![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En welke zekerheid heeft men dan meer (bij een contract van onbeperkte duur) ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Dat het contract waarschijnlijk voor onbepaalde tijd verlengbaar is. Waarom klagen die vrouwen toch als ze een vaste job op een presenteerblaadje krijgen? Liever thuiszitten?
Laatst gewijzigd door freespirit : 30 juni 2008 om 18:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dezelfde voordelen en wettelijke bescherming tegen ontslag als alle andere arbeiders!
De werkgever moet dus als hij iemand wil ontslaan een opzegvergoeding betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig mee eens. En laten we de pensioenvoordelen vooral niet vergeten. Contractuelen kosten minder. Of vergis ik mij ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik toch vreemd vind; Niet zo lang geleden las ik iets over een initiatief in het Antwerpse: een poetsfirma die zich focust op poolse werkneemsters. Werd aangemoedigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten ze dat nu ook nog eens met hoog geschoolden doen zou dat er al gans anders uitzien...ze zouden dat zeker minderwaardig vinden en een hoop kabaal maken. En wat is laag geschoold voor een goed begrip, dat zijn zo ongeveer alle mensen van enige jaren oud dikwijls omdat vroeger lagere diploma volstond. En daar wordt heel erg op neer gekeken. Was en plasdienst bv. Of voor meid gaan spelen voor de rijke klasse, gelijk in de hele oude tijd.
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door freespirit : 1 juli 2008 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zit hem het verschil enkel in de opzegtermijn/opzegvergoeding ? BTW kom hier nog eens pleiten voor eenzelfde statuut voor alle werknemers, ttz arbeiders/bedienden/ambtenaren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kiest toch gewoon zelf voor het statuut waarin je gaat werken. (of je kiest niet wegens moeten om den brode). de dienstencheques is een prachtig systeem waarbij arbeiders en arbeidsters op een normale manier kunnen werken, mét dezelfde sociale voordelen als de rest van de werknemers. Dat het systeem hier ondertussen verziekt en verkankerd is is niet de schuld van de klanten van den dienstencheques noch van de werknemers. In mijn regio is het ondertussen "bon ton" om een poetsvrouw 10 tot 12 euro te betalen (in het pikkezwart wel te verstaan). De noodzaak aan poetsvrouwen heeft die prijzen zo te hoogte ingeduwd. Alleen: die mensen waren helemaal niet beschermd en bouwden evenmin sociale rechten op. Ze betalen natuurlijk ook geen belastingen. De dienstencheques zorgen ervoor dat de klant 6.70 euro betaalt, maar de arbeider of arbeidster ontvangt het dubbele of zo, waarvan ze weer netjes een deel moet teruggeven. Het is voor de staat dus broekzak vestzak operatie, voor de klant goedkoper en voor de werknemer een geruststelling dat ze sociale zekerheid hebben;
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mijn vraag was, waarom is een werknemer van de was/plas/strijk dienst beter af met een contract van onbepaalde duur, dan met één van bepaalde duur. Maw welke voordelen zijn (in haar specifiek geval) verbonden aan een contract van onbepaalde duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de dienstencheques zorgen ervoor dat mensen niet enkel een redelijk inkomen hebben, doch ook (en dus bovendien) dat ze deel uitmaken van het sociale systeem; Ik verklaar me even (en ja het is mijn stokpaardje) A.mieke en janneke trouwen! janneke werkt en dus is mieke ten laste; janneke valt dood en mieke krijgt weduwenpensioen, mieke mag mee op "den boek" van janneke voor de ziektekosten etc... B. mieke en janneke trouwen niet, in dat geval heeft mieke geen of amper pensioen, heeft mieke geen toegang tot ziekenfonds; (en JA! meer dan ooit is dit het geval, niet in het minst met islamieten die menen dat een (trouwens onwettig) huwelijk voor een imam voor de vrouw dezelfde rechten geeft als het burgerlijke huwelijk - een religieus huwelijk mag zelfs nooit worden afgesloten voordat het burgerlijke huwelijk werd afgesloten, maar dat geldt blijkbaar enkel voor katholieken tegenwoordig). Alleen: de islamitisch gehuwde vrouwen hebben dus géén status A. C. of mieke nu getrouwd is met janneke of niet, of ze nu scheidt of niet: mieke bouwt aan haar eigen sociale zekerheid. __________________________________________________ _____________ - mieke kuist in het zwart terwijl ze gehuwd is : geval A. - mieke kuiSt in het zwart en janneke wil trouwen met een jonger model en scheidt van mieke: mieke zit in geval B. - mieke kuist met dienstencheques: mieke zit in geval c. __________________________________________ Dienstencheques hebben dus niet specifiek iets te maken met "vaste dienst" of "vast contract" maar wel met "contract van onbepaalde duur, waarbij de nodige sociale bijdragen worden betaald én de rechten daarop worden verzekerd). Nu: uiteraard is het een lachertje. Iedereen die hier komt aanwaaien heeft recht op OCMW. Of je nu wel of niet hebt bijgedragen: OCMW is niet altijd minder dan het laagste niveau. Draag je dus niks bij = OCMW, draag je een beetje bij = OCMW) degenen die dus "een beetje" hebben bijgedragen dragen dus hun zeer noodzakelijke centjes mee naar zee.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 juli 2008 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk, wie een tijdelijk contract heeft kan met een week worden opgezegd. Dat tijdelijk contract gaat na drie maanden over in een contract van onbepaalde duur, waarbij de opzeggingsperiode geen vijf maar 32 dagen is. Je hebt dus langer gewaarbord loon en er moet een reden van ontslag zijn volgens een aantal wettelijke bepalingen. Bovendien heb je als je ziek wordt 14 dagen gewaarborgd loon en betaald daarna je mutualiteit, als je kinderen hebt krijg je kinderbijslag via je werk zelfs al werk je maar 20 uur!
Net als andere arbeiders krijg je vakantiegeld, een eindejaarspremie, en je bouwt rechten op; wie werkt krijgt een hoger pensioen bijvoorbeeld dan wie een uitkering heeft; daarvoor bestaat inkomensgarantie ouderen wat zo laag is dat het ocmw automatisch moet bijpassen! Gaat de hemel op aarde open? Voor wie weinig kans heeft op en arbeidsmarkt wel; het zijn vaak vrouwen uit landen waar geen of nauwelijks scholing bestaat, velen kunnen amper lezen of schrijven en zouden anders in een uitkering zitten die veel lager ligt dan hun loon! Maar evengoed zijn het Vlaamse vrouwen, soms met enkel bijzonder onderwijs of lagere school...zonder dit werk wat velen graag doen ( hun klanten zijn vaak erg aardig en ze worden niet uitgebuit; als een klant te veel eist wordt er op de vingers getikt door werkbegeleiding!)geeft hen toekomt en een menswaardig bestaan en sociale zekerheid, wat is daar in Godsnaam fout mee! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat meen je nu toch zelf niet? "iemand moet het doen", dus dan maar meteen een werkloze die laaggeschoold is maar niet een werkloze die hooggeschoold is. Kwestie van een beetje afstand te houden in de rangorde. Of hiërarchie tot in de den dop.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze werken tenminste, en doen iets terug voor de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemakkelijk geld verdienen is een ding. Niet meer kunnen instaan voor de verzorging indien je niet meer in staat bent voor jezelf te zorgen zal wel een probleem zijn voor de volgende generatie. Vooral als je zelf geen kinderen hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal bullshit. Trouwens met welk recht subsidieert men die ateliers wel en andere ateliers niet? Geeft men evenveel geld aan laat ons nu zeggen; een schrijnwerker atelier? Een schilderatelier? Een tuinbouwbedrijf? Een noem maar op bedrijf? Nee, noppes...die geven wel op hun beurt geld om de strijk te doen van een ander. Voor de meer gezwoegde en gezweete geschoolde medemens die meent recht te hebben voor zijn vele noeste kinderarbeidsjaren in de schoolbanken nu te mogen compenseren met een meid of lakei. Tegen sociaal gunsttarief uiteraard.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2008 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je trouwens je "eigen" vrouw gratis laten "zwoegen en zweten" zonder enige sociale zekerheid? Of meen je dat die huisslavernij aanvaardbaar is?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |