Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2004, 19:33   #21
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Het is vreemd dat ik de laatste tijd mij steeds meer kan vinden in de standpunten van de NVA... maar weet wel dat U nu deel uitmaakt van een en dezelfde Europese partij als Aznar, door met de CDen V en zee te gaan.
Wel is het niet noodzakelijk zo dat de meerderheid van de Basken en Catalanen onafhankelijkheid willen van Spanje, maar ze willen eindelijk erkend en gerespecteerd worden door Madrid. Dat was onder Aznar niet het geval.
CD&V zit met de PP in dezelfde Europese partij. Dat is natuurlijk een ganse soep die partijen. Onder dezelfde "christendemocratische vlag" zitten samen: CD&V, PP, de Britse Conservatieven, Forza Italia...

Binnen de EVP is er echter veel te doen geweest rond de aansluiting van bijvoorbeeld PP. Eigenlijk komt CD&V in gedachtengoed nog meer overeen met de PSOE, vooral zijn syndicale vleugel.

N-VA, stel dat ze een Europese gekozene hebben, hoeft niet noodzakelijk bij de EVP aan te sluiten.
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 19:42   #22
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

De weg die Zapatero kiest is de enige juiste: die van de dialoog.

Aznar had van het onderdrukken van elk onafhankelijkheidsstreven, vooral van de Basken, want in Catalonië heeft hij nooit een echte politieke meerderheid gehad.

Onderdrukking lokt reactie uit van de Basken, en het escaleert tot geweld, wat verwerpelijk is; maar Aznar is daar mee schuldig aan.

De PP heeft de verkiezingen overigens niet enkel verloren omwille van de bomaanslagen in Madrid en de bewust-gemanipuleerde berichtgeving, maar zij heeft, buiten prachtige economische resultaten, nergens resultaten geboekt.
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 20:42   #23
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

het simplisme van NiVeA'ers kent werkelijk geen grenzen...
Lach maar, wij wassen ons te minste, al dan niet met NIVEA . Jij begint de laatste tijd echter zeer bruin te worden, als je snapt wat ik bedoel.

Citaat:
Natuurlijk ben ik geen flamingant, ik ben identitair nationalist! Ik vind de meeste flaminganten zelfs regelrechte stommekloten want ze hebben nauwelijks een maatschappijvisie maar zijn wel voor een onafhankelijk Vlaanderen. De vraag kan gesteld worden waarom...
Jouw maatschappijvisie is eerder kortzichtig, de flaminganten zijn progressief of conservatief, u (en uw mini-groepje) zijn fascistisch.

Citaat:
Elk volk recht op een staat???? Weet u in hoeveel staten u een land als Congo (voormalig Zaïre) zou mogen opsplitsten? Ongeveer 400! Voer het jacobijns nationalistisch principe in dat elk volk z'n recht op een eigen staatje heeft, en je hebt een wereld met ongeveer 5000 (!! vijfduizend!!!) staten en staatjes! Da's gewoon onmogelijk! Enkel een organisch rijksprincipe kan een oplossing voor dit probleem bieden, maar daarvoor moet je het idiote jacobijnse nationalisme laten vallen en het nationalisme vanuit identiteit van volkeren gaan benaderen.
5000 staten zou in ieder geval een beleid dicht aansluitend bij de mensen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
En ja, de marxistische ETA en Batasuna kunnen mij gestolen worden. Of zijn er hier soms die het uitdrukkelijk marxistisch karakter (tegenover bijvoorbeeld de IRA) van de baskische radicale nationalistische beweging op Spaans grondgebied ontkennen? Op Frans grondgebied van Baskenland is de Jeunesses Identitaires Euskadi actief, een lovenswaardige groepering.
Voor jouw moet een volksnationalist dus extreem-rechts zijn?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be