Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2008, 12:41   #21
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Ooohw, omdat hun mening niet strookt met de jouwe, moeten die maar niet genoemd worden? Beetje last van censuritis?

Je vergeet overigens te vermelden dat ik duvelke ook aanhaalde...

EDIT:

Blijkbaar heb jij ook zo'n school bezocht, aangezien je niet weet dat bij inversie de 't' in de tweede persoon enkelvoud in de tegenwoorde tijd weggelaten wordt.

Dus: jij loopt (met 't'), maar: loop jij? (zonder 't')
Meneer is schoolmeester ?
Zijn de argumenten op dat je nu gaat focussen op mijn spelling ?
Doe maar.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:46   #22
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Dit is een nietszeggende relatie die jij legt.

(..)

Wees wel eerlijk om verder te kijken, en niet enkel te focussen op wat je gepast lijkt.

Zoals je ziet, lach ik bijzonder hartelijk met de onzin die je hier aan het verkopen bent. Vooral omdat die uitgerekend van jou, de grootmeester der nietszeggendheid & en enkel te zien wat je wilt zien, komt.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:51   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de Antwerpse univ. lopen er nu ook tal van radicale reactionaire, totaal gesluierde moslimmeisjes rond, die zich blijkbaar superieur wanen, steeds bijeenklitten en geen contact hebben met andere studenten.
een jaar of vier geleden (als het niet langer was) orakelde Bea Cantillon toch in haar rede dat ze binnen tien jaar minstens 30% hoofddoeken in haar aula wou hebben zitten? Als "afspiegeling" van de maatschappij kan dat dan wel tellen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 12:51   #24
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Zoals je ziet, lach ik bijzonder hartelijk met de onzin die je hier aan het verkopen bent. Vooral omdat die uitgerekend van jou, de grootmeester der nietszeggendheid & en enkel te zien wat je wilt zien, komt.

Weerleg dan met concrete feiten het volgende:

Neptunus: Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat werkgevers liever geen allochtonen aanwerven voor bepaalde functies, omdat men niet weet of die persoon wel zijn/haar diploma waard is en of die wel voldoende bekwaam is.

Goodwill: Dit is een nietszeggende relatie die jij legt.
Er zijn diverse factoren waarom een werkgever eventueel een allochtoon niet wenst aan te nemen. Wees wel eerlijk om verder te kijken, en niet enkel te focussen op wat je gepast lijkt.
Oud 17 juni 2008, 12:52   #25
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer is schoolmeester ?
Zijn de argumenten op dat je nu gaat focussen op mijn spelling ?
Doe maar.
Mijn argumenten zijn verre van op. Integendeel, ik heb nog genoeg argumenten over. Echter, ik ga die niet aan jou verspillen aangezien jij toch niet begrijpend kan of wil lezen, en immer met waardeloze one-liners komt die in niets tot een zinnige discussie bijdragen.

Haal dat 'good' gerust weg uit je forumnaam, want jij bent helemaal niet van goede wil, maar een in het beste geval bijzonder slecht geïnformeerd iemand die de klok wel heeft horen luiden, maar geen enkel idee heeft waar die klepel nou te vinden kan zijn, en in het slechtste geval iemand die willens en wetens discussies met nietszeggende prietpraat komt verstoren.
Oud 17 juni 2008, 12:53   #26
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een jaar of vier geleden (als het niet langer was) orakelde Bea Cantillon toch in haar rede dat ze binnen tien jaar minstens 30% hoofddoeken in haar aula wou hebben zitten? Als "afspiegeling" van de maatschappij kan dat dan wel tellen!
dit heeft niets met het onderwerp van deze topic te maken: dus off topic
Oud 17 juni 2008, 12:54   #27
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:

Neptunus: Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat werkgevers liever geen allochtonen aanwerven voor bepaalde functies, omdat men niet weet of die persoon wel zijn/haar diploma waard is en of die wel voldoende bekwaam is.

Goodwill: Dit is een nietszeggende relatie die jij legt.
Er zijn diverse factoren waarom een werkgever eventueel een allochtoon niet wenst aan te nemen. Wees wel eerlijk om verder te kijken, en niet enkel te focussen op wat je gepast lijkt.
Waarom zou ik beweringen die door een ander gedaan zijn, en die jou niet welgevallig zijn, moeten weerleggen? Vraag dat aan hem, niet aan mij.
Oud 17 juni 2008, 12:57   #28
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn argumenten zijn verre van op. Integendeel, ik heb nog genoeg argumenten over. Echter, ik ga die niet aan jou verspillen aangezien jij toch niet begrijpend kan of wil lezen, en immer met waardeloze one-liners komt die in niets tot een zinnige discussie bijdragen.

Haal dat 'good' gerust weg uit je forumnaam, want jij bent helemaal niet van goede wil, maar een in het beste geval bijzonder slecht geïnformeerd iemand die de klok wel heeft horen luiden, maar geen enkel idee heeft waar die klepel nou te vinden kan zijn, en in het slechtste geval iemand die willens en wetens discussies met nietszeggende prietpraat komt verstoren.
Tja, als je dat vindt.

Hrafvar, Als je echt argumenten hebt, bewijs dan met concrete bewijzen je gelijk in plaats van rond de pot te draaien en met nietszeggende conclusies en veralgemeningen af te komen.

Laatst gewijzigd door goodwill : 17 juni 2008 om 12:57.
Oud 17 juni 2008, 13:02   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit heeft niets met het onderwerp van deze topic te maken: dus off topic
toch wel mijn lieve schat!

Om aan 30% hoofddoeken in de aula te geraken moet je allochtonen nu eenmaal positief discrimineren. Er zijn nu eenmaal geen 30% moslims in onze maatschappij, laat staan dat dan nog enkel de meisjes met een hoofddoek zouden verderstuderen.

Het gaat hier weldegelijk over OVERWAARDERING zodat ze denken dat ze verder zullen kunnen studeren.

zie ook: http://forum.politics.be/showthread.php?t=21595

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 13:09   #30
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Het is inderdaad een feit dat aan allochtone leerlingen minder eisen worden gesteld en dat hun prestaties in verhouding te hoog verloond worden (punten geven die ze eigenlijk niet verdienen). Wat we ook vastsstellen is dat in scholen die bijna volledig uit allochtone leerlingen bestaat, de weinige autochtonen worden gediscrimineerd, zowel door tal van andere leerlingen (meestal gaat het om moslims) als door sommige idiote wereldvreemde leerkrachten.

Feit is ook dat het algemeen niveau van dergelijke scholen VEEL lager ligt dan dit in 'witte scholen' en dat men zich ernstig vragen mag stellen over de waarde van de diploma's van sommige scholen. Sommige werkgevers hebben dit door en nemen liever geen mensen aan die uit welbepaalde scholen komen.

Ook de universiteit lijdt aan niveauverlaging. Aan de Antwerpse univ. lopen er nu ook tal van radicale reactionaire, totaal gesluierde moslimmeisjes rond, die zich blijkbaar superieur wanen, steeds bijeenklitten en geen contact hebben met andere studenten. Op een ostentatieve manier waren ze met hun extreemrechtse moslimkledij door de gangen en dagen er het personeel en andere studenten uit. Volledig gesluierd komen ze examens afleggen en professoren durven niets anders dan TE hoge punten geven, uit vrees voor racist te worden uitgemaakt. Zo komt het dat er nu allochtonen afstuderen aan de universteit die hun diploma (diploma's devalueren) echt niet waard zijn en die er nog niet in slagen om een brief op te stellen in deftig Nederlands. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat werkgevers liever geen allochtonen aanwerven voor bepaalde functies, omdat men niet weet of die persoon wel zijn/haar diploma waard is en of die wel voldoende bekwaam is.
Hoe weten de profs dan wie wie is? Eén goede studente kan de examens afleggen in plaats van de anderen.
Oud 17 juni 2008, 13:21   #31
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik beweringen die door een ander gedaan zijn, en die jou niet welgevallig zijn, moeten weerleggen? Vraag dat aan hem, niet aan mij.
blijkbaar vind je mijn opmerking onzinning:
"Er zijn diverse factoren waarom een werkgever eventueel een allochtoon niet wenst aan te nemen".

Is het zo onzinnig om te stellen dat er diverse redenen kunnen zijn waarom een werkgever eventueel geen allochtoon aanneemt ?
zoals vb.
- communicatieprobleem (vb . taal)
- een opleiding die niet beantwoord aan het gezocht profiel
- leeftijd
- te weinig ervaring
- niet passend in het bedrijf
- omdat de klanten liever niet bediend willen worden door een allochtoon (echt als reden aangegeven door een werkgever tijdens een tv-reportage; denk vb ook aan dat bedrijf die garagepoorten installeert)
- achtergrond van de werkgever
- ...

