Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2004, 19:44   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Dat de Wever niet is verkozen was trouwens onder de gordel en had helemaal niets met het debat te maken. IMHO heeft de Wever De Winter een paar keer serieus op z'n plaats gezet, hij werd er zowaar rood van
Het was toch weer opvallend hoe De Winter z'n woorden niet vond of wollig begon te praten wanneer men hem iets echt inhoudelijks vroeg of z'n alternatief vroeg.
Bart de Wever altijd al een van mijn favorieten geweest. Spijtig dat hij met de schijnflaminganten van de cd&v in zee is gegaan. Hierdoor ziet hij één van zijn stemmen gaan naar............. jawel Filip de Winter
tja, als ik moet kiezen tussen inhoud of populisme is de keuze snel gemaakt bij mij... Bovendien zullen "die schijnflamiganten" in juni meer doen voor Vlaanderen dan het Blok, hoe ironisch
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 19:47   #22
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw

En graag wat voorbeelden hiervan!
Och komaan, dat kun je toch niet menen! Ik heb de N-VA nooit iets positiefs weten zeggen over de Paarse (en vroeger Paars-groene) regering. Dat is puur negativisme.
jij zit duidelijk uit je nek te lullen, nog nooit de debatten op www.dekamer.be gevolgd?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 20:40   #23
Pallieter
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bart de Wever altijd al een van mijn favorieten geweest. Spijtig dat hij met de schijnflaminganten van de cd&v in zee is gegaan. Hierdoor ziet hij één van zijn stemmen gaan naar............. jawel Filip de Winter
tja, als ik moet kiezen tussen inhoud of populisme is de keuze snel gemaakt bij mij... Bovendien zullen "die schijnflamiganten" in juni meer doen voor Vlaanderen dan het Blok, hoe ironisch
jaja eerst zien dan geloven. Er was nog eens zo een oppositiepartij die allerlei Vlaams standpunten had. Ze had ze zelf neergeschreven in een boekje burgermanifest genaamd. Tot dat ze mee kon grabbelen in de vetpotten en het boekje en de beloftes vergeten werden.

Als jullie er iets voor Vlaanderen kunnen uithalen zonder dat het ons weer pakken vol geld kost aan die parasiterende walen, krijgen het kartel mijn stem, tot zover gaat ze naar het Blok...
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 21:24   #24
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

Och komaan, dat kun je toch niet menen! Ik heb de N-VA nooit iets positiefs weten zeggen over de Paarse (en vroeger Paars-groene) regering. Dat is puur negativisme.
jij zit duidelijk uit je nek te lullen, nog nooit de debatten op www.dekamer.be gevolgd?
Nee maar wel op TV, in de kranten en campagneblaadjes.
Oud 18 maart 2004, 22:11   #25
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft bij mijn weten niets anders gedaan dan negatieve politiekvoering. Nu ze verdampt worden binnen de CD&v is dat allemaal vergeten en vergeven of wat?
Als ge er niets over weet, zwijgt ge best.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 22:19   #26
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Citaat:
De N-VA heeft bij mijn weten niets anders gedaan dan negatieve politiekvoering. Nu ze verdampt worden binnen de CD&v is dat allemaal vergeten en vergeven of wat?
Als ge er niets over weet, zwijgt ge best.
Daarmee dat ik niet zwijg.
Oud 18 maart 2004, 22:27   #27
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Tja,

Voor de N-VA lijkt de oplossing op alle problemen wel de Vlaamse onafhankelijkheid te zijn. ik overdrijf nu wel een beetje, maar als ge Bourgeois soms bezig hoort... en inderdaad een positief woord over Paars heb ik nog nooit gehoord. Bart De Wever lijkt me anders wel erg bekwaam. Dewinter scoorde anders wel toen hij zei dat BDW nog nooit ergens verkozen was geraakt.
Dat de Wever niet is verkozen was trouwens onder de gordel en had helemaal niets met het debat te maken. IMHO heeft de Wever De Winter een paar keer serieus op z'n plaats gezet, hij werd er zowaar rood van
Het was toch weer opvallend hoe De Winter z'n woorden niet vond of wollig begon te praten wanneer men hem iets echt inhoudelijks vroeg of z'n alternatief vroeg.
Ik heb Dewinter ook eens plat op zijn buik zien afgaan tegen Abou Jahjah bij Jurgen in Zwart of Wit.

Die zal dan zeker een off-day gehad hebben. Want ik heb die onder andere omstandigheden ook al zeer zwaar zien scoren tegen anderen. En dan ging het in de eerste plaats ook om inhoudelijke zaken.

Soms hoeft hij helemaal niets te doen zoals toen die Marokkaanse van de Seefhoek die belde in een van de laatste uitzendingen van Jurgen Verstrepen en vertelde dat ze op Filip Dewinter gestemd had.

Op dat moment won het Blok meteen weeral minstens 100 stemmen erbij. En dan zat als ik het goed heb, Dewever ook aan hetzelfde tafeltje.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2004, 23:58   #28
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Ik heb Dewinter ook eens plat op zijn buik zien afgaan tegen Abou Jahjah bij Jurgen in Zwart of Wit.

Die zal dan zeker een off-day gehad hebben. Want ik heb die onder andere omstandigheden ook al zeer zwaar zien scoren tegen anderen. En dan ging het in de eerste plaats ook om inhoudelijke zaken.

Soms hoeft hij helemaal niets te doen zoals toen die Marokkaanse van de Seefhoek die belde in een van de laatste uitzendingen van Jurgen Verstrepen en vertelde dat ze op Filip Dewinter gestemd had.

Op dat moment won het Blok meteen weeral minstens 100 stemmen erbij. En dan zat als ik het goed heb, Dewever ook aan hetzelfde tafeltje.

ik dur f dan weer gerust toegeven dat De Winter (ongeveer 1,5 jaar geleden geleden?) op de Nederlandse televisie (in dat berucht debat) Jah Jah compleet onder tafel heeft gepraat.(echt met sterke inhoudelijke argumenten). Ik zal nooit vergeten hoe Jah Jah bezig was aan te kaarten hoe slecht paars wel bezig was, en De Winter die ineens begint te zeggen dat hJah Jah volledig gelijk heeft omdan te beëindigen: "en daar bent u het beste bewijs van mijnheer Jah Jah"
Oud 19 maart 2004, 00:58   #29
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Citaat:
Interessant hoe een CD&V'er nu ineens zo'n futloze figuur als De Wever de hemel inprijzen, vanwege het kartel
Inderdaad. Misschien moeten ze hem 'minister-presidenteke' maken. Dan worden de gewesten meteen afgeschaft
Nog gefrustreerd van het andere debat jongen?

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 01:03   #30
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vanavond was het een verkiezingsdebat aan de UA. Diegenen die het gezien hebben zullen het kunnen bevestigen: De Wever praatte De Winter gewoon onder tafel en De Winter ging compleet af toen hem vragen werden gesteld over onderwijs. De Wever benadrukte dat het Blok het cordon zelf in stand houdt: het moet gaan beseffen dat wanneer het wil meeregeren het (drastisch) van stijl zal moeten veranderen: men moet immers compromissen weten te sluiten. De stijl van het Blok bevalt gfeen enkele andere partij, en dat is de eigen schuld van het Blok
Ge zijt toch eerlijk, bij uw weten... Van een belgicist kan je dan ook niet verwachten dat ze veel weten.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 07:41   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De leeuw
Ik heb blijkbaar een ander debat gezien dan jullie. Dewever kwam zeer goed uit het debat maar Dewinter moest zeker niet onder doen. Dewever heeft 2 keer Dewinter willen 'pakken'. één maal met een oneliner die hij dubbel zo hard terugkreeg en éénmaal met dat pamflet uit Brussel. Wat mij stoort aan Dewever is dat hij elk debat zo hard zijn best doet om het VB onderuit te halen. De haat druipt eraf. Van Brempt en de Spiritist en Groen?'er zijn wel zwaar de mist ingegaan de rest was redelijk tot goed.
[size=6]SEBA ?? DAT IS WEL WAT ANDERS DAN UW COMMENTAAR [/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 08:08   #32
Sseppe
Burger

Standaard

Och wie is SEBA ? Om de echte CD&V reacties te lezen moet ge op het CD&V forum(geen reklame) gaan kijken.
Sseppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 09:19   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Nee maar wel op TV, in de kranten en campagneblaadjes.
tja, unionisten halen nu eenmaal hun informatie uit "het volk" en de humo
Vandaar dat ge gene sue interessants te vertellen hebt.

Dat bewijst uw niveau, want als geert zou kennen en het werk van onze mandatarissen zou je weten dat geen enkele partij ons durft aan te vallen in de voltallige vergaderingen.

Trouwens, welke voorstellen en opbouwend werk heeft de BuB al op zijn geweten?
Oud 19 maart 2004, 13:32   #34
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Interessant hoe een CD&V'er nu ineens zo'n futloze figuur als De Wever de hemel inprijzen, vanwege het kartel.

Een avatar van albibber, dat hadden we nog niet.
Aan je azijnpisserige commentaar leid ik af dat je niet op het debat was. De Wever was de enige die De Winter de nodige keren onderuit heeft gehaald, op een rustige en beheerste manier. U kan dat futloos vinden, maar in crescendo drie keer hetzelfde roepen zoals De Winter vind ik maar een koopmanstrucje.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 13:36   #35
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Bart De Wever lijkt me anders wel erg bekwaam. Dewinter scoorde anders wel toen hij zei dat BDW nog nooit ergens verkozen was geraakt.
Dat moet zowat de stomste repliek zijn die De Winter die avond gegeven had. De Wever heeft één (1!) keer meegedaan aan een verkiezing en is toen, door de kiesdrempel, op 4,9% blijven steken.

De Winter argumenteert dus liever op basis van meerderheid dan op basis van argumenten, de arrogantie druipt eraf.
Oud 19 maart 2004, 13:38   #36
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

jaja eerst zien dan geloven. Er was nog eens zo een oppositiepartij die allerlei Vlaams standpunten had. Ze had ze zelf neergeschreven in een boekje burgermanifest genaamd. Tot dat ze mee kon grabbelen in de vetpotten en het boekje en de beloftes vergeten werden.
Ik wil niet flauw doen, maar van de VLD, rijk gestoffeerd met belgicisten en lauwe figuren als De Croo en Verhofstadt, had je niets anders kunnen verwachten.
Bourgeois zie ik zo snel nog niet buigen...

Eerst zien, zei de blinde.
Oud 19 maart 2004, 13:52   #37
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:

Inderdaad. Misschien moeten ze hem 'minister-presidenteke' maken. Dan worden de gewesten meteen afgeschaft
Ach komaan, ik ben bijna nooit aan het woord geweest. Ik daag Bart Dewever hier en nu uit en beloof dat ik hem met de grond gelijk maak in een 2e debat.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2004, 13:59   #38
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ach komaan, ik ben bijna nooit aan het woord geweest. Ik daag Bart Dewever hier en nu uit en beloof dat ik hem met de grond gelijk maak in een 2e debat.
Een masochistje, hé? Was het vorige keer al niet erg genoeg?

Zelfs barones Mia Doornaert of überbelgicist Dierickx waren absoluut niet gecharmeerd door je debatstijl en je houding. Zegt dat al niet genoeg?
Oud 19 maart 2004, 14:07   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

ge kunt het hier nog niet
Oud 19 maart 2004, 14:36   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De leeuw
Ik heb blijkbaar een ander debat gezien dan jullie. Dewever kwam zeer goed uit het debat maar Dewinter moest zeker niet onder doen. Dewever heeft 2 keer Dewinter willen 'pakken'. één maal met een oneliner die hij dubbel zo hard terugkreeg en éénmaal met dat pamflet uit Brussel. Wat mij stoort aan Dewever is dat hij elk debat zo hard zijn best doet om het VB onderuit te halen. De haat druipt eraf. Van Brempt en de Spiritist en Groen?'er zijn wel zwaar de mist ingegaan de rest was redelijk tot goed.
[size=6]SEBA ?? DAT IS WEL WAT ANDERS DAN UW COMMENTAAR [/size]
1) De Winter citeerde het interview met Leterme in Le Soir. De Wever en die van de CD&V legde duidelijk uit dat Leterme bedoelde dat niet alles geregionaliseerd wordt. Zo wordt bv. niet de hele sociale zekerheid geregionaliseerd, maar zeker wel de gezondheidszorg. Leterme heeft dit trouwens uitdrukkellijk bevestigd in de zevende dag vorige week

2) hierna citeerde De Wever De Mol, FDW werd compleet rood en er kwam niets meer uit

3) De Wever sloeg de nagel op de kop toen hij zei dat de stijl van het Blok (cf. oa congressen) geen enkele partij bevalt. In die zin heeft het Blok het cordon nog altijd aan zichzelf te danken. De Wever benadrukte dat het niet enkel over louter inhoudelijke dingen gaat, maar dat het ook gaat om het mensbeeld en de stijl

4) De Winter haalde aan dat hij liefst met Vlaams KArtel in regering zou zitten=> De Wever zei dat alle vijandigheden van het Blok tov NVA anders deden uitschijnen

5) de opmerking van De Winter dat de Wever nog nooit verkozen is zegt genoeg. Had niets met het debat te maken en was uiterst arrogant. De Wever kan er ook niets aan doen dat de mensen liever op een arrogante populist stemmen dan op inhoud

6)De Winter zijn op antwoord hoe hij de toekomst van het onderwijs ziet was compleet lachwekkend: wolligheid van jewelste

7) De Winter reklameert over superboetes=> De Wever: dat heet zero-tolerantie...=> De Winter: men zou beter eens zero-tolerantie toepassen op criminelen
=> Malcorps: moet een gestolen GSM dan harder worden aangepakt dan het doodrijden van een kind=> FDW zwijgt

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be