![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is Ataturk een Europeaan? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 45,45% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 54,55% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is toch al sinds ongeveer 1960 geen mysterie meer?
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Ik zie aan het hoofd van Ataturk dat hij een Turk is. Als je zelf een Turk bent kun je vaak goed bepalen of iemand een Turk is of niet. Soms zijn er twijfelgevallen, maar soms weet je het honderd procent zeker. En bij Ataturk weet ik het 100% zeker. Zelfs bij blonde Turken zie ik vaak dat ze Turks zijn. Vandaag heb ik een Turk ontmoet van wie ik dacht dat hij een Nederlander was, totdat hij Turks begon te praten. Dit heb ik zelden meegemaakt. Mijn instinct laat me echter zelden in de steek. Van de volgende portretten leidt ik af dat hij een Turk is:
![]() Ataturk was een emotioneel mens. Dat zie je aan zijn voorhoofdspieren. Turken kunnen veel verschillende gezichtsuitdrukkingen tonen doordat ze zo emotioneel zijn. Wanneer Turken hun voorhoofdspieren ontspannen krijgen ze vaak een heel onschuldig blik, net als Ataturk op dit portret. Ataturk heeft ook diep ingezeten ogen. Bij een beschrijving van Attila de Hun kwam dit ook naar voren. De Hunnen waren de voorvaderen van de Turken. Turken hebben vaak een opvallend voorhoofd en jukbeenderen waardoor de ogen diep ingelegen lijken. Ik kan ook aan het eerste en tweede portret goed zien dat Ataturk een Turk is. In het derde portret heeft hij zijn ogen wat meer naar voren gebogen. PS. Ik heb vandaag een fles wisky Jack Daniels gekocht van 0,75 liter. Als ik de fles bekijk schat ik dat ik ongeveer een derde van deze fles opgedronken heb. Vandaag zal ik niks meer drinken. Ik ken mijn grenzen. Vandaar dat de mogelijkheid bestaat dat dit bericht pure onzin is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Ik bedoelde trouwens dit portret in plaats van het portret dat ik hier boven geplaatst heb
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die piste heb ik ook al ergens gelezen. Een griek met joodse roots.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nonsens, Atatürk is niet in Griekenland geboren maar in Macedonië. Griekenland heeft zuidelijk Macedonië in 1913 cadeau gekregen na de Tweede Balkanoorlog. Er waren toen nauwelijks Grieken in het gebied. Ze hebben de Slavische en Turkse inwoners verdreven, vermoord en gehelleniseerd. Na de Eerste Wereldoorlog en de Grieks-Turkse Oorlog heeft Griekenland het huidige Grieks-Macedonië ook nog eens bevolkt met Grieken en Turkse Christenen uit Anatolië.
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 14 juni 2008 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Gij zijt dus in Griekenland geboren?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Macedonië ligt ook in Europa...
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, ik ben geboren in een Maaslands kasteel.
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Knap van u. Geoloog van opleiding?
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar nee, gewoon ATLAS!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weet U wat bloedgroepen zijn ?
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Definieer eens genocide... Verdrijvingen kunnen een onderdeel zijn van een genocide, maar zijn er op zichzelf geen. De grootste gekende verdrijving is bij mijn weten, de verdrijving van duitsers uit de gebieden ten oosten van de Oder-Neisse grens en het sudetenland, samen met de Polen uit het toenmalige oost Polen - dit was geen genocide & is zelfs aanvaard in brede kringen als zijnde een rechtmatig gevolg van WO II.
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is voor velen vanzelfsprekend moeilijk te verteren dat het staatshoof van een "islamietisch land" een europeaan zou kunnen zijn. Die waren er in het verleden & zullen er ook in de toekomst zijn.
![]() |
#35 |
|
![]() Ik blijf erbij dat die discussie zinloos is zolang er geen duidelijke definitie is van Europeaan.....
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is het Ke Nan ook ontgaan dat heel het Europese gedeelte van wat men nu Turkije noemt, in feite gewoon GRIEKENLAND was hé. Of heeft er al ooit iemand gehoord dat Troje in Turkije lag in de tijd van Odysseus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 15 juni 2008 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Inderdaad, maar het Ottomaanse Rijk was wel een serieus lappendeken. Toen Griekenland onafhankelijk werd, leefden er meer Grieken buiten dat land dan erin. Toch leefden er vroeger in het huidige Griekenland heel wat Turken, met Turkse dorpen en al ( Jan Van den Berghe weet nogal veel daarover, meen ik me te herinneren)
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() |