Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2008, 06:46   #21
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
De mens is een mislukte aap die verstand moest ontwikkelen om te overleven.
Bij sommigen hier is die ontwikkeling 6000 jaar geleden blijven stilstaan.
Oud 13 juni 2008, 09:50   #22
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hoe weet jij dat zo zeker ? Heb je die andere miljarden planeten al bezocht en geconstateerd dat er geen leven - al dan niet menselijk - is ?
Op de maan heeft men inderdaad al microscopisch leven gevonden dacht ik.

Ik weet niet 100% zeker dat er geen leven is op andere plaatsen in het universum, maar tot nu toe heeft de wetenschap nog geen grote en intelligente levensvormen gevonden op andere planeten.

Ik sluit niet uit dat er zich elders in het heelal nog grotere levensvormen bevinden - alles is trouwens nog lang niet ontdekt - maar ik acht die kans zeer klein

In ieder geval bestaat er op het overgrote merendeel van de andere planeten geen intelligent leven.
Oud 13 juni 2008, 11:14   #23
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Op de maan heeft men inderdaad al microscopisch leven gevonden dacht ik.
Neen. Of dat moet van de apparaten die wij er naar toe hebben stuurd komen.

De maan is een echte brok dood steen: geen atmosfeer, extreem lage zwaartekracht.

Citaat:
Ik weet niet 100% zeker dat er geen leven is op andere plaatsen in het universum, maar tot nu toe heeft de wetenschap nog geen grote en intelligente levensvormen gevonden op andere planeten.

Ik sluit niet uit dat er zich elders in het heelal nog grotere levensvormen bevinden - alles is trouwens nog lang niet ontdekt - maar ik acht die kans zeer klein

In ieder geval bestaat er op het overgrote merendeel van de andere planeten geen intelligent leven.

100 % zeker kan je niet zijn, maar als men kijkt naar de omvang van het universum is het wel zeker erg waarschijnlijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 11:33   #24
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen. Of dat moet van de apparaten die wij er naar toe hebben stuurd komen.

De maan is een echte brok dood steen: geen atmosfeer, extreem lage zwaartekracht.
ik dacht ooit eens opgevangen te hebben dat er water te vinden was op de maan, maar dan zal ik mij vergist hebben..

Citaat:
100 % zeker kan je niet zijn, maar als men kijkt naar de omvang van het universum is het wel zeker erg waarschijnlijk.
Als dat zo is, dan kan je nog niet ontkennen dat op de meeste planeten geen grote en/of intelligente levensvormen te vinden zijn. Als dat dan toch zo zou zijn, dan is het op die andere planeet ook ontstaan door een toevallig proces.
Oud 13 juni 2008, 11:36   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
ik dacht ooit eens opgevangen te hebben dat er water te vinden was op de maan, maar dan zal ik mij vergist hebben..
Helaas geen ijs.

Citaat:
Als dat zo is, dan kan je nog niet ontkennen dat op de meeste planeten geen grote en/of intelligente levensvormen te vinden zijn. Als dat dan toch zo zou zijn, dan is het op die andere planeet ook ontstaan door een toevallig proces.
de "meeste"

Er zullen wel miljarden en miljarden planeten zijn, en een paar zullen wel leven hebben, net zoals de aarde. De aarde is het bewijs dat leven mogelijk is.

Welke vorm en onder welke omstandigheden, dat is weer een ander paar mauwen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 11:41   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

De mens is een raar ding: enerzijds zijn wij 100% dier tussen de dieren, anderzijds zijn wij ook anders dan de dieren. Dit komt door het menselijk bewustzijn, dat uniek is. Niet dat andere dieren ook geen bewustzijn kunnen hebben/ontwikkelen, maar dat zal altijd anders zijn dan het bewustzijn van de mens. Het menselijk bewustzijn stelt ons daarenboven in staat om boven het puur dierlijke uit te stijgen (of toch dat te denken). We zijn in staat om onze omgeving zowel feitelijk te analyseren, als spiritueel of esthetisch te waarderen. We zijn in staat om te filosoferen over ons bestaan, maar altijd met de beperking dat we mens blijven. Misschien daarom ook dat we zo verwoed op zoek gaan naar die godfiguur: wellicht willen we ook wel eens weten hoe een ander ons ziet en beoordeelt..

Oud 14 juni 2008, 00:13   #27
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De kans is bijzonder groot dat er nog massa's planeten met leven rondzweven ergens in het heelal. Maar ook al indien dit zo zou zijn, mag je er niet zo maar van uit gaan dat:

- deze levende wezens, intelligent of niet, een vorm van beschaving kennen
- zij het begrip "kolonisatie" of "uitroeiing" kennen
- zij überhaupt geïnteresseerd zijn in de Aarde
- zij de Aarde kunnen localiseren
- zij de Aarde kunnen bereiken

Vooral die twee laatste zijn heel belangrijk.

True, dat zeg ik ook in mijn post....
Iederéén die vanuit een ander sterrenstelsel dan het onze zijn weg wéét te vinden naar deze planeet zal alvast niet komen om ons een handje te schudden....
Héél logisch aangezien wij alvast niet de technologie bezitten om snel tussen de sterrenstelsels te reizen en al helemaal géén échte ruimteschepen hebben moeten zij dan technologisch gezien een héél grote voorsprong hebben op ons,hun wapenarsenaal zal er dan ook naar zijn...
En wie de ruimte beheerst kan met de aarde doen wat hij wil....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juni 2008 om 00:18.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 10:47   #28
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

De mens is vanalles:

evolutionair gezien is de mens dat dier dat om te overleven zijn hersenen/intelligentie (vooral oorzakelijk denken) superontwikkeld heeft. Gewoon, zoals een giraf een lange nek heeft en vissen schubben hebben.
Die "keuze" om intelligent te worden heeft onder meer als resultaat gehad dat wij een zelfbewustzijn hebben gekregen en ons vragen kunnen stellen als "wie ben ik" en "waarom leven wij". Het antwoord dat ons bestaan op zich mogelijk geen zin heeft, is voor velen moeilijk te verdragen en de vele religies zijn daar dan weer het product van.

Natuurkundig gezien is de mens een verzameling atomen die bij elkaar gehouden wordt door een beetje electriciteit en zwaartekracht.

Wat ik me afvraag: wie heeft de engelen gemaakt? Bestonden die al toen God de mens heeft geschapen? Zoja, waar komen zij vandaan?

Laatst gewijzigd door Cisalpina : 14 juni 2008 om 10:48.
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 10:55   #29
The_fat_bloke
Partijlid

Standaard

En wat is hun geslacht?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be