarkt actief te zijn en hen verplicht om eerst naar hier te komen, hier asiel aan te vragen en gedurende heel de asielprocedure werkloos van de staat te leven. Het hele migratiesysteem stak dus jarenlang goed in elkaar, maar in de jaren 70 en 80 zijn de PS en SP beginnen eisen, dat de families van de gastarbeiders tot in de derde graad ook zomaar naar hier mochten komen en niet enkel het eigen gezin van de gastarbeiders, zoals het vroeger was, de gastarbeider, zijn vrouw/haar man en zijn/haar kinderen, onder voorwaarde dat ze gehuwd waren voor hij/zij hier een vaste verblijfsvergunning had bekomen en hij/zij niet minderjarig(toen 21jaar) waren voor het huwelijke had plaats gevonden en er geen gedwongen huwelijk of uithuwelijking had plaats gehad. Wie een vaste verblijfsvergunning had of de Belgische nationaliteit, moest eerst toelating vragen om met een buitenlander/ster te huwen of verloor zijn Belgische nationaliteit en verblijfsvergunning en moest onmiddellijk het land terug verlaten. Maar de PS en SP telden in die tijd reeds steeds meer gastarbeiders/genationaliseerde Belgen in hun rangen en het waren zij die zijn beginnen eisen dat heel het systeem van de gastarbeiders werd aangepast tot wat het nu is in heel Europa. Pittig detail in heel de zaak is, dat deze gastarbeiders kwamen uit de landen waar ze nu de meeste problemen hebben met de toevloed van illegale gelukzoekers. schaf het huidige systeem van asielzoekers terug af en voer het systeem van de gastarbeiders terug in en heel het probleem van de illegalen lost zich vanzelf terug op. Gewoon terug het systeem, naar hier komen, ja, maar enkel onder voorwaarden dat je werk hebt en van zodra je dat werk verliest krijg je 3maanden om ander werk te vinden, anders terug naar je thuisland. Je gezin naar hier halen gedurende de periode dat jij hier werkt, ja maar enkel je eigen gezin en van zodra je kinderen meerderjarig worden, moeten zijn Belg zijn en zich zo gedragen, of zij vliegen terug naar het land waarvan zij de nationaliteit dragen. En kunnen pas terug komen als ze werk hebben en weten hoe men zich hier gedraagt, wie zich misdroeg verloor zonder pardon zijn verblijfs-en werkvergunning en moest het land verlaten, vrijwillig of gedwongen. Toen de VLD/MR en PS/SP.a aan de macht zijn gekomen, hebben zij het hele systeem van de gastarbeider terug in werking gezet wat betreft de gedragscode, enkel niet voor de gastarbeider, maar voor de autochtone inwoners van dit land, terwijl zij een overbeschermingstatuut hebben gegeven aan gastarbeider en gelukzoeker. En dat is wat er gebeurt is en wat er fout is gelopen, men is de verkeerde mensen gaan beschermen om de verkeerde reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, een constructieve bijdrage, waaruit blijkt dat een werkbaar systeem perfect kan.
(dulleme, en ik maar denken dat mijn voorstel orgineel was)
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mss eerst dit daadwerkelijk proberen afdwingen alvorens nieuwe regels in het leven te roepen?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Het zich onrechtmatig toekennen van titels is ook strafbaar...
Jij kan dat blijkbaar ook goed aan, Filosoof! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volkomen akkoord!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() in ruil moeten alle legalen illegaal gemaakt worden
niet eerder, over mijn dood lijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Een asielzoeker is in principe iemand die vervolgd wordt vanwege zijn Ras, Huisdkleur, Nationaliteit, Politieke overtuiging, Religie, Het behoren tot een sociale groep....... Ook in de tijd (voor de migratiestop van1974) waren er asielzoekers in Belgie die bovenstaande bescherming inroepen. Wat er nu gebeurt is dat de "gastarbeider" de asielprocedure "misbruikt" om zo toegang te krijgen tot het grondgebied. Vandaar ook het grote aantal negatieve beslissingen in de asielprocedure. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Asielzoekers, ongeveer 12.000 per jaar tendens terug stijgend......serieus blijven he, u hebt er totaal geen idee van wat er allemaal bij komt kijken om mensen te repatriëren.
je zet zomaar niet mensen op het vliegtuig he, weet je nog wel , "sans papier" he ......dus 9000 per jaar is, geloof me, heeeel wat |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs U en ik, want als "Belg" worden we vervolgd en afgeperst door onze wannabe democratische overheid op economische gronden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 mei 2008 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Word U niet vervolgd en ontdaan van een belangrijk deel van uw inkomen door de Belgische staat, in ruil voor diensten die U niet gevraagd hebt?
En als U weigert uw inkomsten af te geven, word U dan niet bedreigt met geweld?
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Als er een vrije circulatie is van kapitaal, waarom dan niet van mensen?
Binnen de EU is het wel al zover. Dus moeten we die welkome oplossing van de EU tot op VN-niveau uitbreiden. |
![]() |
![]() |