![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens als ik geld kan lenen aan 4% dan betekent dat nog niet dat de kost van dat gebouw 4% is hé... je moet daar nog eens de risicos optellen, het onderhoud, de verzekeringen,... Uiteraard is dat een inkomst. Idem voor een bedrijf dat haar logistieke gebouwen verhuurd aan vb. WDP . Bij de verkoop ervan komt daar het verkoopbedrag 100% binnen als inkomst (een opbrengst dus) een uitzonderlijke opbrengt maar toch een opbrengst. En bij het verhuren gaat dat een kost zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() largo
als je een beetje zoekt, en erop let en eens uw rekenmachientje pakt, komen de rendementen op 6-10% uit; Wat netjes het dubbel of driedubbel is van wat een gewone particulier krijgt voor het verhuur van zijn huis bvb Een ander voordeel zal zijn dat bvb de BTW afgetrokken wordt... terwijl de overheid dat voor zichzelf niet kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Inderdaad voor bedrijven spelen de belastingen (niet de BTW hé de BEDRIJFSbelastingen) een grote rol bij het verhuren i.p.v. kopen. Maar ook de nood aan werkkapitaal, de opportuniteitskosten van hun eigen middelen, de kosten van onderhoud,...
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- een gebouw stijgt in waarde een lening niet: dat blijkt dus bij Sale-Leaseback totaal niet meer nodig - een huurinkomst wordt geindexeerd, dus blijft waardevast, interestlasten niet: Dus nog een reden temeer dat je niet meer moet geven dan je kunt lenen. - een gebouw heeft onderhoudskosten bvb arato van 2-3% Dat is de enige reden waarom je meer zou geven. - hoe los je het dilemma van isolatie op ? de huurder wil niet meerbetalen de verhuurder wil niet investeren als hij niet meer verdient. - Je hebt het ene moment 100M schulden, en het ander moment 100M Sale Leasback, dus 100M inkomsten ??? Uw schulden zakken niet, en toch heb je inkomsten. Ik blijf erbij het is boekhoudkundig volledig van de pot gerukt. En het zijn lucratieve contracten waar er volgens mij een zweem van corruptie kan aanhangen. - EN ik zie intuitief dat die vennootschappen meer rendement krijgen voor hun investeringen in Immo, dan wat ik als kleine burger kan krijgen voor de verhuur van vastgoed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
|
![]() Citaat:
wat blijkt totaal niet meer nodig? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is boekhoudkundig helemaal niet van de pot gerukt integendeel het is boekhoudkundig zelf zeer 'in'. het gaat om waarde van geld in functie van de tijd, niet oneindige aanwezigheid van financiële middelen en opportuniteitskost van geld. Helemaal niet van de pot gerukt... Citaat:
Het enige waar immo's geld op verdienen is hun effectiviteit (beter zijn dan de markt).
![]() |
![]() |