![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is de vraag : waar zit de n-va ergens?
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft hen het verwijt opgeleverd dat "daardoor" de PS in de regering getrokken is.... Moeilijk als je NOOIT goed kan doen...voor niemand..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 juni 2008 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na amper 2 minuutjes zoeken op de website van de NVA kwam ik een lang artikel van Jan Jambon tegen omtrent de kosten van het koningshuis:
Het besluit daarvan,waarvan aangenomen mag worden dat het officieel NVA-standpunt is: -------- citaat: De N-VA stelt voor: Indien men beslist te blijven kiezen voor een koning als vertegenwoordiger van de Belgische staat, moet de financiering ervan veel transparanter worden, zodat de burger een correcte inschatting kan maken over de volledige kost van dit koningshuis. * Momenteel kost het koningshuis in werkelijkheid 3 maal meer dan wat we terugvinden onder de dotaties in de begroting. Deze kost moet volledig en transparant worden opgenomen in de begroting, en dit bedrag moet democratisch gelegitimeerd worden door het Parlement. * Meer duidelijkheid over de precieze besteding van de dotaties is zeer wenselijk. De Belgische bevolking verdient meer zicht op de al dan niet nuttige besteding van de overheidsmiddelen die het koningshuis krijgt toegewezen. Van de dotaties aan het Nederlandse koningshuis wordt bijvoorbeeld in grote lijnen bekend gemaakt waaraan ze worden besteedt. Wanneer het Belgische koningshuis dit nu doet, zoals met de dotatie van Fabiola, is dit louter op vrijwillige basis. N-VA wil dit verplicht maken. * Een jaarlijkse doorlichting van de financi�n van het koningshuis zoals in Denemarken moet overwogen worden. * De dotaties aan prins Laurent, prinses Astrid en koningin Fabiola zijn publiekrechtelijk niet te verantwoorden en worden dan ook best geannuleerd. De N-VA zal in het Parlement op zoek gaan naar een politiek draagvlak om de transparantie en legitimiteit van de financiering van het Koningshuis te vergroten. ------------- ziezo.....de NVA is dus niet persé tegen het Koningshuis....het Instituut past voor de NVA nu eenmaal in het Belgisch Kader...waar nog altijd ene politieke meerderheid voor is... Laatst gewijzigd door kelt : 1 juni 2008 om 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de financiering transparanter nu de N-VA de nieuwste buit voor de monarchie hielp binnenhalen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juni 2008 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijt gij zeker dat de nva de verhoging van 5 prosent goedgekeurd heeft? Ik wel wel best geloven dat de nva het wetsvoorstel van de blokkers niet heeft goedgekeurd, maar dat is dus iets anders.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ach, krijgt hij verstand die Dewever? Het komt dan toch nog met de jaren.
![]()
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA heeft in alle geval een voorstel om het NIET goed te keuren niet gesteund. Dat niemand van jullie beter weet spreekt trouwens boekdelen. Gedenk intussen deze woorden van een partijgenoot van je: Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 juni 2008 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen lid van de nva, alleen stem ik er op en vind ik dat ze mijn pollentieke ideeën meest weergeven.
Niet alle partijleden zullen alles even duidelijk stellen, en ze zullen - hopelijk - hier en daar wel degelijk hun eigen gedacht hebben. Maar wat ik verwacht van de nva - en ik meen dat ze aan deze verwachtingen voldoen: de nva is wel degelijk republikeins en dus politiek tegen het koningshuis, maar als demokraten erkennen we dat spellement tot zolang er op parlementaire korrekte manier geen grondwetswijziging bedongen is. (noot: erkennen is niet bewonderen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik zou eerder zeggen, meewerken, mee instand houden, mogelijk maken.
Het feestje mag blijven duren. Wat uiteraard een verlochening is van het republikeinse standpunt. En dat alleen omdat het voorstel van een separatistische partij komt. Laatst gewijzigd door HAMC : 1 juni 2008 om 18:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Dat snap ik ook niet goed , je bent tegen het koningshuis en toch ga je een voorstel dat een verhoging van hun dotatie wil vermijden wegstemmen ?
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() 'k hoopte alsnog op een antwoordje van een nva'er ?
mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De simpele waarheid is dat er een partij was die, met recht en reden, een republikeins voorstel indiende. De zelfbenoemde republikeinen van de N-VA hebben dat, net zoals al de vorige keren, niet gesteund maar zich aan de kant van de monarchistische partner geschaard.
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. Sint Ignacius ps. 'k hoopte alsnog op een antwoordje van een nva'er ? pps. of zijn die niet meer aanwezig op dit forum ?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() ik vraag mij eerder af waar het verhaal vandaan komt als zou de NVA voor dotaties zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woord dat de man spreekt is niet steeds het woord dat hij denkt. Het is niet omdat je de mensen wil doen geloven dat je tegen het koningshuis bent, om aldus stemmen af te snoepen van het VB en daarbij goed wetende dat je toch in je rug dekking geniet van je kartelpartner zodat je niet het risico loopt om in een cordon te belanden, dat je ook daadwerkelijk anti koningshuis bent. En de simpele zielen trappen er natuurlijk weer, met beide voeten en hun ogen ver open, in ! |
|
![]() |
![]() |