Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2004, 20:54   #21
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Nou, ik heb God zichzelf nog nooit zien bewijzen Maar dat mensen God naar hun gelijkenis geschapen hebben, dat staat in de Bijbel toch? En dat verspreiden zij, en door dat te verspreiden creëren ze een God. En voor je erover begint: neen ik was er niet bij, dat is de basis van alle geloof.
Wat een sofisme van jewelste.

Nergens staat in de Bijbel dat de mensen God naar hun gelijkenis hebben geschapen. Eerst de Bijbel lezen voor u weer zo'n onzin uitkraamt.
Pfff... ik ga geen moppen meer proberen uit te halen met u, u bent er niet vatbaar voor

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 20:55   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfff... ik ga geen moppen meer proberen uit te halen met u, u bent er niet vatbaar voor
Hoeft ook niet. Moppen vertel ik wel in de dorpskroeg hier. Op dit forum discussieer ik graag op een inhoudelijke manier.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 21:01   #23
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er geen enkel probleem mee hoor, dat u gelooft Maar als ik in discussie ga met een gelovige zegt ie altijd weer dat ik nog nooit goed gekeken heb... en dat ik eerst moet geloven voor ik zal weten of God bestaat... njah die logica, daar hou ik niet zo van
Als ik u ridiculiseer: excuses ik flap er gewoon uit wat ik denk
Tja, ik heb dit soort van discussies al veel te vaak meegemaakt... om uiteindelijk tot het inzicht gekomen te zijn dat je over de essentie van geloof best niet teveel blabla verkoopt. Geloof moet je "ondervinden" op talloze vlakken vooraleer je er een oordeel over kan vormen. Sommige van m'n vrienden begrijpen me heel goed (denk ik) zonder zelf ook maar voor één grammetje gelovig te zijn; ze zien wel in hoe inspirerend en motiverend het geloof kan zijn.

Wat ik hier heel veel lees, is hoe "slecht" het geloof wel is. Veel minder reactie komt er wanneer ik er af en toe eens op wijs hoeveel goeds, welke toegevoegde waarde er uitgaat van de christelijke geloofsgemeenschappen. En niet alleen voor gelovigen zelf.
Oud 21 maart 2004, 21:03   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mens heeft God gecreëerd, het tegenovergestelde moet nog steeds bewezen worden.

Jullie spelen allemaal met nuances en verklaringen van teksten, en allemaal beweren jullie het gelijk aan jullie kant te hebben. Waar blijven al die zieltjes bij de geboorte eigenlijk vandaan komen? Is het niet veel logischer om in een soort wedergeboorte te geloven dan in een geloof waarbij er steeds meer mensen bijkomen, die allemaal netjes een plek in hemel of hel krijgen? Ik bedoel, God kan misschien veel, maar nieuwe zieltjes maken zoals "in het begin der tijden", ik weet niet of het veel zin heeft daar veel energie aan te verspillen als het daarboven in de hemel en de hel vol zit met zieltjes die niks anders meer doen dan genieten of gepijnigd worden. Ik zou toch wel slimmer zijn, moest ik God zijn.
Met een wedergeboorte kom je ook geen stap verder.
Ook in dat geval moeten er zieltjes bijgemaakt worden om de bevolkingsexplosie te verklaren.
Veel eenvoudiger lijkt mij dat de zieltjes sterven met het lichaam.
Alleen uw ideeën kunnen overleven in de geesten van uw medemens en uw nakomelingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 21:06   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

En heeft er al eens iemand stilgestaan bij het werk dat die 72 maagden voor mekaar moeten krijgen? Ik denk dat zoiets ook gene kattepis is tegenwoordig hoor!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 21:13   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mustapha
Ze hebben 2 maal moeten emigreren om te ontkomen van de gruweldaden tegen de Moslims toen. Ene keer naar Abessinië (wat nu Ethiopie is) en andere keer naar Medina.

Toen de moslims in aantal groter en groter werden, lieten ze zich niet meer doen en vormden een sterke leger om zich te verzetten.
Allez! wat ge nu zegt! Hebt ge er enig idee van waarom al die arabieren nu nog steeds uit hun eigen gecreëerde islamitische landen moeten gaan emigreren?
Je zou toch denken dat tenminste Saoudi en Iran al een beter soelaas konden vormen dan het heidense ongelovige West Europa? Waarom nu niet voor de derde maal emigreren naar je eigen geloofsgenoten? Waarom in feite emigreren uit islamitische landen tout court?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 maart 2004, 22:18   #27
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Wat ben ik blij dat Jan Van Den Berg hier aanwezig is. Ik veronderstel dat je wat kennis hebt van de Bijbel

U kan mij ongetwijfeld redden ...

Verklaar mij het volgende:
(komt van de Bijbel)

Samuël 8:4
…en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk…
MET
Kronieken 18: 4
...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…

Koningen 4:26
…Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden…
MET
Kronieken 9:25
…Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden…

Samuël8:9-10
…Toen Toi, de koning van Hamat, … en …zond Toi zijn zoon Joram naar koning David…
MET
Kronieken 18:9-10
…Toen Tou, de koning van Hamat, … en …zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David…

Om u de kans te geven, hou ik het voorlopig bij deze drie

Komt uit UW boek m'n beste, een heilige boek die verkracht is doorheen de tijd. Van de ene taal naar de andere taal vertaald, dan weer in een andere taal, naar een andere, pakt een ander taal, vertaald in een ander taal, dan weer een ander taal, getransfereerd naar een ander taal....
Begrijpelijk dus dat er zoveel fouten inzit.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 22:23   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

gelukkig dat we van de koran weten dat het allemaal ECHT heel erg waar is wat erin staat! dat maakt het juist zo leuk

Hebt ge ondertussen al gevonden in welke POEL de zon ondergaat?

Oud 21 maart 2004, 22:23   #29
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Wat ben ik blij dat Jan Van Den Berg hier aanwezig is. Ik veronderstel dat je wat kennis hebt van de Bijbel

U kan mij ongetwijfeld redden ...

Verklaar mij het volgende:
(komt van de Bijbel)

Samuël 8:4
…en David nam van hem gevangen zeventienhonderd ruiters en twintigduizend man voetvolk…
MET
Kronieken 18: 4
...David veroverde op hem duizend wagens, zevenduizend ruiters en twintigduizend man voetvolk…

Koningen 4:26
…Voorts had Salomo veertigduizend kribben voor de paarden…
MET
Kronieken 9:25
…Voorts had Salomo vierduizend stallingen voor de paarden…

Samuël8:9-10
…Toen Toi, de koning van Hamat, … en …zond Toi zijn zoon Joram naar koning David…
MET
Kronieken 18:9-10
…Toen Tou, de koning van Hamat, … en …zond hij zijn zoon Hadoram met naar koning David…

Om u de kans te geven, hou ik het voorlopig bij deze drie

Komt uit UW boek m'n beste, een heilige boek die verkracht is doorheen de tijd. Van de ene taal naar de andere taal vertaald, dan weer in een andere taal, naar een andere, pakt een ander taal, vertaald in een ander taal, dan weer een ander taal, getransfereerd naar een ander taal....
Begrijpelijk dus dat er zoveel fouten inzit.
... en daarmee bewijst u .... ja, wat eigenlijk
Oud 21 maart 2004, 22:28   #30
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Toen jullie bang waren om de oceaan in te gaan vanwege het feit dat men schrik had dat men plots naar beneden zou tuimelen, was elke Moslim ervan overtuigd dat het zo niet was EN dat 1400jaar geleden.

Moslimstudenten waren de eerste om aardBOLLEN te gebruiken

“Hebben jullie niet gezien dat God de nacht over laat gaan in de dag en de dag over laat gaan in de nacht?” (Qor’aan 31:29).

“Hij wikkelt de nacht om de dag en de dag om de nacht” (Qor’aan 39:5).

Het woord ‘omwikkelen’ in de bovenstaande vers is de vertaling van het werkwoord kawwara, welke gebruikt wordt om de handeling ‘het wikkelen van een tulband rondom een hoofd’ te omschrijven. Om deze uitspraak volledig te kunnen begrijpen, moesten de lezers van de Qor’aan de aarde wel als een bol zien.

Lees het volgende commentaar eens van een westerse wetenschapper.

Dr. Bucaille “Dit proces van eeuwig wikkelen, daarbij inbegrepen de zone van interpenetratie van de ene sector door de ander, komt in de Qor’aan tot uitdrukking alsof het concept, dat de aarde rond is, al in die tijd bestond – wat duidelijk niet het geval was.”
Oud 21 maart 2004, 22:29   #31
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Ik richt mij tot Jan.
Wat ik duidelijk laat merken.

U hoeft dus voor hem niet in de verdediging te gaan
Hij is oud en wijs genoeg.
Oud 21 maart 2004, 22:30   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen jullie bang waren om de oceaan in te gaan vanwege het feit dat men schrik had dat men plots naar beneden zou tuimelen, was elke Moslim ervan overtuigd dat het zo niet was EN dat 1400jaar geleden.

“Hebben jullie niet gezien dat God de nacht over laat gaan in de dag en de dag over laat gaan in de nacht?” (Qor’aan 31:29).

Het woord ‘omwikkelen’ in de bovenstaande vers is de vertaling van het werkwoord kawwara, welke gebruikt wordt om de handeling ‘het wikkelen van een tulband rondom een hoofd’ te omschrijven. Om deze uitspraak volledig te kunnen begrijpen, moesten de lezers van de Qor’aan de aarde wel als een bol zien.

Dr. Bucaille “Dit proces van eeuwig wikkelen, daarbij inbegrepen de zone van interpenetratie van de ene sector door de ander, komt in de Qor’aan tot uitdrukking alsof het concept, dat de aarde rond is, al in die tijd bestond – wat duidelijk niet het geval was.”
En bij de uitvinding van de aardBOLLEN is het blijkbaar ook gebleven.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 22:35   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och ja! en daarmee dat Allah al in de koran verteld heeft aan de mohamed dat Noord en Zuid Amerika ook nog op deze aarbol te vinden waren!

Waarom hebben de arabieren dan ineens niet het ruime sop gekozen om ZELF Amerika te ontdekken? Zelfs toen al moesten ze wachten tot een christen die moeite deed!

Wat vind je daarvan Mustapha?

En waarom is Mekka zogezegd het "middelpunt van de aarde (of aardBOL volgens jou nu ineens?)
Nooit van de POLEN gehoord uit de koran? Weer een missingske van gabriel zeker dat hij dat aan de mohamed vergeten was mede te delen?

Oud 21 maart 2004, 22:36   #34
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Euh... Reeds in 500 AD voer ene Sint Brendan vanuit Ierland naar Amerika (hij zocht het beloofde land); uit de manuscripten die dit verhaal vertellen "Navigatio Sancti Brendani" uit de tiende eeuw blijkt duidelijk dat men toen reeds wist dat de aarde rond was... Zelfs bolvormig!

Verkoop mij dus uw romantische vooroordelen niet he...

En, by the way... Wat heeft de islam sedertdien nog voor gedenkwaardigs voortgebracht? Me dunkt dat het zwaartepunt van de menselijke inventiviteit, wetenschap en cultuur sedert de "passagium generale" in de elfde eeuw al niet meer aan gene zijde van de Mare Nostrum ligt...
Oud 21 maart 2004, 22:36   #35
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Omdat Allah wist dat er Indianen in Amerika woonde en zoals iedereen weet streeft Allah naar rechtvaardigheid

Jullie waren bezeten door hebzucht en kolonisatiepolitiek.
Met andere woorden, het stelen zit in jullie bloed

(niet van m'n gewoonte om te dalen tot een kindjesniveau)
Oud 21 maart 2004, 22:39   #36
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Dankzij de Islam kent het westen nu UNIVERSITEITEN!

De allereerste universiteit is de Al Azhar unif in Egypte dat al 1000jaar bestond. En de Al-Zaytunah unif in Tunesie bestaat ook al een goei 1000jaar.
Zelfs de academische pet komt van daar. Wat door elke unif in het westen wordt gehanteerd

U ziet, na-apen is makkelijk hé
Oud 21 maart 2004, 22:39   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat Allah wist dat er Indianen in Amerika woonde en zoals iedereen weet streeft Allah naar rechtvaardigheid

Jullie waren bezeten door hebzucht en kolonisatiepolitiek.
Met andere woorden, het stelen zit in jullie bloed

(niet van m'n gewoonte om te dalen tot een kindjesniveau)
Daarom dat de Arabieren heel noord-afrika en het middenoosten gekoloniseerd hebben! de beschavingen vernietigd en de taal verboden!

Maar ivm met Amerika:

Dus Allah wou het niet aan de mohamed vertellen omdat hij WIST dat de christenen het vanuit zichzelf gingen ontdekken? ZOIETS?
(we krijgen wel een serieuze voorrangspositie van Allah, wees nu eerlijk)

En wat met de POLEN (Antarctica, de Noordpool?) ook Indianen?

Wat met Austrialie? OCH! natuurlijk, Allah wou dat de christenen ook d�*�*r eerst geraakten waarschijnlijk!

Oud 21 maart 2004, 22:41   #38
Mustapha
Gouverneur

Standaard

U vergeet dat Christenen eveneens mijn broeders zijn. Zij geloven in dezelfde God als waarin ik geloof.

Je moet nu niet religie gebruiken omdat het u uitkomt in uw argumentatie men beste
Oud 21 maart 2004, 22:42   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij de Islam kent het westen nu UNIVERSITEITEN!

De allereerste universiteit is de Al Azhar unif in Egypte dat al 1000jaar bestond. En de Al-Zaytunah unif in Tunesie bestaat ook al een goei 1000jaar.
Zelfs de academische pet komt van daar. Wat door elke unif in het westen wordt gehanteerd

U ziet, na-apen is makkelijk hé
Nog nooit van de Grieken en Plato gehoord zeker?
De bibliotheek van Alexandria? Van Ephese?

Ge weet toch zelf nog wel hoeveel BOEKEN de Arabieren verbrand hebben (is nog eens gebeurd door een geinspireerde navolger van uw profeet een vijftigtal jaren geleden!)

Oud 21 maart 2004, 22:43   #40
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Zoek op, het staat in WESTERSE geschiedenisboeken

Spreek je die nu ook al tegen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be