dus je ziet we kunnen diverse redenen aanhalen, die een rol kunnen spelen bij niet-aanwerving.
Oud 17 juni 2008, 13:26   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook de universiteit lijdt aan niveauverlaging. Aan de Antwerpse univ. lopen er nu ook tal van radicale reactionaire, totaal gesluierde moslimmeisjes rond, die zich blijkbaar superieur wanen, steeds bijeenklitten en geen contact hebben met andere studenten. Op een ostentatieve manier waren ze met hun extreemrechtse moslimkledij door de gangen en dagen er het personeel en andere studenten uit. Volledig gesluierd komen ze examens afleggen en professoren durven niets anders dan TE hoge punten geven, uit vrees voor racist te worden uitgemaakt. Zo komt het dat er nu allochtonen afstuderen aan de universteit die hun diploma (diploma's devalueren) echt niet waard zijn en die er nog niet in slagen om een brief op te stellen in deftig Nederlands. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat werkgevers liever geen allochtonen aanwerven voor bepaalde functies, omdat men niet weet of die persoon wel zijn/haar diploma waard is en of die wel voldoende bekwaam is.
Het feit dat universiteiten ook aan niveauverlaging lijden heeft niks maar dan ook niks te maken met het feit dat er allochtonen studeren. Qua gratuite uitspraak kan dit wel tellen zeg.

Het feit dat het niveau aan de universiteit verlaagt komt er enkel en alleen doordat die idioot van een vandenbroecke de subsidies koppelt aan het slaagpercentage. Niet meer, niet minder.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2008, 17:00   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat werkgevers liever geen allochtonen aanwerven voor bepaalde functies, omdat men niet weet of die persoon wel zijn/haar diploma waard is en of die wel voldoende bekwaam is.
Je kan als werkgever al een selectie maken op schrijfstijl/fouten in het Curriculum Vitae. Daar moet je de naam niet voor lezen. Als een universiteits diploma samengaat met erbarmelijke stijl en spelling('t is echt niet moeilijk een spellingchecker in word te gebruiken), dan mag men toch twijfels hebben over de waarde van dit diploma.

Citaat:
Dit is een nietszeggende relatie die jij legt.
Ik ga even eerlijk zijn, en mezelf in de schoenen van een werkgever zetten-maar ik ga wel de ervaring van de werkvloer die ik heb meetellen.

Ik werf geen vrouwen tussen de 18 en 45 jaar aan, en al zeker geen vrouwen met kinderen. Tot nu toe lijkt het er sterk op dat een "vast contract" de beste vruchtbaarheidsbehandeling is die ik ken. En telkens een kleine "ziek/lastig is" komen ze al zeuren voor sociaal verlof, of vallen de doktersbriefjes voor een paar dagen aan de lopende meter binnen.
Dit vermijd in 1 keer het concept racisme ten opzichte van hoofdoekjes.

Noord Afrikaanse mannelijke allochtonen. Voor er een vast contract is, zijn het correcte werknemers. Maar in veel gevallen is dat compleet om zeep bij dat contract van onbepaalde duur. Dus, spijtig voor die paar goeien, maar ik pas. Ook veroorzaken ze wrevel bij de racistische niet Noord Afrikaanse werknemers. En gezien de attitude tegenover vrouwen die ik al gezien heb, is het maar goed dat ik die ook niet in dienst zou hebben.

Zwart Afrikanen. Ik heb maar 1 collega gehad van dit "type" en die ervaring is triest. Maar ik ga daar de twijfel laten meespelen.

En voor alle anderen, ik hoop dat ze een goeie spellingchecker gebruiken voor hun CV, en dat CV opsturen/Emailen/afgeven in de talen die ze aangeven te kunnen gebruiken.
Oud 18 juni 2008, 19:25   #34
Neptunus
Gouverneur

Standaard

goodwill,
Deze vaststellingen zijn gebaseerd op achtergrondkennis en vooral ervaringen in de concrete realiteit en op het terrein. Jij ontkent alles zonder meer, je kan niets weerleggen omdat je zelf geen enkele kennis en ervaring hebt terzake.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:30   #35
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Het feit dat het niveau aan de universiteit verlaagt komt er enkel en alleen doordat die idioot van een vandenbroecke de subsidies koppelt aan het slaagpercentage. Niet meer, niet minder.[/quote]

Dit systeem van het koppelen van subsidies aan de slaagpercentages is nog niet in voege, de huidige daling van het niveau aan de universiteit is bijgevolg niet daaraan te wijten, maar aan het feit dat de eisen worden verlaagd.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 09:29   #36
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
goodwill,
Deze vaststellingen zijn gebaseerd op achtergrondkennis en vooral ervaringen in de concrete realiteit en op het terrein. Jij ontkent alles zonder meer, je kan niets weerleggen omdat je zelf geen enkele kennis en ervaring hebt terzake.
natuurlijk neptunus.

Ik ontken alles.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be