Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2008, 17:10   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

TAK en Voorpost zijn alles behalve geloofwaardig. Ik heb al enkele van hun "acties" van dichtbij gezien : het schreeuwt "België Barst", "Voor Vlaanderen alles, voor Belgikske nikske", "Waalse ratten, rol uw matten", enz.............. Ze zijn alles behalve overtuigend en we hebben het indruk clowns te zien. Dat ze Vlaams-Nationalisten zijn, heeft er niets mee te maken. Ik herinner me een "Mise au point" op de RTBF met onder meer Matthias Storme. Dat is wat ik een overtuigende Vlaams-Nationalist noem. Ik ga helemaal niet akkoord met zijn standpunten maar hij is coherent in zijn woorden en het druppelt tenminste niet van gratis haat met belachelijke slogans.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 17:13   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat is het het soort nationalisme waar Defoort volgens mij wil komaf mee maken. Je weet wel, dat soort nationalisme dat ervan uitgaat dat je alleen maar iets kan bereiken voor Vlaanderen door in weer en wind op de barricaden den held te gaan uithangen, "strijden voor Vlaanderen", dat vijandbeeld van "de francofonie" dat ook jij hier weer schetst, dat soort dingen.
Nu ken ik Eric al redelijk lang en we hebben wat gesprekken achter de rug. Ik steun hem volkomen hierin. En dat weet hij.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 17:38   #23
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Sorry, maar Defoort heeft 100% gelijk als hij zegt dat de Vlaamse beweging het stadium van het taalflamingantisme moet ontgroeien en resoluut de weg moet opgaan van de Vlaamse natieopbouw. Taalgebruik is een gevolg van machtsverhoudingen. En de verfransing zal van de Vlaamse rand zal niet tegengehouden worden met betogingen tegen franskiljons, en ook niet met omzendbrieven Peeters. Alleen de liquidatie van het Belgisch regime en de afschaffing van het Brussels Gewest kan die verfransing stoppen. De fusie van de beide Vlaamse gewesten is pas mogelijk als Vlaanderen afstapt van haar 19e eeuws taalflamingantisme.
Sorry, maar Defoort heeft helemaal geen gelijk. Zojuist het artikel in Knack gelezen. Buiten zijn scheldtirades tegen Voorpost en TAK is het één lofzang op zijn goede contacten met CD&V-N-VA, waarbij hij ook de fratsen die Hugo Schiltz ons destijds gelapt heeft ophemelt. Bovendien vindt hij het nodig Bruno Valkeniers als een idioot af te schilderen en zet hij zich af tegen Vlaamse frontvorming. Voor een natievorming �* la CD&V bedank ik feestelijk en wat mij betreft kunnen ze hun VVB steken waar de zon nooit schijnt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 17:50   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Sorry, maar Defoort heeft helemaal geen gelijk. Zojuist het artikel in Knack gelezen. Buiten zijn scheldtirades tegen Voorpost en TAK is het één lofzang op zijn goede contacten met CD&V-N-VA, waarbij hij ook de fratsen die Hugo Schiltz ons destijds gelapt heeft ophemelt. Bovendien vindt hij het nodig Bruno Valkeniers als een idioot af te schilderen en zet hij zich af tegen Vlaamse frontvorming. Voor een natievorming �* la CD&V bedank ik feestelijk en wat mij betreft kunnen ze hun VVB steken waar de zon nooit schijnt.
Voor mijn part mag Voorpost & Co nog heel lang blijven bestaan. Hoe meer dat soort organisaties zich van hun extreme kant laten zien, hoe meer het Vlaams kiespubliek het extremisme buiten de deur houdt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 17:54   #25
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Je weet wel, dat soort nationalisme dat ervan uitgaat dat je alleen maar iets kan bereiken voor Vlaanderen door in weer en wind op de barricaden den held te gaan uithangen, "strijden voor Vlaanderen", dat vijandbeeld van "de francofonie" dat ook jij hier weer schetst, dat soort dingen.
Zeg mij eens hoe we dan wel iets op de agenda moeten zetten. Moeten politici dan in het parlement beginnen spreken over de verfransing terwijl er geen enkele berichtgeving is over spanningen in de Vlaamse Rand. Dan zullen er enkel reacties komen van: "Maar waar spreekt die man over? Daar hoor ik niets van op het nieuws". Moeten we dan het franstalig imperialisme z'n gang laten gaan, hen vrije spel geven op ons grondgebied? Ik kan goed te begrijpen dat sommige Vlaamsgezinden te laf en/of te lui zijn om hun vette reet uit hun zetel te heffen om hun stem te laten horen, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen de betere imitatie van de braadworst wilt geven.

Dat Defoort maar rustig terugkeert naar zijn ivoren toren, in onze rangen moet hij zich voorlopig niet maar laten zien. Dat hij maar wat aan intellectuele masturbatie gaat doen in Brussel en de militanten met rust laat. Als hij te laf of te lui is om mee te doen aan acties, dat is zijn probleem. Maar dan moet hij mensen die meppen, of erger, incasseren voor een hoger ideaal met rust laten.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 18:07   #26
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nu ken ik Eric al redelijk lang en we hebben wat gesprekken achter de rug. Ik steun hem volkomen hierin. En dat weet hij.
Heeft die man zelf niet een tijd in Komen gewoond?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 18:45   #27
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
TAK en Voorpost zijn alles behalve geloofwaardig. Ik heb al enkele van hun "acties" van dichtbij gezien : het schreeuwt "België Barst", "Voor Vlaanderen alles, voor Belgikske nikske", "Waalse ratten, rol uw matten", enz.............. Ze zijn alles behalve overtuigend en we hebben het indruk clowns te zien. Dat ze Vlaams-Nationalisten zijn, heeft er niets mee te maken. Ik herinner me een "Mise au point" op de RTBF met onder meer Matthias Storme. Dat is wat ik een overtuigende Vlaams-Nationalist noem. Ik ga helemaal niet akkoord met zijn standpunten maar hij is coherent in zijn woorden en het druppelt tenminste niet van gratis haat met belachelijke slogans.
Je zou misschien best het onderscheid maken tussen actiegroepen en politici. Je vergelijking slaat nergens op. Voorpost en TAK bestaan sedert decennia en hebben bv. bij de de beruchte lokettenaffaire in Schaarbeek en in de Voerstreek zeer goed werk geleverd. Een actiegroep voert actie, de aard van het beestje. Of moeten ze misschien als makke schapen een briefje afgeven waarin hun eisen bekend worden gemaakt en voor de rest afdruipen? Dat jij hun acties afkeurt is trouwens zeer begrijpelijk, de Franstaligen kennen dat niet hé, opkomen voor uw rechten. Heersers hebben dit niet nodig.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 21:57   #28
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat is ook niet hetgeen Defoort zegt. Hij zegt dat zij nog een rol te spelen hebben binnen thema's zoals BHV en de faciliteiten, maar dat hun strijd (het taalflamingantisme) niet meer de strijd van de 21e eeuwse Vlaamse beweging zal zijn.

Laat even duidelijk zijn dat ik veel respect heb voor de mensen van TAK omwille van hun radicaliteit en actiebereidheid. Maar als ze zich blijven focussen op het taalflamingantisme, dan zal hun rol verdwijnen in de toekomst.

Over Voorpost zal ik mij hier niet uitspreken om de lieve vrede te bewaren...
Je hoeft voor mij de lieve vrede niet te bewaren om de vrede. Ik kan me wel verdedigen, ook al omdat ik een conservatieve nationalist ben en blijf.

Maar dat TAK op de taalflamingantische actie blijft hangen is niet terecht: die beweging was de eerste republikeinse actiegroep in Vlaanderen. Maar 't is hun taak om het probleem Vlaams-Brabant op de kaart te houden. Of hoe denk je dat BHV op de politieke kaart is blijven liggen?

Ik krijg het van de Vlaamse Bewegers die enkel grote tractaten zitten te schrijven maar niet op het terrein aanwezig zijn.

Maar daarnaast: het is de generatie van Defoort die de vlaamse Beweging heeft verkloot. De mei '68'ers die wilden blijven hangen bij het federalisme en totaal voorbij zijn gegaan aan de internationalisering die ons tot andere analyses heeft gebracht. Als er vandaag geen of nauwelijks modern nationalisme is (wat er ter rechterzijde wel is) is dat omdat ze vooral de Vlaamse Beweging wilden veranderen (zie ook de Ijzerbedevaart of hoe noemt dat nog vandaag?) en de rechtervleugel buiten werken.

Het lobby-werk is natuurlijk belangrijk. Daar niet van. Maar van een papieren tijger heeft niemand schrik.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 22:00   #29
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is het het soort nationalisme waar Defoort volgens mij wil komaf mee maken. Je weet wel, dat soort nationalisme dat ervan uitgaat dat je alleen maar iets kan bereiken voor Vlaanderen door in weer en wind op de barricaden den held te gaan uithangen, "strijden voor Vlaanderen", dat vijandbeeld van "de francofonie" dat ook jij hier weer schetst, dat soort dingen.
Och, dat zie je toch in alle bewegingen? Ik ben alleen benieuwd wat zijn lobbywerk zal opleveren.
Oud 11 juni 2008, 22:06   #30
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Och, dat zie je toch in alle bewegingen? Ik ben alleen benieuwd wat zijn lobbywerk zal opleveren.
Tot zover een hoop VVB'ers die hun lidmaatschap gaan opzeggen vrees ik...

