![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
----------------- wie weet wat een bitskoemer is?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarmee U meteen hebt weggeven dat U in Antwerpen bent opgegroeid.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Wat gij zijt zal ik maar niet zeggen zeker? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 24 juni 2008 om 01:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als 't Kermis in D'hel is.
Citaat:
Tijdens winteravonden alleen een klein carbidlampje voor licht en warmte achter dat houten deurtje naast de stalling.
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet zo lang geleden kende ik nog iemand via via die bij z'n thuis achter werkelijk nog in een donker afgesloten kamertje een plank had staan met een rond gat in waar je op kon zitten om ... indeed.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Gâ et nog een sjans gad! In mijn geval was er niets om voor warmte of voor verlichting te zorgen. Alles moest in den donker gebeuren.
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Op een paar uitzonderingen na hoor of gebruik ik die andere woorden toch regelmatig hoor. 't Zal toch niet aan mijn leeftijd liggen, hoop ik.
Wel al een hele tijd niet meer gehoord: - crimineel (in de betekenis van geweldig of "de max") - catché (kapot)
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een nietsnut, deugniet (bitskoemer) zal dus nog in andere streken gekend geweest zijn. het komt bovendien van "beach-comber". Allez, hoe heet dat nu, degenen die op het strand aangespoelde dingen van vergane schepen gaan zoeken. STRANDJUTTER!!! (met dank aan Sil, de strandjutter)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn grootmoeder keek vroeger altijd naar 'de berichten' of zoals wij het noemen; het nieuws.
En als er veel wind stond en alles was droog stoeberde het. Stoeberen is niet te vertalen in 1 woord, het betekent 'er waait stof op'. Vandaar de bak: Waarom is sperma nat? Het zou anders nogal stoeberen in de slaapkamer. Ne kruiwagen was vroeger ne kreugel. Ne veearts was vroeger nog gewoon ne vetterinair. En die belde je op als er iets mis was met de pullepetaten of de doeskoppen (parelhoenders en schapen).
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog genoeg mensen die naar de koer moeten gaan.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k Ga met den "triporteur" ne nieven "twalsiréé" halen en ineens zien voor anderen "balatum" ... Wel efkes de "blaffeture" dichtdoen ... Dialekten zijn plezant ... ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 24 juni 2008 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rond mijn tiende woonde ik in een huis waar de koer nog een apart hokje was met slechts een plank en een gat.
Dat is pas een koer, al was ik er toen niet echt blij mee...
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() erg genoeg dat al die woorden en uitdrukkingen verdwijnen.
ik vroeg laatst nog aan mijn kinderen of ze eens een "frinket" wilden geven. Ze wisten niet eens waar ik het over had. Terwijl het toch gewoon een vork is. Of een "temst"? Kennen ze niet. een vergiet, ja dat wel. Of, een "kastrol", klinkt toch veel mooier dan een kookpot. Ik ben een echte turnhouter, gebruik nog veel dialect, maar zelfs mijn eigen kinderen, begrijpen het niet meer. Een spijtige zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een frinket ken ik ook niet, wij eten met een "verket"....
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook verdwijnend ... vroeger had je rails van een bepaalde lengte (ik dacht zo'n 20 m of zo) maar nu door de technologie en automatisatie kunnen ze die dingen in een stuk 300m lang leggen ... de dodoefs liggen dus zo'n 15 keer verder uit elkaar waardoor je dat ritmische wat bvb ook in de muziek veel terugkomt (kedekedeng...) niet meer hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
duvelkeskermis de koer idd 30 jaar geleden bij familie op een boerderij een kotje tussen de 'voeierij' (waar uiteraard de koeien gevoederd werden) en de 'messing' (mesthoop in t midden van de vierkantshoeve) ... daar trouwens op zaterdag ook nog heelder vakanties een bad genomen in de keuken in zo'n zinken tobbe ! ![]() de keukens toen kenden ook een 'mosegat' ... een gat recht naar buiten om water weg te trekken (in de winter moest daar een krant in voor de kou ... en dan nu terug in t Stad ... wie weet nog wat 'de lantoor' is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |