![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Cau van de Knak weet dus dat Leterme zowat op alle vlakken, zonder werkelijk één uitzondering, gaat toegeven aan de frankofonen. En daar zouden nog tsjeven zijn die zulks genegen zijn.
Daar zijn er nog die zulks voorspeld hebben. Er waren zelfs voorspellingen dat Verafstoot zou blijven regeren tot aan de verkiezingen van 2009 ... Maar, om nu maar de laatste klok die ik me zo herinner te laten luiden, wat hoorden we toen de nieuwe tsjeven-voorzitster aan maidenspeetsj gaf? Of het voorlaatste: de frankofonen gingen dreigen dat ze geen belangenkonflikt meer gingen inroepen. Ze dachten dat de Vlamingen toch niet zouden durven stemmen ... en er werd hoog spel gespeeld ... maar ik heb geen enkele tsjeef zien toegeven. Ik begin het alleszins met meer en meer overtuiging te geloven: de neo-tsjeven zijn op kommunautair vlak helemaal anders dan de oude tsjeven. Ze zijn nog helemaal niet separatistisch of republikeins, maar ze zijn flamingant genoeg om te doen wat ze beloofd hebben bij de kartelvorming.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwachten dat er niets zal toegegeven worden is waarschijnlijk een kinderwens, maar veel zal het m.i. niet zijn... Of de regering valt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als Leterme de geschiedenis wil ingaan als degene die een burgeroorlog in Vlaams-Brabant geïnitieerd heeft, moet hij zo vooral verder gaan. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 27 mei 2008 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Die onbenoemde burgemeesters, die wil ik gerust zien gebruiken als pasmunt voor de splitsing van BHV. Maar dan ook enkel dat...
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag mij af of die tekst van Van Cauwelaert wel klopt. Men moet niet zomaar een tekst van een journalist als waarheid aannemen.
Moest de tekst waar zijn, maakt dit van Leterme een volksverrader. Inschrijvingsrecht is het ergste wat je kan hebben, want het stimuleert de verfransing nog verder in de Rand. Eigenlijk dan nog liever een gemeente bij Brussel voegen als toegeving en voor de rest een 100 % Nederlandstalige Rand creëren, waar de taalwetten strikt worden toegepast. En dan nog... Een gemeente bij Brussel kan voor mij alleen maar mits een TOTALE staatshervorming en de splitsing van BHV. Zeker niet voor BHV alleen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 mei 2008 om 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat van Cauwelaert dit allemaal DURFT schrijven betekent dat er stront aan de knikker is, EN dat Leterme tot zeer veel in staat is, EN dat het hoog tijd wordt dat de N-VA eens EEN keertje NIET knikt.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Cauwelaert is een tsjeef. Als een tsjeef Leterme aanvalt, dan is er verdomd wat aan de hand. Geloof me nu maar. Leterme is volledig in de rol van Verhofstadt aan het vallen. Dat is heel jammer, maar het is gewoonweg zo en de stilte van BDW in deze valt me tegen, gezien de grote rol die hij het voorbije jaar heeft kunnen spelen tezamen met Vandeurzen om Yves "Ik wil de zestien" Leterme met zijn voeten op aarde te houden. Het is niet gelukt. Vandeurzen kreeg een postje en werd bedankt voor zijn diensten als partijleider. Bart De Wever hoor je nu nog amper. Ik denk dat 15 juni iets grappigs gaat worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Something's rotten in the kingdom of CD&V... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Maar...stel...er wordt toegegeven aan de franstaligen. Wat gebeurt er dan? Blijft dan iedereen op dit soort forums mopperen of slaat de vlam in de pan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa, dat is toch duidelijk.
Als er meer dan een lepel suiker toegegeven wordt, dan splitst het kartel, dan valt de cd en v uiteen, dan valt de regering .... enfin, leuk vuurwerk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt dat die toegevingen door het parlement zouden geraken?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wallonië zal zijn vlaamse kolonie nooit willen lossen aangezien ze het op eigen kracht niet kunnen rooien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal dan de zwartste zondag aller tijden worden voor de gevestigde partijen die zich door de brusselse bourgeosie laten knechten... En dat is waar Leterme, somers en co zo'n schrik van hebben momenteel... Doen ze té veel toegevingen ,tja dan zullen ze onvermijdelijk de rekening gepresenteerd krijgen... Die hele heisa die er momenteel gaande is ,is zowat het beste dat zowel het vlaamse belang als LDD kan overkomen,aangezien alle andere partijen momenteel als het ware een kiescampagne voeren ten voordele van deze partijen...En nu moet De wever kiezen...Mee met de tjeven en samen ondergaan in 2009 ,of het kartel opblazen en de regering voor een voldongen feit plaatsen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Sommigen hameren op Bart de Wever, maar ik ben er niet van overtuigd dat die man ZO verkeerd bezig is. Als hij vandaag zegt "ik blaas het kartel op" is het gedaan, als hij nog een maand kan wachten voor hij dat doet kan hij gedurende die maand rustig binnen 't kartel in blijven praten op losse cdv mensen. De nva werkt binnen het kartel als een sluipend gif dat cdv "besmet" met vlaamsgezindheid. En ik bedoel niet de top, maar losse mandatarissen en jongeren en zo. Als hij consequent was zou hij al lang geleden het kartel opgeblazen hebben. Als hij dat echter gedaan had zou zijn functie van sluipend gif binnen de cdv ook gedaan zijn geweest.
Indien hij een half jaar geleden 't kartel had opgeblazen en daarna was er een compromis gekomen dan zou hij zijn afgeschilderd als een radicale gek die niet redelijk is en wiens afwezigheid genoeg is om oplossingen te leveren. Hij MOET dus noodgedwongen in 't kartel blijven tot er een akkoord is ( geen akkoord en dus een akkoord om nieuwe verkiezingen te houden of een akkoord met toegevingen die onaanvaardbaar zijn ) VOOR hij 't kan opblazen zonder onredelijk te lijken. Vandaag is ie er ongetwijfeld van overtuigd dat hij 't kartel zal moeten opblazen vroeg of laat , maar hij moet wachten op 't juiste moment ( zoals in een pokerspel ) en ondertussen heeft hij als bijkomend voordeel dat hoe langer hij kan inspelen op cdv collega's en hoe groter het compromis zal zijn hij een grotere kans zal hebben om meer en betere cdv'ers te laten overlopen naar zijn nva wanneer het zover zal zijn. Want er is nog een ander punt. In 't verleden ( jaren 80 en zo ) kon een vlaamsgezinde CVP'er - indien hij consequent bleef en in de compromissensluitende partij boel maakte - zijn carriere gedag zeggen. Een consequente vlaamsgezinde cdv'er zou op 15 juni niet 't einde van zijn carriere tegemoet treden door njet te zeggen maar veeleer een reddingsboei kunnen vinden in de nva. De rol van nva zullen we pas kunnen evalueren als de maskers afvallen. Misschien zijn 't kazakkendraaiers maar daar zijn we nog niet zeker van. Laten we nu maar afwachten en zien wat ze al dan niet bereikt zullen hebben op 't einde van deze rit. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 mei 2008 om 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Een tsjeef verliest nooit zijn streken hé. Nu gaat die slecht onderhandelen en dan is het erna de schuld van de Walen. Puik plan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Schepen
|
![]() Als in de past, heeft Leterme een opinie dat zijn kartel niet zal aanvaarden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet het kartel is fout, Leterme heeft zich van zijn kartel afgescheurd. Hij moet dus weg. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 28 mei 2008 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |