![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Hmm...als ze dit doorvoeren...tijd om te emigreren als ik afgestudeerd ben, iemand enige suggesties
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Klinkt niet slecht, Finland of Denemarken lijkt me ook wel wat. Ik kan altijd proberen binnen een paar jaar een leuk land te vinden via erasmus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Als ik die tekst lees, lijkt het erop dat de CVP vlaanderen weer eens uitverkoopt.
Kan hier eens een CD&Ver uitleggen waarom dit akkoord voordelig is voor vlaanderen of heeft het enkel te maken met postjes verdelen? Fred
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil eens dringend de commentaar van de N-VA horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat geeft toch al een zekere kijk op de zaken. De Standaard Online vrijdag 20 juni 2008 | Bron: belga Peeters wil personenbelasting regionaliseren BRUSSEL - Vlaams minister-president Kris Peeters staat achter de voorstellen van zijn partij CD&V rond het financieringsmodel voor België. 'De Vlaamse regering en het Vlaams parlement zijn vragende partij voor een zo groot mogelijke zeggenschap over de personenbelasting', zegt hij. De minister-president ontkent dat het model nadelig zou zijn voor de deelstaten. CD&V stelt voor om de manier waarop de verschillende overheden in ons land gefinancierd worden, grondig te wijzigen. De deelstaten zouden een groot deel van de personenbelasting toekennen aan de gewesten. Die financiering moet in de plaats komen van de federale dotaties voor de deelstaten, een systeem dat voor de financiële leefbaarheid van de federale overheid onhoudbaar is geworden. Volgens krantenberichten zou CD&V voorstellen om 80 procent van de personenbelasting aan de gewesten te geven, 20 procent zou federaal blijven. Door de bevoegdheid over de personenbelasting te krijgen, zou Vlaanderen een fiscaal beleid kunnen voeren in functie van haar bevoegdheden. Zo zou de Vlaamse regering belastingen of kortingen in functie van zaken als leefmilieu of arbeidsmarkt kunnen doorvoeren. Een dergelijk systeem is niet noodzakelijk nadelig voor de deelstaten, zegt Peeters, ook niet voor Wallonië. Wel worden de deelstaten geresponsabiliseerd. Voor Brussel, waar het fiscaal draagvlak een stuk zwakker staat, zou er een correctie komen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Non.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Buiten de inkomsten uit de personenbelasting voorziet CD&V ook nog in een vaste dotatie of 'sokkelfinanciering'. Vlaanderen zou elk jaar 2,3 miljard euro krijgen, Wallonië 1,6 miljard, de Franse Gemeenschap 1,3 miljard en Brussel 200 miljoen. Die bedragen zouden niet meer worden geïndexeerd.
Waarom krijgt Wallonië en de Franse gemeenschap MEER dan Vlaanderen ?????
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() -
Laatst gewijzigd door giserke : 20 juni 2008 om 23:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer de CD&V dit goedkeurd, is er geen kartel meer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() vr 20/06/08 22:29 - Een voorstel van CD&V dat de federale overheid meer geld geeft maar tegelijk meer fiscale autonomie betekent voor de gewesten, wordt negatief onthaald door de Franstaligen. Intussen is premier Yves Leterme (CD&V) begonnen met het overleg tussen de meerderheidspartijen en de groenen. Op een geheime plaats werd 2,5 uur onderhandeld.Is dat voorstel van de CD&V nu nadelig voor Vlaanderen, Brussel en Wallonië? ![]() Maar misschien heeft elk nadeel ook wel zijn voordeel... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik het goed begrijp gaan die BHV walen straks blij zijn dat ze in Vlaanderen wonen, de andere helft van de walen zal zijn huis aan de kust als eerste verblijft noteren, en dan zullen nog juist het parasietepubliekje van dirupo de begroting van wallonie rechthouden. Ik kan het toch wel geloven dat ze daar hun dipje hebben in wallonie, die mensen hebben toch ook hersenen.. Na 20-30 jaar opvoeden word het kind volwassen..
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 juni 2008 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |