![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben voor een verplichte rooktest op de leeftijd van 12 jaar. Verplicht 1 pakje cigaretten op te roken binnen de 2 uur. Tot ze er zo ziek van zijn dat ze er nooit meer aankomen. Ik heb spijt dat dit me niet overkomen is. Ik ben al jaren een kettingroker en geraak er nooit meer af. Was ik maar niet begonnen ... (En ondertussen ben ik er weer eentje aan het opstoken. Heerlijk !) Laatst gewijzigd door Pick Nick : 24 juni 2008 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Rokers kosten de ziekteverzekering handenvol geld, om nog maar te zwijgen over de kosten te wijten aan passief roken. Het feit dat rokers gemiddeld sneller sterven, en aldus een besparing betekenen voor het pensioenfonds, is een boutade. De grote kosten verbonden aan hun rookgedrag doet dit tenminste voor een deel teniet. Ik zwijg dan nog over het feit dat rokers ook consumenten zijn, en nog heel veel geld kunnen spenderen aan alles en nog wat, indien ze blijven leven uiteraard. Het is niet zo dat de pensioenen die uitbetaald worden, in een bodemloos gat gestort worden. Via belastingen en consumptiegedrag - goed voor de economie - komt dat voor een heel groot deel weer terug in de schatkist. |
|
![]() |
![]() |