![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat sommigen het te ver gaan zoeken en het weeral negatief bekijken als , er waren vroeger al cooperatieven ( juist, maar uitgemolken door de partij soc.) Probleem van stockeren ? ( Er moet helemaal niet gestockeerd worden)
Het moeten producten zijn waar de producent heeft aan verdiend (????? ) en zo gaat het hier maar verder Ik begrijp dat niet. Ik ga even een voorbeeld geven Neem de sociale blokken op het Kiel te Antwerpen Samen wonen daar toch duizend gezinnen. Ze beleggen een vergadering in een zaal (welke ze gratis krijgen, want er wordt een pintje gedronken - doen ze anders ook) Iedereen van de blokken weet dat er koffie wordt aangekocht of prijs zal gevraagd worden. 1000 gezinnen aan enkel maar 2 kg koffir = 2000kg koffie of 2 TON KOFFIE NU ZOU IK WEL EENS WILLEN WETEN WELKE LEVERANCIER ER NIET ROND DE TAFEL KOMT ZITTEN VOOR 2 TON KOFFIE ???? Ga zelfs naar ALDI of Colruit - deze geven een fikse reductie Maar ga beter naar enkele koffiebranderijen - JE KOOP IDEM ON ALS ALDI ( want deze koffie is niet eenmalig. Leveren ? Ja breng het die dag maar zaal "tralala" (zaal staat weer gratis ter beschikking voor tijdelijke opslag van de geleverd koffie, want ze drinken weer hun pintje) Iedereen weet dat ze bv 3 dagen tijd hebben om hun koffie af te halen (is op voorhand betaald -dus ze komen hem afhalen) Werkloze Sus en Pier en Jan van achter de hoek regelen dat die 2 dagen ( mogen van cafe-zaal uitbater gratis hun biertjes drinken) Voor mij is dit een pracht idee NU KOMT DE HAMVRAAG --> is deze handelswijze toegelaten ????????????? EN LAAT DE POLITIEK HIER VOLLEDIG BUITEN - DIE MOGEN ZELFS NIET BINNEN -DAT ZE HUN KOFFIE ZELF AANKOPEN Laatst gewijzigd door Crochettie : 27 mei 2008 om 01:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() SOLIDARITEIT
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, dan heeft men toch bespaard op de pintjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1° welk merk ga je kopen ? koffie is een smaakprodukt, en het kan wel soms verschil maken, maar inderdaad zo erg is dat allemaal niet, je overleeft wel eens 2kg. Enfin in uw model moet iedereen 2 keer rijden, een keer om te bestellen, en een keer om af tehalen. Dus beter een website waar iedereen kan bestellen. 2° is de aankoper te betrouwen, wordt die omgekocht ? Als de aankoper niet betaald wordt door de groep, geef ik u garantie op een blaadje papier hoelang het zal duren vooraleer per aankoop er meer koffie bij de leverancier in het zwart zal staan dan er bespaard wordt door groepsaankopen.. Dus een systeem met openbare aanbesteding, dus ook een website, waar de leden elkaar kunnen controleren. 3° 2kg op 1000mensen is inderdaad te doen, maar hoeveel % wordt het goedkoper ? Stel dat je 80% goedkoper koopt, dan zit je met een winwin, maar zelfs op die schaal zul je vermoedelijk geen 50% besparen. Maar laten we optimistisch zijn. 4° hoe verdeel je dit : stel 1 euro per pak, en 1000keer 2 euro ontvangen en 2minuten werk per klant, en je hebt 2000minuten/60 of 33uren werk. Die 33uren kosten in bruto uurloon 1000euro. Dus daar komt verborgen kost 1 Nota bene, de kost is al 50% van uw distributiekostprijs... De enige manier om die kostprijs volledig efficient te maken is een geautomatiseerde webschop... 5° dan de infrastructuur: 2 ton koffie parkeer je inderdaad in een contianer bvb maar een garage kost bvb 100euro per maand. We spreken nog niet over de hygiene problemen (voeding en hygiene inspectie) Dus dat is verborgen kost nr 2 6° dan de risico's verbonden aan den deal: de goederen zijn vergankelijk, sommige gaan hun koffie niet afhalen... de stockeerruimte best verzekeren verborgen kost nr 3 7° dan de transport: iedereen moet ze komen afhalen zijn koffie, we spreken dus van 1000 fietsritjes, of 1000 mensen die 15' weg en weer rijden, of jawel in uren uitgedrukt: 1000*15 of in vrijetijdswaarde uitgedrukt 2500euro euren om die koffie af te halen... En voila uw model is gedoemd te sterven van de inefficientie. Niet de prijs is belangrijk maar de service, van alles op één adres te kunnen krijgen aan de beste prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zullen de "energieleveranciers" NOOIT doen,hun infrastruktuur verkopen,want dan zij ze.....gewoon maar een leveranciertje... Ik weet niet of er al straten zijn die bijvoorbeeld onder elkaar beslist hebben dat ze allemaal dezelfde leverancier willen.Door de wettelijk gedesorganiseerde, en verwarrende spreiding van contractjes,1 jaar,2 jaar,doorlopend,groene stroom,grijze stroom....gratis stroom ,en vooral de kleine lettertjes....zijn we allemaal gemakkelijk kneedbare "subjectjes" ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2008 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
eerlijk gezegd ben ik verbaast dat het voko nog steeds bestaat - arme vrijwilligers toch idem met de volkskeuken trouwens - nooit heb ik mij achteraf gezien zo uitgebuit gevoeld als toen door dat stelletje commies - die er wel altijd zijn om te vergaderen en te zeggen hoe alles gedaan moet worden - maar nooit als er gewerkt moet worden - zelfs door kapitalisten van de bovenste plank ben ik nooit op dergelijke wijze uitgebuit geweest en ook aldi betaald mss wel te weinig - maar toch iets - aan de mensen die voor de anderen zorgen dat ze goedkoper eten kunnen hebben
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() http://www.mikadoweb.be/node/118 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ironische is dat groepen samen komen om goedkoper te kopen, en tegelijk ook groepen vormen om meer geld te eisen. (loonopslag en dergelijke)
Tegelijk is dat niet te combineren met elkander.
![]() |
#33 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |