![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
Bekijk resultaten enquête: Welke linkse partijen steunt ge? | |||
V-SB |
![]() ![]() ![]() |
10 | 23,81% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
20 | 47,62% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
SP.a |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,29% |
KP |
![]() ![]() ![]() |
10 | 23,81% |
SAP |
![]() ![]() ![]() |
12 | 28,57% |
LSP |
![]() ![]() ![]() |
12 | 28,57% |
CAP |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Ander |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,52% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() v-sb om de nauwe ideologische verwantschap, en pvda om dezelfde redenen als vavli
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SP.A is niet bepaald populair hier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ambieer ook niet meer... Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
2) het beheer in handen van de mensen leggen betekent: - dat de mensen het niet zelf in hand nemen - dat jullie het hebben en aan de mensen geven. Behoorlijk paternalistisch geformuleerd (al is het zo misschien niet bedoeld) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat er achteraf met de productiemiddelen gebeurt, wat en hoe geproduceerd wordt en waarom, is afhankelijk van de mensen die de middelen bezitten. Daarom ook is het bezit ervan zo belangrijk. Citaat:
Het is bij gratie van het kapitalisme dat u en ik er nu op deze manier over kunnen nadenken en communiceren. En het kan op deze krititsche manier omdat we over een productiemiddel beschikken waarover we baas zijn: de computer. Je moet geen kapitalist zijn om dat in te zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vraag is of we die revolutionaire veranderingen zo kunnen sturen dat ze in het algemeen belang zijn. Dat betekent voor mij de behoeftebevrediging van alle levende wezens op de planeet in functie van hun mentale ontwikkeling en individuele en collectieve (zelf)emancipatie. Het is de loop van de menselijke geschiedenis en we zijn er volop aan bezig.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 1 juni 2008 om 23:26. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() LSP natuurlijk. Maar ik heb al op de PvdA gestemd waar ik niet voor LSP (of CAP) kon stemmen.
Laatst gewijzigd door FallenByTheHand : 2 juni 2008 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Wat is nu trouwens de houding van PvdA tegenover IVde Internationale? Ik spreek niet over trotskisme in het algemeen, eerder bv. de toekomstprojectie met SAP in België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Chance dat het bij de verkiezingen anders is hé.
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Ah, dan zal ik wel iets ongelooflijks hebben gemist,
bij mijn weten was de SPa niet bepaald populair tijdens de verkiezingen maar werd deze juist afgestraft ![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 3 juni 2008 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn er nog andere vlaamse linkse partijen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Het actief zijn bij Groen! of de sympathie voor Pvda, SAP en KP?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Er zijn 5 stemmen uitgebracht op 'ander' Zijn er dan nog linkse groepen die niet in het lijstje staan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn er zelfs die op allemaal gestemd hebben.
Amai, die hebben blijkbaar véél tijd om te militeren zeg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik steun ze allemaal, behalve SP-A en V-SB.
De V-SB is links genoeg, maar het separatisme staat me niet aan.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() De enigen waarvoor ik nog wat sympathie heb is de V-SB. Maar dan natuurlijk niet omwille van hun links-zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eigenlijk zeg je nu dat quasi alle linkse partijen toch grotendeels hetzelfde zijn, behalve V-SB die effectief eens met iets nieuw aankomt, dat tegen de belgicistische klein-linkse dogma's ingaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Er zijn ook linksen die weigeren te stemmen om zo hun onderdrukkers te kiezen...
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |