![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Bravo Ierland,tijd dat die gebuisde politiekers een de wind vanvoor krijgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() Mijn beste Pelgrim. Als die "wijze mensen" na jarenlang nadenken dat niet kunnen uitleggen aan de 'vox populi', laat staan hen overtuigen, dean isq er wel degelijk iets aan de hand: nl. dat het volk niet begrijupt dat die zogenaamde wijze mensen, ook na jarenlang nadenken, een systeem hebben ontwikkeld waarvan ze, weer jaren later, vinden dat het niet echt deugt, en men het daaromp maar aan zijn laars moet lappen.
Het feit dat slecht één land het volk laat beslissen in welke mate het zijn souvereniteit afstaat, is niet bepaald hoopgevend voor de democratische toekomst van, het Europees project. En d�*�*rom alleen al moet men het afkeuren!!!
Renaat Van Poelvoorde Voor wie meer inzicht wilt krijgen over wie ik ben en wat mij drijft: http://www.rvp.be Laatst gewijzigd door renaat6 : 14 juni 2008 om 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ierland... Ierland van alle lidstaten Ierland. sjah...
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() laat de Europese staten mekaar maar goed beconcurreren op fiscaal vlak.
Het is niet te verwonderen dat de belgische politieke 'elite' (kwal Martens en leugenaer verhofstadt) zo pro-europees is. Die hun missie is om de burgers zoveel mogelijk te scheren. Daarvoor moet ze stilzitten natuurlijk, ttz geen referendums krijgen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 juni 2008 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat ze maar opletten in Ierland of Bush zet ze nog bij op zijn "Axis of Evil" lijstje.
En worden ze beschuldigd van het, in het geheim, aanmaken van nucleaire wapens. Waarna hij aan zijn bondgenoot "Crembo" vraagt ze te elimineren met zijn 90 mm kanonnen...enz ![]()
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De rechters van het Hof van Justitie zijn niet aan een gerechtelijk wetboek gebonden, stellen volgens de oude en het nieuwe Verdrag hun eigen handleiding voor de procesvoering samen, een flinterdun boekje dat niet veel meer dan een vrijbrief voor willekeur vormt. Deze rechters zijn hun eigen wetgever! Erger nog: ze zijn hun eigen uitvoerende macht, want niemand staat boven hen; er bestaat geen minister van justitie in de EU, de rechters staan zelf aan het hoofd van de "instelling" die nogal misleidend ook Hof van Justitie heet. Erger nog: zij bepalen wat de wetten uiteindelijk betekenen, ook het Verdrag. Erger nog: ze zijn niemand verantwoording verschuldigd en kunnen niet door de Commissie, de Raad of het Parlement worden afgezet Erger nog: zij kunnen wel parlementariërs uit hun ambt ontzetten Besluit: niet alleen moet er in de EU een echte scheiding der machten komen, maar een nieuw EU-Verdrag moet schoon schip maken en de bestaande jurisprudentie, die ontwikkeld is door rechters die niemand verantwoording schuldig waren, die dus tegen uw en mijn belangen tot stand is gekomen, haar rechtskracht ontnemen door een INHOUDELIJK VOLKOMEN NIEUWE GRONDWET voor Europa te laten schrijven. Door het Parlement, met referendum-inspraak voor het volk. In 27 landen. De Ieren hebben het gevaar van een despotisch regime een beetje voor ons bezworen. Het regime is er al, maar toont nog niet zijn tanden. Het heeft een nieuw Verdrag nodig om repressiever te kunnen worden. Na Lissabon zou het zich dat geleidelijk wel hebben kunnen veroorloven, en als wij toestaan dat onze Ierse redders monddood worden gemaakt, de uitslag van het referendum opzij geschoven, dan komt weldra de dag waarop niemand uw en mijn vrijheid nog kan redden, waarop niemand uw en mijn mening nog wil weten, als het in 26 landen niet al zo ver is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En als u dan zegt: "ik voel me niet lekker met dit nieuwe verdrag", dan antwoorden deze wijze mensen: "Accepteer maar, zonder blabla!" En als u dan zegt: "het loopt fout", dan antwoorden ze: "daaraan besteed ik geen blabla!" Zoals dit arrogante heerschap, dat borg staat voor correcte EU-boekhouding en -begroting: http://www.indymedia.ie/article/87847 En met ieder nieuw verdrag hebben de wijze mensen meer te zeggen, en u en ik, de dwazen dus, minder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() grof hoe De Tijd over de Ierse nee-stemmers spreekt: "we mogen de boel niet laten blokkeren door een handjevol Ierse egoïsten".
Het zijn dan ook de enigen die erover MOGEN stemmen, de rest van de inwoners van de EU is gewoonweg monddood gemaakt door geen referenda te organiseren, omdat de regeringen verdomde goed weten dat het dan ook meermaals neen wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Belgie is gevaarlijker voor Europa dan Ierland.
Het voortdurend drammen met federalistische idealen heeft de schrik voor Europa groter gemaakt dan ooit. De Euroscepsis is de afgelopen jaren sterk toegenomen in de meeste EU landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind de topic titel wel verkeerd. De europese democratie is niet gered, de EU blijft even ondemocratisch als voorheen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() wat is dat trouwens voor een populistische modekramp, die referanda.
democratie hoort REPRESENTATIEF te zijn en niet rechtstreeks. rechtstreekse democratie werkte misschien in een stadstaat zoals athene maar complexe dossiers overlaten aan de handopsteking des volks heeft niks met democratie te maken maar ontaard gewoon in een beleid dat gebaseerd op gokken. staat het beleid u niet aan stem dan voor andere mensen of partijen de volgende keer. als ge zelf aan de touwtjes wilt trekken, ga dan zelf in de politiek. als ge geen belastingen wilt betalen, verhuis dan naar monaco. maar zit niet te zeiken dat ge in godweet wat voor onderdrukking en ellende moet leven. probeer eens niet de verwende kinderen uit te hangen die vrede, stabiliteit, vrijheid en democratie vanzelfsprekend vinden, want dat is het niet. en voor degenen die vinden dat ze niet vrij zijn en niet in een democratie leven: het eindresultaat van het streven naar jullie absurde -doch zeer hippe want lekker tégen alles- iedeëen over wat vrijheid en democratie volgens jullie dan wél zouden zijn zou wel eens kunnen eindigen in het tegenovergestelde. |
![]() |
![]() |