![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij sommigen hier is die ontwikkeling 6000 jaar geleden blijven stilstaan.
![]() |
![]() |
#22 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik weet niet 100% zeker dat er geen leven is op andere plaatsen in het universum, maar tot nu toe heeft de wetenschap nog geen grote en intelligente levensvormen gevonden op andere planeten. Ik sluit niet uit dat er zich elders in het heelal nog grotere levensvormen bevinden - alles is trouwens nog lang niet ontdekt - maar ik acht die kans zeer klein In ieder geval bestaat er op het overgrote merendeel van de andere planeten geen intelligent leven.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De maan is een echte brok dood steen: geen atmosfeer, extreem lage zwaartekracht. Citaat:
100 % zeker kan je niet zijn, maar als men kijkt naar de omvang van het universum is het wel zeker erg waarschijnlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zullen wel miljarden en miljarden planeten zijn, en een paar zullen wel leven hebben, net zoals de aarde. De aarde is het bewijs dat leven mogelijk is. Welke vorm en onder welke omstandigheden, dat is weer een ander paar mauwen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De mens is een raar ding: enerzijds zijn wij 100% dier tussen de dieren, anderzijds zijn wij ook anders dan de dieren. Dit komt door het menselijk bewustzijn, dat uniek is. Niet dat andere dieren ook geen bewustzijn kunnen hebben/ontwikkelen, maar dat zal altijd anders zijn dan het bewustzijn van de mens. Het menselijk bewustzijn stelt ons daarenboven in staat om boven het puur dierlijke uit te stijgen (of toch dat te denken). We zijn in staat om onze omgeving zowel feitelijk te analyseren, als spiritueel of esthetisch te waarderen. We zijn in staat om te filosoferen over ons bestaan, maar altijd met de beperking dat we mens blijven. Misschien daarom ook dat we zo verwoed op zoek gaan naar die godfiguur: wellicht willen we ook wel eens weten hoe een ander ons ziet en beoordeelt..
![]()
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
True, dat zeg ik ook in mijn post.... Iederéén die vanuit een ander sterrenstelsel dan het onze zijn weg wéét te vinden naar deze planeet zal alvast niet komen om ons een handje te schudden.... Héél logisch aangezien wij alvast niet de technologie bezitten om snel tussen de sterrenstelsels te reizen en al helemaal géén échte ruimteschepen hebben moeten zij dan technologisch gezien een héél grote voorsprong hebben op ons,hun wapenarsenaal zal er dan ook naar zijn... En wie de ruimte beheerst kan met de aarde doen wat hij wil.... Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juni 2008 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() De mens is vanalles:
evolutionair gezien is de mens dat dier dat om te overleven zijn hersenen/intelligentie (vooral oorzakelijk denken) superontwikkeld heeft. Gewoon, zoals een giraf een lange nek heeft en vissen schubben hebben. Die "keuze" om intelligent te worden heeft onder meer als resultaat gehad dat wij een zelfbewustzijn hebben gekregen en ons vragen kunnen stellen als "wie ben ik" en "waarom leven wij". Het antwoord dat ons bestaan op zich mogelijk geen zin heeft, is voor velen moeilijk te verdragen en de vele religies zijn daar dan weer het product van. Natuurkundig gezien is de mens een verzameling atomen die bij elkaar gehouden wordt door een beetje electriciteit en zwaartekracht. Wat ik me afvraag: wie heeft de engelen gemaakt? Bestonden die al toen God de mens heeft geschapen? Zoja, waar komen zij vandaan? Laatst gewijzigd door Cisalpina : 14 juni 2008 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() En wat is hun geslacht?