Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2008, 08:59   #21
Eugeen Rob Kraat
Vreemdeling

Eugeen Rob Kraat's schermafbeelding

Standaard extra pensioenkas voor parlementariërs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
De dame op de foto heeft heel erg haar best gedaan voor het ierse NEE
Ik begrijp haar woorden. Ze is het eens met de cameramensen hun aktie.
Ze strijd voor een open democratie van binnen uit en is niet bezig haar zakken te vullen.
Ik begrijp haar ook. Kathy Sinott is een van de meer verdienstelijke parlementsleden, die zich al vele jaren inzet voor de gehandicapten.

De misstanden bij de EU zijn zo wijdverbreid dat vrijwel elke integere betrokkene vroeg of laat in de verleiding moet komen te denken: ik misbruik mijn positie niet zoals de meesten, maar als ik nou eens een voordeeltje inpik ter compensatie van een nadeel dat ik heb geleden of van werk dat ik heb verricht en waarvoor ik niet word vergoed? De laksheid heeft echter een doel: van boven tot beneden is het apparaat bezet door mensen die ergens iets hebben mispeuterd, en degenen die daarover gegevens bijhouden, en daarmee ieder willekeurig personeelslid (of, zoals in casu, lid van de instelling) kunnen chanteren, zitten aan de top, of net eronder, daar waar wordt uitgedokterd hoe wij zullen worden belazerd.

En heb je er eentje die alles correct doet, zoals Hans-Peter Martin, dan vlooi je zijn administratie tot je ergens een verzuimpje ontdekt, en je wrijft hem aan dat hij opzettelijk heeft geknoeid, om het even of hij er een cent aan verdiend heeft of niet: discrediteren is voldoende en het verdiende loon van iemand die de misstanden aanklaagt!

Je kunt de groenen (waartoe Sinott niet behoort) verwijten dat ze zeer, zeer, zeer, zeer naief zijn wat Europa betreft, en dat ze zich door het apparaat laten verkopen waar ze erbij staan: ik geloof wel dat dat klopt. Maar voor twee dingen doe ik mijn pet af: ze nemen, voor zover ik weet, niet deel aan de particuliere, maar door het Parlement gesubsidieerde pensioenkas voor EU-parlementariërs, een - zorgwekkend onbekend - misbruiksysteem waarmee de meeste parlementariërs zich verrijken (ze verdienen, op lange termijn beschouwd, dus veel meer dan de 14.700 Euro per maand die hier ergens vermeld wordt). En sommigen, zoals Bart Staes, werken zeer hard en dat is geen eigenbelang. Ik zal eens nagaan voor welke partijen dat nog geldt. Ik denk dat we ze hoofdzakelijk vrij ver links en gedeeltelijk ook rechts van het centrum moeten zoeken, maar in dat geval zijn de "extremisten" nu eenmaal de democraten - tenminste wat hun effect op de EU betreft - en zijn de "gematigden" de handlangers van de dictatuur.

Het Verdrag van Lissabon breidt de bureaucratie en verspilling van het onkostensysteem indirect uit door nieuwe centralistische instanties op te richten (en de oprichting van andere voor te bereiden).
Jens-Peter Bonde (EU Democrats): "Try and find at least one single law in any member country that will remain fully untouched by the Lisbon Treaty!". Een half jaar later heeft nog niet eens het JA-kamp in Ierland er eentje gevonden. http://eudemocrats.org/ www.newropeans.org

En Verhofstadt? Voor hem was Lissabon een lopende zaak.

Laatst gewijzigd door Eugeen Rob Kraat : 8 juli 2008 om 09:21.
Eugeen Rob Kraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 13:37   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het Verdrag van Lissabon breidt de bureaucratie en verspilling van het onkostensysteem indirect uit door nieuwe centralistische instanties op te richten (en de oprichting van andere voor te bereiden).
Welke?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:24   #23
Eugeen Rob Kraat
Vreemdeling

Eugeen Rob Kraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Welke?
Een president, en als je vindt dat die geen "instantie" is: hij zal wel een "kabinet" en door ambtenaren bemande diensten krijgen natuurlijk. Ik bedoel dus een indirecte oprichting.

De omgedoopte minister van buitenlandse betrekkingen en veiligheidsbeleid, en dus zijn "ministerie".

Wat de voorbereiding betreft: we kunnen niet weten wat komt, maar de Unie of Gemeenschap heeft steeds nieuwe "bureaus" of "agentschappen" opgericht, en door de uitbreiding van haar bevoegdheden zullen er nieuwe mogelijk en dus "nodig" zijn. Reeds bestaande, zoals het grondrechtenbureau in Wenen, kunnen (in casu dankzij de opname van het Handvest voor de Grondrechten in het Verdrag, nou ja, de "aanhechting" ervan) veel meer bevoegdheden krijgen. De deur staat daar open voor machtsmisbruik, en de EU zou de EU niet zijn als ze de kans miste, haar macht, voor zover het onzichtbaar blijft, te misbruiken.
Jens-Peter Bonde (EU Democrats): "Try and find at least one single law in any member country that will remain fully untouched by the Lisbon Treaty!". Een half jaar later heeft nog niet eens het JA-kamp in Ierland er eentje gevonden. http://eudemocrats.org/ www.newropeans.org

En Verhofstadt? Voor hem was Lissabon een lopende zaak.

Laatst gewijzigd door Eugeen Rob Kraat : 9 juli 2008 om 20:26.
Eugeen Rob Kraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 17:29   #24
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Want dan wordt je er uitgeknikkerd!
http://www.youtube.com/watch?v=xnMtc...eature=related
Europa is er enkel voor een paar multinationale bedrijven die daar belang bij hebben. Europa is er zeker niet voor de gewone Nederlander als het aan mij ligt blijft enkel de Euro nog over als Europees symbool maar die hele politieke unie mag voor mij de grootste boom in. Europa Barst!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2008, 18:46   #25
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Europa is er enkel voor een paar multinationale bedrijven die daar belang bij hebben. Europa is er zeker niet voor de gewone Nederlander als het aan mij ligt blijft enkel de Euro nog over als Europees symbool maar die hele politieke unie mag voor mij de grootste boom in. Europa Barst!!
Wie had ooit gedacht dat wij het eens zouden zijn!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be