Oud 11 juni 2008, 22:12   #31
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Tot zover een hoop VVB'ers die hun lidmaatschap gaan opzeggen vrees ik...
Ik heb mijn lidmaatschap al eens opgezegd in 1996 toen we als NSV'ers werden aangevallen door bestuursleden van de VVB in een open brief na de beruchte Ijzerbedevaart.

Dat heeft een jaartje of zo geduurd en dan zijn die mannen opgestapt omdat ze hun zin niet kregen. Nadien heeft de VVB zich herpakt. Zo snel moet je nu ook niet opstappen.
Oud 11 juni 2008, 22:14   #32
Metternich

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn lidmaatschap al eens opgezegd in 1996 toen we als NSV'ers werden aangevallen door bestuursleden van de VVB in een open brief na de beruchte Ijzerbedevaart.

Dat heeft een jaartje of zo geduurd en dan zijn die mannen opgestapt omdat ze hun zin niet kregen. Nadien heeft de VVB zich herpakt. Zo snel moet je nu ook niet opstappen.
Uiteraard niet, ik ben zelf resoluut tegen opstappen uit de VVB nu. Dat alle griezels en ouderwetse taalflaminganten maar rustig in de VVB blijven zodat Defoort en zijn kliek hun zin niet krijgen. Als je buiten de vereniging staat, zal je immers snel afgedaan worden als het groot marginaal lawaai, van binnenin kun je veel meer druk uitoefenen.

Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juni 2008 om 22:14.
Oud 11 juni 2008, 22:15   #33
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Zoveel discussie over griezels en zwerfvuil. Weet je wat mensen met een propere huiskamer doen: zwervuil buiten zetten, samen met alle griezels erin...
Oud 11 juni 2008, 22:15   #34
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Zoveel discussie over griezels en zwerfvuil. Weet je wat mensen met een propere huiskamer doen: zwervuil buiten zetten, samen met alle griezels erin...
Daarom lopen trotten rond in vuilniszakken!

Oud 11 juni 2008, 22:18   #35
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Je hoeft voor mij de lieve vrede niet te bewaren om de vrede. Ik kan me wel verdedigen, ook al omdat ik een conservatieve nationalist ben en blijf.

Maar dat TAK op de taalflamingantische actie blijft hangen is niet terecht: die beweging was de eerste republikeinse actiegroep in Vlaanderen. Maar 't is hun taak om het probleem Vlaams-Brabant op de kaart te houden. Of hoe denk je dat BHV op de politieke kaart is blijven liggen?

Ik krijg het van de Vlaamse Bewegers die enkel grote tractaten zitten te schrijven maar niet op het terrein aanwezig zijn.

Maar daarnaast: het is de generatie van Defoort die de vlaamse Beweging heeft verkloot. De mei '68'ers die wilden blijven hangen bij het federalisme en totaal voorbij zijn gegaan aan de internationalisering die ons tot andere analyses heeft gebracht. Als er vandaag geen of nauwelijks modern nationalisme is (wat er ter rechterzijde wel is) is dat omdat ze vooral de Vlaamse Beweging wilden veranderen (zie ook de Ijzerbedevaart of hoe noemt dat nog vandaag?) en de rechtervleugel buiten werken.

Het lobby-werk is natuurlijk belangrijk. Daar niet van. Maar van een papieren tijger heeft niemand schrik.
Die analyse is wel zeer gekleurd. Het was de rechterzijde die zich openlijk afwendde van de rest van de Vlaamse Beweging tijdens het verzet tegen het Egmontpact. Tijdens de betoging in Dilbeek waren zij het die grof geweld gebruikten, niet de anderen.
Oud 11 juni 2008, 22:19   #36
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Ik heb een modieuze vuilniszak.
Oud 11 juni 2008, 22:19   #37
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, om het vuilnis aan te pakken.
Daarom lopen we ook rond MET vuilniszakken,
omdat de meeste mensen het afval van de griezels zo snel mogelijk wensen te deponeren...

Milieuvriendelijk hé.

Het vuilnis zelf is oo, gemakkelijk te herkennen. Ze dragen ouderwetste studentenpetjes met een geel logo op.

Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 11 juni 2008 om 22:20.
jamás será vencido is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 22:20   #38
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Inderdaad, om het vuilnis aan te pakken. Daarom lopen we ook rond MET vuilniszakken, omdat de meeste mensen het afval van de griezels zo snel mogelijk wensen te deponeren...
Ja manneke, 't is goed. Nog iets over de uitspraken van Defoort te zeggen of gaan we een avondje beeldspraak tegen elkaar gebruiken?

Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juni 2008 om 22:22.
Oud 11 juni 2008, 22:29   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Die heeft nog een grotere fetisj danne kik.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2008, 23:28   #40
Metternich

Standaard

"Neunundneunzig Profesoren, Vaterland du bist verloren". Defoort doet die uitspraak weer alle eer aan.

Laatst gewijzigd door Metternich : 11 juni 2008 om 23:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be