![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste zijn de militaire uitgaven in reële termen sterk gedaald vergeleken bij de Koude Oorlog. Ten tweede is het zo dat in de defensieuitgaven van de VS een zeer groot stuk personeelskosten zitten en zaken zoals huisvesting voor de familieleden van militairen. Als je enkel naar uitgaven voor militair wapentuig zou kijken zou het verschil tussen de VS en andere landen veel kleiner zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Sterk bij 't haar getrokken. Alsof de andere legers geen huisvesting aanhouden. Bovendien weet iedereen dat alleen de VS over de laatste snufjes beschikt en in elk geval het performantst is, en blijft, technologisch. Nou, dat kost wat méér, dan een paar barakken. VOLKSEDITIE VOOR NEDERLAND Fax/Voice mail/XOIP-nummer: 084 8333788 Dinsdag 27 Mei 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Bush wil meer geld voor defensie, minder voor ontwikkeling -------------------------------------------------------------------------------- Amerikaans defensiebudget groter dan dat van alle andere landen samen Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2008 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() [quote=eno2;3453238]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() [quote=eno2;3453238]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() VOLKSEDITIE VOOR NEDERLAND
Fax/Voice mail/XOIP-nummer: 084 8333788 Dinsdag 27 Mei 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Bush wil meer geld voor defensie, minder voor ontwikkeling -------------------------------------------------------------------------------- Amerikaans defensiebudget groter dan dat van alle andere landen samen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Als ik het mis heb dan heeft Howard Zinn het mis.
Nu jouw bron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() VS-Defensiebudget 2008 doet pers happen naar superlatieven
WASHINGTON, 7 februari 2007 (IPS) - De Amerikaanse kranten hebben woorden te kort om hun verbazing uit te spreken over het defensiebudget dat president Bush voor 2008 aan het Congres heeft gevraagd. Het grootste budget sinds Vietnam. Sinds Wereldoorlog II. Kortom, een record, klinkt het. Analisten hekelen de keuze, die ze “kortzichtig” en “verkeerd” noemen. 623 miljard dollar. Dat is het budget dat president Bush van oktober 2007 tot september 2008 aan militaire uitgaven wil besteden. De oorlogen in Afghanistan en Irak blijven de grootste slokkoppen Bron: MO Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2008 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En véél te weinig: aan sociale maatregelen en diensten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over slechts de US economie - alle economische centra zitten in een crisis : men moet dringend andere beleggingsdoelen zien te vinden & die moeten in de kapitalistische logica op korte termijn winstopleverend zijn. Een grote vernieuwing zou het wegvallen van die eis zijn, zodat men op een rustigere wijze met minder winsten op langere termijn tevreden kan zijn..
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() [quote=Jozef Ostyn;3453245]Nee, maar daar kun je er dan ook miljoenen van verkwisten voor hetzelfde budget, zoals verschillende conflicten bewezen hebben
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Dat is dan ook het enige zwakke punt van de VS-defensie: de kostprijs van de body-bags, zowel politiek als economisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ze bedragen uiteraard ook maar een kleine fractie van de uitgaven in WOII. U blijft gewoon referen naar absolute getallen. dat is ridicuul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg al naar uw bronnen. Heb je er geen? Niemand beweert dat ze hoger zijn dan WOII of Vietnam. U moet leren correct lezen. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 mei 2008 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Met dat soort percentage komt de VS bijlange niet in de buurt van de top - landen inzake defensie-uitgaven. Noord-Korea is daar sinds jaar en dag kampioen. Wat bronnen betreft. U moet gewoon maar het Amerikaanse budget lezen of wat documenten van het Congressional Budget Office. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heb ik niet direct omgerekende cijfers voor nodig. Zinn zegt verder dat het budget geen tien procent zakte na de val van de muur en van het communistisch regime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Even een grafiekje ter illustratie: http://consumerist.com/consumer/taxe...-be-253153.php
Het budget van sociale zekerheid in de VS is even groot (ongeveer dan toch) als het militair budget. Schat het leger volledig af en je zou de SZ kunnen verdubbellen! Dusja, het militair budget is wel significant. Deze zegt zelfs dat het militair budget 40% uitmaakt van de totale uitgaven: http://www.heritage.org/Research/Tra...s/35485626.gif volgens wiki: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...t_2007.svg.png Laatst gewijzigd door nun : 27 mei 2008 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Wikipedia:
For 2007, the budget rose to US$439.3 billion CDI geeft voor 2008 USdollar850 billion Budget Analysis: www.WorldSecurityInstitute.org Laatst gewijzigd door eno2 : 28 mei 2008 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben Jozef Ostyn niet, en ook Howard Zinn niet. En ook Voorwaarts niet en ook MO niet. Behalven Jozef Ostyn, heb ik die allemaal geciteerd. De feiten zijn, dat de VS meer uitgeeft aan militarisering dan de rest van de wereld samen, en dat ze daarbij meer dan vijftig miljoen van haar eigen armste burgers sociaal in de kou laat staan. En de feiten zijn, dat het militair budget weer recordhoogstes bereikt sinds de oorlog in Vietnam. Notabene door weer eens een volkomen overbodige en zelfs totaal illegale aanvalsoorlog. De trieste waarheid is, dat het militair-industriële complex om de haverklap moet betrokken worden in één tot twee behoorlijke oorlogen, omdat de neoliberale wijsheid er nu eenmaal in bestaat, gewoon doorlopend in vredestijd als een oorlogseconomie te functioneren. Dat zorgt voor maximale zakkenvullerij en wordt dus als 'goed' bestempeld voor het vaderland en elke patriot is geacht daarachter te staan. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 mei 2008 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |