![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en dus heb je peanuts betaald destijds voor je grond voor degenen die net grond zouden gekocht hebben ( en dus ook de speculatieve waarde mee hebben moeten ophoesten ) wanneer dit ingevoerd wordt mag er idd wel een extra compenserende regeling komen een andere mogelijkheid die ik zie is dat jij de laatste zou zijn die een eigendomstitel hebt op je grond en wanneer je sterft of hem verkoopt dan wordt ie terug eigendom vd gemeenschap en voortaan wordt dan het gebruiksrecht verkocht in plaats van de grond zelf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand is echt eigenaar van de grond die hij "bewoond", noch de woning. Daarvoor mag je de staat betalen. Kadastrofastraal inkomen nietwaar.
Ook het feit dat de staat "mag" onteigenen is een teken dat "eigenaar" zijn toch maar een gunst is, die geld kost. Maar voor je jaloers word. Ik denk dat uiteindelijk deze woning me in totaal €100000 gaat kosten, als ik de extra hypotheek voor de zonneboiler en zonnepanelen rond krijg.
![]() |
#23 |
|
![]() jaloers helemaal niet maddox - ik gun iedereen zijn eigen huisje - maar dan wel iedereen - dus ook mijzelf en alle armen van dit land
ps veel succes met je zonneboiler - ( dat zou bovendien moeten leiden tot minder belasting op energie bvb gezien je geen gebruik maakt van een beperkte natuurlijke hulpbron ) zonschaarste zie ik voorlopig bovendien geen probleem worden met die global warming
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik betaalde destijds 3000 frank per vierkante meter. De dag van vandaag is dat niet zo veel meer maar in die tijd moesten we ons alles extra ontzeggen om dit te kunnen afbetalen en dit tien jaar lang. Dus 3.000 frank per vierkante meter plus de rente die ik er uiteindelijk heb op betaald plus de inflatie van de frank (nu euro) gedurende ongeveer twintig jaar (het tijdstip dat we hebben gekocht) ... da's de prijs dat ik terug zou willen krijgen. Geen frank meer maar ook geen frank minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Het concept van eigenaar zijn van grond is nog steeds iets wat ik absurd vind. Eigenaar zijn van een gebouw, appartement: jazeker, dat is niet meer als logisch, er is daar arbeid en geld in gestoken. Maar grond....welke morele claim kan men hebben op een stuk van de oppervlakte van onze planeet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
dus als jij je geld terug wilt dan wil ik het mijne ( dat ik extra aan huur heb moeten betalen ) ook terug
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De algemene regel is dat men max. 1/3 van zijn netto inkomen mag uitgeven aan de afbetaling van een lening. 175 * 3 = 525 Euro per maand. Dat is perfect haalbaar voor een alleenstaande met een een nettoloon van 1500 Euro. Hoe jij aan die x 8 komt is me een raadsel, tenzij je refereert naar de huidige kostprijs van het huis, die dan 200 000 Euro zou moeten zijn. Maar je moet al heel slecht bezig zijn om de volledige aankoopwaarde van een huis te moeten lenen. Dan krijg je bovendien een hoop bijkomende financiële lasten. (Zware schuldsaldo-verzekering, schatting van de waarde van het goed door de bank waar jij ook voor opdraait etc...) Ter info : Ik heb een lening genomen voor +- 100 000 Euro op 15 jaar en de afbetaling daarvan zal me minder kosten dan de huurkost die ik momenteel nog heb. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 28 mei 2008 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Awel ja dat vind ik ook. Ze zouden niet moeten afhangen van mijn "liefdadigheid". We zouden beter de werkelijke bazen van alle landen aanpakken in het bijzonder de banken. Niet normaal dat belgie zoveel intrest moet afbetalen ipv kapitaal. Ik zou zeggen ik betaal niet(om te beginnen alleen het kapitaal) wat ga je daar aan doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Kijk hoe kan je geld verdienen in belgie. Ik pas het zelf toe. Maar ik laat er arme familie gratis inwonen dus maw ik verrijk mezelf niet. Ik wil gewoon onafhankelijkheid voor mijn kind. Ik heb veel centen gespaard en mijn man heeft centen gekregen van zijn ouders. Ik heb samen met mijn man een appartement gekocht, goed gelegen, we zijn vegetariers dus we willen slechts 1 planeet gebruiken. Zoals wij leven zorgen we niet voor de armoede in de wereld. Dat zijn de mensen die 3 - 4planeten nodig hebben. AAngezien ik ook eigen kapitaal heb , heb ik een huis gekocht met een kleine lening (idem voor app). De banken geven u een zeer lage terugbetaling van lening. +- 125 euro voor 50000 lening omdat onze ruilwaarde voor het huis en app groot is. OOk kan je 50000 euro per huis inbrengen bij de fiscaliteit. MAW mensen die geld hebben en eigendom en dus niet mleer dan +-50000 euro lmoeten lenen kunnen dit inbrengen in fiscaliteit als aftrek post en betalen in verhouding weinig belasting. Dus de mensen die welstellend zijn krijgen meer kansen. Mensen die arm zijn en alles moieten lenen worden achtergesteld en niet op dezelfde manier behandeld als de welstellender mensen. Ik zit veel in het buitenland en hier mijn adres laten staan heeft alleen maar voordelen. Eigendom maakt rijk. Niet eerlijk tov de armen onder ons. Kom nu niet af met die sociale leningen want die zijn bijlange na niet intressant genoeg. het is een zoethouder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
terwijl dat eigenlijk dikke zever is want het huis houd altijd zijn waarde ( is zelfs nog gestegen ) en dus heeft de bank zowieso altijd de garantie op hun centen bovendien heb ik nu al die jaren ook huur betaald - dat had dus net zo goed een afbetaling kunnen zijn van het vlaams woningfonds kreeg ik bovendien ook geen lening omdat ik geen kinderen heb indien ik dat huis toen had kunnen kopen dan had ik tot voor een paar maanden geen jaar dakloos geweest
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
aan deze prijs kan dat volgens mij niet zelfs niet indien je bvb 50000 euro startsom hebt en mijn berekening was idd grofweg - wat ik ook zelf al aangaf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een soortgelijke situatie gekend. Het huisje van een overleden grootoom werd te koop aangeboden in Terhagen, de luttle €21 000 in 1995. Ik wou toen €15 000 lenen (werkte toen net 3 jaar-officieel), maar dat werd geweigerd door 6 banken. Ik was alleen, mijn baan niet vast genoeg etc etc.... ouders ,noch directe familie konden borg staan met vastgoed enzoverder, excuses met de kilo. Als ik toen die lening wel gekregen had, had ik nu nog maar 2 jaar af te betalen. Aan een belachelijk laag bedrag.
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
lening van 200.000€ - 30 jaar: maandelijks 1.232,43€ lening van 175.000€ - 30 jaar: maandelijks 1.078,37€ daarvoor moet je inderdaad met z'n tweeën gaan werken
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
niemand heeft ook maar één vierkante centimeter van de aardbodem gemaakt dmv zijn arbeid verder is het zo dat als jij op grond asperges plant dan kunnen anderen er bvb geen patatten meer planten je neemt dus een mogelijkheid weg van alle anderen en dus moet je voor je daar asperges plant dit verlies aan de anderen compenseren eens dit verlies werd gecopenserd ben ik wel van mening dat je geen asperges meer moet afgeven uit solidariteit met anderen maar dat ze allemaal stuk voor stuk voor 100 percent van jouw zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() bijkomend probleem is dat als je ziet welke prijzen er gegeven worden voor simpele arbeidershuisjes, reken daarbij de intresten die je betaalt en de kosten die je aan het huis maakt, dat haal je er nooit meer uit volgens mij, Die arbeidershuisjes in de steden zijn op dit moment hun geld niet waard.
![]() |
#39 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De kans is toch behoorlijk klein dat die ooit van plan is geweest om naar hier te trekken om patatten te planten. Als dat dus geen uitstaans heeft met zijn toekomstplannen, dan heeft ie toch ook geen recht op compensatie want dan is er niks om te compenseren.
Laatst gewijzigd door netslet : 28 mei 2008 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |