Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2008, 11:06   #21
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
weet jij wat hun criteria zijn, misschien zijn er meer kandidaten, maar zijn de meeste niet geschikt. Misschien zijn dit maar voorlopige cijfers ....niet te snel oordelen
Daar zit wat in... Misschien waren de afbeeldingen op het examen niet scherp genoeg? Misschien dat ze bij een vernieuwde editie met duidelijkere plaatjes en dito vragen meer volk kunnen doorlaten? Laat het ons hopen.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 11:11   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, maar wat niet wilt zeggen dat je alle kinderen op dezelfde manier moet begeleiden.
is het omdat iemand niet goed Nederlands spreekt, per definitie een dommerik?

waar staat dat? volgens mij heb jij toch een speciaal scherm hoor!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 11:35   #23
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja, maar wat niet wilt zeggen dat je alle kinderen op dezelfde manier moet begeleiden.
Inderdaad ja. Iemand die hier geboren, of toch in elk geval getogen is, is, als die niet goed Nederlands spreekt, ofwel een dommerik ofwel een integratieonwillige. Zo simpel is dat gewoon.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 11:38   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, maar die kan wel geen diploma in een Nederlandse taalrol krijgen zonder die taalachterstand weg te werken, zou ik denken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 12:14   #25
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heeft u enig idee welke juridische waarde aan een PV van een politieagent gegeven wordt ?
Heeft u enig idee wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn indien zo'n PV wordt opgesteld in gebrekkig of onjuist Nederlands, mede gelet op bepaalde specifieke juridische terminologie ?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 12:21   #26
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het gehele artikel zegt toch wel iets meer dan wat jij poste hé.

idd, het gebrekkig Nederlands van de allochtonen is een probleem. importbruiden zijn 1 van de oorzaken van dit probleem, niet aangepast onderwijs zal wel een andere oorzaak zijn.
Het verbaast mij dat de taalachterstand nog zo'n grote rol speelt.

De tweede en derde generatie zou toch de taal moeten kennen.
Ik veronderstel dat bij velen van hen het feit speelt dat men geen of een te laag diploma heeft. Ofwel zit men het echt niet zitten om bij de politie te gaan: dit zou spijtig zijn als dit de reden is.

Het kan natuurlijk zijn dat de kandidaten veelal nieuwkomers zijn, die hier slechts enkele jaren zijn, maar de taal nog niet machtig zijn, maar reeds gemotiveerd zijn om bij de politie te gaan.

Het is een complexe materie om slechts één reden aan te geven.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 12:22   #27
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Daar zit wat in... Misschien waren de afbeeldingen op het examen niet scherp genoeg? Misschien dat ze bij een vernieuwde editie met duidelijkere plaatjes en dito vragen meer volk kunnen doorlaten? Laat het ons hopen.
maar natuurlijk, excalibur
Oud 30 mei 2008, 12:24   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verbaast mij dat de taalachterstand nog zo'n grote rol speelt.

De tweede en derde generatie zou toch de taal moeten kennen.
Ik veronderstel dat bij velen van hen het feit speelt dat men geen of een te laag diploma heeft. Ofwel zit men het echt niet zitten om bij de politie te gaan: dit zou spijtig zijn als dit de reden is.

Het kan natuurlijk zijn dat de kandidaten veelal nieuwkomers zijn, die hier slechts enkele jaren zijn, maar de taal nog niet machtig zijn, maar reeds gemotiveerd zijn om bij de politie te gaan.

Het is een complexe materie om slechts één reden aan te geven.
tuurlijk te moeilijk om 1 reden te geven, maar we moeten ook toegeven dat er niet zoveel tweede laat staan derde generaties rondlopen. het aantal importbruiden, vooral in de grote steden, verhindert dit, spijtig genoeg.
Oud 30 mei 2008, 12:25   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, maar die kan wel geen diploma in een Nederlandse taalrol krijgen zonder die taalachterstand weg te werken, zou ik denken
voil�* en waarom zou de overheid niet helpen om die taalachterstand, of gelijk welke achterstand, weg te helpen?
Oud 30 mei 2008, 13:35   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
voil�* en waarom zou de overheid niet helpen om die taalachterstand, of gelijk welke achterstand, weg te helpen?
dat lijkt me gewoon (NU AL!) de taak van het onderwijs ...

maar zeg mij eens

hoe 'kan het kunnen' dat die m/v het vereiste diploma kunnen voorleggen (middelbaar) én toch niet voldoende basistaalkennis beheersen ?????

wie kuist er de toestanden van het Antwerps Stedelijk onderwijs eens op ???
ofwel moeten ze meer middelen krijgen, ofwel functioneren ze momenteel niet behoorlijk ... mogelijk beiden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 13:39   #31
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de ouders zijn dommerikken, vooral als hun kind in Belgie is geboren en zij hun kind's toekomst verwaarlozen door het Nederlands onkundig te laten opgroeien. Het onderwijs is wellicht medeverantwoordelijk.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 13:49   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar zeg mij eens

hoe 'kan het kunnen' dat die m/v het vereiste diploma kunnen voorleggen (middelbaar) én toch niet voldoende basistaalkennis beheersen ?????

wie kuist er de toestanden van het Antwerps Stedelijk onderwijs eens op ???
ofwel moeten ze meer middelen krijgen, ofwel functioneren ze momenteel niet behoorlijk ... mogelijk beiden ...
Ik denk niet dat het aan "meer middelen" moet liggen. Maar hoeveel leerkrachten DURVEN het nog aan hun allochtone brave leerlingetjes te buizen denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 mei 2008, 15:48   #33
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk niet dat het aan "meer middelen" moet liggen. Maar hoeveel leerkrachten DURVEN het nog aan hun allochtone brave leerlingetjes te buizen denk je?
spreek je uit ervaring ?

anders moet je dit wel kunnen bewijzen, in plaats van (weeral) te insinueren.
Oud 30 mei 2008, 15:50   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
daarvoor wil ik toch een bron zè.

ik ken trouwens leerkrachten die les geven aan allochtonen en ze buizen als het moet hoor.
Oud 30 mei 2008, 15:51   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
spreek je uit ervaring ?

anders moet je dit wel kunnen bewijzen, in plaats van (weeral) te insinueren.
niet uit eigen ervaring, ik ben geen leerkracht.
Maar van zowel familie als van vrienden heb ik zulke ervaring reeds gehoord. Soms uitgesproken, soms onderhuids.

en nee, ik heb het in dit geval niet over eventuele baldadigheden van de leerlingen zelf (ze gaven les in het lager middelbaar) maar van de "van hogerhand" opgelegde werkwijze, waarbij het befaamde "R" woord te pas en te onpas boven hun hoofden hing, en in één geval zelfs gebruikt werd toen een leerling gebuisd werd en vader ineens wèl de weg naar school vond.
Niet moeilijk dat deze leerling nadien veelbelovende punten kreeg. De leerkracht had namelijk geen zin om weer eens "neiging tot racisme" in haar beoordeling te vinden. Ze is trouwens naar aanleiding daarvan sneller op pensioen gegaan.

Laatst gewijzigd door circe : 30 mei 2008 om 15:52.
Oud 30 mei 2008, 16:03   #36
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarvoor wil ik toch een bron zè.

ik ken trouwens leerkrachten die les geven aan allochtonen en ze buizen als het moet hoor.
Dan kent u andere leerkrachten dan ik.
Mijn buurvrouw volgt een cursus bij de VDAB.
De cursus is gestart met 24 deelnemers.
6 Daarvan zijn allochtoonse vrouwen die zich nauwelijks of niet in het Nederlands kunnen uitdrukken.
Na 4 proefwerken en een halvering van het aantal cursisten, zitten deze 6 nog steeds mee in de running.
En uiteraard ge je dan zeggen ' die anderen zijn afgevallen wegens niet geschikt'.
Mooie uitleg, ware het niet dat een van de leerkrachten mijn buurvrouw toevertrouwde dat ze 'een quota' moeten halen van overheidswege.
Maar ik ben er zeker van dat je die verhalen ook al wel kent.
Want zulke dingen worden snel doorverteld. En niet helemaal ten onrechte.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 22:47   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Excuseer; niet aangepast onderwijs het probleem waarom jongeren van o.a Marokkaanse afkomst minder goed Nederlands begrijpen en vooral; schrijven?
Niet dus; wel groeien ze net als Turkse jongeren te vaak op in een (Nederlands) taalarme omgeving en daar gaat het dan ook fout!
Nederlands is niet de taal waarin ze hun sosiale contacten beleven, niet de taal binnen gezinnen waar amper een boek of tijdschrift in het Nederlands te vinden is en de schotelantenne op Turkije of Marokko gericht is!
Ongelovelijk; als er iets fout gaat ligt het steeds aan de samenleving maar nooit aan subculturen en hun actieve betrokkenheid op verminderde kansen!In 2000 stond ik op een sociale dienst in Antwerpen Noord en zag daar dagelijks jongeren die uit het beroeps kwamen maar een eenvoudige brief niet (begrijpend) konden lezen; dan slaag je natuurlijk niet voor een examen bij de politie!
Jongeren moet actief Nederlands leren buiten de schoolmuren om; dan krijgen ze meer slaagkansen ook bij examens aan de stad of de politie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 00:14   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar zeg mij eens

..

Dat versta ik ook niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2008, 00:17   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet aangepast onderwijs zal wel een andere oorzaak zijn.

Het onderwijs is toch voor iedereen hetzelfde.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2008, 08:37   #40
artisjok
Banneling

Standaard

welk diploma is vereist?
# geen diplomavereiste voor het kader van agenten van politie;
# een diploma of getuigschrift van 6 jaar secundair onderwijs (ASO,
TSO, BSO of KSO) of evenwaardig voor het basiskader ;
# een graduaatsdiploma of gelijkgesteld (in de gevraagde opties zodra er een vergelijkend examen wordt georganiseerd) voor het middenkader ;
# een diploma van universitair onderwijs of gelijkgesteld voor het
officierskader.

bron : http://www.jobpol.be/default.asp?id=10&sub=&et=5

Ik dacht onlangs in het nieuws vernomen te hebben dat van alle kandidaten die bij de politie willen werken, een groot deel niet door de selectieproeven geraakt. Er werd niet gespecifiëerd welk deel van de proeven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be